Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Otomatik vites Vs. El Vitesi Sorusu


Cafein

Öne çıkan mesajlar

Alın size tartışma konusu :) Yaz sonuna doğru araba yenilemeyi düşündüğümden bu konu kafamı kurcalıyor. Benim için vereceğim ekstra paranın önemi yok, ben işin zevkinde ve işlevselliğindeyim. Anlatın nedir ne değildir...

Ben şu anda manuel araç kullanıyorum(306), fakat annemin Volvo S40 T4ünü de tattım otomatik olarak. Otomatik 1.4, 1.6 Polodur Pejodur denedim.

Düşük motor araçta otomatik facia, orası kesin. Yenilerde gerçi gayet düzgün, eyvallah. Hala eskisi kadar çok yakıyor mu otomatik, bilmiyorum.

Bir de olayın keyfi var, şöyle 2. viteste 5000-6000 devir kastırıp 70kmye ulaşıp tık tık vitesi 3.leyip 5000 devirde 120kmye ulaştıktan sonra direk 5e atıp tıngır mıngır gitmek gibi hayvanlıklar otomatikte imkansız. Makasa giren, RRÖÖÖAAAEEEÖÖÖ diye araba bağırtan biri olmamama karşın, vites değiştirmek hoşuma gidiyor, sanki daha bir kontrol bende, daha olayın havasındayım. Bir de manevra yaparken, debriyaja basıp arabayı geri salıp, sonra az debriyaj kaldırıp hiç vitese ellemeden tıkır tıkır manevranın keyfi otomatikte yok.

Biraz karışık oldu, malum KPSS yaklaştı kafam dağınık. Şöyle bir özet geçeyim...

Otomatik vitese değer mi? Sürüş keyfi için manuel almak salaklık mı olur? 1.6 motorlu bir BMW 1 serisinde bu ne kadar farkeder? 5 yerine 6 ileri şanzıman gereksizlik mi olur? Tiptronik teknolojisi bu araçlarda var mı? O ne?[signature][hline]Bir fincan kahveden daha güzel olan tek şey, ikinci fincandır." CAFEIN
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Admin
manuel in zevki çok büyük ama şehir içi otomatik feci rahat
debriyaj pedalının ayagı yorması zaten ayrı bir dert oluyor istanbulda..

triptronik oluyor zaten geneli artık
yani istersen otomatige alıyorsun
veya manuele alıyosun
ama manuel ken ileri yapınca vites artıyor ger iyapınca düşüyor o şekilde

sürüş güvenliği+rahatlığı= otomatik
adrenalin,zevk: manuel[signature][hline]G3NK
DC++ Paticik Unofficial Hub:paticik.no-ip.org:411
zitem illede zitem
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şehir içinde kullanıcaksan daha çok kesinlikle otomatik cunku şöyle sağlam bir trafiğe denk geldin mi ulen iyiki otomatik almışım diyorsun :) Ama yok ben işin keyfindeyim çok sık kalmıyorum dersen duzde olabilir. PErforman farkı artık nerdeyse kalmadı otomatikle manuel arasında hatta bazı şanzımanlar manueldende hızlı deviştiriyor vitesi ama tabiki Manuelinde keyfi başka.[signature][hline]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim araba 6 ileri vites. Cidden çok sıkıyo 6 ya atayım boşuna mı koymuşlar diye atıyorum ama malum şehir içi çekmeyince tekrar düşürmek durumunda kalıyorum 5 e 4 e :)
halbuki 5 vites olsa bukadar çok sıkılmazdım belki..

Bu arada geçen gün sıkışık trafikte ulan şu vitesler direksiyondan olsaydı demiştim :)[signature][hline]Atahost.net Web Hosting
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yeni araba kullanmaya baslamis biri olarak bilek agrisindan muzdaripim , arabadan indigimde bileklerim inanilmaz derecede agriyo, etrafimdakiler daha noobsun alisinca agrimaz diyo ama ben inanmiyorum :) arabayi otomatik vites aldirmadim cunku türkiyede manual vites yogunlukta ve ona alismam daha iyi olur,otomatik vitese alisirsam manual vites kullanmak zorunda kaldigimda patlarim dedim.Daha eglenceli oluyo diyolar ama noobken pekde eglenceli olmuyo cidden, ama yinede manual tavsiye ederim.[signature][hline]Yap Yakışanı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İstanbulda yaşıyosan biliyosun en büyük problem trafik manuel vites arabada eben ağlıyor çok yoruluyosun bi debriyaja bas bi çek bu yüzden trafikte yorulmamak için otomatik al derim.
ama bmw 1.6 alcakmışsın eğer arabanın keyfini çıkarmak istiyosan tabiki manuel al hele Bmw alcaksan kesinlikle manuel al derim o arabada 6000 - 7000 deviri görmeden sürmek biraz saçmalaık olur gibime geliyor :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tiptronikler seninle kavga ediyor diyor kullanan arkadaşlar. Araba vitesi beğenmedi mi büyütüveriyor, ben yokuş çıkacakken bir anda şişiyorum demişti bir arkadaş. Gerçi sanırım onun için de artık spor/ normal modu falan koyuyorlar.

6 ileri şanzıman kasıyorsa gerekmez. Amma velakin hala çok kararsızım manuel mi almalı otomatik mi diye.[signature][hline]Bir fincan kahveden daha güzel olan tek şey, ikinci fincandır." CAFEIN
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim için sıkıntı oluyo. Sığmıyom tam bide direksiyon kucakta oluyo pedallara genelde yan basıyom o yüzden bileklerim ağrıyo baya. Ama sen bmw alcam diyosun bilmiyorum o yüzden :) Otomatik vites de hiç zevk vermiyo ya böyle çarpışan arabalar gibi oluyo ama rahat da oluyo açıkcası[signature][hline]ICQ#:149976315 | Msn: [email protected]
Kellindil
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hmmm manuel yolları taştan gibi görünüyor. Sırf arabayı kontrol etmek ve tık tık vites değiştirmek fantazisi için taban-ayakbileği ağrısına razıyım (netekim bugün köprüde kaza oldu, kaldık 2.5 saat).

Otomatik gerçekten çarpışan oto gibi, bir de manuele o kadar alıştım ki, kırmızı ışıkta falan durunca elim direk vitese gidiyor, otomatik kullanıyorsam geri vitese alıyorum, ya da kalkışlarda debriyajdan arabayı kavramada tutamayınca içimde derin huzursuzluklar oluşuyor otomatikte.

Ben iyisi mi otomatikten vazgeçeyim, manuel yallah iyidir, aradaki fiyat farkına bluetooth telefon yaparım olmadı :)[signature][hline]Bir fincan kahveden daha güzel olan tek şey, ikinci fincandır." CAFEIN
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Nası yani kavramada mı tutuyosun arabayı?
Aman yapma etme yazık bmw'nin debriyajına. Yeni debriyajlarda eskisi gibi dayanıklı değil. Bir madde kanserojen olduğu için yasaklanmış ve artık kullanılmıyor. BU yüzden yeni arabaların debriyaj ömürleri çok kısa. Ayağınızı debriyajın üstüne koymayın (basmasanız bile) mümkün olduğunca da debriyajı kullanmamaya çalışın derim :)[signature][hline]Atahost.net Web Hosting
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla 307 falan vermezde sole triptonik bir bmw nasil verir anlatamam:)

said:
BonePART, 24 Haziran 2005 01:00 tarihinde demiş ki:
kaalı trafikte sol bacagım rtesmen tutuluyo debrijaydan
ama sole 4.45 4.50 civarlarıdna kopruye geldim mi bıombos yolda 0dan gazlamanın zevkini hic bir otomatik vermez
sonuna kadar manuel
[signature][hline]any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic
C CLARKE
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Vodan, sarı yandığı zaman kavramaya alıyorsun, yeşili gördün mü, hele ki yanında artist heyecanlı taksici varsa, gaza dokunmanla araba hop fırlıyor. Peugeotların birinci vitesleri hantal biraz, 2ye geçmeden toplayamıyor araba kendini, bendeki zaten 90 beygire sahip süper kuvvetli sayılmaz. Böyle taklalar atmak gerekiyor seri kalkış için :)

