Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Victoria 3


Sam

Öne çıkan mesajlar

4 saat önce, Fili dedi ki:

ben de kore'yle oynuyordum japonya'ya savaş açtım, italya japonya'ya destek çıktı. Ben daha japonyaya naval invasion yapmaya çalışırken bu da bana getirmiş ordusunu. O kadar yolu bu kadar kısa zamanda nasıl geldin asdasda

Yalnız karadan ordu getirmekte sorun yaşanıyor galiba. Tuscany olarak Lucca’ya savaş açtım ve Avusturya Lucca’yı destekliyor gibi gözüküyordu ama hiçbir şey yollamadı. Military access türü bir diplomasi seçeneği göremedim, direkt relations’a bağlı olabilir mi?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"sovereignty çiğne" gibi birşey var sanırım onun için ama denemedim. karadan da takır takır yolluyorlar ama başka savaşta filanmıştır belki? bremen ve hamburg'u ben yetişene kadar kapitüle ettirdiler diye almanya'ya dahil olamadılar. 5 yıl sonra bedelini ödeteceğim onlara.

diplomasi tam bir rngfest yalnız. ocak ayında bana katılan italya, haziran ayında aynı play için karşıya geçti. eylül'ü beklesem benim yanımda olan fransa da karşıya geçiyordu. autosave'leri tek tek yükledim denemek için. hayır bir de cordial, amiable adam direkt karşıya geçiyor. rusya mesela karşıya geçti, üstelik aynı anda çin'le beraber ingiltere'ye karşı savaşırken. çin'den adam teleportlayana kadar polonya'yı aldım. diploplay'leri resmen dünya savaşı ekşın olsun diye rng'ye bağlamışlar.

şunu da steam'de gördüm demin:

Alıntı

Just went through the Vic 3 war code and its a joke

battle sizes are determined by dice rolls 1-10 so you can have a front-line of 100 troops vs 10 and if you roll poorly and ai rolls well then the battle is 10 vs 10 even though you have a huge advantage also nowhere in the game it says infrastructure affects combat width but I guess it does in the code... the game needs a huge rework ASAP

ya demin savaşta öyle şeyler oldu ki çıldırmak işten değil. front'ta ilerlliyorum, çat front ikiye bölünüyor, deniz kıyısında cepheye sapıyor komutan, koca front bomboş lmao. hadii onu oraya gerisin, öbür tarafa adam gene adam yollamasın diye başka yerden alelacele komutan yolla filan. adamlar resmen early access çıkarmış oyunu.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/advice-edit-typos-in-00_defines-txt-to-fix-ai-economy-ai-garrisons-and-ai-unification-plays.1552636/

ai ın bazı yetersiz işler yapmasının sebebi bu olabilir demişler

 

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2880152075&searchtext=

şu modu kullananlar çok övüyor bir deneyeceğim bunu Japonya oyununda.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

WiSqk85.png

soldaki liste vanilla oyundan birkaç gün önce oynamıştım 1877de aldım ss.

Sağdaki de bugün yukarıda bahsettiğim mod ile, dalmışım 77 değilde 80de aklıma geldi ss aldım.

Ben de oyunu öğrendiğim için biraz daha iyi oynamışım ama asıl yapay zekada ciddi gelişme olmuş. Tabii bu sayılara ne kadar güvenilebilir orası muamma. Vic2de de sırf fabrika açmak endüstri puanı için yetiyordu bi ara, bir oyunumda Fransa'nın endüstri puanı çok yüksekti, merak ettim Fransa'ya girip bakmıştım full luxury furniture spamlamış ama hepsi boş işçi yok. Sonra düzeltmişlerdi bu puanlama işini asdasda

