Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Ron Gilbert’s Return to Monkey Island


MrLevie

Öne çıkan mesajlar

3 saat önce, Xenocide dedi ki:

2 ile 3 arasında mantık çelişkisi yok muydu zaten, ben mi yanlış hatırlıyorum, 2'nin sonunda guybrush'ın aslında çocuk olduğunu ve bi oyun parkında kendince kurduğu hayalleri oynadığımızı anlıyoruz, LeChuck da hatta guybrush'ın bully abisiymiş, ama yine de son sahnede bi hareketler yapıyodu, lan acaba gerçek miydi yoksa hayal miydi diye bi soru işareti bırakıyodu kafada. Ama 3. oyun o çocukluk anıları falan gibi şeyleri neredeyse yok sayıyodu. Yaşanan her şey gerçekten yaşanmış gibi davranıp devam ediyodu. Dolayısıyla 2'nin sonundaki lunapark sahnesinin geçerliliği kalmıyordu vs. vs.

Ya bu arada ben de 1ve 2yi bitireli bir hayli oldu en son, sanki 3ün başındaki guybrushin üzerinde Captain's log tuttuğu zımbırtı bir lunaparktan patlamada uçmuştu diye hatırlıyorum.

Ama 2deki gameplaylere baktım gözüme carpmadi hiç. Hatırlayan bulan var mı?

Oyunu bir daha bitireyim ben ?

MrLevie tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1'i baya iyi hatırlıyorum (sanırım). pirate olmak istiyorum. 3 büyüğe sorayım da öğreneyim. hmm governor da kütür kütürmüş. lechuck'a kök birası içireyim. şeklinde bir şeydi.

3 ü de ezbere hatırlıyorum neredeyse. elaine'i altına çevirdik, yanardağ yaktık, leçak'ı patlattık. ama 2 cidden bende de yok ya. special editionlar çıktığında özellikle tekrar oynadıydım hatta, ama hikaye aklımda kalmamış hiç.

4 en sinir bozucu kontrollere sahip oyundu sanki. 3 boyutlu furyasına kapılmışlardı. balayıdan geldik elaine ölmüş dediler. sonda da dev maymunla leçakı dövdük.

5 telltale'in yaptığıydı. keyifliydi bence gene. pirate pox yayılmıştı adaya La Esponja Grande yi balinadan almıştık.

sonuç olarak herhangi bir monkey island serisinin çıkıyor olmasına mutluyum ben gayet. preorder çıkartsınlar basayım şimdiden. iyi veya kötü kesin oynayacağım nadir oyunlar arasındadır MI serisi.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

On 04.04.2022 at 20:17, Seru dedi ki:

art style boyle olmasin, curse of'daki gibi en guzeli. logosu bile tatsiz tutsuz duruyor.

 

On 04.04.2022 at 20:18, senko dedi ki:

beklentileri dusurup beklemek lazim, eski havayi alamayacagimiz (oyunun da veremeyecegi) kesin. Dusuk beklenti ile oynamak lazim.

 

valla bence gösterdikleri kısım çok güzel olmuş. 3. oyunun karbon kopyası olmadı diye eski havayı alamayacağım anlamına gelmiyor.

orjinal oyunun grafiklerinin atmosferini yakalamış. biraz stilize etmişler ama yakışmış gözüküyor.

 

 

 

On 05.04.2022 at 02:16, razzRaziel dedi ki:

hayat bizi değil oyunları ne hale getirdi aslında daha çok.

adventure türü bitti çünkü 90'larda niche sayılan cücük kadar oyuncu kitlesinin ilgileneceği şey miktarı bugünkü kadar çok değildi. oyun türleri arasında bariz çizgiler vardı ve birbirlerinden farklıydılar. fate of atlantis, maniac mansion, monkey island, missing on lost island ve bir sürü diğer 9 icon adventure oyunlarını oynuyorduk çünkü zor puzzle'ları çözmeyi seviyorduk.

