Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

çekiş düşüklüğü ve delirmece


PrudenT

Öne çıkan mesajlar

selam, delirmeden önce şansımı bir de burada denemek istiyorum.

arabam 2015 model citroen c4, eat6 otomatik, dizel, 150 hp, 60 binde. sorunun DPF veya adblue (üre) ile ilgisi olmaması gerek, çünkü arabada DPF yok, adblue da kapalı. nedenini sormayın, elime geçtiğinden beri böyle (2017).

yaklaşık 1 ay önce kendi servisinde bakımı yapıldı, triger seti değişti (üretici bedavaya kendisi değiştirdi, sanırım tasarım/üretim hatası falan varmış). meselenin başlangıcı bundan birkaç gün sonra, bugünden ise bir ay önce seferihisar yolunda arabanın gitmemesine dayanıyor. evet, gitmemesi. yolda giderken arabanın pek de gitmediğini fark ettim, "allah allah sıcaktan mı lan" falan derken araba gitgide yavaşlamaya başladı ve durma noktasına geldi. gaz verdikçe yakıt tüketimi 30-40 litreleri görürken araba gitgide yavaşlıyordu. gaza bastıkça sol ön taraftan "trrrrrr" diye bir ses geliyordu. evet, trrrrr. hani böyle bilgisayar fanına lastik falan değdirirsin ya, aynı öyle. 2000-2500 devir arası mahsur kalmıştı araba. ama limp'e girmiş gibi değil, daha önce girdiği için nasıl bir şey olduğunu biliyorum. limp'e girdiğinde çekişten bu kadar düşmüyor, araba nispeten sürülebiliyordu. herhangi bir arıza lambası yanmadı. motor falan durmadı, normal rölantisindeydi, klima da yaldır yaldır gayet güzel çalışıyordu. çekici çağırmak için sağa çektim, poliçeyi falan karıştırırken biraz tekrar gideyim dedim (çünkü çölün ortasındaydım ve arabada papağan vardı, onun için endişelenip şansımı denedim). araba normal seyrine devam etti, gaza basınca gelen ses de kesilmişti. izmir'e getirip kendi servisine bıraktım, böyle böyle dedim. öbür gün geri alırken herhangi bir sorun bulamadıklarını, arabadaki kayıtlı tek hatanın "fazla besleme" ile ilgili olduğunu, şu an bir şey yapamayacaklarını söylediler.

bir aydır arabayı böyle kullanıyorum ama gitmiyor abiler, gitmediği gibi gösterdiğim kimse de bir sorun göremiyor. 150 hp araba oldu bana 80 hp falan. düz yolda, düşük viteslerde fazla belli olmuyor. bu arabanın 0-100'ü geçen sene 9,2 saniye idi, şimdi bazen aynı bazen 14-15 saniye.

mesala dün: çeşme otobanının yokuşlu bir noktasında en solda 130'la gidiyorum. araba yavaşlamaya başlıyor (yokuş sonuçta olabilir, devir sorunu yok), gaza yükleniyorum vites 5'e iniyor. yavaşlamaya devam ediyor. daha da yükleniyorum vites 4'e iniyor, yavaşlamaya devam ediyor. en son sağ şeritte 85'le falan bitirdim yokuşu. bu daha önce bu arabayla yaşadığım bir şey değil, aynı yokuşları milyon defa geçtim. ayrıca yavaşlama sırasında 2. viteste falan devir yükseliyor kendi kendine, 2k civarına çıkıp geri iniyor birkaç kere falan.

araba yeni yıkanmış olmasına rağmen 60km yolun ardından eve geldiğimde bakıyorum ki kıçı, bagaj kapağı falan grinin elli tonu. alt taraflar siyaha çalıyor, üste gittikçe gradient koyu griden açık griye doğru devam ediyor. DPF'i olmayan bir aracın arada siyah duman atması beklenebilse de bu derece bir şey hiç görmemiştim.

kendi servisine soruyorum, bence normal diyor. özel servise soruyorum, bence normal diyor. random ustaya gösteriyorum, yeaaeaeah ne bilim çekiyor. arkadaşıma söylüyorum, yav normal gibi diyor. abi değil normal falan. arabada sık vakit geçiren eşim dışında kimseye derdimi anlatamıyorum, kendimizi hastaneye yatırıcaz sonunda.

ne abi bu arabanın derdi? lütfen ben delirmeden çözülsün.

