Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Toyota Hilux Beyaz Duman Atması


xwhiplashx

Öne çıkan mesajlar

Toyota Hilux ‘16 model 4x2 var. 57.000 km’de. Aracı son aylarda iş-ev yani toplamda 7-8 km yapıyorum. 
 

aracta bir süredir beyaz duman atma oluyor. Trafikte kimi zaman yoğunlaşıyor. Servise soruyorum. DPF modu aktif olduğu için normal atması daha iyi diyorlar fakat rahatsız edici bir şey. Kimi forum vs okuyorum partikül filtresi değişmesi lazım vs. Ama 60 bin kmde bir makine bugün bi filtre değişimi istemesi bana mantıksız geliyor. 
 

yetkili servis dışında egzoz banyosu ya da wurth marka partikül katkı bu tip alternatif çözümleri doğru bulur musunuz beyler? 
 

bi şuraya el atın sinir oldum beyaz beyaz 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arac en son ne zaman bakima girdi? Sure ve km cinsinden?

duman disinda problem var mi? gaz tepkisi, dusuk devirlerde bogulma, turbonun girmesi gereken zamanda devreye girmemesi vs.

2 tane cok olasi kaynak var; 

1- Gercekten toyota partikul filtresi lanetine tutulmussun; bu konuda cogu ulkede ucretsiz servis mudehalesi falan yapildi yenilen cezalardan falan dolayi. Orta konsola bi yere rejenerasyon dugmesi takiyorlar, problemle karsilastiginda switch i aciyorsun o partikul filtresinin kendini yakarak temizlemesi icin gereken sicakliga getirip egzoz basinci olusturarak tikanikligi aciyor. Bunun direkt obdII uzerinden baglanip forced renegeration yapabilecegin bir protokolu de var, kendin hic bi fikrin yoksa servisin yapabiliyor olmasi lzm 10 saniye bi dugmeye basicak araba takribi 15-20 dakka bagirip durucak orta-yuksek devirlerde. Veya zaten tasarlanmis hali, uzun yolda sabit hizda biraz yol yapacaksin orda otomatik rejenerasyon yapacak arac. 

2- Bu arac yakitin bi kismini yakamiyor, yanma sicakligina gelemeyen yakit beyaz duman olarak egzozdan cikiyor. Bunun icin potansiyel yerler;

2a- enjektorlerden biri veya birkaci gereginden fazla yakit veriyordur. Testi, temizligi veya degisimi kolay. Degisimi pahali. 

2b- Dusuk silindir basinci. Valve ler , gomlek, silindir vs problem olabilir. Km cok dusuk, arac nispeten yeni, az kullaniliyor gibi. bunun olacagini sanmam. 

2c- enjektor veya valve timing leri bozulmustur. Bu eziyetli bisey. arac belt mi chain mi bilmiyorum. Hic bi ustanin da bakacagi ilk yer olmaz. Hepsi bittikten sonra bakilabilir.

2d- Yakit filtresi erken tikanmistir. Kotu yakit, depoda pislik, bakimda kotu filtre takilmis olmasi, takilirken oyalanip oraya toz vs kacirmak vs olasi problemler. Kontrol etmesi ve degistirmesi basit ve ucuz. Ilk bakimi sordugumda aklimdaki de buydu, bakim zamani geldiyse bunlarin hepsini tek celsede cikartip probleme odaklanilabilir. 

KHaRoN tarafından düzenlendi
typo, ek
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aklima sonradan geldi. Belki bakimi yapan yag degisiminde yanlis yag koymus da olabilir. (Yanlis yag degil de, ideal olmayan yag diyelim

ACEA motor yagi speclerine gore dpf li araclar c2 den daha az akiskan motor yagi konuluyor, daha akiskan motor yaglariyla dpf problem cikartabilir. Buyuk ihtimalle kitapcikca c2-3 yaziyordur. Bir sonraki bakimda c3 veya c4 motor yagi ile degistirmek de denemeye deger ekstra cok kucuk bir maliyete.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

40 dakika önce, neutrino dedi ki:

Yanma sicakligina gelemeyen yakit genelde siyah duman olarak gosterir kendini. 

maalesef her zaman icin dogru degil. Incomplete combustion cycle ve partially burnt / unburnt durumlari kulaga cok yakin gelse de ayni seyler degil. 

