Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Victoria 3


Sam

Öne çıkan mesajlar

yukarıda verdiğim reddit linkini okursanız (çok uzun ama değiyor) göreceksiniz ki eski oyunlardan çok daha gelişmiş olacak yarısı bile doğruysa, ui düğmesine filan bakmak yerine tasarımda amaçlanan ve yapılmaya çalışılanlara bakmak lazım.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...

bundaki popları tek tek entity şeklinde değil de sanki aynı din ve milletten olanlar konsolide edilmiş gibi sanki ama emin de olamadım tam. eskilerinde 100k’da bir yeni pop oluşuyordu. bunda yüzbinler veya milyonları konsolide etmişlerse hesap yükü daha hafif olabilir. gerçi 10 yılda donanım da ilerledi.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, Sam dedi ki:

bundaki popları tek tek entity şeklinde değil de sanki aynı din ve milletten olanlar konsolide edilmiş gibi sanki ama emin de olamadım tam. eskilerinde 100k’da bir yeni pop oluşuyordu. bunda yüzbinler veya milyonları konsolide etmişlerse hesap yükü daha hafif olabilir.

hiç hatırlamıyorum bu 100k işini vic1'de mi oluyordu bu?

oyun da yüklü olmadığı için bakamadım 100k kısmına ama vic2deki poplar da meslek millet din ve konumlarına gruplanmışlardı

Population_tab.jpg

vic3de de yine benzeri olacak anladığım kadarıyla ama paylaştıkları görseller hep kıyısından köşesinden şeyler olduğundan tam anlaşılmıyor.

Fili tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 hafta sonra ...
  • 1 ay sonra ...
3 saat önce, eldar dedi ki:

Kötü kararlar versen de oyun gidiyordu.

Çoğu ülke için doğru. Diğer paradox oyunlarındaki gibi agresif bir ai yok. AI badboy infamy sınırını geçmediği için çok az yayılıyordu. Doğrudan işgal etmek yerine sphere of influence e alıyorlardı zaten great power olmayanları o da bir koruma sağlıyordu. 

Komşuların saldırmasını çıkarırsak öyle çok da bir tehdit kalmıyor zaten. Ekonomiyi kötü yönetip halkı aç sefil bırakınca militancyleri yükselip isyan edip de kazanırlarsa yönetime el koyuyorlar ve kendi yönetim şekillerini zorunlu kılıyorlardı.

Yine benzer olacaktır bence.  

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aslında flashpoint zayıf tarafa katılırsan bayağı güzel challenge yaratıyordu ama bence ana sıkıntı ai tarafında pop yönetimini iyi yapamamasıydı, soldier popları ölünce yenisini koyamıyordu ai eski oranlarda. videoda tam detaylı anlatmamış ama pop promotion şeklinde değilse soldier kısmı, daha kolay olabilir ai’ın yönetmesi onu.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

6 saat önce, Sam dedi ki:

soldier popları ölünce yenisini koyamıyordu ai eski oranlarda

böylesi daha gerçekçi ama

savaşta milyonlarca askeri ölüyor sırf "soldier" değil, eğer halkı mobilize etmişse işçisi, köylüsü tonla adam ölüyor.

üstüne bir bölge işgal edilince oradaki fabrikaları devre dışı kalıyor ekonomisi bozuluyor ve işgal uzun sürerse orada yaşayanlar yurtdışına göç etmeye başlıyor.

Zor yani savaş öncesine tekrar dönmesi. AI ekstra yavaştan alıyor işi dersen tabii o da doğru.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok mobilizasyonu kastetmiyorum, mobilize etme harici profesyonel askeri kalmıyordu. sadece kuru kalabalık kimi mobilize ediyorsa savaşın başında o. o da değişmiyor zaten nüfus artışı aşırı anemik değilse fransa gibi. diyelim 500k asker popu var, 300k'e düşürünce geri çıkaramıyordu 500k'e. soldier pop hala promotion ile oluyorsa çok daha hızlı olması lazım. fabrika vs ile de alakalı değil. "askere adam lazım" diye ilan verince katılacak adamlar zaten sıraya dizilir direkt, clerk veya scholar gibi yetiştirmiyorsun sonuçta. division training ayrıca zaman alabilir ama ben 1870'te savaştıktan sonra 1890'da fransa hala soldier sayısını geri yükseltmemişti, öyle olmaz yani milyonlar ölmedi nihayetinde. 200-300k adam birşey değil o dönemin devletleri için.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim de tecrübelerim benzer, bir kere sağlam dövünce sonra daha düzgün ordu çıkartamıyorlar genelde. 

AI kodu orduya öncelik verecek şekilde yazılmamış diye tahmin ediyorum. Askeri personel maaşlarını artırıp national focusu soldier yapsa bir 10 yılda toparlaması lazım normalde.