PrudenT tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ustanin arabayi alip yolda denemesi ve denerken sorunu yasamasi lazim, sanayide dolasiyorlar ya da tamirhanede test ediyorlarsa bulamayabilirler. Ugrasan olur mu bilmiyorum. Benim de aklima sanziman geldi 2. Viteste devrin 2000'lere cikip inmesinden dolayi. Vites gecemiyor olabilir mi? Bir de o trrr sesi de sanjiman kutisundan geliyor olabilir.

Ote yandan yakiti tam yakamiyor da olabilir motor ama bu olsa herhalde serviste yakalarlardi.

Gecmis olsun

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Motor kodu ne bunun tam olarak? 
 

dpf yok derken iptal edilip kaynak yapildi sanirim, 2008 sonrasi citroende ayni zamanda arka tampon tarafinda eolys tanki ve ona ozel 2 tane sensor olmasi lzm. Yanlis okumalar veya iptali sirasinda bunun es gecilmesi boyle geciken problemler yapabilir. ( islemden 150k km sonra falan bile olabiliyor evet) 

tamponda kararma vs nasil normal oluyormus anlamadim, heralde izmirli rahatligi olsa gerek. 

Ayrica aractaki islemleri falan bi yazsan belki fikir yurutmek de kolaylasir. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi teşekkürler cevap verenlere. öncelikle sabah sabah mal gibi 150 yazıp durmuşum, 120hp araç.

sırayla gideyim.

2 saat önce, Pordakal dedi ki:

Yer neresi, benim arac grubunda cok saglam ustalar var, belki birine yonlendirebilirim

izmir'deyim, çok sevinirim eğer bakabilecek birini biliyorsan.

2 saat önce, MasterHapLo dedi ki:

Arada arıza yapan aracı tamir etmek, sorunu bulmak çok zor. Mümkünse sat kurtul.

abi alana yazık değil mi asdsdfsdf

2 saat önce, µh dedi ki:

facebook vs. citroen gruplarina bakip yasadigin sehirde milletin gittigi saglam bir usta bulup ona goturmen lazim random usta bilmez, yetkili servisken ayrilip kendi yerini acan tecrubeli adamlar biliyor bu tarz problemleri.

tam olarak o tarz bir yere gösterdim aslında ama iyisini bulamamış olabilirim tabii ki.

2 saat önce, deadwoll dedi ki:

Ustanin arabayi alip yolda denemesi ve denerken sorunu yasamasi lazim, sanayide dolasiyorlar ya da tamirhanede test ediyorlarsa bulamayabilirler. Ugrasan olur mu bilmiyorum. Benim de aklima sanziman geldi 2. Viteste devrin 2000'lere cikip inmesinden dolayi. Vites gecemiyor olabilir mi? Bir de o trrr sesi de sanjiman kutisundan geliyor olabilir.

Ote yandan yakiti tam yakamiyor da olabilir motor ama bu olsa herhalde serviste yakalarlardi.

Gecmis olsun

abi cidden, sırtlanıp ustayı otobana çıkarıcam yazlığa götürücem yani. başka türlü olmayacak gibi. şanzıman benim de kafamda hala bir seçenek ama yapacak bir şey bulamıyorum. serviste çıkan hatanın aşırı besleme ile ilgili olması bana da yakıt yakmayla ilgili bir şeymiş gibi düşündürttü ama emin olamıyorum tabii ki.