bugün trend değişti. ne kimsenin o kadar oyanalacak vakti var, ne hiç bir yapımcının zor içerik sunup oyuncu kitlesini kısıtlayacak lüksü veya trend değiştirmeye cesareti var (bkz dark souls serisi). ayrıca bu puzzle'ları çözmeye çalışmak da o kadar eğlenceli gelmeyecek, tükettiğin o kadar içerik olduktan sonra hem yeni bişeyler arıyorsun hem de kaliteli istiyorsun (guybrush, arkana bak üç başlı maymun var dediğinde veya stan yine hızlı konuşup bişeyler satmaya çalıştığında sadece nostaljik bir gülümseme olacak yani, yoksa komik geleceğinden değil). ne bileyim süper diyaloglar olacak, değişik şaşırtacak yaratıcı olaylar dönecek vs. seni saracak yani.

tim shafer adventure türüne broken age ile geri döndüğünde baya hype olmuştu. oyun hem çok moderndi hem de üstadın elinden çıkmıştı. ki yaratıcı bi şekilde iki dünya arasında geçiş yapma gibi şeyler vardı. e sonuç? ben bitirmedim, oyun da çok başarılı sayılmaz satış konusunda. ilk ay 3k kişiye ulaşmış peak. ulan dünyanın emeğini veriyorsun ve hayvan gibi ismin var ama basit bi minecraft klonunun 10'da 1'i kadar başarı elde edemiyorsun. sonra adam da day of the tentacle, full throttle ve grim fandango'yu remaster yapmak dışında dokunmadı türe.

neyse buna sevindim, art work de baya iyi duruyor. yine yandan görünümlü olacak gibi o da güzel. yine çok başarılı olmayacağından korkuyorum ama nostalji dışında içerik taze ve güzel olursa en azından bizi sevindirir.

 

konsol oyunu değil. Red Dead Redemption, Elden Ring, Halo, GTA 5, Last of Us gibi hypelardan hypelara koşan, oyun sitelerinin 100/100 bastığı bir oyun olmayacak. tekrarlıyorum, konsol oyunu değil. Halo gibi sıkıcı bir oyuna bile "efsane" diyen oyun basınının el üstünde tutacağı bir oyun olmayacak. bunu kabul ederek girersek, dünyanın en iyi oyununu yapsalar bile oyun sitelerinde kenar köşede bile yer almadığını gördüğümüzde hüsrana uğramamış oluruz.

öte yandan adventure oyunları o kadar da niş değil. Kathy Rain, Kentucky Route Zero, Journey, Fran Bow, Little Nightmares, Portal, The Talos Principle, Inside, Firewatch, The Stanley Parable, The Beginner's Guide, What Remains of Edith Finch, The Wolf Among Us, Machinarium, Thimbleweed Park, Deponia gibi oyunlar çıkıyor ve oyuncuların da ilgisini çekiyor.
bir Halo değiller tamam, ama oynanıyor mu, oynanıyor.

kimsenin o kadar oyanalacak vakti yok diyorsun da, millet GTA'yı, Skyrim'i, Elden Ring'i felan 5000 saat oynadım diye övünüyor ? 5000 saatini bir oyuna gömebiliyorsa bunca insan, sanırım bir 5-10 saatini de bu oyuna ayırabilir.

ha Stream edilebilir oyun olmadığı için Elden Ring kadar ilgi çekmez belki ama dediğim gibi oynanır mı, oynanır.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

On 05.04.2022 at 18:15, Oce4n dedi ki:

4 en sinir bozucu kontrollere sahip oyundu sanki. 3 boyutlu furyasına kapılmışlardı. balayıdan geldik elaine ölmüş dediler. sonda da dev maymunla leçakı dövdük.

 

İlginçtir grim fandango'yu herkes beğenirken, aynı grafik/oynanışa sahip mi4'ü hep grafiklerinden ve kontrollerinden eleştirirler. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Teaser'da da, bu paylaştığınız son görsellerde de artwork'ü hiç sevmedim. Yani neticede Monkey Island bu, en klasik haliyle ortaya koyulduğunda dahi delire delire oynayacağız. 

