Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Efektif olmaktan uzak tasarım modası


paramecium

Öne çıkan mesajlar

Selam,

Her gördüğümde -veya göremediğimde- aklıma gelen konuyu yazmak istedim.

Tamam, LED teknolojisi bize tasarımda farklı şeyler deneme fırsatı verdi ama havalı ve karizmatik araçlar yapalım derken ergonomi de gitti. Mesela:
Arka stoplara yerleştirilen ince LED sinyalleri çoğu araçta fark edemiyorum. Araca yaklaştığımda fark ediyorum sadece.

Veya ön farın kısa hüzmelerin hemen yanına iç tarafa gömülen sinyaller. Arkadaşım gündüz vakti neyse de akşam vakti o sinyali göremiyorsun ki; farın ışığı gözünü alıyor!

Araç yarım boy önümde oluyor, ön sinyali göremiyorsun zaten iç tarafta olduğu için, aynasındaki sinyali de göremiyorsun çoğu zaman -çünkü karşıdan gelenlere göre yapılmış- ve ben de adama kızıyorum üstüme çıkıyor diye! Adam da kibarca sinyalini gösteriyor ama kardeş ben göremiyorum ki!?

Bir de yeni moda DRL ile dönüşümlü kullanılan ön sinyaller!

Şöyle iri ve adam gibi segmentlerin ayrı olduğu stopları özlüyorum; mesela F30:

attachment.php?attachmentid=1283260&d=14

Saygılar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

çok haklısın ve bu tasarım mentalitesi otomobiller haricinde de her yere nüfuz etti maalesef. estetiği fonksiyonun önüne koyan, bir yandan da "öncekinden farklı olsun da nasıl olursa olsun" endişesiyle güdümlenen. bazı tasarımlarda optimal yakalandı, ertesinde aynısı yapılmasın diye ondan uzaklaşılmaya başlandı. araba sinyal/ışıkları da çok doğru bir örneği bunun.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Olayin parlaklikla renkle alakasi yok, boyutlar ve yerlesimde ozellikle orjinal olalim, opsiyon koyalim mantalitesiyle fonksiyon formun gerisinde kaldi. Homologasyona uygunlugu aracin iyi tasarlandigi manasina gelmiyor her zaman.

f serisi bmw ler, ozellikle f30 LCI bu konuda gercekten guzel uygulanan ledlere ornek. Su saten formunda yumusak led taillight lar eski halojenlere gore kesinlikle daha modern ve rahat gorunur.

Ama ringin diger kosesinde de prius a ozenen yeni nesil araclar var o apayri.

https://thenewswheel.com/wp-content/uploads/2017/08/2016-Toyota-Prius-rear-view-taillights-on-760x505.jpg

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arka farları geçtim de ön farlarla alakalı çok ciddi bi sıkıntı var türkiyede. muayeneden nasıl geçiyor, nasıl idare ediyorlar anlamıyorum ama 4 arabanın 3'ünde halojen yuvasına monte edilmiş çakma led far var. direkt kör edici resmen. 

arkalarla ilgili de en ayar olduğum şey şu gizli özellik olduğu iddia edilen her tarafı ayrı yanıp sönen saçma sistem. leonda falan yapıyorlar bunu adam sağa sinyal vermiş her lamba ayrı yanıp sönüyor. frene mi basıyor sinyal mi vermiş adamın farı mı bozuk anlamıyorsun.

roket adam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

20 saat önce, Fistan dedi ki:

bunun mevzuatı var sinyaller kaç lüks, farlar uzun kısa kaç lüks vs. led ile tasarım ile alakası yok. mevzuatı değiştirsinler daha parlak yansın farlar dersen olabilir

Selam,

olay ışığın şiddeti ile ilgili değil, o aydınlatma elemanı için ayrılan alan ile ilgili. İşaret parmağım boyutunda yatay bir led dönüş sinyali yazın gündüz vakti çok da anlaşılır olmayabiliyor veya LED stopların cayır cayır parladığı gece vakti altlarındaki yanıp sönen sarı LED karambole gidiyor ve fark edilemiyor.

