Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Mercedes


Gungor

Öne çıkan mesajlar

@Suark Evet xdrive gerçekten öyle hissettiriyordu. Uzun süre kullandığımdan çok alıştım. inşallah 4 çeker olmayan arabada ilk yağmurlu virajda başıma iş gelmez. 

Vergi saçmalığı olmasa yine 5.20xdrive alırdım ama 1300k'dan başlıyor gözüküyor. Neredeyse velar fiyatı

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Ülkede hız limiti "kaffasına göre" Kütahya'dan İstanbul'a gelirken Sakarya'da çevre yoluna çıkmadan önce hız limiti aynı duble yolda 150km içinde 10 kere falan değişiyor. 110, 82, 55 gibi fantastik limitler çıkıyor insanın karşısına özellikle bayılıyorum.

Son dönemde de İstanbul'da paralı olmayan ve Kuzey Avrupa Otobanına alternatif tüm yollarda max. hız limitinin 80 olduğunu farkettim. Bir de EDS ile ortalama hız ölçüyorlar. Maksat sanırım en hızlı yolun her zaman paralı olmasını sağlayarak GPS'te oraya yönlendirmek insanları.

Ayrıca ulaşım sürelerinin yer aldığı tabelalar yalan söylüyor direk. Geçen gün Ataşehir - Mahmutbey Gişeleri arası 55dk diyordu, 20-30dk sürmedi gitmem. Tabelada 3. köprü güzergahı hariç her yer kırmızı görünüyor her geçişimde.

He bir de iyice konuyu derail edeyim. Dün yeni havalimanına gittim ilk kez. Kız arkadaşımı bırakacaktım, vakit olunca otoparka gireyim de biraz beraber vakit geçiririz dedim. Otopark ücretinin yazdığı tek yer otopark girişindeki bariyerin arkasında yer alan 30x50 tablo... Adamlar resmen fiyatı görmeden geri dönemeyeceğin noktaya gel diye özel yapmışlar. 0 - 1 saat 21 TL bu arada ?

Neyse bu aralar çok uzun yol yaptım, iyice elektrik biriktiydi topraklamış oldum sdf. Bu ülkede her şey mutsuzluk kaynağı.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

19 saat önce, deadwoll dedi ki:

Yeni motorlar performansli nispeten. Bir de zaten 3 4 lt motor sirket batirir Turkiye'de o acidan performanstan daha onemli skflh

2 tonluk mercedes suv'a 1.3 motor koymak ne kadar performanslı olursa olsun soru işareti oluşturuyor bende. Yeniliklere kapalı biri değilim aslında. Böyle ara çözümlerle uğraşmak yerine doğrudan elektrikli araçlara geçmek gerekli diye düşünüyorum.

Ayrıca ben Akp'yi az biraz tanıyorsam giriş seviye b segment araç ile 500k'lık aracın MTV'sinin aynı olduğunu görünce illa ki bir düzenlemeye gidecektir.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 yıl sonra ...
On 04.04.2021 at 01:57, deadwoll dedi ki:

Ülkede hız limiti "kaffasına göre" Kütahya'dan İstanbul'a gelirken Sakarya'da çevre yoluna çıkmadan önce hız limiti aynı duble yolda 150km içinde 10 kere falan değişiyor. 110, 82, 55 gibi fantastik limitler çıkıyor insanın karşısına özellikle bayılıyorum.

TRde benim gördüğüm hız limitleri hep çok iyi. Bir iki istisna gördüm orda da limit fazla yüksek verilmişti. 

Trafik bilgisi =/= "alman yapıyo abi, 180le gitmek çok güvenli artık"

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yok o tarihteki kiz arkadasimla gecen yaz evlendik. 1.5 senelik mesajmis o sdf. Nazar degmesin bu arada muccc

5 saat önce, aktiftablet dedi ki:

TRde benim gördüğüm hız limitleri hep çok iyi. Bir iki istisna gördüm orda da limit fazla yüksek verilmişti. 