Bu hiper karikatürize ve keskin keskin hatlı çizim tarzı bi tık nintendo switch eshop'ta ayda bir indirime giren düşük bütçeli random indie gibi olmuş. Ama belki yeni neslin göz aşinalığını ve ilgisini daha çok yansıtıyordur, devolver bilir işini.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

art style'ı ben de beğenmedim, biraz fazla basit duruyor, paintte çizilmiş resimler gibi. gerçi MI serisindeki her oyunun grafikleri farklıydı. en iyisi curse idi de grafikden ziyade içeriğin kalitesi daha önemli benim için. 

he tabi ince detaylar güzel oluyor baya. curse of daki konuşmalar sırasında karakterlerin yüz ifadelerinin değişmesi gözlerinin kocaman açılması filan çok güzel detaylardı..

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

On 20.04.2022 at 05:12, Ceronibo dedi ki:

Bu hiper karikatürize ve keskin keskin hatlı çizim tarzı bi tık nintendo switch eshop'ta ayda bir indirime giren düşük bütçeli random indie gibi olmuş. Ama belki yeni neslin göz aşinalığını ve ilgisini daha çok yansıtıyordur, devolver bilir işini.

+1

hic begenmedim sanat tarzini

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

16 saat önce, Bone dedi ki:

"düşük bütçeli random indie" oyunlar bu kadar iyi görsel tasarım sunsa öpüp başınıza koyun. Curse of Monkey Island öncesinde hiç adventure oyunu oynamamış buradakiler belli ki ?

Oha hayır, öyle değil. Burada çekince ortaya koyulan konu görsel tasırımın ne kadar iyi veya kötü olduğu değil ki. Son 10-15 yılda çıkan adventure'lara bakınca bende hoş bir sada bırakanlar, örneğin gemini rue veya darkside detective serisi, zaten düz pixel art. 

Monkey Island serinin başından itibaren öyle üst düzey kalitede görsel tasarıma falan hiçbir zaman sahip değildi, hatta hangisiydi o third person gibi olan vardı klavyeyle hareket ettirdiğimiz, o baya tırttı görsel olarak. Ki bu, yılı itibariyle çok normal. Nitekim kendine has ayırt edici, böyle hem karikatür ama hem de modern çizgilere yakın bir görsel tarzı vardı. O komik oluyordu. Pixel halinde bile, korsan dayılar böyle gerçek hayattaki yıllık iznine sülaleyi toplayıp her şey dahil otele çökmüş aile babası gibi duruyordu, veya benim atrium'daki eski berberime benzer bi tipi burda böyle komikli şakalı yuvarlak hatlı ama hem o dünyada da sırıtmayan ama bu benim berberime benziyo lan haha da dedirten bir görsel anlatım tarzı vardı. Çünkü o dünya biraz öyle bi dünya. Bunu yıllar içinde bizi alıştırdıkları için belki benim muhafazakarlığım, hem de ilk oyunun ilk anından itibaren empati kurabileceğin hatta şık görsel trivialarla kendini yakın da hissettiğin bir dünya tasviri vardı. Onun yanında böyle bi  güneşli, parlak sarı sarı kumlu denizli hakkaten karikatür bir korsan camiasıyla takılmacadayız hissini güzel veriyordu görseller her zaman.

Burada, o gerçekle görsel anlatım üzerinden kurulan mizahi ve monkey island'a has bağı kırmışlar ve oldukça sürreal, yeni monkey island'a has bir şeye geçmişler.  Yukarıda belirtildiği gibi daha day of tentacle; hatta benim random indie adventure benzetmesini yapmama sebep olan night in the woods veya mutazione gibi daha karanlık, daha "otherworldly" daha yabancı, daha kartonları kuklaları konuşturuyoruz gibi olmuş. 

Ya, belki bu daha iyi olur. 3 tane görselden yorum yapıyoruz. Pazar sabahı zar zor gözümü açıp ilk yaptığım şeyin Monkey Island WOT'u olduğuna inanamıyorum haha. Görsellik de günün sonunda dünyanın en subjektif meselesi. Kimi o şekil bakar kimi bu şekil bakar, herkesin görseline kimse karışamaz ? 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 ay sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...