Yanma sicakligina gelemeyen dizel beyaz duman, 

yanma sirasinda olmasi gerektigi gibi kapanmayan acilmayan subaplar, yanma odasinda ekstra kurum vs oldugunda siyah duman,

Yanma odasina coolant karisiyorsa parlak beyaz, yogun beyaz duman,

beyaz dumanda mavi/eflatun hue varsa temiz yag da yaniyor demek. Elbet bir kac tanesi ayni anda veya farkli oranlarda olabilir. Basligi acan arkadas direkt beyaz demis, dpf demis. Kronik hatalar ve olasi sebepler elenmeden digerlerine bakmak mantikli olmayacaktir. 

Beyaz / siyah duman konusunda daha fazla detay istersen; 

Alıntı

Diesel white smoke consists of gaseous unburned hydrocarbons (HC) and particulates in three principal forms: solids or insoluble organic fraction (mainly elemental carbon or soot normally measured as black smoke), the soluble organic fraction (mainly partially burnt fuel and lube oil) and sulfates. 

1. White / blue in appearance under direct light, consisting of a mixture of fuel and lubricating oil particles in an unburned, partially burned or cracked state.

2. Black/gray smoke in appearance, consisting of solid particles of carbon from incomplete combustion of the fuel. 

Yassine, M., Tagomori, M., Henein, N., & Bryzik, W. (1996). White Smoke Emissions Under Cold Starting of Diesel Engines. SAE Transactions, 105, 68-88. Retrieved October 31, 2020, from http://www.jstor.org/stable/44729039

Ayrica burda DPF patentlerinde yanma sicakligi dusen yakitin icindeki hydrocarbonlar ve sulfurik asitin isigi beyaz olarak kirdigindan ve beyaz duman olusumundan bahsediyorlar. [1] , [2]

Ayrica havacilikta kullanilan continental diesel CD-135 , 155 ve 170 motorlarinin manual larinda EN590 standarinda dizel kullanildiginda (bildigimiz motorin) beyaz duman gorulmesi durumunda silindir kafa sicakliginin kontrol edilmesi, yok eger normalse coolant dan suphelenilmesi gerektigi soyleniyor. Yine ayni mantik, ideal yanma sicakliginin altinda bir ortam olup olmadigi kontrolu yapiliyor. 

Veya hava ve karayi gectim, marine volvo penta motorlarinda ve yanmar dizellerde (ve henuz karsilasmadigim diger dizel marine motorlarda) da ayni sekilde beyaz duman oldugunda  inlet temp, coolant temp kontrol edilip block heater uygulamasi yapilir. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aynen benzinde isler biraz daha farkli. Genelde herhangi bir sebepten zengin karisim gidince siyah duman olabilir. 

Ama buna da etki eden faktorler var, arac enjeksiyonlu mu karburatorlu mu, yakit kac oktan, motor kompresyon orani ne, hava basinci ne gibi seyler. Benzinli aracta siyah duman geliyor mu gelmiyor mu gibisinden degil de hangi kosulda ne kadar yogunlukla ve sureyle geliyor sekilde sanki biraz. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

On 31.10.2020 at 12:30, KHaRoN dedi ki:

Arac en son ne zaman bakima girdi? Sure ve km cinsinden?

duman disinda problem var mi? gaz tepkisi, dusuk devirlerde bogulma, turbonun girmesi gereken zamanda devreye girmemesi vs.

