Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Elden Ring


Shadow

Öne çıkan mesajlar

eksikleri var tabi, bi tane boss fight komple bullshit mesela. (merak eden spoiler içinde okuyabilir, nokron'un aqueduct'ındaki.) ya da bi npc quest için şuraya git diyor. sonra bi sebepten bi daha konuşamıyorsun o npc'yle. e unutuyoz bilader bu da kafa yani. not aldıracaksa da oyun içi journal olsun boş, notepad.exe gibi yazalım. ya da dialog history olsun. or both. dialog history istemek heresy gibi bişey tabi de boş journal olsa tam kıvamında olurdu.

Spoiler

 

gargoyle itoğlu itlerinden bahsediyorum. 1v1'de ikisi de çok temiz, tüm hareketleri okunuyor dodge'laması bloklaması vs consistent, hiçbir problem yok. ama ikincisi gelince ekrana 1 tanesi zor sığdığından diğeri vuruyor mu üzerine mi kusuyor artık anla anlayabilirsen. ek olarak sola guard tutarken sağa gitmenin tek yolu target lock olduğu için bi tanesi kameranın dışında kalıyorsa ona switch'leyemiyorsun, her atağını yiyorsun otomatik olarak. twin stick shooter gibi kamerayı çevirmeden bi yana koşarken guard'ı öbür yana çevirebilsek iyiydi.

ha ben ne yaptım, jolly co-operation'a abandım. sonunda kamehameha atan bi hayvan geldi eritti ilkini, ikincisini bully'ledik sonra. ama 2 saat filan sürmüştür. o kadar sürmesinin sebebi de "ayh kavga çok zor, dövüş dövüş geçemedik" değil, yerdeki summon sign'ların 1.5 saniye içinde unavailable olması çünkü en makul taktik minimum 2 kişi girip aggro'yu bölmek. doğal olarak herkes co-op'a abanıyor orda. çünkü çalışmıyor boss.

birer birer gelseler veya ikisini de consistient bi şekilde kadrajda tutabilsek ağzımı açarsam şerefsizim. ds1'de iyi kötü görüyorduk ikisini de. alan da daha dardı, yanlış hatırlamıyorsam aoe'leri de daha büyüktü burdakilerin kusmasına göre. xxxxl yapalım daha haşmetli olsun diye 10 yıl önce çalışan fight'ı kırmışlar.

 

sonuç olarak ubi bokumu yesin, ui designer'larının haklı olduğu bi evren yok. m'ye basınca açılan haritanın m'ye basınca kapanmaması sorunu onda da vardı. ya da tab'a bastın bi menüye girdin, ordan m'ye basınca map açılmıyordu da önce ordan çıkmak mı gerekiyordu, bi "allah affetsin bunu da böyle yapmışlar demek ki, alışıcaz np" dediğim bişey olduğundan eminim =P

Cokomantis tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

15 saat önce, Sam dedi ki:

ubisoft ui designer haklı mıymış. ?

Abiler tüm oyunlarındakı UI'yı en gerizekalı adam da anlasın, en ufak bir zorluk çekmesin kafasında tasarladıkları için, elden ringi millet nasıl oynuyor lan diye şaşırmışlar doğal olarak. Bir de üstüne üstlük hayvan gibi satıp, basında 10 puanlar havada uçuşunca biz artık taş mı yiyecez diye korkmuştur muhtemelen dfsfds

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

6 saat önce, Dark_Soul dedi ki:

Abiler tüm oyunlarındakı UI'yı en gerizekalı adam da anlasın, en ufak bir zorluk çekmesin kafasında tasarladıkları için, elden ringi millet nasıl oynuyor lan diye şaşırmışlar doğal olarak. Bir de üstüne üstlük hayvan gibi satıp, basında 10 puanlar havada uçuşunca biz artık taş mı yiyecez diye korkmuştur muhtemelen dfsfds

iyi de öyleyse bu smartphone app'e gerek olmaması lazım. kaç dl almış bakmadım ama yükselirse bu gerek olmadığını baltalayan bir ölçüt olur. valhalla'da hepsi kapatılabiliyordu bu yardımcı ui unsurlarının, insanlara seçenek verip cep  telefonlarıyla çözüm aranmaması en mantıklısı bence.

