Cafein Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 Alın size tartışma konusu :) Yaz sonuna doğru araba yenilemeyi düşündüğümden bu konu kafamı kurcalıyor. Benim için vereceğim ekstra paranın önemi yok, ben işin zevkinde ve işlevselliğindeyim. Anlatın nedir ne değildir... Ben şu anda manuel araç kullanıyorum(306), fakat annemin Volvo S40 T4ünü de tattım otomatik olarak. Otomatik 1.4, 1.6 Polodur Pejodur denedim. Düşük motor araçta otomatik facia, orası kesin. Yenilerde gerçi gayet düzgün, eyvallah. Hala eskisi kadar çok yakıyor mu otomatik, bilmiyorum. Bir de olayın keyfi var, şöyle 2. viteste 5000-6000 devir kastırıp 70kmye ulaşıp tık tık vitesi 3.leyip 5000 devirde 120kmye ulaştıktan sonra direk 5e atıp tıngır mıngır gitmek gibi hayvanlıklar otomatikte imkansız. Makasa giren, RRÖÖÖAAAEEEÖÖÖ diye araba bağırtan biri olmamama karşın, vites değiştirmek hoşuma gidiyor, sanki daha bir kontrol bende, daha olayın havasındayım. Bir de manevra yaparken, debriyaja basıp arabayı geri salıp, sonra az debriyaj kaldırıp hiç vitese ellemeden tıkır tıkır manevranın keyfi otomatikte yok. Biraz karışık oldu, malum KPSS yaklaştı kafam dağınık. Şöyle bir özet geçeyim... Otomatik vitese değer mi? Sürüş keyfi için manuel almak salaklık mı olur? 1.6 motorlu bir BMW 1 serisinde bu ne kadar farkeder? 5 yerine 6 ileri şanzıman gereksizlik mi olur? Tiptronik teknolojisi bu araçlarda var mı? O ne?[signature][hline]Bir fincan kahveden daha güzel olan tek şey, ikinci fincandır." CAFEIN Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Admin DynamicK Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 Admin Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 manuel in zevki çok büyük ama şehir içi otomatik feci rahat debriyaj pedalının ayagı yorması zaten ayrı bir dert oluyor istanbulda.. triptronik oluyor zaten geneli artık yani istersen otomatige alıyorsun veya manuele alıyosun ama manuel ken ileri yapınca vites artıyor ger iyapınca düşüyor o şekilde sürüş güvenliği+rahatlığı= otomatik adrenalin,zevk: manuel[signature][hline]G3NK DC++ Paticik Unofficial Hub:paticik.no-ip.org:411 zitem illede zitem Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
CoolRider Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 Şehir içinde kullanıcaksan daha çok kesinlikle otomatik cunku şöyle sağlam bir trafiğe denk geldin mi ulen iyiki otomatik almışım diyorsun :) Ama yok ben işin keyfindeyim çok sık kalmıyorum dersen duzde olabilir. PErforman farkı artık nerdeyse kalmadı otomatikle manuel arasında hatta bazı şanzımanlar manueldende hızlı deviştiriyor vitesi ama tabiki Manuelinde keyfi başka.[signature][hline] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 Benim araba 6 ileri vites. Cidden çok sıkıyo 6 ya atayım boşuna mı koymuşlar diye atıyorum ama malum şehir içi çekmeyince tekrar düşürmek durumunda kalıyorum 5 e 4 e :) halbuki 5 vites olsa bukadar çok sıkılmazdım belki.. Bu arada geçen gün sıkışık trafikte ulan şu vitesler direksiyondan olsaydı demiştim :)[signature][hline]Atahost.net Web Hosting Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Admin DynamicK Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 Admin Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 debriyaj olayı trafik sıkışık sürekli dur kalk hele hele yokuş taysan falan balatalardan koku gelmeye başladıgında öyle sıkıcı bir hal alıyor ki anlatamam :)[signature][hline]G3NK DC++ Paticik Unofficial Hub:paticik.no-ip.org:411 zitem illede zitem Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
