Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

2015 Macbook Pro Staingate Mevzusu


deadwoll

Öne çıkan mesajlar

Ya son dönemde laptop'ın ekranında garip lekeler oluşmuştu, ben de üzerinde çok durmamıştım ufak tefek şeyler diye ama bugün temizlerken bayağı yayıldılar bir anda. İlk başta bir şey bulaşmış sanıp ovaladım falan, ovaladıkça daha da yayıldı lekeler.

Sonra internette arattım, staingate olayıyla karşılaştım. Apple satın alma tarihinden itibaren 4 yıl süreyle paneli değiştiriyormuş bedavaya, onlardan kaynaklanan bir sorunmuş. Ancak ben aleti alalı 6 yıl falan oldu. Bunu yine ücretsiz değiştirtme şansım var mıdır acaba? Yoksa eğer parasını verip değiştirtmek istesem ne kadar saplarlar? Başına gelen/bilgisi olan var mı?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aynisi bana oldu late 2015 mbp, sansima ilk yil ortaya cikti lekeler ilk basta gozlemleyin artarsa degistirelim dediler, sildikce artti gercekten yolladim yenilediler ekrani. ama su asamada sanirim ucretsiz yapmayabilirler. en iyisi https://support.apple.com/ burdan girip bilgisayarinin seri numarasiyla sorgulama yapman, bu kapsamda degerlendiriliyorsa cikar zaten.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Telefon açtım şimdi tanımlanmış bir değişim programı yok, servise getirin kontrol etsinler, belki ücretsiz değişim yapılıyordur dedi adam ama kesin 2-3 bin lira tamir parası çıkartırlar, 2 hafta falan da laptop'ı kitlerler. İş için kullandığım alet olduğundan 2 haftayı geçtim 2 gün bile zor yani sırf kontrol için. Böyle leş gibi idare edicem herhalde ?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mid-2014 MBP ile basima geldi. Lekeler kenarlardan basladi cok yogun calistigim ve kullandigim bir donem oldugu icin bilgisayarimdan ayrilmam soz konusu degildi. Cok uzun sure o sekilde kullandim tum ekrani sardi sarmaladi. Neredeyse suresini kaciriyordum, hatta hafizam yaniltmiyorsa kacirmistim da. 2019 ocak ayinda teslim ettim servise bi sans belki degerlendirirler diye. Ucretsiz olarak ekrani degistirdiler, makineyi komple temizlediler hatta fanda hafif bir balans problemi vardi onu da degistirdiler. 

Iyi bir yetkili servis apple in normalde alacagi herturlu insiyatifi sizin sormaniza kalmadan aliyor. Bir cok apple servisle kendimin ve yakin cevremdeki arkadaslarimin yetkili servislerle iyi/kotu tecrubeleri oldu. Bunlar icinde Ankarada ProMC ile henuz kotu hic birsey yasandigini gormedim. Soru sormak icin bile olsa iyi bir adres olduklarini dusunuyorum. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben şu an İstanbul'dayım, yakında Gürgençler'in servisi varmış. Zorlu'da falan zaten sıra dahi alınamıyor. Gerçi bir hafta dahi olsa bilgisayarı nasıl bırakırım hiç bilmiyorum. Derdimi anlatayım da belki en azından ücretli mi ücretsiz mi olacak onu hızlıca öğrenirim.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ankara ProMC kuryeyle evden aldirip yapip geri teslim ediyor, hem tenha olmasi hem hizli onarim hem de hizmetlerinin baya iyi olmasi yuzunden soyledim. Gurgencler, egemek vb ye gore hep daha hizli ve net bilgi aldim. 

O yuzden sehir bile sormadan burasini soyluyorum. 

Parca bu arada herturlu, eger depoda yoksa, yurtdisindan geliyor. Bu kisim temiz 1 hafta. Geldikten sonra tekrar servis sirasina alip onarimi o sekilde bitiriyorlar. Bu bende parca geldikten sonra yarim gun surmustu. Parca geldiginde sabah telefon ettiler isleme basladik diye, ogleden sonra 13 de teslim almistim. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aynısı bana da oldu, 2016 Macbook (12 inç). Klavyenin izleri ekranda çıkmış gibiydi. Götürdüm, tüm ekranı değiştirdiler. Klavyeyi de değiştirttim tuşları basmıyor diye, canavar gibi oldu. Garantisi biteli 2 yıl olmuştu.

