Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Gittigidiyor'da bir mağazadan aldığım xiaomi kulaklık çakma çıktı


Xenocide

Öne çıkan mesajlar

EmreBilgisayar07 isimli mağazanın sattığı Xiaomi Mi Sports Basic Bluetooth kulaklıktan aldım, bende zaten bundan bi tane vardı, fiyatı ucuzlamış baya, dedim bi tane daha alayım yedek dursun hazır ucuzlamışken. Ucuz etin yahnisi misali, bildiğin sahte ürün geldi. Tasarımı bile farklı, materyal kalitesi, ses kalitesi rezalet. Açtığım gibi geri paketledim, iade süreci başlattım. Aynı anda gittigidiyor ile iletişime geçtim. Gittigidiyor sorun yaşamayacağımı söylese de bu Emrebilgisayar07 isimli şahıs (kendi ismi Bilgehan Dalma sanırım, faturada öyle yazıyor) ısrarla ürünün imitasyon olmadığını, hindistan için üretilmiş bir sürümü olduğunu, orjinal xiaomi olduğunu söylüyor ve iadeyi kabul etmeyeceğini, benim kargonun gitmesi gelmesiyle uğraşacağımı, aradaki ücretleri de ödemem gerekeceğini falan söyleyerek bir nevi tehdit ediyor.

Böyle bi tecrübe yaşamış olan var mı? Sizce herhangi bir sorunla karşılaşır mıyım, karşılaşırsam ne yapmam gerek? Satıcı firma iadeyi kabul etmediği takdirde nasıl bir süreç işliyor? Gittigidiyor bu tip durumlarda ne kadar destek oluyor? Satıcının sayfasında ürün açıklaması kısmında hindistan için üretilen bir seri olduğuna dair herhangi bi bilgi yoktu, benimle girdiği münakaşadan sonra not olarak ekledi şimdi. Fakat ben bunu yapacağını tahmin ettiğim için önceki halinin screenshotunu almıştım ki şimdi mesaj attım bunun önlemini aldığımı, "Sizinle yaşadığımız problem için değil, bir başka müşterimizde sizin gibi bir yanılgıya düşmemesi için eklendi o not." diyerek beni tasdik etmiş oldu.

 

Bu arada mağaza şu: https://www.gittigidiyor.com/magaza/emrebilgisayar07

koşarak uzaklaşın, sakın alışveriş yapmayın. Fotoğrafını attım adama, hala "ürünün sahte olduğunu kanıtlamak zorundasınız" diyo bana. Ulan ne sayfandaki fotoğraf, ne de kutunun üzerindeki resim ürüne benziyor. Bunu söylediğimde de "fotoğrafları biz çekmiyoruz, üretici firma tasarımla ilgili değişiklik yapmış olabilir" diyor. İnanılmaz ya, bi de son olarak şu cümlesini de eklemek isterim;

"Kusura bakmayın, biz satın alınmış, kullanılmış, yasal statüsü “ikinci el” olmuş olan, hijyen ve sağlık kuralları gereği yasal olarak bile iade edilemeyeceği belirlenmiş bir ürünü iade alıp bir başka müşterimize satacak ticaret etiğine sahip değiliz."

 

kıyamam ya.

 

Şu da ürün;

eg2poch.jpeg

 

 

 

 

Bu da bendeki mi sports basic ile gelen ürünün yanyana fotoğrafı;

 

tk49x96.jpeg

Xenocide tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici

Gittigidiyor ile iletişim kur, sorununu çözmezlerse hem satıcıyı hem de Gittigidiyor'u sahte ürün satmaktan şikâyet edeceğini söyle. Tüketici heyetine, savcılığa, Cimer'e ve Xiaomi Türkiye'ye bildireceğini söyle. Sonra da yap ama bunları, hep söylerler ama yapmazlar insanlar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

xiaomi kulaklıklarda kablosuz olan da dahil bildiğiniz gibi çok çakma ürün piyasada dolaşıyor. bazı platformlar satışa sunmak istediğinde senden ithalat belgeleri gibi birkaç döküman almadan vitrine koymana izin vermiyor. herhalde gg bunu istememiş.