2 tane cok olasi kaynak var; 

1- Gercekten toyota partikul filtresi lanetine tutulmussun; bu konuda cogu ulkede ucretsiz servis mudehalesi falan yapildi yenilen cezalardan falan dolayi. Orta konsola bi yere rejenerasyon dugmesi takiyorlar, problemle karsilastiginda switch i aciyorsun o partikul filtresinin kendini yakarak temizlemesi icin gereken sicakliga getirip egzoz basinci olusturarak tikanikligi aciyor. Bunun direkt obdII uzerinden baglanip forced renegeration yapabilecegin bir protokolu de var, kendin hic bi fikrin yoksa servisin yapabiliyor olmasi lzm 10 saniye bi dugmeye basicak araba takribi 15-20 dakka bagirip durucak orta-yuksek devirlerde. Veya zaten tasarlanmis hali, uzun yolda sabit hizda biraz yol yapacaksin orda otomatik rejenerasyon yapacak arac. 

2- Bu arac yakitin bi kismini yakamiyor, yanma sicakligina gelemeyen yakit beyaz duman olarak egzozdan cikiyor. Bunun icin potansiyel yerler;

2a- enjektorlerden biri veya birkaci gereginden fazla yakit veriyordur. Testi, temizligi veya degisimi kolay. Degisimi pahali. 

2b- Dusuk silindir basinci. Valve ler , gomlek, silindir vs problem olabilir. Km cok dusuk, arac nispeten yeni, az kullaniliyor gibi. bunun olacagini sanmam. 

2c- enjektor veya valve timing leri bozulmustur. Bu eziyetli bisey. arac belt mi chain mi bilmiyorum. Hic bi ustanin da bakacagi ilk yer olmaz. Hepsi bittikten sonra bakilabilir.

2d- Yakit filtresi erken tikanmistir. Kotu yakit, depoda pislik, bakimda kotu filtre takilmis olmasi, takilirken oyalanip oraya toz vs kacirmak vs olasi problemler. Kontrol etmesi ve degistirmesi basit ve ucuz. Ilk bakimi sordugumda aklimdaki de buydu, bakim zamani geldiyse bunlarin hepsini tek celsede cikartip probleme odaklanilabilir. 

Arac en son ne zaman bakima girdi? Sure ve km cinsinden?

51.000de bakıma girdi. 2020'nin 6. Ayı ilk haftasında. 

2a- enjektorlerden biri veya birkaci gereginden fazla yakit veriyordur. Testi, temizligi veya degisimi kolay. Degisimi pahali. 

Duman attığı dönemlerde ustaya baktırdım böyle bir problem görmedi. Hatta farklı bir iki ustaya gittim bilerek ve duman atmasının partikul filtresinin temizliği ve haftada ve ya 15 günde bir aracı yüksek devir 40-50 km sürmemi tavsiye ettiler. 

duman disinda problem var mi? gaz tepkisi, dusuk devirlerde bogulma, turbonun girmesi gereken zamanda devreye girmemesi vs.

Kesinlikle, hayır başka bir problem hiç yok. 

Aklima sonradan geldi. Belki bakimi yapan yag degisiminde yanlis yag koymus da olabilir. (Yanlis yag degil de, ideal olmayan yag diyelim

Açıkçası ben bu dusuncedeyim peki degisim yaptirirsam hangi yağı tavsiye edersin 4x2 2.4 advanture 2016 model için. 

2d- Yakit filtresi erken tikanmistir. Kotu yakit, depoda pislik, bakimda kotu filtre takilmis olmasi, takilirken oyalanip oraya toz vs kacirmak vs olasi problemler. Kontrol etmesi ve degistirmesi basit ve ucuz. Ilk bakimi sordugumda aklimdaki de buydu, bakim zamani geldiyse bunlarin hepsini tek celsede cikartip probleme odaklanilabilir.  