Fili tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya bu rng çıldırtıyor gerçekten. çok kritik şeyler inanılmaz rng. ülkeyi düzeltmek için fukaradan alınan vergiyi zenginden almaya değiştirmem lazım ama 10 yıldan fazladır mecliste, her yıl ileri %10 sonra geri %10. sendikacılar hariç destekleyen yok. şimdi en dangalakça rng de armed forced başı genç subay vanguardistmiş, benim araştırmadığım komünistlik techlerinin hepsi dışarıdan geldi, sonra hooooop oyun “her yer devrim” event çıkardı. gomnisler kazanmışmış çünkü hükümete lider olmuşlarmış. bundan sonra da herkes kalıcı gomnis olacakmış. ya ahmaklar tepede kayzer var, parti onun partisi. akılsız mısınız, kim yazıyor bu sistemi. ayrıca insan bir uyarır yani.

oyunda iyi çalışan şeyler de var bayağı ama arasıra çıldırtıyor yani, bunların çoğu da kritik önemde ama tamamen rng’ye bağlı şeyler. şimid o dangoz subay oyun bitene kadar ölmez kesin, hükümetin legitimacy battı. yılda bir konuşurken 3 yılda bir konuşulacak, geçme ihtimalini de hesaba katınca herhalde 60 yıla kadar geçer vergi yasası.

bir de %90 90 yaşına kadar yaşıyor herkes, maşallah 2100’ler gibi.

ha bir de kayzere bandit verdi oyun, infamy düşüş hızı yarıya indi. oyun resmen “kolonileşme” diyor rng ile. kim yazdıysa şunları ben onun…

yalnız fransa hariç ai uyuyor resmen.

proleter kraliçe sofia, victoria’yı tahttan indirdi ayyy lmao

ya ben bu oyunu...

vanguardist armed forces'ı hükümetten attıktan sonra trade union'ı tek başına bırakmıştım hükümette. neyse şansı hatırı sayılır arttırdılar, yeni oylama yaklaşırken event patladı yolsuzluk diye. görevden almazsam adamı legit sıfıra vuracak ve ilerlemeyecek. e dedim al madem görevden o halde.

yerine gelen kadın vanguardist. gomnis event fişekledi gene.

kapattım oyunu.

amogus gibi bu gomnisler. nereden çıkacakları belli olmuyor.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

11 saat önce, Sam dedi ki:

bir de %90 90 yaşına kadar yaşıyor herkes, maşallah 2100’ler gibi.

onu devler de fark ettik gereğini yapacağız demişler asdasdas

yasa geçirme öyle, bu Japonya oyununda %20 ile arka arka 3 yasa geçirdim oyunun başlarında, dedim ne ballı açılış old asdasdasd

Fili tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya o yasaya karşı geliyormuş meğer hükümet ortakları, işkillenip baktım da ondan diyorum herhalde. önceki seferlerde 2-3 yılda geçince üstünde durmamıştım. neyse gene denerim bugün ama çok can sıkıcı 100 yıllık oyunda tek yasanın oyunun beşte biri kadar sürmesi.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

millet soruyor ya bütün ülkeler aynı ülkeye göre flavour yok diye haklılar ama öte yandan bu başlangıç yasalarının farklı olması ciddi etkiliyor oyun tarzını. Geçen Hollanda ile oynadım zaten geçirmeyi istediğim çoğu yasa geçmiş. Ciddi zaman kazandırıyor, Hollanda'yı japonya ile karşılaştırınca işte oyun tarzını etkiliyor haliyle bu başlangıçtaki yasalar.

Fili tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ne zaman pahali production metodlarina gecmek gerek, tool shortage yasiyorum surekli, onu cozsem paper, onu cozsem clipper, onu cozsem iron, yok olmuyo boyle yeni production methodlara gecem diyom o zaman steel coal yok

ekonomiyi duzeltemedim gozlerimdeki isilti kayboldu patladik

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben direkt geçiyorum eğer shortage yaratıp endüstriyi batıracak kadar dramatik bir artışa yolaçmıyorsa, kullanımı yükseleni de hemen yapmaya başlıyorum. oyundaki en dramatik gelişme inşaat techler ve onları besleyecek malzemeler. ama tabii birşeyi ucuzlayacak kadar üretince hemen başkaları salça oluyor, (gümrükleri ayarlayın da en azından para girsin cebe) o durumlarda da ben başkasından almaya başlıyorum dengeleyecek şekilde.

