Jump to content
barbu

250-320k araliginda arac onerisi

Öne çıkan mesajlar

§ 23 Ara 2020, 12:16

Hayırlı olsun, kazasız belasız güle güle kullanın.

1.0 ecotsi mı? 1.0 ise memnun musun motordan?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 Ara 2020, 12:20

Tesekkurler. 1.5 motor aldım. 1.0 az geldi gözüme ama konuştuğum insanlar şehir içi yeter diyordu 1.0a. Yine de 1.5 olmasından memnunum

barbu tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 Ara 2020, 12:22

1 sene içinde fln ötv nin eski haline gelme ihtimali var mı sizce? yani bi araba almayı düşünüyorum ama inanılmaz kazık yiyoruz hissi ağır basıp durduruyo beni. 3-5 sene düşmeyecekse yapacak bir şey yok seve seve yiyeceğiz kazığı ama 6 ay 1 sene beklemedim diye yüzde 20-30 fazla vermek istemem.

benimde bütçede max 350k olur herlde. limitlerde hoşuma giden focus 2020 stline var. benzinli otomatik. 1.5 motor 6 ileri veya 1.0 motor 8 ileri. 1.0 ömür kısa olur diye pek sıcak bakmasamda 8 ileri cazip geliyo.

bu arada kullanmayı bununla öğreneceğim. bu noktada daha yaşını başını almış ikinci el almak mı mantıklı bilemedim ama hem sık araba değiştirmeyle uğraşacak biri değilim hem de otomatik fren, şerit takibi, otomatik park vs ilk aşamada faydalı olacak özellikler hep yeni arabalarda var gibi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 Ara 2020, 12:26

akp gitmeden hiç bir vergi eski haline gelmez.

geçici diye getirilen gümrük vergisi falan da kalıcı olacak bu sene muhtemelen.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 Ara 2020, 13:12

biraz geçici vergilerin gidişatı gösterecek ama araba piyasası çok ağlıyor bu aralar, benim beklentim var ötv ile ilgili yeni bir düzenleme geleceğine. eski haline dönmese de bir miktar esnetilip %50 dilime girenler artabilir veya ara bir dilim eklenir diye bekliyorum.

biraz @df 'nin durumundayız biz de. şu an fiyatlar düşmüş de olsa üretimlerin artıp stokların normal sayıya çıkmasıyla satışlar olmayınca aksiyon alınacağını düşünüyorum. dolar/euro yeni rekorlar kırmazsa çok artacağını sanmıyorum en azından

@df ilk aracın olacaksa ve böyle bir belirsizlik varsa, içine siniyorsa temiz, orta karar bi 2. el almanı öneririm. hem piyasa daha stabil olur, hem de ne alacağını daha iyi tartıyor olursun ilerde değiştirirken.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 Ara 2020, 13:17

ben de açıkça sizler gibi düşünüyordum. bekleye bekleye arttı fiyatlar iyice. Kişisel düşüncem yakın zamanda ÖTV filan inmez. Benim düşük de olsa bir ihtimal dediğim şey, ÖTV aralıklarının dolar artışına göre tekrardan ayarlanması ama açıkça 1.0 motor doldu piyasa. Böyle bir beklenti yok bence otomatic sektöründe şu an.

2021 senesinde çıkacağını sanmam. Hatta biraz daha kötümserim. 2-3 sene içinde bile olmayacaktır.

eğer benimki gibi aşırı eski araç değilse, beklenebilir de ama işte gittikçe artıyor malesef.

Octavia'lar gelmiş. onlar da inanılmaz yüksek paralara. Sanırım yeni düzen böyle olacak.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 Ara 2020, 13:35

bu sene ortasına kadar ufak ufak arttı piyasa sonra dolar ile rally başladı, üzerine ötv düzenlemesi tüy dikti.

haziran ayında annemlerin 268e aldığı karoq 405 bin şuan. ki orada bile cuma anlaştıkları fiyatın üzerine 10k bindi p.tesi aracı alırken

 

manyak fiyatlar abi kendine 1 tane alacaksın diye 2 tane de devlete almak falan can sıkıcı. ülkede para bitmişken beklemeyin öyle ötv düzenlemesi falan. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 Ara 2020, 13:35

ötv'nin düşmesi gibi bir imkan bulunmuyor, zaten devletin geliri azaldı, tek alabildiği vergiden vazgeçmesinin mümkünatı yok. 

türkiye ve ötv çok trajikomik, ötv'nin de bu yıl için %20-25 arası motorlu taşıtlardan alınan ötv'den gelecek, toplam vergi gelirleri içinde %5'i bulacak. resmen tekerlekli vergi dairesi.

