Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Nvidia DLSS, DLDSR, DLAA, AMD FSR, Intel XESS teknolojileri


Sam

Öne çıkan mesajlar

maalesef, bugün yayınladıkları videoda "optical flow ünitesi 2 katı hızlı" dediler, geçen hafta nvidia mühendisi "performans kazandıracağını ve sorunsuz çalışacağını düşünmediğimiz için devreye sokmadık" dedi. teorik olarak mümkün ama, belki birileri bir hack yayınlar denemek için, test edilir.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

alex gene en detaylı analizi yapmış. vsync üst limit kısmı çok ilginç özellikle. artifact olayları durdurup/yavaşlatıp bakmayınca çok farkedilebilen şeyler değil. hani biraz anime'lerdeki 'quality' frame'i durdurup gösterince abuk sabuk ama hareket ederken görmüyoruz, onları hatırlattı. dediği gibi kazandırdıkları fazlasıyla değiyor. tek üzüntüm 4 serisi öncesi kullanamayacak olmam. ?

acaba birileri sürücü özelinde hack filan çıkarabilir eski kartlarda denemek için. "optical flow birimleri iki katı, eskisinde yetmez" demişlerdi. acaba nasıl bir fark yaratır çalışsa. birkaç aya belki birileri çözer.

"al şu resme bak şu tarif ettiğimi çiz" ai generator'ların döneminde bu teknolojinin çıkma zamanıydı aslında tam. resimlere bakıp arasını çiziyor bu da.

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/october-2022-rtx-dlss-game-updates/

şu linkte nvidia bazı benchmark'larını paylaşmış.

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/dlss3-supports-over-35-games-apps/

şu linkte de bazı yeni destekleneceği oyunlarla ilgili daha çok detay, kıyaslama vs.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

flightsim'de de göstermiş bunda. bazı artifact'ler yavaşlatınca daha belirgin hale geliyor, bir de tabii dlss2 ile yapılan görüntüyü kullanınca daha düşük bir kalite baseline'dan başlanmış oluyor. df videosundaki gibi dlss kullanmadan sadece frame generation devreye sokup ona da bakmak lazımmış. yine de bütün ekrandaki görüntünün aniden tamamen değiştiği durumdaki tek frame hariç ben dayanılmaz bir durum görmedim. input latency de gene reflex sayesinde eski reflex olmayan native'e göre net kazanım. bu oyunlar reflex eklememişti ve eklemeyecekti bu bahane olmasaydı. pc'de şu an 30 oyun filan yüklü ve sanırım 3 tanesinde filan reflex var, onların hepsi de online comp shooter. diğer oyunlarda devlerin hiçbiri sallamıyor input latency 50 miymiş, 100 müymüş. bunun sayesinde eklenince net kazanım frame gen olsa da olmasa da.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...

tim gidip fsr quality ile xess performance'ı kıyaslamış görüntü kalitesinde, dolayısıyla anlamsız olmuş fps chart harici. ama kısacası xess'i arc harici tercih etmemek lazım dlss veya fsr2 varsa.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Nvidia donanım kısmında sürekli failliyor ama yazılım kısmında inanılmaz işler çıkarıyor.

On 11.10.2022 at 13:28, Sam dedi ki:

95'ten beri pc teknolojisini takip ediyorum, gördüğüm beni en etkileyen gelişme bu oldu grafikle ilgili. tessellation da çok etkilemişti vaktinde ama maalesef dağ-taş harici kullanmadılar. gpu'nun çıkışı tabii en önemli değişim oldu ama aslında zaten yapılan işleri ayrı donanıma aktarmaktı ilk çıktığında.

cidden helal olsun.

 

89'dan beri PC teknolojisini takip ediyorum. DLSS 3 veya Reflex beni o kadar heyecanlandırmıyor. DLSS'nin biraz daha gelişmişi gibi geliyor sadece. Ama RTX Remix beni inanılmaz heyecanlandırıyor.

Wolfenstein 3D, Ugh, Prehistorik 2, Gods oynadığımız yıllarda önüme Quake çıkması beni çok etkilemişti. 3D grafikler o sırada çok ilkeldi, Tie Fighter, LHX, Test Drive 3 gibi kutu kutu pense şeklindeydi. Bu dönemde Quake devrimsel bir yenilik olmuştu. Sonra dergilerde Need for Speed 2 3Dfx grafikleri ve Blood 2 haberi resimleri gördüğümde "of grafiklere bak, şimdi böyle şeyler yapılıyorsa ileride neler yapacaklar kim bilir" demiştim. Shogo grafikleri de çok sağlamdı ve stilizeydi bu arada.