Düşününce şöyle bir o zamanları AI genel olarak sıkıntılıydı zaten. Bir oyunda sanayi puanında bir türlü ai fransayı geçemiyordum. Save alıp fransa ile girdim baktım bu nasıl bu kadar puan yapıyor diye. Luxury furniture fabrikalarını basıyor ama ne çalışanı var ne hammaddesi. Sonraki patchlerden birinde boş fabrikanın sanayi puanı vermesini düzeltmişlerdi.

Vic2 de diğer paradox oyunları gibi dlclerle uzun süre destek alsaydı düzeltirlerdi bu tip şeyleri herhalde.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yalnız oyun çıktıktan sonra yapay zekayı geliştirdikleri bir tek oyun olmadı şu ana kadar. Çok parametre olan oyunlarda insanla aşık atacak yapay zeka mevcut donanımlarda henüz mümkün değil diye bakıyorum ben.

HOI4'de sırf bu yüzden benzin koymadılar, şimdi eklenecekti hesapta bakalım nolacak.

Buna sundukları çözüm küçük ülkeyle oyna, al sana zorluk.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 ay sonra ...

https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/victoria-3-dev-diary-22-the-concept-of-war.1496459/

https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/victoria-3-dev-diary-23-fronts-and-generals.1497106/

canına okumuşlar oyunun, böylece 10 yıllık hayalimin içine ettiler. bravo. en çok beklediğim oyundan çıksa alır mıyım bilmediğim bir oyuna dönüştü.

tldr: savaş yönetimi ve birimler kalkmış, saldır ve savun emri var generale. başka birşey yapamıyorsunuz savaşta.

yalakalar da klasik yalamış "biz savaşı zaten sevmiyorduk iyi ki kalktı" diye. şu şirketler için kraldan çok kralcılık cidden iğrenç.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bardağın dolu tarafına bakarsak yapay zeka birim yönetimine asla yetişemiyor paradox oyunlarında, zorluk artırsan bile mikroyla bitirebiliyorsun işi. Bu şekilde belki daha zorlayıcı bir oyun olabilir(ama buna pek inanmıyorm çünkü oyunları kolaylaştırdılar son yıllarda).

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bunu hoi4’teki battle planner sistemini taşıyarak da yapabilirlerdi mesela, ona sadece elle karıştırmayı kaldırsalar bu kadar üzmezdi, gene stratejik bir derinlik olurdu. bunda ciddi ciddi generale saldır veya otur komutu dışında yapacak birşey yok. dün ciddi ciddi “savaş sırasında savaşla ilgilenmek zorunda kalmayacağız, daha eğlenceli şeyler yapacağız” diyen insanlarla tartıştım.

oyun satmayınca “bakın biz vic3 yaptık ama siz almadınız” deyip oyunculara yıkarlar artık, vic4 bir daha asla çıkmazsa şaşmam ben.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

10 dakika önce, Sam dedi ki:

dün ciddi ciddi “savaş sırasında savaşla ilgilenmek zorunda kalmayacağız, daha eğlenceli şeyler yapacağız” diyen insanlarla tartıştım.

asdasdasdas

Martin Anward'ın dediği gibi savaşa taktiksel değil stratejik düzeyde bakmayı tercih etmişler. Oyun çıkmadan kesin konuşmamak lazım ama ben de mantıklı buldum bu hamleyi. Vic2'de sonlara doğru tek tek her orduyu idare etmesi can sıkıcı oluyordu. 

Eski serilerdeki ana tema zaman içinde topluluktan gelen geri bildirime göre evriliyor. Vic zaman içinde savaştan ziyade bir ekonomi simülasyonuna döndü. Bu tema üzerinden gidiyorlar zaten şimdiye kadar attıkları dev diarylerden anlaşılan. Savaş, ekonomi için gerekli hammaddenin temin edilmesi için bir araç o kadar yani. Bunun için oyuna çok teferruatlı savaş sistemi koymalarına gerek olmadığına kanaat getirmişler. Gerçekten çoğunluğun oyundan talebi ekonomi simülasyonu ise bu attıkları doğru bir adım olabilir ama değilse artık oyun çıkınca göreceğiz orasını.

Kendi adıma ben de vic2yi sanayi kurayım ekonomiyi geliştireyim şeklinde oynadığım için orduları tek tek idare etmektense bu yeni sistemi tercih ederim. Zaten sonlara doğru ordu sayısı çok artınca işkenceye dönüyordu. hoi4'teki sistem gelebilir miydi gelemez miydi kısmı ise demek ki gelemiyormuş diye yorumluyorum. Hem bu kadar pop simülasyonu yapacak üstüne hoi4deki sistemi getirecek, hoi4ü boşa düşürürdü oyun asdasd

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...