daverc Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 Yeni araba kullanmaya baslamis biri olarak bilek agrisindan muzdaripim , arabadan indigimde bileklerim inanilmaz derecede agriyo, etrafimdakiler daha noobsun alisinca agrimaz diyo ama ben inanmiyorum :) arabayi otomatik vites aldirmadim cunku türkiyede manual vites yogunlukta ve ona alismam daha iyi olur,otomatik vitese alisirsam manual vites kullanmak zorunda kaldigimda patlarim dedim.Daha eglenceli oluyo diyolar ama noobken pekde eglenceli olmuyo cidden, ama yinede manual tavsiye ederim.[signature][hline]Yap Yakışanı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 araba dedigin manuel olcak. ben bazen sehir icinde bıkıyorum vites atmaktan kolum agrıyor ama manuel olcak yinede. elektronik sanzuman olursa daha bi manuel olsun 10 fites falan olsun.[signature][hline]Akvaryum Tutorial Imagine your life without me...+Miserable huh?. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bert Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 İstanbulda yaşıyosan biliyosun en büyük problem trafik manuel vites arabada eben ağlıyor çok yoruluyosun bi debriyaja bas bi çek bu yüzden trafikte yorulmamak için otomatik al derim. ama bmw 1.6 alcakmışsın eğer arabanın keyfini çıkarmak istiyosan tabiki manuel al hele Bmw alcaksan kesinlikle manuel al derim o arabada 6000 - 7000 deviri görmeden sürmek biraz saçmalaık olur gibime geliyor :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cafein Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 Tiptronikler seninle kavga ediyor diyor kullanan arkadaşlar. Araba vitesi beğenmedi mi büyütüveriyor, ben yokuş çıkacakken bir anda şişiyorum demişti bir arkadaş. Gerçi sanırım onun için de artık spor/ normal modu falan koyuyorlar. 6 ileri şanzıman kasıyorsa gerekmez. Amma velakin hala çok kararsızım manuel mi almalı otomatik mi diye.[signature][hline]Bir fincan kahveden daha güzel olan tek şey, ikinci fincandır." CAFEIN Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gunn Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 Yanlış anlama olmasın. Çoğu yeni arabada bulunan "easytronic" diye lanse edilen vites sistemi tam anlamıyla otomatik vites değil. Kullananlar (ben dahil) baya bir muzdarip. Yokuşta kaydırıyor, düz yolda da çok yanlış vites değiştiriyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ecchi Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 dolmuscu edasiyla bir vites degistiremedikten sonra araba kullanmanin ne zevki var? (evet bunu diyen bir kiz) :P[signature][hline]Once you start down the dark path, Forever will it dominate your destiny. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 senin dedigin triptronik yarı otomatik olan. tam anlamıyla manuel olan elektronik sanzumanlar var. Honda Civic e antalyada taktırdılar harika bisey.[signature][hline]Akvaryum Tutorial Imagine your life without me...+Miserable huh?. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
McFrenzy Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 Benim için sıkıntı oluyo. Sığmıyom tam bide direksiyon kucakta oluyo pedallara genelde yan basıyom o yüzden bileklerim ağrıyo baya. Ama sen bmw alcam diyosun bilmiyorum o yüzden :) Otomatik vites de hiç zevk vermiyo ya böyle çarpışan arabalar gibi oluyo ama rahat da oluyo açıkcası[signature][hline]ICQ#:149976315 | Msn: [email protected] Kellindil Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cafein Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 Hmmm manuel yolları taştan gibi görünüyor. Sırf arabayı kontrol etmek ve tık tık vites değiştirmek fantazisi için taban-ayakbileği ağrısına razıyım (netekim bugün köprüde kaza oldu, kaldık 2.5 saat). Otomatik gerçekten çarpışan oto gibi, bir de manuele o kadar alıştım ki, kırmızı ışıkta falan durunca elim direk vitese gidiyor, otomatik kullanıyorsam geri vitese alıyorum, ya da kalkışlarda debriyajdan arabayı kavramada tutamayınca içimde derin huzursuzluklar oluşuyor otomatikte. Ben iyisi mi otomatikten vazgeçeyim, manuel yallah iyidir, aradaki fiyat farkına bluetooth telefon yaparım olmadı :)[signature][hline]Bir fincan kahveden daha güzel olan tek şey, ikinci fincandır." CAFEIN Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 Nası yani kavramada mı tutuyosun arabayı? Aman yapma etme yazık bmw'nin debriyajına. Yeni debriyajlarda eskisi gibi dayanıklı değil. Bir madde kanserojen olduğu için yasaklanmış ve artık kullanılmıyor. BU yüzden yeni arabaların debriyaj ömürleri çok kısa. Ayağınızı debriyajın üstüne koymayın (basmasanız bile) mümkün olduğunca da debriyajı kullanmamaya çalışın derim :)[signature][hline]Atahost.net Web Hosting Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