Ečstatica ve Warcraft III arasında 3D grafiklerle çalışmak zordu, hantal kısımları çabuk göze batabiliyordu. Bence Half-Life 2 ile birlikte bu konuyu mükemmelleştirdiler. Örneğin Resident Evil 1 ile onun remake'i bambaşka oyunlar gibiyken, Resident Evil 4'ün remake'i sanki 2005'teki oyunu aynen alıp çözünürlüğü arttırıp tekrar satıyorlarmış gibi hissettiriyor. The Last of Us remake'i bu yüzden çok tepki çekmişti mesela. Ama iki oyunu kıyaslayınca grafik teknolojisinin son 10 senede bile ne kadar değiştiğini görme şansı oluyor.

RTX Remix beni bu yüzden heyecanlandırıyor işte. Belki bir Resident Evil 1-2-3 remake'i veya Black Mesa oyunu gibi her şeyi 2020'lere getirecek kadar iyi grafik değişimi sunmayacak. Ama ışıklandırmayı değiştirmek, camları saydam yapmak, mum ve meşale alevlerini daha gerçekçi hale getirmek, hatta kaplamaları bile göze daha güzel hale getirmek gibi imkanlar, eski oyunları tekrar oynamak isteyen kişilere yenilenmiş deneyim sunacak. DirectX 8 ve DirectX 9 ile yapılmış oyunlar için sunulacakmış bu, 2000-2007 gibi geniş bir aralık. Yapan şirketlerin bile unutulduğu ve remake'i gelmeyecek oyunlar...

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bunu öbür kendi başlığında yazsaydın madem abi?

neyse remix’i kendi başlığında zaten övdük de o geçmiş oyunlara yönelik, bu ise oyunların geleceğiyle ilgili. elma, armut. ayrıca nvidia donanım konusunda bu atılımları yapabildiği için yazılım peşinden gelebiliyor. vram cimrilik ama tensor core işi mesela gereksiz diyenleri bayağı haksız çıkardı. hardware tnl, cuda vs gpu’daki bugün standart olan herşey adamlardan çıktı. raytracing gene öyle olacak. ai konusunda gene öndeler. yöneticileri açgözlü olsa da mühendisleri on numara.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 saat önce, Bone dedi ki:

Nvidia donanım kısmında sürekli failliyor ama yazılım kısmında inanılmaz işler çıkarıyor.

 

89'dan beri PC teknolojisini takip ediyorum. DLSS 3 veya Reflex beni o kadar heyecanlandırmıyor. DLSS'nin biraz daha gelişmişi gibi geliyor sadece. Ama RTX Remix beni inanılmaz heyecanlandırıyor.

oha sen kaclisin abi, ben yasitim fln saniyodum biraz baya yasliymissin

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben 89 lu olarak 92 yılından hala faturası duran commodore 64 ü hayal meyal hatırlıyorum. abimin o kasetleri kalemle sarmasını fln. 3-5 yaşlarım arasında varmış. 6-9 yaşlarım arasında amiga 1200 ü net hatırlıyorum. pixel art ile cursor yapardık. double dragon, silkworm, golden axe fln oynardık akşama kadar. sonra win 95 ile modern pc lere geçtik.

babam beyoğlunda vergi memuruydu o dönemlerde. bilgisayar dükkanlarına da vergi toplamak için gidermiş. gelecek burada vs diye diye her aletten satmışlar ?. kendi hayatta anlamaz ama çocuklar öğrensin diye almış hep. şanslıymışım valla.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

13 saat önce, Sam dedi ki:

bunu öbür kendi başlığında yazsaydın madem abi?

neyse remix’i kendi başlığında zaten övdük de o geçmiş oyunlara yönelik, bu ise oyunların geleceğiyle ilgili. elma, armut. ayrıca nvidia donanım konusunda bu atılımları yapabildiği için yazılım peşinden gelebiliyor. vram cimrilik ama tensor core işi mesela gereksiz diyenleri bayağı haksız çıkardı. hardware tnl, cuda vs gpu’daki bugün standart olan herşey adamlardan çıktı. raytracing gene öyle olacak. ai konusunda gene öndeler. yöneticileri açgözlü olsa da mühendisleri on numara.

 

Konu DLSS üstüne olduğu ve teknolojilerden bahsettiğimiz için yazdım. Tessellation da demişsin hani...

DLSS'yi bir atılım olarak göremiyorum. Yazılım olarak çok iyi, ama bahsettiğin kadar büyük bir etkisi olacağını sanmıyorum. Ama AI ve ML teknolojilerinin gelişimine göre haksız çıkabilirim, beklediğimden tamamen farklı bir yöne de gidebilir.

Bone tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yahu her gün kullanıyorum, oynanmazdan kaymak gibiye dönüştürüyor oyunları. etkisini kullananlar gayet güzel görüyor. insan kullanmasa da kullanana kulak vermeli en azından. adamlar 1 pikselden 8 piksel çıkarıyor, bundan büyük bir atılım daha ne olsun? csi'daki "enhance, enhance"i gerçekleştirdi adamlar.

enhance-zoom.gif

günahlarını almışız, nvidia ilk onlara vermiş demek ki sistemi.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

24 dakika önce, Sam dedi ki:

yahu her gün kullanıyorum, oynanmazdan kaymak gibiye dönüştürüyor oyunları. etkisini kullananlar gayet güzel görüyor. insan kullanmasa da kullanana kulak vermeli en azından.