Saygılar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

12 saat önce, roket adam dedi ki:

...arkalarla ilgili de en ayar olduğum şey şu gizli özellik olduğu iddia edilen her tarafı ayrı yanıp sönen saçma sistem. leonda falan yapıyorlar bunu adam sağa sinyal vermiş her lamba ayrı yanıp sönüyor. frene mi basıyor sinyal mi vermiş adamın farı mı bozuk anlamıyorsun.

Selam,

Sinyalleri de kırmızı yapanları mı kastediyorsun yoksa fren ve sinyal dönüşümlü yananları mı? Clio Sybol'de bagaj kapağının dudağının altına LED şerit ile stop yapanlar bile daha ergonomik ve efektif kalıyorlar artık :)

Saygılar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

9 dakika önce, paramecium dedi ki:

Selam,

olay ışığın şiddeti ile ilgili değil, o aydınlatma elemanı için ayrılan alan ile ilgili. İşaret parmağım boyutunda yatay bir led dönüş sinyali yazın gündüz vakti çok da anlaşılır olmayabiliyor veya LED stopların cayır cayır parladığı gece vakti altlarındaki yanıp sönen sarı LED karambole gidiyor ve fark edilemiyor.

Saygılar.

şiddeti + kaplayacağı min alan bellidir.  sanmıyorum bi görünebilirlik testinden geçmeden üretilsin o araçlar. tabi ki anlıyorum ne demek istediğinizi ama beyin işte, önceden alıştığımız halojen lambalar, turuncu plastik kaplamalı koca sinyallerden sonra, yanar döner 1cm şeritli futuristik çizgiler falan yabancı geliyor beyne. zamanla algılarımız alışır bunlara da.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

13 saat önce, roket adam dedi ki:

arka farları geçtim de ön farlarla alakalı çok ciddi bi sıkıntı var türkiyede. muayeneden nasıl geçiyor, nasıl idare ediyorlar anlamıyorum ama 4 arabanın 3'ünde halojen yuvasına monte edilmiş çakma led far var. direkt kör edici resmen. 

Arka farları niye geçiyoruz yahu, oh wait…

Kendin yapınca ok başkası yapınca mee. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Hyundai dokunmatik ekran mevzusuna girmeyeceğini belirtmiş. Dokunmatik ekranlar sürüş sırasında dikkat dağıtıcı ve kullanışlı değil diyorlarmış. Mesela Bir koltuk ısıtma açmak için 3-4 menü içine girmektense kendine ait tuşu olması daha iyi demişler. 

https://www.thedrive.com/news/hyundai-promises-to-keep-buttons-in-cars-because-touchscreen-controls-are-dangerous

 

  • Tesekkurler 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aşırı doğru bir karar.

aynı sorunu telefonlarda da yaşıyorum sürekli. lisede ekrana bir kez bile bakmadan sıranın altından wall of text attığımız günler buna güzel bir örnek olur.

muscle memory'i piç etmesi ve bakma zorunluluğu dışında, stres altındayken de çok sakat bir şey. mesela ellerin doluyken bişeye tıklamaya çalıştığında yok ekran kayar yok tam pikseline tıklayamamışsındır açılmaz vs.

razzRaziel tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici

Hyundai son zamanlarda epeyi iyi atılım yaptı. Genel olarak kardeşi Kia ile birlikte hem iç hem dış tasarımda iddialı geliyor. İç tasarım anlamında elektrikli araçlar iyice birbirine benzer oldu. Fiziksel tuş konusuna katılıyorum.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Bu tasarım işinden en çok premium markalar negatif etkilenir.

Motorlar ufaldı bir kere. A segment giriş seviye otomobil ile 2 tonluk suv aynı motoru kullanacak neredeyse. Eskiden Mercedes-Bmw büyük ve keyifli motorlar ile fark yaratırdı ama artık bitti. Yine bu markalar iç tasarımda kaliteli deri ve ahşap trimler kullanıp fark yaratıyordu ve artık o da yok. Tüm markalar Çin malı tablet koyup Apple Car Play ekliyor. Onu sokak arasındaki aksesuarcı da yapıyor. Peki geriye ne kaldı? Saçma sapan plastik fütüristik tasarımlar. Gel gör ki hepsi birbirine benzedi. Ben şu durumda param olsa da Mercedes almam. Bana verdiği ekstra bir şey yok çünkü.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...