onlyreal Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 23, 2005 valla 307 falan vermezde sole triptonik bir bmw nasil verir anlatamam:) said: BonePART, 24 Haziran 2005 01:00 tarihinde demiş ki: kaalı trafikte sol bacagım rtesmen tutuluyo debrijaydan ama sole 4.45 4.50 civarlarıdna kopruye geldim mi bıombos yolda 0dan gazlamanın zevkini hic bir otomatik vermez sonuna kadar manuel [signature][hline]any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic C CLARKE Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cafein Mesaj tarihi: Haziran 24, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 24, 2005 Vodan, sarı yandığı zaman kavramaya alıyorsun, yeşili gördün mü, hele ki yanında artist heyecanlı taksici varsa, gaza dokunmanla araba hop fırlıyor. Peugeotların birinci vitesleri hantal biraz, 2ye geçmeden toplayamıyor araba kendini, bendeki zaten 90 beygire sahip süper kuvvetli sayılmaz. Böyle taklalar atmak gerekiyor seri kalkış için :) Yoksa biliyorum, azıcık kavramada gidersen direk kokular gelmeye başlıyor, hele kardeşimin yeni 307sinde aşağıdan ızgara balata kokusu yükseliyor 5 dk kavramada gitmeye kalkarsa. Derdim BMWde maksimum sürüş keyfi.[signature][hline]Bir fincan kahveden daha güzel olan tek şey, ikinci fincandır." CAFEIN Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Catscratch Mesaj tarihi: Haziran 24, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 24, 2005 Gaz kelebeğini elektronik yaptılar, eskisi gibi telli değil pejolarda. Tellilerin 1. vitesleri süperdi. 2001 model bir 206 ile 2004 model bir 206 yu kaldırın. 2001 model uçar gider. Valla ben durunca yada yavaşlayınca hemen boşa atıorum :D Ayaklarıma bişi olmuo.[signature][hline]This Cat Scratches Free. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Haziran 24, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 24, 2005 Ya benim arabada çok ağır kalkıyo ilk anda kamyonetler bile benden hızlı çıkıyo bi iki saniye yeşil yandığında :) Gerçi ben stop ettiririm diye korktuğumdan ayağımı yawaaaş çekiyorum debriyajdan, Ha sonra toparlıyo kendisini 2 ye atınca da uzayıp gidiyo ama tek çözümü kavramada tutmakmı yani bunun ? Hatam nerede?[signature][hline]Atahost.net Web Hosting Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cafein Mesaj tarihi: Haziran 24, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 24, 2005 Vodan, kavramada tutmazsan, doğru ayarı bulmak çok zor ve pratik ister. Hatta şöyle diyeyim, ben ki 5 senedir 306 kullanıyorum, indir beni benim arabadan, aynı başka bir 306ya bindir, aynı şekilde kaldıramaz ya pati çektirir ya stop ettiririm. Her arabanın ayarı kendine özgü. Ağır ağır bulacağın bir şey sıfırdan debriyajdan ayak kaldırıp gaz verip fırlamak. O yüzden, sarı yanar yanmaz veya süre varsa son 4 saniyede arabayı ben arabayı kavramaya getiriyorum, sinirli sinirli titrerken araba azıcık gaz vermeye başlıyorum. Yeşil yandığı anda, son sürat kırmızıda geçen bir manyak yoksa, simetrik bir şekilde gaza basıyorum, araba fırlıyor bir anda. Yine de, eksik olan beygirler benim arabada kendini hissettiriyor. Bunu yapması şiddetle tecrübe gerektirir ve sakin olacaksın. Ayağını fazlaca gaza bastırır veya bir anda çok gaz verirsen, ya patinaj çeker lastik yakarsın, ya da motor tıkanır hööö diye bağırır araba gitmez. Kavramayı kaçırırsan da stop eder, arkandaki heyecanlı sürücüden korna yersin. Bir de ışıklarda fırlamak iyi bir şey değil, özellikle gece çok geç saat veya gün ortası açık trafikte kesinlikle son anda kırmızıda geçmeye çalışan ve bunun için şehir içinde 90 basan araçlar(taksiciler hele) oluyor. Sağdan veya soldan böyle bir aracın girmesi hoş olmaz (Geçen Mercedesin teki beni öldürüyordu, bize yeşil yandı, başladık hareket etmeye, sağımda kamyon, tam yolun karşısında geçerken birden önümüzdeki tek araçlık dikine boşluktan bir "şey" geçti. Mercedes 190, kamyon veya ben az daha hızlı olsak dikine giriyordu eleman bize)[signature][hline]Bir fincan kahveden daha güzel olan tek şey, ikinci fincandır." CAFEIN Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Arlooax Mesaj tarihi: Haziran 24, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 