 

bu arada gg iade durumunda genelde müşterinin yanında oluyor. 3lü chate alıyorlar sen her türlü o malı iade edersin diye düşünüyorum. genelde satıcıyı pek dinlemiyorlar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Elektronik ürünlerde neden göstermeksizin internet üzerinden alımlarda iade maddesi yok mu?

Cayma hakkı

MADDE 18- (1) Tüketici, yedi gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin taksitle satış sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir.

(2) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür.

(3) Satıcı cayma süresi içinde malı tüketiciye teslim etmişse tüketici, malı ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir; aksi takdirde tüketici cayma hakkını kullanamaz. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde de tüketici cayma hakkını kullanamaz.

(4) Tüketicinin satıcıyı bulduğu finansal kiralama işlemlerinde cayma hakkı kullanılamaz.

 

https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6502.doc

 

Kulaklık hijyen konusuna giren bir ürün değil ki zaten kullanmamışsın ürünü. Olağan bir gözden geçirme yapmışsın madde 3 te tanımlanan gibi. Eğer değecek bir şeyse malı gönder eğer adam kabul etmezse internetten artık direk tüketici hakem heyetine başvuru yapılıyor 6 ay beklersin ama faiziyle paranı geri alırsın.

 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bir de zaten geri iade edilen ürünler tekrar paketlenip müşteriye satılmaz aq. Öyle mantık mı olur lan bozuk malı benden al sar sarmala tekrar başkasına itele. Mal bozuk ve ya hatalıysa sende tedarikçine gönderirsin. Oda sana yenisini gönderir gerekiyorsa düzeltmeleri yapar refurbished olduğunu belirterek tekrar satabilir.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

18 dakika önce, BonePART dedi ki:

Kulaklık hijyen konusuna giren bir ürün değil ki zaten .

2 hafta önce teknosa'dan JBL kulaklık aldım. ses performası 2 gününde baya bir düştü. değiştirmek istedim. Hijyen ürünü olduğu için değiştiremeyeceklerini söylediler. teknik servise gitmesi gerekiyormuş

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

uğraşırsın. sene 2021 hala şunu öğrenemediniz. kargoyu teslim almadan kontrol edeceksin, sorunlu ise tutanak tutturup gerisin geriye göndereceksin.

kargoyu teslim aldıktan sonra e bu sahte demenin bi anlamı yok. adam ben orjinal gönderdim, teslim aldıktan sonra sahtesiyle değiştirip bana geri göndermeye çalışıyor dese ne diyeceksin. geçmiş olsun, yine bağır çağır gittigidiyor belki ikna olur yardımcı olur.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

14 dakika önce, lord_gorthaur dedi ki:

2 hafta önce teknosa'dan JBL kulaklık aldım. ses performası 2 gününde baya bir düştü. değiştirmek istedim. Hijyen ürünü olduğu için değiştiremeyeceklerini söylediler. teknik servise gitmesi gerekiyormuş

aa kulaklıklar gerçekten böyle mi ya, kötüymüş.

 

İnternetten fakir gibi ucuza almak yerine benim gibi elleyip görerek pahalıya mağazadan almalısınız arkadaşlar

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tuketici heyeti ve cimer hallolur da savcilik işi sikinti malum ulkedeki adaletin durumu belli, dava açsam 6 yıl surer, git-gel-git-gel sonunda da takipsizlik karari falan cikar. Ama tuketici heyeti+cimer uygulanabilir. Dun gece elimden gelen kadariyla sikayetvar, eksisozluk falan gibi platformlara yazdim. Umarim iş uzamaz ama buradan genel kani olarak anladigim kadariyla gittigidiyor araci oldugu icin mevzuyu onlar cozecekler.