Trafik bilgisi =/= "alman yapıyo abi, 180le gitmek çok güvenli artık"

Abi sorun hiz limiti degil, hiz limitinin degisme sikligi. Daha bugun yoldaydim yine, Bozuyuk’e yaklasirken hiz limiti 110ken bir anda 90 yaziyor ve radar var tabelayi gordugun yerde. Ben her hafta gectigim icin ezberledim artik da tatile Antalya’ya falan gidenlere yaziyorlardir cezayi. Bir de cidden 55 82 falan acayip acayip rakamlar. 82 degil de 80 olsa ne olur mesela?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, deadwoll dedi ki:

Abi sorun hiz limiti degil, hiz limitinin degisme sikligi. Daha bugun yoldaydim yine, Bozuyuk’e yaklasirken hiz limiti 110ken bir anda 90 yaziyor ve radar var tabelayi gordugun yerde. Ben her hafta gectigim icin ezberledim artik da tatile Antalya’ya falan gidenlere yaziyorlardir cezayi.

Tam olarak bu sacmalik yuzunden radarbot kullanmaya basladim ben, emin olamadigim sehirlerarasi yolculuklarda, cok basarili.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Devlete para lazım, aşırı abanıyorlar trafik cezalarına bu aralar. Ankara-Sivrihisar arasındaki KGYS kameralarını EDS olarak kullanıyorlar. 2. etap olarak Sivrihisar-Eskişehir arasını da açtılar, galiba Sivrihisar-İscehisar da açıldı tam emin değilim. Normalde EDS mantığıyla ceza yazabilmeleri için bilmem kaç tane tabela, yer işaretlemesi, giriş öncesi uyarı falan lazım ama çatır çatır kesiyorlar şu an. Şirket aracıyla 2 tane yemişim ben de, itiraz edecektim ama şirket sağolsun kiralık araç ile ilgili resmi bi yazı çok geç verdi itiraz süresi geçti fdsf. 

Aklınızda bulunsun KGYS'den ceza yerseniz itiraz edin, çok büyük ihtimalle kazanırsınız çünkü direkt yönetmeliğe aykırı şu anki ceza kesme yöntemleri.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

13 saat önce, deadwoll dedi ki:

Yok o tarihteki kiz arkadasimla gecen yaz evlendik. 1.5 senelik mesajmis o sdf. Nazar degmesin bu arada muccc

Abi sorun hiz limiti degil, hiz limitinin degisme sikligi. Daha bugun yoldaydim yine, Bozuyuk’e yaklasirken hiz limiti 110ken bir anda 90 yaziyor ve radar var tabelayi gordugun yerde. Ben her hafta gectigim icin ezberledim artik da tatile Antalya’ya falan gidenlere yaziyorlardir cezayi. Bir de cidden 55 82 falan acayip acayip rakamlar. 82 degil de 80 olsa ne olur mesela?

3 yıl önce istanbuldan Antalya'ya taşındım, ben de zırt pırt gidip geliyorum öyle tehlikeli bir şekilde hız limit değişikliği yok. Bozüyük'de dediğin yeri de yanlış hatırlamıyosam şehir merkezine yaklaşma yeri, o kamera 90da kesmiyor cezayı 110da falan kesiyor yine. Ama orası yüksek hız yapmaya uygun bi yer, aptalsan şehir merkezine 150 ile dalabilirsin, onu önlüyor kamera.

Bu arada tebrikler, mutluluklar.

aktiftablet tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

TR trafik hakkında genel görüşüm. Trafik işaretleri konusunda çok iyiyiz. Neredeyse eksiksiz. Bazı yerlerde vandallar zarar veriyor tabi ama napalım.

Yol çizgileri - Bu da bayağı iyi. Kesiksiz çizginin biraz fazla kullanıldığını düşünüyorum ama siz farketmemişsinizdir bile, size 110 hız sınırı çok az ?