Kötü yakıt mevzusuna inanıyorum. Fakat(!) aytemizden aldığım zamanlarda suphelendim ve shell den aldim iki defa fakat az az gelmeye basladi fakat aytemiz sonrasi kadar değildi beyaz duman meselesi. 

Kötü filtre takılmış olabilir mi, evet. Katılıyorum. 

 

Bunların dışında hiç bir zaman aslında yapmadığım bir şey yapıp yetkili servis dışında bakıma götürmüştüm ve sanayideki eleman öpmüş olabilir. Fakat bütün off road araçları oraya bırakıyordu ve tavsiyeler üzerine gitmiştim. 

 

Bu arada muazzam bilgiler için çok çok teşekkür ederim.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu japonlarin cok guzel bir huyu var, user manual a ve maintenance schedule a cok detayli tablo olarak ulasilabiliyor. Soyledigin KM lere gore bi 3-4k km sonra bakima gireceksin zaten. 

Soyledigine gore baska hissedebildigin bir problem de yok, ki bu tum dusunceleri DPF, yakit, yag ucgenine tasiyor. Zira simdi hizlica bakinca hilux manual inda "white smoke" keywordu hem yakit standartlari uygun degilse devamli, hem de rejenerasyon sirasinda ara sira gozlemlenebilir diyor. [user's manual]

Yag konusuna gelirsek bunun en dogrusu my toyota dan VIN girerek indirecegin user manual da ve onun icinden ilgili motor koduna onerilen yag ile olacak. Cok buyuk ihtimalle motora gore degismek uzere 10w-30 acea a1/b1 veya 10w-30 acea c2 yag koyuyorlardir. Bunu tam bilmek icin 2GD-FTV 2393m3 deplasman vs gibi bi motor kodu ve deplasman bilgisine ihtiyac var. Usta elinde olmadigi veya/gozden kacirdigi icin c (catalyst compat. ) yag koymak yerine b1 koyduysa dumanlama veya hirilti normal olurdu. Tabii keyfi degistirmek pahali bi cozum olur en ufak hilux dizel motoru bile heralde 7 litre yag aliyordur tahminen. 

Ben olsam yakitimi hep ayni marka ve istasyondan alirim, araci paramecium un da ustalarin da dedigi gibi arada sirada sabit ve orta-yuksek devirli 20-25 dakkalik yola cikartirim.

Ben ornegin dizeli sadece opet ve totalden, benzini ise shell ve opetten aliyorum. Ne kadar dogru tercihler bilmiyorum ama turkiyenin bir cok yerinde zorunlu olarak baska yerden yakit aldigimda hep basima biseyler geldi. 

Bu sekilde daha dikkatli bi kac hafta gecirip dumani gozlemlemek, ona gore kis gelmeden erken bakima alip almama karari vermek gerek diye dusunuyorum. 

Peki beklemek zarar verir mi? Deplasman buyuk, kompresyon az, gunde 7-8 km dedigine gore yuk-muk tasiyip bayir da tirmanmiyorsun, bu kosullarda istesen de motora zarar verebilecegini zannetmem.

Yakiti duzene koyup, rejenarasyona biraz zaman ayirip sonra bir sonraki bakimda da (erken veya gec) parcalara kafada soru isareti kalmayacak sekilde dikkat ederek bakimi yapinca problem kalmayacagini dusundum. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
  • 1 yıl sonra ...

Merhaba saygideger arkadaslar, aracim 2016 hilux adventure 4x2 340000 km de ayni problemi bende yasiyorum her gittigim usta farkli seyler soyluyor. En son yetkili servis partikul filtre oldugunu soyledi bende ilk etapta gece otobana ciktim 2. Vites 4000 devirde 40 dk boyunca gittim ama degismedi. guvendigim ve tanidigim bir yere temizlettirdim fakat duman devam etmekte. Simdi enjektorlere baktirwcagim iseme varmi diye. Bi tavsiye yada yonlendirme yaparsaniz sevinirim.iyi gunler. Simdiden tesekkurler.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...