24, 2005 Yıllarca manuel kullandım. Manuel Rocks havasında , otomatik hatun kişiye yakışır zihniyetinde sol bacak sağ kol ağrıttım. Son 4 yılda iki araba değiştirdim. İkisi de otomatik idi ve de bir kankamın tabiriyle insan olduğumu anladım :) Otomatik vitesin verdiği rahatlık benim kafamda bu devirde klima arabada ne kadar gerekli ise otomatik vites de o kadar gerekli kullanım rahatlığı için. Performans sorununa gelince, yani ben performans delisi değilim, fakat kine arada asılmayı severim pedala.. geçen sene sattığım Mitsubishi Eclipse Otomatik'di , Power, performans, ekonomi gibi modları vardı vites kolunun üstünde , kedi kıvraklığı istiyorsam atıyordum power moduna takılıyordum. Şu tarih itibariyle manuel vites subaru imprezza var garajda, bin pişmanım manuel aldığıma. Aklım nerdeyse alırken ne düşündüysem Allah bilir. Pişmanım yani Manuel aldığıma. Fakat tercih meselesi tabi.. zevk ve renk olaylarına yorum olmaz.[signature][hline]Quod non mortiferum, fortiorem me facit. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cafein Mesaj tarihi: Haziran 24, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 24, 2005 Arlooax iyi tamam hoş da, ikna oldum gibi de... Sen diyorsun Mitsubushi Eclipse performans modu, Subaru Impreza, ben diyorum mülayim BMW 1 serisi 1.6 motor. Arada fark biraz fark var sanki? Gerçi triptronik midir tiptronik midir hiç denemediğim bir şey, gidip bayide hır çıkartırsam denetirler mi acep? Test sürüşü arabaları manuel hep çünkü.[signature][hline]Bir fincan kahveden daha güzel olan tek şey, ikinci fincandır." CAFEIN Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
AgenTSmitH Mesaj tarihi: Haziran 25, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 25, 2005 Otomatiği manual gibi sürmek(bu mümkün)..Ayak ile rocket leme yapmak(bu ayrı bir zevk)..bunları bir otomatik 330ci de denesen ..heleki 3500 devirdeyken ayakla gazı köklediğinde arabanın bi an susup sonra arkadan gelecek olan o canavar gibi motor sesi insanı kendinden geçiriyor.koltuğu sırtında birden hissetmek offf off.. Bide rampalardaki rocket leme hem zaman kazandırıyor hemde ayrı bi zevk veriyor :) Rampaların ustasıyım otomatik bmw lerin ustasıyım :)[signature][hline]Use your bullets wisely. you may want to use the last one on yourself. ------------------------------------------ Offical - Lineage2 Nosles lvl63 spellsinger Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cafein Mesaj tarihi: Haziran 25, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 25, 2005 Agentsmith, dediğin iş annemin Volvosunda süper yapılıyor, turbo bağırtarak... Ama tekrar tekrar diyorum, 3.30 nireee, 1.16 nireee.[signature][hline]Bir fincan kahveden daha güzel olan tek şey, ikinci fincandır." CAFEIN Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Odrin Mesaj tarihi: Haziran 25, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 25, 2005 şu anda hem otomatik hem de manuel vites araba var elimin altında.Eğer hergün köprü trafiği gibi yoğun trafik durumun oluyorsa otomatik daha iyi.Fakat otomatik derken tiptronik ve easytronik gibi vites farkları var.Tiptronik tam otomatik olarak geçer ve motoru güçlü arabalarla gelir.Benzin yakışı da fazladır.Easytronik yarı otomatiktir.Benzin yakışı manuel vitesten daha bile iyi olabilir.Dezavantajı söylenildiği gibi yokuşta kaydırmasıdır.Bunun dışında otomatik vites performan yine verir fakat kontrol senin elinde değildir.Vites değişiminlerinde 1. ve 2. vites geçisini gazla ayarlamak zordur.Bazen araba kafasına göre 2'ye falan atıyor sonra hızın hemen azalınca 1'e atıyor ve bu geçişlerde araba ileri geri atar kendini.Aynı zamanda anlık hızlanmalar yapamazsın.Fakat gazı köklersen araba vites düşürür ve kendini ileri atar.Bayağı yüksek devirlerde de kullanabilirsin bu şekilde arabayı.Fakat bunun başlangıcı istediğinden 2 sn falan geç oluyor. Ben şahsen manuel tercih ediyorum.Her zaman istediğim gibi hızlanıp yavaşlıyorum.Yani arabayı tamamen kontrolumde tutmayı seviyorum.Fakat köprüye trafiğine girince canım otomatik çekmiyor da değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar