Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Japon araçlar ve diesel motor


paramecium

Öne çıkan mesajlar

Selam,

Evet, herkes(otomobil üreticileri) fosil yakıtı bırakacağı veya üretim adetlerini minimize edeceği takvimleri açıklıyorlar ama memleketimde bu işin bu kadar çabuk gerçekleşmeyeceği ortada.

Yine de diesel motor teknolojisinde Japonların pozisyonu nedir; verim, sorunsuzluk, dayanım vb?

'Sorunsuz araç' teorisi Japonların diesel motorları için de geçerli mi?

Not: Hiç Uzakdoğu aracım olmadı, deneyimim sıfır.

Saygılar.

paramecium tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

memleketimde araç üreten yok, yabancılar bırakınca bizde bırakmış sayılacağız. japonya hükümeti de yasaklıyor artık dizeli falan. üreten olmayınca, parçası da azalacak, yakıt bile pahalanabilir dizele, o halde memleketimde de bitecek haliyle. canavar gibi benzinli japonlar varken bi de niye dizel arayışı? toyotada falan var sorunsuz 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

koreliler ile asiri bi tecrubem yok dogrusu arada sirada denk gelen filo araclari disinda ama havaalani transferciler, taksiler falan kullanidgiina gore problemsiz ve yurutmesi kolay motorlar olsa gerek. 

Japonlara gelince ozellikle toyota(d4-d), suzuki (DDiS) , mazda (ztn psa-ford tdci ile ayni), mitsubishi (di-d) hepsi cok guzel ve problemsiz motorlardi. Honda nin dtec i hakkinda da kotu seyler duymadim ama hic kullanma firsatim olmadi acikcasi. Onu cthulhu yazsin. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Çevremde birkaç kişi çekme karavan olayına girmeye heves etti ve bunlardan bazıları bu heveslerini yerine getirdi. Ama! Ama araçları konusunda sıkıntı yaşadılar :)

1.2TSI ve 1.4TSI ile 1.6 atmosferik motorlar pek randıman vermedi. Söylediğim çeki karavanlar 1100-1400kg aralığındalar. Almanların diesel motorlarından -ileride çıkabilecek yüksek maliyetler yüzünden- korktular ve japonlara bakınıyorlar. Çadır kampçılığı sonrası, 2 ufak çocuk ile daha rahat olacağı için karavan ile ilgili benim de hevesim var ama benim için daha erken.

Genel kanı ve kullanım deneyimleri 2.0 diesel ve yaklaşık 320~350Nm tork değerinin çok daha sağlıklı ve güvenli bir karavancılık için uygun olduğu yönünde. Hele ki 4x4 olursa ne güzel! Ama hayaller ve gerçekler :\

Saygılar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

motorun bakimlariyla bas gelmek bi sekilde 3 asagi 5 yukari ayni gunun sonunda ama ben farkli bi bakis getireyim.

Her aracin ustundeki sanzimanin yuk altinda davranisi ayni degil. Bazi araclarin motorla eslestirilmis sanzimanlari tork limiti bazen motorun verdigi guce cok yakin oluyor. Veya volan boyutlari cok kucuk olup hep hizli sekilde kavrama yapip baski balatayi yiyorlar (manuelden ornek veriyorum) ve daha birsuru sey.

Durum boyle oldugunda bence secimde sanzimanin yuk limitleri ve direkt guvenilir bir ustasindan (her arabaya bakan degil, direkt uzun zmndir o modeli taniyan bilen) baski balata/sanziman, yuruyen hakkinda yorumlar da kriterler icine katilmali.

Bu arada japonlar bu konuda arabalarinin en saglam organlarini sanziman yapmalariyla biliniyor (cvt leri es gecersek tabi asdf) Genelde stage 2 modifyelere kadar bile sanzimana dokunma geregi hissetmiyorlar bile cogu araclarinda.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Karavan için düz araçtan çok 4x4 SUV ya da Pick-up bakardım. Evet motorları daha büyük hacimli olur, vergisi yüksek olur ama daha az sıkıştırılmış olduğu için üzmez. Zaten amaçları yük taşımak ve çekmek. 

2.4 Hilux 4x4 manuel 397k, Dmax 1.9 4x4 manuel 376k fiyatlı şu an.  Hilux 1600 devirde 400 nm, D max 2000 2500 arası 360 nm tork veriyor. 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2016 yılından bu yana auris kullanıyorum, 2013 model 1.4 Dizel 90 beygir manuel. şu an 140K km de aldığımda 60K km idi

her 10k da rutin bakımını yaptırıp bindim, onun dışında sanayiye uğramadım. Motorları küçük ama Dizel motorları turbo beslemeli olduğundan dağda bayırda üzmüyor. 80k km de dağda bayırda düz yolda vs. her türlü yolda kullandım üzmedi. performans bakımından 2k devirin altında yavaş kalıyor başka bir eksiğini yaşamadım. 

yüklü olarak da şehirlerarası kullandım, aracım her ne kadar hb olsada arka koltuklar tamamen yattığından inşaatçı arabası gibi yüklü çok yola çıktım üzmedi.

yakıt konusuda ise 130 un üzerine çıkınca yakmaya başlıyor. onun dışında motor küçük olduğundan normal kullanımda çok rahat 5.5 altını görebiliyorsun.

yol tutuşu iyi yere yakın; fakat handikapı ise tümsekli yollarda sürtme ihtimalin artıyor.

konfor olarak ise bi alman beklentisine girmemek lazım fakat teknoloji olarak idare eder. 110 üstü ses alıyor içeri, süspansiyon sert tümseklerde çok kötü değil ama bi alman kadar konforlu değil. 

kaportası zayıf, ufak darbelerde içeri göçme vs olabiliyor.. aklıma gelenler bunlar, soru olursa yardımcı olmaya çalışırım.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

D4D tam tarihini bilmiyorum ama yaklaşık 30 yıldır aynı motoru kullanıyor toyota dizelde, o yüzdende sorunsuz olması çok şaşırtmıyor. ayrıca triger saçmalığını bırakalı baya olmuş, zincir var motorlarda bu da yolda kalma, değiştirme tasası yaratmıyor. 

ben genellikle agresif kullanıyorum, öyle olunca yakıt sarfiyatı artıyor, 2k devirde turbo devreye giriyor o yüzden ışıklarda, geçiş yaparken üzmüyor.

karavan konusunda daha önce tecrübe etmedim, yukarıda yazdğım gibi yüklü klima açık kullandım, zorlandığı yerlerde yüksek devire çıkınca hemen cevap veriyor motor. ben rahatlıkla çekeceğini düşünüyorum, yetemediği yerde vites düşürüp yüksek devirde performans verecektir.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

4 saat önce, paramecium dedi ki:

Selam,

Hilux falan fazla uzun oluyor. Malum Texas değil memleketim ?Pajero pek hesaplı bir araç değil ?

Avensis 2.0D aldı bir tanesi. Çeki demiri için proje falan yaptıracaktı. Göreceğiz ?

Saygılar.

Avensis hilux ile neredeyse aynı boyda olabilir sanki ya. Daha çok konfor için üretilmiş böyle şeylere çok gelmeyecek bir araba gibi. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

1.4 motor hacimli bir Auris'in, 4 kişilik aile karavanı ile ortalama 0-100km/h süresi 30 saniye civarında oluyor ?

Avensiz yaklaşık 4.7 metre, Hilux 5.3 metre civarında ve şehir içinde ben bu pick-up'ları pek kullanışlı bulmuyorum. Kullanmadığım için yadırgıyor da olabilirim elbette.

Saygılar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...