Yoksa biliyorum, azıcık kavramada gidersen direk kokular gelmeye başlıyor, hele kardeşimin yeni 307sinde aşağıdan ızgara balata kokusu yükseliyor 5 dk kavramada gitmeye kalkarsa.

Derdim BMWde maksimum sürüş keyfi.[signature][hline]Bir fincan kahveden daha güzel olan tek şey, ikinci fincandır." CAFEIN
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya benim arabada çok ağır kalkıyo ilk anda kamyonetler bile benden hızlı çıkıyo bi iki saniye yeşil yandığında :) Gerçi ben stop ettiririm diye korktuğumdan ayağımı yawaaaş çekiyorum debriyajdan, Ha sonra toparlıyo kendisini 2 ye atınca da uzayıp gidiyo ama tek çözümü kavramada tutmakmı yani bunun ? Hatam nerede?[signature][hline]Atahost.net Web Hosting
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Vodan, kavramada tutmazsan, doğru ayarı bulmak çok zor ve pratik ister. Hatta şöyle diyeyim, ben ki 5 senedir 306 kullanıyorum, indir beni benim arabadan, aynı başka bir 306ya bindir, aynı şekilde kaldıramaz ya pati çektirir ya stop ettiririm. Her arabanın ayarı kendine özgü. Ağır ağır bulacağın bir şey sıfırdan debriyajdan ayak kaldırıp gaz verip fırlamak. O yüzden, sarı yanar yanmaz veya süre varsa son 4 saniyede arabayı ben arabayı kavramaya getiriyorum, sinirli sinirli titrerken araba azıcık gaz vermeye başlıyorum. Yeşil yandığı anda, son sürat kırmızıda geçen bir manyak yoksa, simetrik bir şekilde gaza basıyorum, araba fırlıyor bir anda. Yine de, eksik olan beygirler benim arabada kendini hissettiriyor.

Bunu yapması şiddetle tecrübe gerektirir ve sakin olacaksın. Ayağını fazlaca gaza bastırır veya bir anda çok gaz verirsen, ya patinaj çeker lastik yakarsın, ya da motor tıkanır hööö diye bağırır araba gitmez. Kavramayı kaçırırsan da stop eder, arkandaki heyecanlı sürücüden korna yersin.

Bir de ışıklarda fırlamak iyi bir şey değil, özellikle gece çok geç saat veya gün ortası açık trafikte kesinlikle son anda kırmızıda geçmeye çalışan ve bunun için şehir içinde 90 basan araçlar(taksiciler hele) oluyor. Sağdan veya soldan böyle bir aracın girmesi hoş olmaz (Geçen Mercedesin teki beni öldürüyordu, bize yeşil yandı, başladık hareket etmeye, sağımda kamyon, tam yolun karşısında geçerken birden önümüzdeki tek araçlık dikine boşluktan bir "şey" geçti. Mercedes 190, kamyon veya ben az daha hızlı olsak dikine giriyordu eleman bize)[signature][hline]Bir fincan kahveden daha güzel olan tek şey, ikinci fincandır." CAFEIN
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yıllarca manuel kullandım. Manuel Rocks havasında , otomatik hatun kişiye yakışır zihniyetinde sol bacak sağ kol ağrıttım.

Son 4 yılda iki araba değiştirdim. İkisi de otomatik idi ve de bir kankamın tabiriyle insan olduğumu anladım :) Otomatik vitesin verdiği rahatlık benim kafamda bu devirde klima arabada ne kadar gerekli ise otomatik vites de o kadar gerekli kullanım rahatlığı için.