çoko da yazmış, insanın belleğine güvenmek hardcoreluksa o işin sonu yok. inv'de item isim ve statlarını göstermemesi lazım mesela. hp, stam bar filan göstermemesi lazım.

oto-log olur, isteyen bakar isteyen bakmaz yani, 80'lerde logsuz oynadık kalem kağıtla. bir esprisi yok.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

(oyunu oynamadım lakin tartışmanın bu kısmına damdan atlıyorum hüoop güm)

belli başlı QoL standartlarına katılıyorum ancak şu 'opsiyonel' işini sıkıntılı buluyorum ben. Yani benim en erken hatırladığım Skyrim'deki clairvoyant büyüsüdür bu işin mimarı (muhtemelen daha öncesi de vardır da hatırlayamadım) "istemeyen kullanmayabilir" gibi bi şeyin arkasına sığınıp, dungeonda gitmen gereken yeri gösteren büyü koymak, yani ne bileyim. istemiyosan kullanma diye bi şey yok, oyun sana bunu sunuyorsa kullanıyorsun bi yerden sonra ve exploration hissinin artık bi anlamı kalmıyor. "Ben kendi çabamla bunu buldum" diyemiyosun. Ben oyunda kendi kendime challange yaratacaksam zaten niye oynuyorum o oyunu? Oyun bana haritadaki bütün poi'leri gösteriyorsa ne anladık explorationdan? istiyosam kapatayım okey de, ilginç bi yer bulmuş olmak, bunu kendi çabanla yapmış olmak hissini alamıyorsun o opsiyon orda olduktan sonra. çünkü biliyorsun ki bi başkası senin uğraşarak bulduğun şeyi zaten oyunun sunduğu imkanlar ile çoktan bulmuş.

Ha diyeceksin ki google var bilmemne var açıp bakar adam. Evet, doğru ama aynı şey olarak görmüyorum. Google var diye oyundaki bütün infoları playera vermek mi gerekiyor? o zaman easter egglerin de yerlerini söylesin oyun, googledan, youtube'dan açıp bakabiliyoruz ne de olsa.

Elden Ring dediğim gibi oynamadım ama bunlar da çok lüzumsuz şeyleri saklamışlar sanırım okuduğum kadarıyla. Tabi onu seven adam da vardır. Her questte de açıp google'a baktırmasın tabi. O da ayıp sdfgk

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyunun turu iste, bazilari bir seyleri gostererek oynatiyor bazilarida herseyi sir gibi saklatip sana bulduruyor. gunumuzde sahsen ben ilk veriyonu tercih ediyorum, elimizde kagit kalemle kendi haritamizi cikararak oyun da oynadik ama i-ih yani sacmalikmis. 

 

Scalanova tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e o zaman oyunlarda zorluk ayarına da gerek yok? herşeyde herkesin her zaman en kolayı seçeceğini varsayarsak o zaman tek tornadan çıkmış oyun olsun, hiçbirşey opsiyonel olmasın. insan nasıl kendi çabasıyla combat'ta başarı sağladığını düşünüyorsa bunu oyunun diğer kısımlarında da istiyorsa yapabilir. elden ring'de map var gördüğüm, neden var mesela? bunu koymayan rpg'ler var elle kalem kağıda çizdiren 80'lerdeki gibi. elden ring çocuk işi mi diyelim o zaman? burada sınırları kim belirliyor?

dediğim gibi olay seçenek, insanları bu kadar "onlar bilmez biz daha iyi biliriz" diye kısıtlamamak lazım. fire emblem'lerde normal & casual oynuyorum mesela çünkü zerre umrumda değil oyunun perma-death ve stat şişirmesi, charları optimal olmayan şekilde gönlüme göre takımlara yerleştirip ilişki seviyeleri yükseldikçe açılan sahneleri izlemek benim için daha önemli "bölümü geçtim" demekten. başkası için o daha öneli, o gider hardcore & maddening seçer bana ne.

neyse sapmayayım ana konudan, klavyenin önünde tabletle telefonla oynanan oyunlar kendisini birşey sanmasın yani oyuncunun önüne google bara yazma 'kabiliyeti' gerektirdi diye. ben wikisiz iki adım attırmayan oyunları da sevmiyorum, hayatımız da eskisi kadar uzun değil artık yarısına filan geldik, doom'da bilmemne renk kapı anahtarı arama tarzı işlere tolerans daha düşük.

neyse bir ara deneyeceğim, yazarım kendi deneyimimi ama başka oyuncuya verilen seçenek benim zevkimi azaltmıyor. buradan me3'ü story modunda oynayan biri oldu diye benim keyfim kaçmadı mesela. veya birisi clairvoyance bastı diye vs. kendim house rule ile oynuyorum bazı oyunları zaten. benim şahsi zevkime özelleştirmeye izin veren oyunları tercih ediyorum.

ha bu log işi mesela şundan da ötürü kıymetli, uzun oyunları bir oturuşta bitiremiyorum genelde, yarısında kalıp sonra devam ediyorum. eğer o ortadan geri dönme kısmında "ya bu neredeydi şimdi" veya "ne yapıyordum, nerede kalmıştım" filan dedirtiyorsa kapatıyorum öyle kalıyor yarım. birkaç kere oldu bu.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

4 saat önce, marksman dedi ki:

bilgisayar için özelleşmiş güzel bi controller/gamepad tavsiyeniz nedir yiğitler?

bu zamana kadar ihtiyaç duymadım ama bu ve bunun gibi oyunlarda iyi olur diye düşünüyorum.

zira klave+mouse oynanışını sevmedim. 

