Jump to content
Sam

Nvidia DLSS, DLDSR, DLAA, AMD FSR, Intel XESS teknolojileri

Öne çıkan mesajlar

§ 26 Oca 2022, 23:29

bayağı kapsamlı ve önemli bir konu olduğundan ayrı başlığı lazımdı, üşenmeyip bazı son gelişmeleri, özellikle dlss ile dldsr uygulandığında elde edilen güzel sonucu paylaşmak istedim.

dlss bayağıdır biliniyor ve konuşuluyordu, çoğunuzun bilgisi olmuştur ama gene de son gelişmeleri paylaşalım. 2.3 sürümüyle beraber hareket halindeki görüntülerde ghosting'i hatırı sayılır ölçüde azalttılar.

dlss'e amd fsr ile rakip oldu ama onda ai desteği uygulanmadığından aynı ölçüde başarılı olamıyor sonuçlar gördüğüm kadarıyla. gene de open source olması bakımından sadece rtx serisi değil, bütün kartlarda kullanılabiliyor.

intel bu esnada gpu pazarına yeniden katılırken kendi ai destekli upscaler'ı xess'i de gene bütün kartlarda kullanılabilecek şekilde kullanıma açacak. ancak intel gpu'lardaki özel işlem üniteleri sayesinde fps cost daha az olacak.

bir de dlaa var ama henüz sadece elder scrolls online destekliyor sadece. o da native çözünürlüğü ai ile işleme üzerine dayanan bir aa teknolojisi.

öte yandan geçen hafta nvidia son sürücüsüyle dldsr desteği ekledi rtx serisi kartlara. dsr yıllardır zaten olan bir downscaler özellikti, (amd'deki direkt karşılığı vsr ve aynı işe yarıyor) oyunları native üstü çözünürlükte renderlayarak daha kaliteli bir görüntü sunmayı sağlıyordu. şimdi dldsr ile onu da tensor çekirdeklerle işleyerek intel'in iddiasına göre 2.25x ile dsr 4x'ya denk bir görüntü elde edilebiliyor.

bu videoyu pc gaming başlığında paylaşıp konuyu dikkatimize sunan @kizillelma'ya teşekkür ederim.

lakin videoda işlediği üzere sadece hafif veya eski oyunlarda kalite arttırmaya değil, adeta yeni oyunlarda bir dlaa etkisi yaratmayı sağlıyor dlss ile dldsr aynı anda kullanıldığında. önceden dlss + dsr ile bunu yapanlar vardı ama şimdi performans kaybı ya çok az ya da yok kullanılan seçeneğe göre.

şöyle ki bende 1440p ekran var mesela. rdr2'yi dlss quality ile oynuyordum ki 920p işliyordu görüntüyü. genelde iyi olmakla beraber bazı artifact'ler oluşabiliyor input piksel sayısı daha düşük olduğundan. şimdi 2.25x olan 2160p çözünürlüğü seçiyorum, sonra da dlss performance'ı. normalde 1440p'den 720'ye düşürüp öyle işleyecek olan dlss, onun yerine 2160'dan 1080p'ye düşürüp öyle işliyor. böylece dlss quality'nin 920p'sinden daha yüksek piksel input ile çok daha temiz ve kaliteli bir görüntü elde etmek mümkün. ben şahsen çok memnun kaldım, tavsiye ettiğim @xunn da öyle. bunu yaparken de performans kaybı neredeyse hiç olmadı.

chiv2'de denediğimde %10 kadar bir performans kaybı gördüm ama orada 1.75x olan 1920p'yi seçtiğimde gene performans kaybı yaşamadan çok güzel bir görüntü elde ettim. gözlemlediğim kadarıyla native taa'ya kıyasla daha temiz, daha keskin ve ai prediction sayesinde normalde native'de görülmeyen uzak detayların düzgün işlendiğini gördüm ki sabit dururken net daha iyi. hareketli görüntülerde dikkatli bakıldığında nadir durumlarda (mesela demir köprünün tepesindeki XXXXX şeklinde giden yapının kenarı gibi) bir ghosting gözlemledim ama nadir bir durum olduğu için kazanım kayıptan daha büyük şahsi tercihime göre.

bir de sadece fullscreen oyunlarda kullaılabiliyor dldsr, alt+tab filan bozuyorsa tekrar düzeltmeniz lazım.

tldr: dlss ai upscaling, dlaa native ai aa, dldsr ai downscaling.

şiddetli tavsiyem rtx serisi kartı olan herkesin dlss + dldsr'ı bir denemesi. sonuçtan memnun kalacağınızı düşünüyorum. fsr ile dlsr'ı wwz'de denedim ama aynı kaliteye ulaşamadım. ac odyssey'de normal resolution scaling ile denediğimde daha da kötü bir sonuç oldu. ama isterseniz bu şekilde dlss desteği olmayan oyunlarda da kombine etmek mümkün.

dlss + dldsr'ı nasıl uyguluyoruz:

son çıkan nvidia sürücülerini yükledikten sonra nvidia control panel'den dsr dropdown menüsünden 1.75x ve 2.25x seçeneklerini tikliyoruz. diğerleri dsr için, kafa karıştırmasın diye kaldırabilirsiniz çünkü oyunun çözünürlük menüsüne ekleniyorlar. dsr softness'ı default olan %33'de bıraktım şahsen ve memnunum ama isterseniz oynanabilir. dlss'in yaptığı default sharpening ayarıyla beni tatmin etti. oyunu açtıktan sonra (war thunder'da sadece launcher'da, bu gibi durumlar olabilir) bu native üstü çözünürlükler listelenecek. göz zevki ve aldığınız performansa göre dlss seçenekleriyle üstte yazdığım gibi bir şekilde kombine edebilirsiniz. normalde fazla kalite düşüren dlss quality altı seçenekler işe yarar hale geliyor.