bir de ticaret yapacağım diyorsanız pariah olmayın, saldırmasalar bile ambargo filan koyuyorlar. iki tane donlu zulu kestim diye italyanlar ve ispanyollar dalıyor şimdi.

bazı ülkelerin ekonomik marş motoru olacak şekilde kendi kaynakları var mesela almanya gibi, rubber'a kadar afrika'ya gitmem gerekmedi. ama fukara topraktaysanız tek çare ticaret. hoş gerçi braindead ai doğru düzgün ekonomisini ilerletmediğinden çoğu şey pazarlarda yok. 1880'de afyon alacak yer yok mesela. birilerine open market için savaş açacak oldum, baktım opium node'u 2 lvl lmao. dominion veya puppet'a da şunu kur diyemiyorsun, aynı braindead ai oturuyor bütün oyun boyunca. tek çare topyekün ilhak edip stalinist takılmak.

ha yok kaynağın varsa tek tek sırayla yapacaksın işte gerekli olan şeyleri azar azar. oyunun %95'i bu dediğini manuel yapmak zaten. ui kötü ama, oil nerede çıkıyor diye aramak bakmak tam zulüm. ticaret arabirimi gene kötü. akılsız adamlar v2 gibi tam ekran ledger açmak yerine üçte bir ekrana koca menü sığdırmaya çalışınca harbi "kardeşim windows kullanmıyor musunuz" diye sorduruyor.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

UI cok kotu

uzun bir building que yaptin mesela, burokrat binasini one cekmem gerek diye 2. sayfaya gecip en assagaya scroll etmek....rezalet. imperatoru en cok gomme sebeplerimden birisi UIydi , ne bilim rakip devletteki nufuzlu aileleri gormek icin 10 menu dolanman gerekiyordu fln

 

su threadi gordum mesela, oynama sevkim kirildi, o sagdaki menu COK DAHA IYI NIYE SAKLADIN PARADOX LUL

UI dlcsi mi yapcaklar asdf

 

DoGMeaT tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, DoGMeaT dedi ki:

ne zaman pahali production metodlarina gecmek gerek

oyunun başlarıysa o malı yeterince üretiyor muyum filan onlara bakıyorum ama daha ilerlemişse oyun zaten öncesinde 10 20 fabrika açıp hazırlığı yapıyorum, sonra geçiriyorum.

Bir de işçi azaltmayı sağlayanları da state in nüfusuna göre karar veriyorum. Japonya'da çok nüfus var zaten bitmiyor. Bir de fabrikada tarlada çalışınca subsistance farma göre daha çok kazanıyorlar o sebeple iş gücünü azaltan methodlara geçmiyorum ta ki state peasant kalmayana kadar.

41 dakika önce, Sam dedi ki:

zulu kestim

oralar ne kadar süper yerler ya. Geçen hollandayla aldım oraları kömür var diye ama sonra çıkan gold minelar çok iyi oldu.

Zulunun üstündeki Transvaal'da 104 kömür 60 demir 8 altın madeni 4 altın sahası var, bi de üstüne bu state in kömür %10 throughput bonusu var. Kömür için en iyi statelerden biri.

Yanındaki vrystaat yine altın zengini 9 gold field 7 gold mine var. Küçük fakir bir ülkeyle oynuyorsanız ekonomik olarak çok rahatlatıyor bu kadar altın.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zulu deyip afrikalıları genelledim biraz aslında zulu'ya değil de canavar belçikalı kralın gittiği kongo'ya daldım kauçuk için. exploitation law geçirdim bir de, "kota doldurmayanın elini keseriz" event çıkmadı ama. ?

yalnız en komiği bu kauçuk için geldiğim yerdeki köylüler alman köylüden daha iyi yaşıyor çay, kahve, tütün vs toplayıp. don gömlek yaşarken şimdi yedikleri önlerinde, yemedikleri arkalarında. hayat onlara güzel.

yalnız popup & pause'un geri gelmesi lazım. savaş oluyor, farketmiyorum. konvot batıyor, farketmiyorum. oyun "hötöröf devleti ilişkileri geliştiriyor" ile aynı değerde sanıyor oyun bu bilgileri. sağ alt barrens chat gibi kıymetsiz. ck3'ün ui hataları devam ediyor.

bu arada laborer azaltan tech'lere ben hemen geçiyorum çünkü fabrikanın karını arttırıyor ameleye para ödememek. çapulcunun politik ağırlığı yok ama çalışan, kazanan, okuyanın var. onların iyi doyup radikal olmaması daha önemli.

publicly traded'a da geçmedim mesela bitcoinciler oturdukları yerden para kazanmasın diye. alınteriyle gelsinler çalışsınlar öyle haybeden yemek yok. welfare'i de 1'de bıraktım avrupalı gibi wow oynayıp welfare ile geçinmesin kimse diye. makarna ve kömür sadece bizde.

infamy sistemi çooooooooooooooook sorunlu. çin isyancı isa'yı bastırdı diye pariah oldu, rusya saldırıp geri çıkarttırdı. avusturya isyancıları kazanıp ülkeyi değiştirdi diye pariah oldular.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

51 dakika önce, Sam dedi ki:

bu arada laborer azaltan tech'lere ben hemen geçiyorum çünkü fabrikanın karını arttırıyor ameleye para ödememek. çapulcunun politik ağırlığı yok ama çalışan, kazanan, okuyanın var. onların iyi doyup radikal olmaması daha önemli.

Benim de geçmeme sebebim peasant olacaklarına en azından laborer oluyorlar ve daha çok para kazanıyorlar, SoL ları artıyor bu da birth rate i yükseltiyor. Gördüğüm kadarıyla daha zenginlerin SoL ü gelişse bile alt tabakaya kıyasla birth rate i düşük oluyor. Refahı genele yaymak nüfusu daha hızlı artırmak bakımından faydalı oluyor.

51 dakika önce, Sam dedi ki:

publicly traded'a da geçmedim mesela bitcoinciler oturdukları yerden para kazanmasın diye. alınteriyle gelsinler çalışsınlar öyle haybeden yemek yok.

ben de buna geçiyorum kapitalist sayısı artsın diye. Kapitalistler genelde daha progressive ig leri desteklediğinden landownerın gücünü kırmak için sayılarını artırmak mantıklı geliyor böyle geri kalmış toplumlarda özellikle.

Bir de laissez faire aktifse kapitalistlerin kazandıkları bizim kasamıza akıyor asdasda

Fili tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o konuda oyun bayağı hatalı yalnız. mortality azaltsa anlarım da fakirlik = üremek gerçekten bugün bile. açlıktan kırılırken 10 çocuk yapıyor insan tokken 2. health sistemini kökledim elverdiğince, ai zaten tam braindead olduğundan (fransa hariç) ya pop'u düşüyor ya yerinde sayıyor. böyle kötürümü dövüyormuşum gibi hissediyorum trench infantry ile line infantry döverken. v2'de en azından zorla parası yetmese de upgrade ediyordu, burada 1880'de 1815 tech ile devam edip play kasıyorlar. paradox'tan bir kişinin oturup oynadığını sanmıyorum şu oyun çıkmadan.

sorun şu ki kapitalist parayı emiyor, sonra da lüks malzemelere saçıyor. o para emekçinin cebine girse halubki çoluğunu çocuğunu yedirecek içirecek, gomnis olmayacak. aristokrasi ve ruhban otomatik çöküyor zaten ülkeyi endüstrileştirince, bunlar hiçbir rol alamıyor çünkü fabrikada veya dükkanda. tarla hariç rol alamıyorlar, onlar da çok kısıtlı birşey üretmiyorsa iyi para yapmıyor zaten. güçleri düşük yani, pamuğu da kumaşa çevirince oyun o güneyli pamuk ağaları olayı bitmiş mesela. bini bir para kumaşın subs farm, hayvan çiftliği vs'den de geldiğinden.