1 saat önce, KHaRoN dedi ki:

Motor kodu ne bunun tam olarak? 
 

dpf yok derken iptal edilip kaynak yapildi sanirim, 2008 sonrasi citroende ayni zamanda arka tampon tarafinda eolys tanki ve ona ozel 2 tane sensor olmasi lzm. Yanlis okumalar veya iptali sirasinda bunun es gecilmesi boyle geciken problemler yapabilir. ( islemden 150k km sonra falan bile olabiliyor evet) 

tamponda kararma vs nasil normal oluyormus anlamadim, heralde izmirli rahatligi olsa gerek. 

Ayrica aractaki islemleri falan bi yazsan belki fikir yurutmek de kolaylasir. 

abi selam, sen yetkili bir abiye benziyorsun. motor kodunu nereden öğrenebilirim? araç tam olarak bu:
https://www.ultimatespecs.com/car-specs/Citroen/73560/Citroen-C4-II-2015-BlueHDi-120-S-S-EAT6-Shine.html

kararma vs kesinlikle normal olmamalı ama işte... bildiğim kadarıyla tüm işlemleri aktarayım.

bende değilken:

1) aracın adblue deposu (sanırım eolys dediğinle eş değer bir şey) daha 10 bine varmadan arıza yapıyor. bu şamandıra arızası kronik bir sıkıntı bunlarda. servis ilkinde bedava değiştiriyor. tekrarlıyor, ikincisinde %30'unu alıyorlar yine değiştiriyorlar. üçüncüye tekrarlıyor, bu sefer tam para isteyince adam da yılmış bir vaziyette bir yazılımcıya götürüp (yanılmıyorsam ecumasters) bunun adblue fonksiyonunu iptal ettiriyor.

2) bir süre sorunsuz gidiyor, sonra araç DPF hatası yakıyor yüksek devir vs. çözmüyor, "1000km sonra kapatırım hacıt" diyor ve limp'e giriyor. hatayı siliyorlar vs. ama çözülmüyor. zaten adblue çalışmayınca çok anormal gelmedi. bunun üzerine gidip DPF'i senin dediğin gibi iptal ettirip kaynaklatıyor ve yine aynı yerde yazılımsal olarak kapattırıyor.

bunun üzerine başka bir sıkıntı yaşamıyor. bu dediklerimi tıpatıp yaşayıp aynı yollardan geçen iki arkadaşım daha oldu PSA grubu araç alıp da, zaten internette de bahsi geçiyor. o yüzden yalan yanlış olduğunu düşünmüyorum ama adam da babamın oğlu değil sonuçta.

araç 2017'de önce babama, sonra bana geliyor. bendeyken yaşananlar:

1) motor, şanzıman, yürüme vs. bu konularda herhangi bir sorun yaşanmıyor.

2) arkadan çarpılıp öne sekmeli kazam var, yine kaporta dışında işlem yok.

3) bu zaman zarfında arabanın bir tek park sensörü bozuldu, değiştirdik düzeldi.

adblue'yu süren sistemin çalışmadığı belli, sıvısı hiç azalmıyor çünkü.

araç ilk sahibinde ~20k, bende de ~40k km sorunsuz gitti. son bakımdan ve triger değişikliğinden iki gün sonra tarif ettiğim olay yaşandı, o günden beri de aksayarak yaşamını sürdürüyor. ilk başta ben de anlayamadım şehir içinde, sonra götürdüm ettim, sonra da araya bayram girdi zaten. şu an durum bu.