Sinirimden gece uyuyamadim ya. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici

Cimer işe yaramaz demeyin bu arada, cidden yarıyor. Bizim e-ticaret yapan müvekkillere de sahte ürün şikâyeti geldiği oluyor, tedarikçi kaynaklı oluyor bu hep, tedarikçiye bizden ettiği kârdan daha fazla ceza kesiliyor genelde.

Ayrıca adama zarar vermek istiyorsan Xiaomi Türkiye adamın dükkanını anında kapattırabilir, biz ofiste müvekkillerin ürünlerinin sahtelerini satıyorlar diye sürekli böyle dükkanları kapattırıyoruz. Hatta özelden yazdım sana şimdi, adamı asıl korkutacak Xiaomi'ye bildirmek olacaktır ama Xiaomi bizim müvekkiller kadar ilgili mi (Mi Shop'lar açıldı, ilgili olmaları gerek artık) bilmiyorum tabii.

Neyse ama, pazaryerlerinde satıcı ile muhatap olmak her zaman hatadır. Şimdi düzgün satıcılar da var diyeceksiniz ama sahte ürün satan, bozuk ürün satan adamın genelde kendisi de bozuk oluyor. Daha önce burada birkaç kez söyledim, yine söylüyorum: bu pazaryerlerinde ne kargocu ile ne de satıcı ile muhatap olmayın. Doğrudan siteyi arayın, olmazsa Cimer ve tüketici heyeti başvuruları koltuğunuzdan kalkmadan yapılabiliyor. Servise göndermen lazım değil, adam ispatlamalı sahte olmadığını. Senin ispatlaman gereken bir şey yok.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

48 dakika önce, lord_gorthaur dedi ki:

2 hafta önce teknosa'dan JBL kulaklık aldım. ses performası 2 gününde baya bir düştü. değiştirmek istedim. Hijyen ürünü olduğu için değiştiremeyeceklerini söylediler. teknik servise gitmesi gerekiyormuş

mağazadan mı aldın internetten mi? internetten aldıysan sebep göstermeksizin iade edebiliyorsun.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İnternetten elbise almıştım bir tane ama geri iade etmek istedim. Biz para iadesi yapmıyoruz başka bir şey alın dediler. Uzunca da oyaladılar beni. En son avukatıma yönlendiriyorum sizi (ki yok) bundan sonra o ilgilenecek dedikten sonra para iadesi yaptılar. Yani çoğu kişi peki diyip uğraşmaz bir güzel üzerine yatarlardı. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

53 dakika önce, GERGE dedi ki:

Cimer işe yaramaz demeyin bu arada, cidden yarıyor. Bizim e-ticaret yapan müvekkillere de sahte ürün şikâyeti geldiği oluyor, tedarikçi kaynaklı oluyor bu hep, tedarikçiye bizden ettiği kârdan daha fazla ceza kesiliyor genelde.

Ayrıca adama zarar vermek istiyorsan Xiaomi Türkiye adamın dükkanını anında kapattırabilir, biz ofiste müvekkillerin ürünlerinin sahtelerini satıyorlar diye sürekli böyle dükkanları kapattırıyoruz. Hatta özelden yazdım sana şimdi, adamı asıl korkutacak Xiaomi'ye bildirmek olacaktır ama Xiaomi bizim müvekkiller kadar ilgili mi (Mi Shop'lar açıldı, ilgili olmaları gerek artık) bilmiyorum tabii.

Neyse ama, pazaryerlerinde satıcı ile muhatap olmak her zaman hatadır. Şimdi düzgün satıcılar da var diyeceksiniz ama sahte ürün satan, bozuk ürün satan adamın genelde kendisi de bozuk oluyor. Daha önce burada birkaç kez söyledim, yine söylüyorum: bu pazaryerlerinde ne kargocu ile ne de satıcı ile muhatap olmayın. Doğrudan siteyi arayın, olmazsa Cimer ve tüketici heyeti başvuruları koltuğunuzdan kalkmadan yapılabiliyor. Servise göndermen lazım değil, adam ispatlamalı sahte olmadığını. Senin ispatlaman gereken bir şey yok.