Sam tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Oca 2022, 05:37

Sam bilgisayar aldıktan sonra şevke gelmiş. Ben de Sam'den gaza gelip ben de aldım! Vakit bulabilsem başına oturacağım hayırlısı bakalım.

Yazı için tşkler dlss dışında diğerleri nedir diye hiç bakmamıştım

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Oca 2022, 05:45

güle güle oyna sen de, geçen gün oturup araştırdım ben de, tek tek anlatmak yerine toptan yazıp insanları buraya yönlendireyim dedim. 🙂

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Oca 2022, 07:04

ekran kartına göre yetenekleri değişiyor mu bunların ?
3060, 2060'a göre daha iyi üstüne bide dlss'i daha da iyi gibi bişey olmuyor değil mi?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Oca 2022, 09:20

boneç konusu kokusu var

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Oca 2022, 12:59

Buram buram...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Oca 2022, 13:44
6 saat önce, KillJoy dedi ki:

ekran kartına göre yetenekleri değişiyor mu bunların ?
3060, 2060'a göre daha iyi üstüne bide dlss'i daha da iyi gibi bişey olmuyor değil mi?

Yok rtx’lerin hepsinde aynı özellikler ama kartın gücüne göre performanstan ödün verilebilecek şekilde bir ayar yapılabilir dlss ile dldsr seviyelerinde, sadece o.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Oca 2022, 14:01

Guzel teknolojiler ya, su supply sorunlari, madencilik sacmaliklari bitip dengelense de insani fiyatlara alabilsek. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Oca 2022, 14:21
4 saat önce, Silphatos dedi ki:

boneç konusu kokusu var

 

1 saat önce, Scalanova dedi ki:

Buram buram...

asıl maksadım makale şeklinde yazmak değil de haberi olmayanlara tek tek söylemek yerine tek seferde toplamaktı dlss + dldsr tavsiyemi ama onu da neyin ne yaptığını anlatmadan “yap bunu hele bir bak süper olacak” deyince şüpheci yaklaşıldı. onları yazmışken “bende rtx yok napacaz” diyecekler aklıma geldi. ben de oturdum hepsini toptan yazdım bir seferde taksit taksit yerine. ondan öyle gelmiştir. 😛 zaten şu yazdıklarım bayağı yüzeysel özet, gene tam anlamak için videolar ondan ötürü var.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Oca 2022, 17:02

bi emekli olim, hemen metaverse programcisi olcam, 3d, animation olaylari fln cok eglenceli ya.

twitterda yetolar hala react, vue, go fln kavgasi yapip skimsonik dev setup paylasimi yapiyor, kekolar ya.

cok sinirlendim durduk yere.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Oca 2022, 17:09

fsr dlss'e göre baya eski teknoloji olarak kaldı, hele bir de rtx açınca amd kartlar iyice yamuluyor. Muhtemelen 2 nesil sonra amd de rtx kısmını halledip dlss'i yakalar.

Bu arada dldsr'i nvdia panelden mi aktifleştiriyoruz oyundan mı nasıl oluyor?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Oca 2022, 17:18

yukarıda en sonda ekledim: önce panelden dsr dropdown menüsünden 1.75 ve 2.25'i tikleyin, diğerlerinin tikini kaldırın. oyunun çözünürlük menüsüne eklenecek o seçenekler, native'den yüksek olacaklar. fullscreen ise seçip kullanabiliyorsunuz.

eski veya hafif oyunlarda dlss olmadan da dldsr kullanabilirsiniz, ana maksadı o aslında zaten. ben radeon 380 varken mesela diablo 3'ü 4x vsr yapmıştım mesela, 1080p ekranda 4k cam gibi olmuştu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Oca 2022, 18:46

eyvalla öpdüm, 2k monitör var bende de rdr 2 de deneyip, performans ve görüntü sonuçlarını haber vereyim

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 17 Mar 2022, 17:01

FSR 2.0 yolda ikinci çeyrekte, temporal data da kullanıyor bu sefer. daha iyi olur kesin ama herhalde oyunların kendi kullandıkları sürümü güncellemesi gerekecek dlss'de olduğu gibi tahminimce. güncellenmeyi bırakmış oyunlar eski sürümde kalır.

Sam tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 11 Nis 2022, 22:23

https://developer.nvidia.com/rtx/streamline

nvidia, intel ile işbirliği yapıp geliştiricilerin bu yöntemleri daha kolay ekleyebilecekleri ortak bir çözüm oluşturmuş. umarım bu sayede daha çok oyunda birden fazla seçenekleri görebiliriz.

nvidia-gdc-2022-stack-diagram-fd.png

 

Sam tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 15 May 2022, 03:44

fsr 2.0 ciddi gelişme katetmiş.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Kayıt olun ve aramıza katılın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap

Yasal Duyuru

5651 sayılı kanun kapsamında, Paticik.com, işbu sayfadaki mesajların ve içeriğin Yer Sağlayıcısıdır. Yayınlanan içeriklerden doğabilecek her türlü sorumluluk içeriği üreten kullanıcıya aittir. Şikayet ve talepleriniz için buraya tıklayıp bize ulaşabilirsiniz. Alternatif olarak [email protected] e-posta adresinden bize ulaşabilirsiniz.

×
×
  • Yeni Oluştur...