Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

çekiş düşüklüğü ve delirmece


PrudenT

Öne çıkan mesajlar

km de azmış yeni sayılır. umarım basit bir sorundur. farklı arızaları tetiklememiştir. 

ciddi bir arıza çıkarsa mutlaka yaz, hemen anahtar vurmasınlar. ardını ötesini sorgula abi. özellikle bakımdan sonra olduğunu belirt.

bir de sosyal medya da gruplar var; senin araç marka model ile ilgili onlara üye ol. orada paylaş sesi de paylaş, mutlaka benzer sorunu yaşayan çıkacaktır. 

servisin insafına kalma

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu bayağı turbo arızasına benziyor. 5 yıl önce Denizli-Ankara arasında kaldım. Ses aynı, 2-3K devir sonrası hem bu ses, hem de çekiş gücü normal olarak saçmalıyordu. Çok benziyor. Ancak araç farklı olduğu için emin olamadım. Ama %80 turbo arızası gibi. O kilometre de yaşayabileyeceğin en saçma arıza turbo zaten. Yağlama yapamadığı için ses te büyük ihtimal ordan.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Anlattığın şeyler benzer şekilde başıma gelmişti. Ben de turbodandır diye düsündüm o yuzden. Turbo hortumu kopmustu sirket aracının yolda. Baya gitmiyor arac 2. vites bile olsa performans inanilmaz dusuyor.

O tırrr sesi turbo hortumunda delik falan varsa ordan geliyor olabilir. Tabi bu cok basit bir sorun, servise ustalara falan gostermissin herhalde kontrol etmislerdir?

Nekro tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben kaldığım Denizli'de servise gittiğimde usta aracı kullanarak bu tespiti yapmıştı. 2.-3. viteste 2-3K deviri geçmemen lazım bu aracı tamirciye yürütmek için diye. Bana o zamanın parası ile çoook saçma bir fiyat çıkardıkları için, Ankara'da ki ustam ile konuşup "abi 3. vites 2.5K deviri geçme yavaş yavaş gel hallederiz" dedi. (Hayatımın en o..ruk günü olabilir, yol bitmek bilmedi.) Hakikaten 3 te 1 fiyatına turbo yenilendi, yağlama sistemi vs. resmen 0 kilometre oldu araç.

Benim araç, manuel şanzuman, Chevrolet 1.4 turbo 140hp idi. Ama çok benziyor. Umarım odur. Yapman gereken illa ki bir ustayı alıp araca oturtman.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bunların aynısı benim Astra'da olmuştu. Yani turbo değil denmiş ama birebir aynı duruyor. Turbo arızası bir kez tamire götürdüm bir şey değişmedi, aşağı yukarı 50km sonra tekrarladı, başka yere yönlendirdiler. Turbo selenoidi değiştirildi sanırım yanlış hatırlamıyorsam. Selenoidi değiştirdik demişlerdi. Düzelmişti. 

Belki yardımı olur.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Trigerdeki degisen parcalardan olma ihtimali düşük. Oyle olsa muhtemelen subaplari eline alirdin. Gerci belki aracta subap korumasi vardir ama gelen ses de vuruntuya benzemedigi icin triger ile ilgisi az gibi.

Arada sirada yaptigina göre dogrudan turbonun parcalarindan kaynakli olma ihtimali az, ama ses de turboya benziyor. eger yine de turbo ise yag basincindaki dalgalanmadan olabilir. Zira siyah duman da var, bi sekilde turboyu isaret ediyor.

Boyle bir sebepten ise senaryo şu olabilir:

Triger degisiminde obdden ecuya girip ayar yaptilar, orada dpf iptalinde yapilan ayarlari defaulta cektiler. Zira sanayide genellikle ciraklara yaptirilan obd islerinde bu elemanlar ne olduguna bakmadan hata kodu silmeye bayılır. Boyle olunca da Ecu dpf varmis gibi egzoz gazinin turboya geri gelmesini bekliyormus gibi davranmaya basladi.

Fakat geri atik gaz gelmeyince turbonun cani yetmedi, yag basinci da ecu tarafindan baska bir sensor vs nedeniyle aa turbo az donuyor zaten az yag basayim dedi. Turbo da tikir tikir ses yapip motoru besleyemedi. Turboya gitmeyen yağ motorun yuksek devri zorlamasindan dolayi fazla geldi. Yagdaki dengesizlikten bir kısmı siyah duman olarak disari atildi.

Cok guzel salladigimi düşünüyorum.

 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dpf yerine egr desen bi tık daha haklılık payın olabilirdi, ancak dpf öyle bisey değil. Dizel partikül filtresi demek, yaptigi islem ise yanma sonucu olusan kurumlari egsoz cikisinda tutuyo, eğer bu kurumlar cok birikirse motor kendini rejenerasyona alıp yakiyo, ama buna gerek kalmadan ayda bi kere 3. Vites 3000-3500 devir dolaylarinda 15 dakka gitmek yetiyo ordaki kurumları yakıp temizlemek için.

Genelde sehir ici kisa mesafe dur kalk yapan araclarda olur bu sorun, evden ise gidiyon tam motor ısınıyor, hoop geldik, kapa motoru. Kaldı kurumlar.

Dandik yakıtta sebep olabiliyo bazen.

Egr de egsoz gazı geri çevrimi,egsoza giden duman/gaz her neyse bi kısmını motora geri gönderip turbodan gelen temiz havayla beraber tekrar kullaniyo, amaç emisyon azaltma bunda da, ve egsozdan daha az duman/sağlıksız hava  çıkışı.

Genelde dpf iptal ettirenler egr de beraberinde iptal ettirirler. Acaba mekanik olarak egr söktüler ama ecudan acip beyne egr var sinyali mi gidiyor, turbo beslemesi az olabileceginden turbo isini iyi yapamiyo olabilir, o da motoru besleyemicek tabi.

Ama bence turbo hortumlarindan birinde bi sorun var, ya yerinden oynadi hafif kacak yapiyo ya da  birini istemeden deldiler

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bugün uzun bir gün oldu, henüz tünelin sonundaki ışığı tam göremedim. aracı çektirdim. bakımı yapan servis sağ olsun yine bir şeylerinin ucuyla bakıp beni postalamaya çalıştı, yakaya yapışmalı kavga noktasına geldik. akıl sağlığım için gece molotof atmak üzere tanıdığım bir enjeksiyoncu/pompaciya çektirdim.

mesele @KHaRoNun dediği gibi çıkacak muhtemelen ama henüz net değil. 4 enjeksiyoncunun gücünü birleştirerek konsey kuruldu ve arabayı epey bir irdelediler. bu arada şu an 7yle falan yürüyor, performans üst seviyelerde.

çıkan dumandan dolayı turbo olduğunu düşünmediklerini ama bir turbocunun bakmasının iyi olacağını söylediler. turbocumu yönlendirdim yarın bakılacak. selenoidde sorun olmadığını söylediler. 

enjeksiyon işemesi denen şey de olmadığını söyledi. birkaç şey daha söyledi ama tam aklımda tutamadım, yağlama sıkıntısı falan da yok onu anlayabildim. aracın motor sesinde de bir sıkıntı yok bu arada. o gelen trrr sesini de yük binince sente atması olarak yorumladılar. 

aracı cihaza bağladık, bakımın yapıldığı gün ecu: diriliş dizisi çekmeye başlayıp adblue dpf motor turbo basıncı vs aklınıza ne gelirse bir sürü arıza sıralamış zaten. muhtemelen temizleyip bana verdiler. sonrasında birkaç defa tekrar vermemesi gerekirken (hani kapalı ya) adblue hatası vermiş, bunların hiçbiri bana yansımadı bu arada. loglarda da arada başka hatalar var ama adblue hiç yok zaten son aya kadar. şu an yazılımsal bir mesele olduğu üstünde duruyorlar ama çok yoğun olduğu için olay yarına kaldı, bakalım. bir şekilde ecu bu iptal durumlarına mi uyandı artık ne oldu bilmiyorum. 

PrudenT tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benım eskı 97 model astrada buna benzer bir sorun vardı,bir suru yere goturdum cozum bulamadım.Peşinden normal  servis olmayan motor ustası "aga bunun kayışı 1 numara bol takılmıs,o yüzden güç aktarımında arasıra kayıp oluyor,kayışı değişirsek sorun çözülür" gibi absürd bir sey söyledi ve kayısı degıstık,sorun cozulmuştu.Acaba sizde de triger vs sırasında buna benzer bişi olmasın

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Umarım çözülür can sıkıcı olmuş. Bakım sonrası ortaya çıktığına göre ya triger ya yazılımın sıfırlanması neden olmus diye düşündüm. Yazılım daha agir basıyor, sanayideki adam ne bilecek. 
 

En güzeli adblueyu falan iptal ettirmemek ya, orijinali neyse öyle kullanmak, parçayı kesip kaynak atinca beklenmedik sonuclari olabiliyor sdf

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bakilabilecek her şeye bakıldı, hepsi canavar gibi. mesele yazılımda tıkandı ve çözüldü afsgsg. random bi yerde halloldu ama yine de kalıcılığından emin olamadım, çok yakın bir arkadaşımın abisi uzun süredir bu işi yapıyor bir de ona uğrayacağım.

adblue konusunda haklısın ama ben eski sahibine de hak veriyorum. arabayı aldığımda ben de sordum 7k fiyat çektiler çünkü 2017de. hani yeni taktirdigin daha iyi olacak diye bir durum da yok, aynı kökten sıkıntılı şeyin yenisini takıyor. 

neyse en azından sağını solunu kontrol ettirmiş olduk... 

PrudenT tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...