 

motorlu-tasitlar-uzerinden-tahsil-edilen

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 Ara 2020, 13:39

ara ara ötv dilimlerini güncelliyorlar, epeydir yapmadılar sanırım. bir çok araç en üst dilime girmeye başladı. muhtemelen bir ara onu güncellerler, max o olur yani.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 Ara 2020, 13:48

alabildikleri vergiden tabi ki vazgeçmezler ama ötv oranı ve dilimler belirlenirken mantıktan çok cebe ne kadar girere bakılıyor. ötv %300 olsun, araba satılmadıktan sonra alınabilecek vergi olmuyor. o yüzden zaten düzenleme yapılıyor ve tek seferde becerilemiyor.

bu yıl artışı gören galericiler araç da yok diye araçları kapadılar ve artışla birlikte almaya devam ettiler. şimdi bir çoğunun elinde kaldı araçlar, 1-2bin kar ile elden çıkarmaya çalışıyorlar. kasası değişenleri zararına satıyorlar. mtv ödeyeceği zaman daha da inecek satamayınca.

şimdi 405 liste fiyatı olan 3008'i, 340'a satıyorlar eski kasa kalanları 0km. vw'nin liste fiyatı ile satış fiyatları arasında 40-60k farklar var son 2 hafta. böyle gittiği sürece ya piyasa bu, yapcak bir şey yok denilecek; ya da genelde yapıldığı gibi insanlar borçlandırılıp pembe bir ortam yaratılcak, bir miktar imkanlar sağlanırken dümen dönsün denilecek.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 Ara 2020, 13:53

Xaty oyle diyorsun ama piyasada sıfır araç yok. Hala daha yok. Hepsi de galerici değil malesef. Ya da galerici bile desen firmalar satış yapmış oluyor. Dediğin indirimler klasik sene sonu kota doldurma da olabilir. 

Acıkça kesin bir şey kimse diyemez. Ben kendi adıma bekledikçe zarar ettim. Bu sefer bari kullanayım dedim aldım. Bir sınırı yok bu umudun malesef

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 Ara 2020, 13:58

Aslında ÖTV indiriminin bir mantığı var. Birinci el araç satışları çok düşük birkaç yıldır, bu da bayileri zorluyor. Bayiler kapanırsa bayağı insan işsiz kalır. Belki kapanıyordur bile, hatta belki kapanan kapanmıştır da, çok bildiğim bir şey değil.

eldar tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 Ara 2020, 14:25

ben tam tersi düşünüyorum malesef. 1.6 - 2.0 motor bandındaki yüksek ötv nin 1.4 - 1.6 lara falan da getirilmesi rüyalarını süslüyordur. tr ye yollanan 1.6 motor e200 ler bmw ler gırla. audi a4 ve üstleri, volvo s60 lar falan hariç yüksek motor sevdasından vazgeçmeyen pek marka kalmadı. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 Ara 2020, 15:19

Bahanesi de hazır. Cevre dostu 1.0 motora yonlendirmek icin otv oranları “duzenlendi”

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 Ara 2020, 18:13

Nisan mayıs aylarında 90 bin liradan 2. el aramaya başlayarak girmiştim piyasaya. ÖTV düşecek ikinci el ucuzlayacak diye beklediğim de olduydu hatta 😄
Araç fiyatlarının en büyük artma sebebi dolar/try kuru. sene başında 99 bin lira olan clio şu an 230 bin lira. ÖTV bu araçları etkilememişti, daha pahalı araçlar ÖTV'den etkilendi. Fakat dolar durmak bilmedi ve bu araçların dolu modellerini bir bir %80 lik dilime ittirdi. 

Ve doğal olarak insanlar da bu dilim artışından pay yemek istedi. Galeriler 230 a aldı 250 den ilana koydu ekmeğini yedi, bayide araç bulamayan vatandaş 250'ye galeriden aldı 280'e ilana koydular (tabi şu an satılır satılmaz tartışılır) ama artık bu %80 e çıkan araçların daha ucuz hali yok piyasada.

Özetle bu olayların ekmeğini çok kişi yedi, bekleyenler daha da zarara girdi. Devlet parasını alıyorken araçlar seri seri satılıyorken ÖTV düşeceğini sanmıyorum. Eğer ki dolar düşecek diyorsanız ve eminseniz bekleyin derim 🙂

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 25 Ara 2020, 10:27

Ford Puma derim

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Kayıt olun ve aramıza katılın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap

Yasal Duyuru

5651 sayılı kanun kapsamında, Paticik.com, işbu sayfadaki mesajların ve içeriğin Yer Sağlayıcısıdır. Yayınlanan içeriklerden doğabilecek her türlü sorumluluk içeriği üreten kullanıcıya aittir. Şikayet ve talepleriniz için buraya tıklayıp bize ulaşabilirsiniz. Alternatif olarak [email protected] e-posta adresinden bize ulaşabilirsiniz.

×
×
  • Yeni Oluştur...