8bitdo sn30 pro+ kullanıyorum, memnumum bayağı. pro2 diye yeni modeli çıktı, fiyatı ilk günküne göre düşmüş olabilir. soulslik'leri kbm oynamak oldschool rts'leri gamepad'le oynamak gibi bu arada.

Cokomantis tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Sam auto log koymak ya da koymamak bir design choice, soulsçuluk oynuyorsak kesinlikle olmaması lazım. o işin sonu yok çünkü. aynı mantıkla "niye haritada quest marker yok" qq'su da gelir, "press x for tarnished vision olsun" da denir yani. onları koyunca farklı bir oyun yapmış oluyorsun. aynı kingdom come deliver us'ın "hurr durr her şey gerçekçi olsun" demesi gibi, onu demese farklı bir oyun olacaktı.

"biz koyalım, istemeyen bakmaz / kapatır"la hiç koymamak çok farklı şeyler söylüyor oyuncuya. günün sonunda bence conventional open world veya yine conventional 3rd person action oyunlardan bambaşka bir dizaynla gelen AAA bir oyun olması çok iyi bir şey, goty alacak olması daha da iyi sdfs.

burdaki design choice'un eksi yanı da işte "unutuyoz bilader" oluyor. bunun etrafından dolaşabilecekleri şeyler düşünülebilir. benim ilk aklıma gelen manual notepad.exe şeklinde journal işte ama oyun konsul oyunu olduğu için praystation ve lolbox'ta oynayanları kapsamayacak. npc'ler konuşulamaz hale gelmese biraz çözerdi, dizaynı kırmadan aklıma bu geliyor şu an. ki bu oyun iyisi yine, en azından main quest için iteliyor önemli npc'ler şuraya git bunu kes diye. eskiden o da yoktu sanki sdfsxj

sen seçenek sunmamayı "oyuncu bilmez, biz biliriz en iyisini" olarak görüyor olabilirsin, ben de her yerden quest / poi indicator fırlayınca "oyuncu anlamaz, mal bunlar" olarak görüyorum, onu napıcaz mesela? =)

zorluk seçtirmeye gelince, oyununa göre olmasa da olur'cuyum. oyuna girmeden story-ez-med-hard-hardest seçmekten ziyade dolaylı olarak in-game seçimlerle ayarlayabilmeyi tercih ederim. ilk dark souls'ta büyü ez mode'muş mesela. celeste'te veya herhangi bir souls oyununda difficulty seçtirmeye çalışınca olmuyor yani. sana göre "en iyisini biz bilirizcilik" olabilir ama artık o oyun o oyun olmuyor koyarsan. souls'ların en önemli özelliği dağ gibi zorluğu koyup o zorluğu sana tokatlatması günün sonunda. bunu çıkarınca souls oyunu olmuyor artık. en basiti oyunun ilk boss'unu (grafted scion) dövemedim ama karakterin lvl'ıyla alakası yok, şimdi new game desem ağzımda sigarayla tek gözümü hafif kısarak döverim yani. ahh that's the stuff. (celeste'te zaten narrative olarak da veriyor bunu, git dağa çık diyor oyun. go overcome that. ez pz.)

ama her oyuna gelir mi bu dizayn? her oyun souls oyunu olmadığına göre gelmez doğal olarak. ama her open world / turd person oyununun ubicililk mantığıyla yapılmasındansa bi tane miyazaki delisinin gelip goty almasını tercih ederim mehehehe. oyun içinde her seçeneğin sunulması illa iyi bir şey olacak diye bir şey yok, ama mainstream'de her tür oyunun sunuluyor olması iyi bir şey.

accessibility seçeneklerini dünyanın sonuna kadar savunurum ama, "sprint'e basılı mı tutucan yoksa toggle mı olacak" vb. x y z adını bilmediğim medical condition'lar dolayısıyla tuşa basılı tutamayan ya da qte'de tuş spam'leyemeyen insanlar var. her oyun her disability'yi kapsayacak şekilde yapılamaz doğal olarak ama ne kadar çok accessibility seçeneği konursa o kadar iyi. renk körü modu, basılı tutmak istemiyorum seçeneği, subtitle'ın tipini boyunu seçme vs vs vs, genel olarak oyunları bok gibi olsa da ubi ve ea iyi yapıyor bu işi. sjw bullshit'inin tek sevdiğim yanı filan heralde. malesef japonlar bayağı geride bu konuda.