lösefer hammadeye yardım etmiyor yatırımda, bir de kritik endüstrileri sübvanse edemiyorsun. yoksa iyi olurdu. mesela shipyard zararına çalışıyor donanmamı beslemek için, sivil gemilerden zarar ediyor. beslemesem donanmama yetişemeyecek.

5000 power projectionlı donanmayla 500 pp'li donanmanın convoy raidingini durduramıyorum mesela, follofoş deniz savaşı tamamen. v4'te ck1 gibi tamamen kaldırdık diyecekler herhalde.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, Sam dedi ki:

sorun şu ki kapitalist parayı emiyor, sonra da lüks malzemelere saçıyor. o para emekçinin cebine girse halubki çoluğunu çocuğunu yedirecek içirecek, gomnis olmayacak.

bu tabii ülkeye bağlı biraz da misal Japonya'da o lüks ürünlerin hepsini kendin üretebiliyorsun haliyle fakirlere de iş oluyor orada çalışmak. Herkes kazanıyor günün sonunda ama ithal mal alma durumları olursa evet para dışarı kaçmış oluyor.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

30 yıl geçti ama nihayet geçirdim yasayı. hilafsız neredeyse 20 kere tartışıldı, saydım artı ve eksileri. çok da iyi oldu, topladığım vergi arttı ama fakirlerin ödemesi (16->14) azaldı. orta sınıf da biraz daha fazla veriyor ama en çok zenginler veriyor (15->22) şimdi, biraz daha az blue origin'e binerler artık. imf'ye borçları ödeyeyim, tüketim vergilerini de azaltacağım. şimdi tekel'den paso vergi topluyorum.

yalnız sendikalar bile kadın haklarını ilerletmeme izin vermiyor, 20. yy'a geçince mi acaba interest haline getirecek. bakalım.

pariahlık geçemedi bir türlü, bütün ülkeler sırayla daldı tek tek birleşmek yerine tek seferde dalmak için. hepsine sıra dayağı ve tazminat. ölmek bilmedi bandit kayzer. gerçi oğlu monokl oscar da ruh hastası doğdu anasından. bir günlük bebeğe teşhiş konuyor herhalde. onda da hayır yok kısacası.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

UI de acikca belirtilmiyor yahut ben kacirdim, her good uretildigi provincede %20 ucuza fiyatlaniyor.

o yuzden mobilya ureten fabrikayi, logging camp olan province e yapmak mantikli

v2de de oyleydi

ben ekonomiyle fln olan problemleri cozdum, ilk campaign brezilya, sonra japonya, sonra osmanli oynamistim, yahu en cursed ulkelermis, sweden actim 4. runu, speed 5 oynayip reform geciriyorum, sifir sikinti

osmanli sanirim oyunun en zor ulkelerinden.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2022'de cidden 2004'teki gibi el yordamıyla insanın oyunu öğrenmeye çalışmak zorunda olması cidden üzücü. tooltip baka baka öğreniyorum gene o zamanki gibi. tuto diye gimp ülkelerle run yaptırmak, hiç girmedim bile ona.

osmanlı'yı bu sefer bilerek hardcoded gimplemişler o başlangıç event ve debufflarıyla, hiçbir ülkede öyle birşey yok. bir de üstüne oyunun osmanlı'ya uymayan ameriga styla ayrımcılık sistemini monte etmişler. azınlıkların daha az maaş olayı, direkt tam tersi halbuki ülkede. bütün dünyaya murica'nın zenci ayrımcılığını uygulamaya çalışınca berbat sonuç olmuş. bir de rebel sistemi gelince tam osmanlı'ya düşeş yani, kritik hiçbir fabrikayı ayrımcılık yapılan azınlık toprağa koymamak lazım zaten. polaklar isyan etti ama sadece kavanoz fabrikası vardı, ihraç edilen fransızlar aç kaldı topkek.