 

kullanmıyorsun demedim ki
kimse kullanmıyor da demedim ki
ben kullanmıyorum da demedim ki

"insan kullanmasa da kullanana kulak vermeli en azından" diyerek beni suçlamayı tercih etmişsin. mesela Dying Light 2'de özellikle kullandım performans artsın diye. ama bu teknolojinin bize faydalı olsun, devrim niteliğinde olsun, her şeyi değiştirsin, teknolojiyi ileriye taşısın maksadıyla yapıldığını düşünmüyorum. onu anlatmaya çalışıyorum.

4K grafiklere yetecek donanım sağlayamadıkları için böyle bir ara geçiş yöntemi yaptıklarını düşünüyorum. 4K grafikleri karşılayacak donanım geldiğinde o zaman bunu gereksiz görüp (testlerde 1080p çözünürlüklerde performans artışı sunmuyor mesela, aynı şey 4K için de olabilir) çöpe de atabilirler.
ya da AI ve ML teknolojileriyle bambaşka bir yere doğru ilerler, farklı teknolojiler doğurur, o durumda da ben haksız çıkarım, yukarıda dediğim gibi.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bize faydalı, devrim niteliğinde, herşeyi değiştirdi ve teknolojiyi ileriye taşıdı. 2020'de değiliz yani 2022'de etkisi çoktan kanıtlanmış halde, bütün başlığı buna adadık zaten. kullanan da kullanmayan da gözlemleyebilir etkisini.

mid-level gpu'lar 4k'yı satüre edene kadar rahat 10-15 yıl geçer, 4090 bile yapamıyor. (bunu alıntılayabilirsiniz, 480p'den bu yana gördük işte mid-level gpu'lar ancak 25 yılda 1440p'yi satüre eder hale geldi) o zamana kadar 8k'ya geçilir. zaten dikkat ederseniz ara geçiş çözünürlük bahsi olmadı bile 1440p gibi. ara çözüm de değil bu işin geleceği de değil artık bugünü. ai upscaling yükselen çözünürlükte ekranların yüksek hızlarda kullanılmasına çözüm olacak. monitörlerin hızını asla yakalayamayacak artık gpu'lar, geçti bitti o devir. paneller net daha hızlı gelişiyor grafik işlem gücünden. 4k 60fps oynatacak dendi mevcut nesil konsollar, görüyoruz nasıl yeni oyunlarda ya 1440p'ye düşüyorlar ya 30fps'e. nasıl mhz/ghz arttırarak hızlanma bittiyse artık kaba kuvveti ince verimle kullanma devrine geçiyoruz. gelecek nesil konsollarda da upscaling standart olur artık downscaling veya fps düşürmemek için, hatta ben mobilde de görmeyi bekliyorum.

ama yok "illa ben native'de kalacağım ölene kadar" diyen için de gene dlaa var, onu da anlatmışız. taa'yı klozete atıp üstüne sifon çekiyor. bunların hepsi çıktı, test edildi, konuşuldu, başlıkta da sayfalarca yazdım, saatlerce video koydum anlatan insanları da. bu tartışmalar geçtiğimiz 2 yıl içinde sonuca bağlandı, ai ve ml grafiği kurtardı. bir tek amd işte geriden gelerek yazılımı geride bıraktığı için yaygınlaşması yavaş gidiyor. umalım ki rdna3'te bu inatlarını bırakmış olsunlar, ertesinde bu iş standarda bağlansın.

illa ki "devrim bu devrim" diye kabul ettirmek değil niyetim, istemeyen hiçbir zaman kullanmaz ama "ya bu geçici" denecek birşey olmadığını gördük. kalıcı gayet çünkü üretici de tüketici de memnun. 2 yılda çok gelişti, daha da devam ediyor.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"iyi güzel tamam ama devrim değil" diyor yani bone özetle. devrim değilse de mutlaka devrimin altyapısını hazırladı bu AI işler, 5-10 seneye şimdi aklımıza gelmeyen yerlere gidebilir veya hiç belli olmayan kolları çıkabilir.
alelade görmen üzdü, 89 değil de 59dan beri takip etmen falan gerekiyordu belki de...

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

10 saat önce, Silphatos dedi ki:

86'da ana karnında varolmaya başladığımdan beri pc teknolojilerini takip eden biri olarak diyebilirimki 320x240 gibi çözünürlük gelmedi daha, keşke halen desteği sürüyor olsa. her şey çok hızlı çalışıyordu  ? 320x240 bestest ?

bence en güzel çözünürlük 640x480.. cs beta 5 zamanlarında ya da bi tık sonrası bu çözünürlükte awp'nin crosshair etrafında siyah yerler açık oluyordu

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...