Kavşaklar - Çok kötü, büyük problem. Dönel kavşak denen şey gerçekte trafik ışığı kullanmadan daha hızlı bir akış sağlansın diye icad edilmiş birşey ama bizde kimse ne yapacağını bilmediğinden ve insanları eğitmediklerinden dönel kavşaklara trafik ışıkı koyuyolar. Radarla adam avlayacaklarına kavşaklara mobil ekipleri yollayıp dönel kavşağın içindekine yol vermeyene yapıştırsalar cezayı devlet daha çok kazanır. Dörtyol kavşaklarda da problem büyük, kimse DUR tabelasında durmadığından gereksiz yere hız kesici - trafik ışığı kullanılıyor, halbuki kamera koy, DURmayana yapıltır cezayı.

Mobil radarlar- Bunlar da güzel soteliyor kendilerini ve yeterli mesafede radar var uyarısı koymuyorlar.

Trafik çevirme noktaları- İşte gerçek felaket bu. 3 şeritli hız sınırının 90 olduğu caddeyi güya trafik güvenliğini sağlamakla sorumlu trafik polisi 10m içinde tek şerite indiriyor. Üşeniyor çünkü 100m yürüyüp koni dizmeye. Belediyelerin çalışmalarında da var aynısı.

Altyapı - Malum, kötü. Asfalt kalitesi düşük. Düşük kaliteli asfalt bile yolda durmuyo, deliniyor patlıyo zamanında tamir edilmiyor.

 

Sonuç - Trafikle ilgili çok eksik noktalar var ama siz hiç anlamadığınız için gidip en düzgün işleyen şeyi eleştirmişsiniz. Amacınız da o da işlemesin, istediğiniz gibi hız yapın.  Size kalsa hindistan trafiğine döneriz ?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hız sınırı demişken bence tem'deki hız sınırının 154 olması istanbul sınırları içinde çok riskli oldu. sağ şeritte tırlar var, orta şerit 80 ile akıyor, sol şeritte 150 basmaya çalışan tipler var. keza e5'teki hız sınırında da kesinlikle radar çalışmıyor olması, e5'i haftasonu bütün trafik canavarlarının uğrak yeri yapıyor. 

yani radar cezası çok demek bir yana, özellikle şehir içinde çok az bile. ceza mekanizması resmen çalışmıyor. bizim gop - sultangazi taraflarında mesela ışıkların hiç bir anlamı yok, istisnasız herkes kırmızıda geçiyor kimse takmıyor ışık falan. keza egzos, far modifiyeleri, sürekli makas atan trafiğe tehlikeye atan araçlar vs bunların hepsi istanbulda rahatça cirit atıyor. bence trafik cezaları maalesef hala çok ama çok az. alkollü araç kullanma cezası 1823 tl, en basit arabanın 500 bin olduğu yerde bunlar para değil ve arabayı da bağlamadığın için adam kullanmaya devam ediyor.

neyse daha çok yeşilaycılık yapmak istemiyorum ama ceza konusunda en relax ülkelerden biri olduğumuzu düşünüyorum hala. geçen ankara'dan istanbul'a geldim yeni yolları kullanarak, ortalama 180-200'le gelmişimdir bir tane bile ceza gelmedi. dünyanın hiç bir gelişmiş ülkesinde başkentten en büyük şehre giden 4-5 saatlik yolu 200'le gidip hiç ceza yemeden hayatınıza devam edemezsiniz.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

9 saat önce, roket adam dedi ki:

alkollü araç kullanma cezası

bunun cezasinin idamdan az olmasi beni derinden yaraliyor. en az omur boyu hapis olmali.

illa carpinca mi ceza almak lazim? diyelim taksimde elime silah aldim etrafi taradim, kimseye isabet etmedi, 500 TL versem okey mi?

sardalya tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...