silksong gelse de "hmphfs dark souls gibi olmuş çogyi" diye dolaylı olarak biraz daha övsek =)))))

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, Sam dedi ki:

e o zaman oyunlarda zorluk ayarına da gerek yok? herşeyde herkesin her zaman en kolayı seçeceğini varsayarsak o zaman tek tornadan çıkmış oyun olsun, hiçbirşey opsiyonel olmasın. insan nasıl kendi çabasıyla combat'ta başarı sağladığını düşünüyorsa bunu oyunun diğer kısımlarında da istiyorsa yapabilir. elden ring'de map var gördüğüm, neden var mesela? bunu koymayan rpg'ler var elle kalem kağıda çizdiren 80'lerdeki gibi. elden ring çocuk işi mi diyelim o zaman? burada sınırları kim belirliyor?

İstersen bana manyak de ama mesela bu opsiyoneliteler zorluk seviyesinin içine konursa ona da okeyim. Easy mode olur, düşman az vurur, mapte her şey görünür, questin yerini gösteren marker çıkar. Medium'da map markerları explore edince çıkar, quest yerini kabataslak gösterir, hard'da quest yerini logtan okuyarak anlarsın falan filan. Built-in olduğu sürece sıkıntı yok. Burda çünkü şu reward sistemi devreye giriyor, "ben x oyunu Hard zorlukta bitirdim" tatmini. Ama öteki türlü "skyrimi hiç clairvoyance kullanmadan bitirdim" aynı tatmini vermiyor. ya da ne bileyim half life'ı tek elimle oynayarak bitirdim. eee oynamasaydın banane deli misin... bilmem anlatabiliyo muyum oradaki tatmin hissini ya da sadece bende mi var bu hissiyat. Oyun bana paket olarak sunmalı, fully customizable olduğunda hevesim kaçıyo nedense.

Misal Mount & Blade'de oyun açarken friendly fire'ı ayrı, düşman fire'ını ayrı, kendi damage'imizi ayrı ayarlatıyor, recruitment zorluğunu ayrı veriyor. abi böl bunu 4 kategoriye, o şekil ver ben de diyeyim ki M&B'yi hard'da oynadım.

Ben de böyle sapığım, vermesin istiyorum opsiyonları.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benim dediğim o seçimin oyuncuda olması lazım hepsi için. "ben bilmem beyim bilir" görüşünde değilim bu işlerde. kanuni gidip story modunda hiçbir side quest yapmadan oynayınca bana batan birşey yok, mesele bragging rights filansa achievement koyarsın millet onu kıyaslar hangi modda bitirdin. bu konularda ego filan dert etmiyorum saçım sakalım ağarmaya başlamışken lol. single-player oyunu kendi istediğim şekilde deneyim edebilmek, kendi kafama göre eğlenebilmek birinci önceliğim.

işte o dediğin iyi birşey değil, sonraki paragrafta demişsin zaten "unutuyoruz" diye. tekerleği icat etmiyoruz yani edilmiş. yıl 1989 değil. sorunun varlığını itiraf ediyorusun ama çözüm önermemişsin, varolan çözümü reddediyorsun çünkü bunun oyuncuya başka birşey söylediğini düşünüyorsun. benim dediğim gayet net: bu kararlar oyuncunun elinde olmalı. bak o olsun, bu olmasın demiyorum, karar oyuncuda olmalı diyorum. yani sen istemiyorsan kapatacaksın, bu kadar basit. ac valhalla oyuna başlarken açık ve net sordu tek tek neyi isteyip istemediğimi. oyun devam ederken de options'dan değiştirebiliyorum hala.

combat zorluğu meselesine daha çok girmeyeceğim çünkü zaten farklı bir mesele. çünkü tekrar dediğim orada da geçerli, oyuncuya verilmesi bütün bu seçeneklerin. bunu gördüğüm en iyi yapan oyun silent storm'du neredeyse 20 yıl önce, baştan sonra herşey %1 hassassiyetinde ayarlanabiliyordu. oyun da %x diye belirliyordu zorluk derecesini rakamla.

o accessibility seçenekleri zaten kamu alanlarına merdiven yanına rampa koyup koymamak gibi şeyler artık lol.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Az önce, Xenocide dedi ki:

İstersen bana manyak de ama mesela bu opsiyoneliteler zorluk seviyesinin içine konursa ona da okeyim. Easy mode olur, düşman az vurur, mapte her şey görünür, questin yerini gösteren marker çıkar. Medium'da map markerları explore edince çıkar, quest yerini kabataslak gösterir, hard'da quest yerini logtan okuyarak anlarsın falan filan. Built-in olduğu sürece sıkıntı yok. Burda çünkü şu reward sistemi devreye giriyor, "ben x oyunu Hard zorlukta bitirdim" tatmini. Ama öteki türlü "skyrimi hiç clairvoyance kullanmadan bitirdim" aynı tatmini vermiyor. ya da ne bileyim half life'ı tek elimle oynayarak bitirdim. eee oynamasaydın banane deli misin... bilmem anlatabiliyo muyum oradaki tatmin hissini ya da sadece bende mi var bu hissiyat. Oyun bana paket olarak sunmalı, fully customizable olduğunda hevesim kaçıyo nedense.

Misal Mount & Blade'de oyun açarken friendly fire'ı ayrı, düşman fire'ını ayrı, kendi damage'imizi ayrı ayarlatıyor, recruitment zorluğunu ayrı veriyor. abi böl bunu 4 kategoriye, o şekil ver ben de diyeyim ki M&B'yi hard'da oynadım.

Ben de böyle sapığım, vermesin istiyorum opsiyonları.

bak bu dediğin mesela ac valhalla'da öyle. combat difficulty ayrı, adventure difficulty ayrı. ille ego tatmini isteyen varsa, ayrıştırmak lazımsa achievement koyarsın. 2876321865321 tane havadan sudan achi var, 10 tane ilave ayarlanabilir setting'e bakan kondu diye çökmez veritabanı.

hayır o m&b'de dediğine katılmıyorum mesela çünkü dmg'yi realist oynuyorum diye kafasına göre gruplamasın başka ayarları onunla. en tiksindiğim şeydir eskiden beri. keyif benim, zaman benim. zerre de sallamıyorum kim neyde oynamış. monitörde no signal uyarısıyla bitirene yıldızlı pekiyi versinler çok lazımsa. benim oyunumu ellemeyin.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

4 dakika önce, Sam dedi ki:

işte o dediğin iyi birşey değil, sonraki paragrafta demişsin zaten "unutuyoruz" diye. tekerleği icat etmiyoruz yani edilmiş. yıl 1989 değil. sorunun varlığını itiraf ediyorusun ama çözüm önermemişsin, varolan çözümü reddediyorsun çünkü bunun oyuncuya başka birşey söylediğini düşünüyorsun. benim dediğim gayet net: bu kararlar oyuncunun elinde olmalı. bak o olsun, bu olmasın demiyorum, karar oyuncuda olmalı diyorum. yani sen istemiyorsan kapatacaksın, bu kadar basit. ac valhalla oyuna başlarken açık ve net sordu tek tek neyi isteyip istemediğimi. oyun devam ederken de options'dan değiştirebiliyorum hala.

abi unutmamız sorun mu, evet. çözümünü yazdım 2 tane ilk aklıma gelen, yine yazayım biri manual journal. konsola gelmediği için eledik diyelim. ikincisi npc'lerin konuşulamaz olmaması quest'i verdikten sonra.

hatta bi tane daha geldi aklıma yazayım istersen: consumable bi item koyarsın, craftable da olsun hatta. istediğin npc'yi spirit formunda summon'layıp en son diyaloğu tekrarlarsın. lore'u da hazır yazılı zaten ds1'den beri timeline is convoluted diye, gg ez sdfdsf. kaldı ki sorunun ("unutuyoz") çözümü olması şart da değil, design choice bu. piyasanın bu dizayna da ihtiyacı var.

"varolan çözüm" dediğin çözümü reddediyorum çünkü senin söylediğin çözümü koyunca souls oyunu olmuyor artık. difficulty seçimi de keza öyle.

biz "şu şu şu pointer'ları koyalım, oyuncular istemediklerini kapatarak souls oyunu yapsın" diye bir mantık yok.* dediğim gibi quest pointer ya da otomatik güncellenen journal koymayarak bambaşka bir şey communicate ediyor oyun. sen varsın, dünya var, quest var, çözmesi sana kalmış.

* başka birisi de benim bulduğum "npc'yi duman olarak summon'layak kanka" çözümüne "hadi lan ibiş, öyle souls oyunu mu olur lel. unutmasaydın / yazsaydın" diyebilir, tartışırız.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Konu başlığı Sam tarafından Elden Ring olarak değiştirildi
×
×
  • Yeni Oluştur...