Performans sorununa gelince, yani ben performans delisi değilim, fakat kine arada asılmayı severim pedala.. geçen sene sattığım Mitsubishi Eclipse Otomatik'di , Power, performans, ekonomi gibi modları vardı vites kolunun üstünde , kedi kıvraklığı istiyorsam atıyordum power moduna takılıyordum.

Şu tarih itibariyle manuel vites subaru imprezza var garajda, bin pişmanım manuel aldığıma. Aklım nerdeyse alırken ne düşündüysem Allah bilir. Pişmanım yani Manuel aldığıma.

Fakat tercih meselesi tabi.. zevk ve renk olaylarına yorum olmaz.[signature][hline]Quod non mortiferum, fortiorem me facit.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arlooax iyi tamam hoş da, ikna oldum gibi de...
Sen diyorsun Mitsubushi Eclipse performans modu, Subaru Impreza, ben diyorum mülayim BMW 1 serisi 1.6 motor. Arada fark biraz fark var sanki?
Gerçi triptronik midir tiptronik midir hiç denemediğim bir şey, gidip bayide hır çıkartırsam denetirler mi acep? Test sürüşü arabaları manuel hep çünkü.[signature][hline]Bir fincan kahveden daha güzel olan tek şey, ikinci fincandır." CAFEIN
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Otomatiği manual gibi sürmek(bu mümkün)..Ayak ile rocket leme yapmak(bu ayrı bir zevk)..bunları bir otomatik 330ci de denesen ..heleki 3500 devirdeyken ayakla gazı köklediğinde arabanın bi an susup sonra arkadan gelecek olan o canavar gibi motor sesi insanı kendinden geçiriyor.koltuğu sırtında birden hissetmek offf off..
Bide rampalardaki rocket leme hem zaman kazandırıyor hemde ayrı bi zevk veriyor :)
Rampaların ustasıyım otomatik bmw lerin ustasıyım :)[signature][hline]Use your bullets wisely. you may want to use the last one on yourself.
------------------------------------------
Offical - Lineage2 Nosles lvl63 spellsinger


Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Agentsmith, dediğin iş annemin Volvosunda süper yapılıyor, turbo bağırtarak...

Ama tekrar tekrar diyorum, 3.30 nireee, 1.16 nireee.[signature][hline]Bir fincan kahveden daha güzel olan tek şey, ikinci fincandır." CAFEIN
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şu anda hem otomatik hem de manuel vites araba var elimin altında.Eğer hergün köprü trafiği gibi yoğun trafik durumun oluyorsa otomatik daha iyi.Fakat otomatik derken tiptronik ve easytronik gibi vites farkları var.Tiptronik tam otomatik olarak geçer ve motoru güçlü arabalarla gelir.Benzin yakışı da fazladır.Easytronik yarı otomatiktir.Benzin yakışı manuel vitesten daha bile iyi olabilir.Dezavantajı söylenildiği gibi yokuşta kaydırmasıdır.Bunun dışında otomatik vites performan yine verir fakat kontrol senin elinde değildir.Vites değişiminlerinde 1. ve 2. vites geçisini gazla ayarlamak zordur.Bazen araba kafasına göre 2'ye falan atıyor sonra hızın hemen azalınca 1'e atıyor ve bu geçişlerde araba ileri geri atar kendini.Aynı zamanda anlık hızlanmalar yapamazsın.Fakat gazı köklersen araba vites düşürür ve kendini ileri atar.Bayağı yüksek devirlerde de kullanabilirsin bu şekilde arabayı.Fakat bunun başlangıcı istediğinden 2 sn falan geç oluyor.
Ben şahsen manuel tercih ediyorum.Her zaman istediğim gibi hızlanıp yavaşlıyorum.Yani arabayı tamamen kontrolumde tutmayı seviyorum.Fakat köprüye trafiğine girince canım otomatik çekmiyor da değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...