İstanbul KVK'da yaptırdım ücretsiz, 1 hafta falan kaldı

roket adam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sikintisiz hallolamamasina uzuldum. Ama yollar tukenmedi dogrusu;

1 saat önce, deadwoll dedi ki:

Aleti temiz kullandigim icin sorun gec ortaya cikti, o yuzden de para odemem gerekiyor...

Ozellikle su argumanla apple support a ciddi bir yazi yazmalisin. Ben olsam apple pen ile yasadigim problemi de eklerdim bu yazima. 

Genelde yerelden bir yetkili telefon uzerinden size ulasip iyi niyet kapsaminda yapilabilecek birsey varsa yapiyorlar. Belki tum cihazlari icerisinde mbp musterisi en cok ciddiye aldiklari zumre. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya ben sirf stabilite ve satis sonrasi destek icin apple kullaniyorum. Bu sefer o kadar kotu bir call center deneyimim oldu ki anlatamam. Adamlar boyle bir sey vardi ama 4 yillik sureci gectigi icin olmuyor dese yine kabullenirdim ama inatla yok oyle bir sorun, sizi yanlis yonlendiriyor diger servisler ve yazilanlar dediler.

Vaktim oldugunda yazacagim musteri hizmetlerine ama bayagi tadimi kacirdilar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Akıl veren herkese teşekkürler.

2 hafta önce Apple müşteri hizmetlerini arayıp müşteri temsilcilerinin beni aptal yerine koyduğundan bahsettim, şikayette bulunmak istiyorum, nereyle iletişime geçebilirim dedim. Konuştuğum kişi kıdemlisine bağladı, kıdemli kadın da supervisor'ıyla konuşup benim için bir ayrıcalık yapacaklarını söyledi.

Randevulaştık ettik, yalnız randevu günü kedimin rahatsızlığı yüzünden ben randevuyu falan sallayıp İstanbul'a gitmek zorunda kaldım MR çektirmeye. Yolda kadına ulaşmaya çalıştım ama verdiği dahili yanlış çıktı. Neyse call center'ı arayınca direk başka bir kıdemliye bağladılar beni, o da yeni bir randevu verdi.

Randevu günü gittim, teknik servise herhangi bir bilgi gelmemiş garanti kapsamında değişeceğiyle ilgili... Tekrar aradım Apple'ı, kadının teki çıktı kem küm etti. Şehirlerarası seyahat ederek mağazaya geldim sizin sözünüze güvenip dedim, bana bir iki saat verin dedi... Eskişehir'de park bahçe gezdim 2 saate yakın, şansıma hava güzeldi... Geri dönüş olmayınca tekrar aradım, adamın biri çıktı, en başından itibaren durumu anlattım. Özür diledi falan, 5 dakika içinde teknik servise mail attı etti halletti. Dün de teslim aldım cihazı, 3 ay ekran garantisi de verdiler parça değişimi olunca.

Eğer en başta konuştuğum yetkili, böyle bir sorun vardı evet ama satın alma tarihinden 4 yıl sonrasına kadar değişim yapıyoruz falan deseydi hiç uğraşmayacaktım öyle leş gibi kullanacaktım. Adamlara sinir olunca hiç yapmayacağım işi yaptım, bastırdım sonuç alana kadar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben de bunu hiç sevmiyorum ya. Israr eden sorunlu müşteriyi ödüllendirmek gibi bir eğilimi var bir çok büyük markanın. Israr etmeyen de sonuç alamıyor. L1 destekçilerin ağzına sıçıyor olmalı bu durum.

Halbuki net bir politika belirleyip ona göre ilerlemeleri herkes için daha kolay ve anlaşılır olurdu. Geçmiş olsun tekrardan.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...