paradox ve isveç... adamlar norveç'i 3 bufflı provlarla donatmışlar, daha denecek birşey yok.

bir de throughput işi var işte onu ben geç öğrendim mesela. input goods ve output goods artıyor ama aynı emekle, kar artmış oluyor yani çalışan başına. 5 slotlu fab zarar ederken 50 slotlu tıkır tıkır.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/advice-edit-typos-in-00_defines-txt-to-fix-ai-economy-ai-garrisons-and-ai-unification-plays.1552636/

q&a'ci bir de oyunculara kızmış lmao. burunları büyüdü iyice.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyunun doğru yaptığı ve geliştirdiği kısımlar var (yazdım yukarılarda) ama hiç olmadığı kadar geriye gittiği kısımlar da var. savaş net kötü. rakamını rakipten yukarı çekip sonra dua ediyorsun. bu seri benim en beğendiğim grand strategy game olageldiği için çok biasım var ama. şu haliyle gönül rahatlığıyla önermem kimseye.

ha üstünde 5 yıl yama ve dlc ile uğraşırlarsa, feedback'i dikkate alırlarsa kafalarının dikine gitmek yerine, meme crowd hedeflemeyi bırakıp kendi hayranlarına göre bir hale getirmeye çalışırlarsa belki kurtarabilirler. benim derdim orduyu micro ben yürüteyim değil zaten, hoi4'te bile planı yapıp otomasyona bırakıyordum.

bazen çıldırıyorum ama bir yandan da v1 ve v2'de hep çözülmesini istediğim bazı şeylerin burada çözüldüğü görünce de keyifleniyorum. hammadde meselesi mesela. eski oyunlarda factorio gibi herşeyi fabrikaya dönüştürmek ana hedefti. burada maden, tarla, plantasyon filan da elele gidiyor. o oyunlarda bir noktada hammadde bulunamaz hale geliyordu endüstrileşme uğruna, sonlara doğru çöküyordu sistem. sonra maaş seviyesi ile işe almanın aynı şey olmaması, ikinci oyunun en büyük sorunuydu bence. işe almak için maaş arttırılıyordu, sonra oyun kendi gizli modifierlarına göre ayarlıyordu. burada askere almak istiyorsan garnizon yapıyorsun, maaşını ondan ayrı belirliyorsun. büyük ordunun maliyeti kartopunun çığa dönüştüğü gibi katlanmıyor.

vs vs zaten ilk sayfalarda görmüşüsünüzdür bu oyun için çok ümidim vardı. total facia değil ama çooook daha iyi olabilirdi mesela. throughput yazdım mesela, ikinci oyunda input -> throughput -> output 3 ayrı modifier idi. bu ne demek, tech mesela bazısı input'u, bazısı output'u, bazısı throughput'u etkilerdi ve hepsinin görevi farklıydı. verim ayrı, üretim artışı ayrı konseptler çünkü. üretimi arttırmadan verimi arttırabilmek de önemli.

gene oyunun bir sorunu mesela ironclad lazım ama streamer lazım değil, mecburen sübvanse edip zarar ediyorum hayvan gibi çünkü herkes benden almaya çalışıyor. kardeşim ben sana silah satmak istemiyorum? yok olmuyor. e bari sadece ironclad yapan tersane yapayım? yok o da olmuyor, zorla sivil gemi de yapacak. aynı şey tüfek ve top fabrikası için de geçerli. tüfek yapmayan top fabrikası yapılmıyor ve ya shortage yiyeceksiniz ya zarar edeceksiniz.

ha oyun sabahlatıyor mu sabahlatıyor. ama ben 72 saat hoi3 japonya oynamış insanım yani tarihi gsg'ler için eğlenme eşiğim düşük.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...