PrudenT tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tamam motor 1598cc degil de 1560cc deplasmanli dv6fc ymis. Eolys yok bunlarda biraz daha problemli bi adblue varyasyonu var ki zaten yasananlari yazmissin. 

ilk aklima gelen yazilimla alakali bir problem cunku iptal edilse dahi ecu ustunde rejenerasyon checkleri, adblue start cycle counterlari falan var. Ayni sey mercedes adblue diesel lerde de oluyor iptal edilmesine ragmen boyle dsvranislar falan. Ben ecu remap disinda egr, egzoz falan da kontrol edilmeli ama niye bakmaya yeltenmediklerini anlamadim. Belki obd den baglanip baktiklarinda problem gormedikleri icin kontrol etmek akillarina gelmiyordur. Ama ztn soylendigi gibi yazilimla iptal varsa buralardan dogru okuma alinmaz. 

benim cozebilecegim yerler ankara,ist vs. ama izmirde isini cozemezsen oralara selam soyleyip yardim edebilecek bir yer bulabilir miyim bakarim. 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

izmirli rahatlığı heralde dediğin gibi, bakasi yok... az önce tekrar cevreyolundan bir yere gittim, yok abi araba 100den sonra ölü. sollamaya çıkıyorum gazı verdikçe veriyorsun araba duman atmaya başlıyor ama gitmiyor. 6da 100den 140a varmam 1.5 dakikayı buldu düz yolda, önceden kesinlikle böyle değildi. verdiğim gaz oranı da duman dışında bir etki yaratmıyor yani, çöpe gidiyor gibi afsfsggs. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bugün yine aynı 1 ay önceki gibi gaza bastikca trrrr eşliğinde yollarda kaldım, arabayı kilitleyip eve geldim. 16-17yle falan zor getirdim arabayı üçyolda bir sokağa salladım. videosunu cekebildim bu sefer sesin, eve geçince yukleyeyim. 

yakıt konusunda; yakıtı hep aynı opetten alıyorum, bu sorunu yaşadığımda da aynı yerden almıştım. 

yarın bir pompacıya göstermeyi düşünüyorum götürebilirsem. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya bunu klima acikken yapmiyor degil mi? Onu test etmissindir kesin. Cok benzer bir sorun 20 yil once falan amcamdaki renault 19'da olmustu. Ben de arabadaydim, benzer trrr sesiyle arsba cekisten dustuydu, kenara cekip bakip ettilerdi hatta. Aklimda mevzunun klima ve bir kayişla ilgili oldugu kalmis ama triger kayisi miydi neydi bilmiyorum, yasim kucuktu skfk

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

YouTube nedense sapıttı bir türlü yukleyemedim daha sonra tekrar deneyeceğim.

klima ile alakası yok maalesef, keşke kapatınca düzelse eheuhe.

aklıma triger değiştiği için sente ayarı ve turbodan başka bir şey gelmiyor. aklım fazla yok bu arada yani öyle dediğime bakmayın afsgxghx. turbo dememin sebebi de obd ile uygulamadan 0.2 bar falan görüyor olmam, ama değerlerin güvenilirliğini de bilemicem. açtık baktık onun da videosunu atarım, çok anormal durmuyor. yarın götürüp baktiracagim giderse, gitmezse de çektirecegim artık.

hala hiçbir hata göstermiyor bu arada obd'de. 

PrudenT tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aslında belirtiler turbo arızasınada benziyor fakat arıza ışığı yakar turboda arıza olsa.

normalde 2k devirden sonra devreye girer turbo, araçtan araca değişir mi bilmiyorum. test edebilirsin, ayrıca beyaz duman atıyorsa da turbo arıza belirtisi olabilir

yağ ve suyuna baktın mı? yağ tam olması lazım 1 ayda fazla km yapmadıysan, eğer eksiltme fazla ise turbo ihtimali daha da artar

 

vivavale tarafından düzenlendi
yağ su
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

beyaz duman yok, sadece siyah. turbonun sesini duyabiliyorum eskiden olduğu gibi (tırlayıp kafamı şaapmazsa).

aha yükledim (sonlara doğru iyice netleşiyor):

gazla eş zamanlı geliyor ses. gazı artırdıkça o da artıyor.

 

PrudenT tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...