Gg, urunun fotograflarini bize atin yardimci olalim dedi ama xiaomi magazasindan sahte olduguna dair rapor alirsaniz daha iyi olur dedi. Şimdi işe gidiyorum akşam yakinlarda var bi tane, gidip tasdiklettireyim. Umarim kisa bi surectir urunleri alip 2 hafta incelemeli bi seyse uzar da uzar. Ama pesini birakmicam inat ettim, gg herifi aramis hala israrla "kullanilan urun, hijyen sebebiyle geri almam" demis. 

 

Attigin linke de bakicam. Tesekkur ediyorum yardimlar icin.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

57 dakika önce, GERGE dedi ki:

Cimer işe yaramaz demeyin bu arada, cidden yarıyor. Bizim e-ticaret yapan müvekkillere de sahte ürün şikâyeti geldiği oluyor, tedarikçi kaynaklı oluyor bu hep, tedarikçiye bizden ettiği kârdan daha fazla ceza kesiliyor genelde.

Ayrıca adama zarar vermek istiyorsan Xiaomi Türkiye adamın dükkanını anında kapattırabilir, biz ofiste müvekkillerin ürünlerinin sahtelerini satıyorlar diye sürekli böyle dükkanları kapattırıyoruz. Hatta özelden yazdım sana şimdi, adamı asıl korkutacak Xiaomi'ye bildirmek olacaktır ama Xiaomi bizim müvekkiller kadar ilgili mi (Mi Shop'lar açıldı, ilgili olmaları gerek artık) bilmiyorum tabii.

Neyse ama, pazaryerlerinde satıcı ile muhatap olmak her zaman hatadır. Şimdi düzgün satıcılar da var diyeceksiniz ama sahte ürün satan, bozuk ürün satan adamın genelde kendisi de bozuk oluyor. Daha önce burada birkaç kez söyledim, yine söylüyorum: bu pazaryerlerinde ne kargocu ile ne de satıcı ile muhatap olmayın. Doğrudan siteyi arayın, olmazsa Cimer ve tüketici heyeti başvuruları koltuğunuzdan kalkmadan yapılabiliyor. Servise göndermen lazım değil, adam ispatlamalı sahte olmadığını. Senin ispatlaman gereken bir şey yok.

Gg, urunun fotograflarini bize atin yardimci olalim dedi ama xiaomi magazasindan sahte olduguna dair rapor alirsaniz daha iyi olur dedi. Şimdi işe gidiyorum akşam yakinlarda var bi tane, gidip tasdiklettireyim. Umarim kisa bi surectir urunleri alip 2 hafta incelemeli bi seyse uzar da uzar. Ama pesini birakmicam inat ettim, gg herifi aramis hala israrla "kullanilan urun, hijyen sebebiyle geri almam" demis. 

 

Attigin linke de bakicam. Tesekkur ediyorum yardimlar icin.

 

 

Bi de bi sey sorucam, sizce saticiya son bir mesaj atmali miyim, bakin xiaomiye gidiyorum bu iş magazanizin kapanmasina kadar gidebilir, son uyarim, uzatmadan cozelim vs. Gibisinden?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gittigidiyor direk bence sorunu çözecektir. Hatta direk seni arıyorlar öyle bir durum olduğunda.

edik:

Bu arada sahte olduğuna dair rapor nedir ya? öyle bişey mi var? GG'de saçmalamış. 

Sende zaten bu ürünün orjinali yok mu? yan yana koy ürünleri, farklarını gösterecek fotoğraf çek. Olay tamamdır. Çözülmezse işin şikayetvar'a yazıver öncelikle.

 

edik2:

 

4 dakika önce, Xenocide dedi ki:

Bi de bi sey sorucam, sizce saticiya son bir mesaj atmali miyim, bakin xiaomiye gidiyorum bu iş magazanizin kapanmasina kadar gidebilir, son uyarim, uzatmadan cozelim vs. Gibisinden?

Hayır la, adamla iletişim baştan kurmayacaktın ki zaten. Salla adamı sen. GG ilgilensin adamla.


 

KillJoy tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...