Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Arabada Bir Kaç Onarım vs.


deadwoll

Öne çıkan mesajlar

Bir İstanbul'a gittim geldim arabanın anası ağladı, yolda sinek sürüsü yapıştıydı ön tampona falan yıkamacıya verdim, aldığımda ön tamponun bazı yerlerinde soyulmalar vardı (matlaşmış ve o bölgeden vernik kalkmış gibi). Yıkamacı "abi güneş yanığıdır onlar, önceden vardır" dedi ama olmadığını biliyorum öncesinde. Bugün geri döndüm, yine sinek temizlerken farkettim, bir yerden streç kalkmış gibiydi. Sonradan jeton düştü, sanırım arabanın ilk sahibi tamponu film falan kaplatmış. Ama sökülünce neden alttaki kısım mat oldu anlamadım.

Bir yerde dala ya da çalıya sürtmüş arabanın sağ tarafı sanırım, boydan boya kılcal çizik var (bu pasta cilayla kesin çıkar da, onun için pasta cila yaptırmak saçma geldi). Buna basit bir çözüm var mı? (Görünmüyor bu aslında, belli bir ışıktan belli bir açıdan bakmak gerekiyor ama işte okb)

Son olarak sağ arka tekerin yanağında yırtık var 4-5 cm'ye 2 cm kadar (yırtığın kökü 3-4mm kadar tekerin içine doğru gidiyor), parça kopmamış henüz. Bir şey girmeye çalışmış sanırım yolda ama RFT lastiklerin yanakları kalın olduğu için girememiş. Buna müdahale falan gerekir mi? Yoksa öyle kalsın mı? Muhtemelen dün gelirken oldu ama lastik basıncında sıkıntı yok.

Bu arada uzun yol gidip geliyorum ve kamyonlardan falan çok fazla taş, ıvır zıvır fırlıyor arabanın üzerine, ufak tefek taş izleri var boyada. Şunların hepsinin üstesinden gelmek için, forumda da tavsiye edilen heroic detailing'i aradım. Adam ilgilendi ama fiyat biraz fazla geldi (hakkı o belki de bana fazla şu an). Ön tampon boya + seramik kaplama + tamponlar hariç film için 6500 lira civarı bir rakam çıktı. Normalde götürüp adama da göstermek isterdim, gerekir mi gerekmez mi bunların hepsi diye de İstanbul'da Bahçeşehir'de oturuyorum, adamın yeri Kartal'da. Normalde de Kütahya'da çalışıyorum. İşimi uydurma şansım olmadı pek.

Bu işlerden hiç anlamıyorum, ne nedir, piyasası kaçadır, işe yarar mı yaramaz mı hiç bilmiyorum. Bir akıl verirseniz sevinirim.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

çizikler için rötuş yaptırabilirsin çok derin değilse. çok basit işlem boya alıp sende yapabilirsin. el becerim yok taşırabilirim dersen pasta cilacılar vs. 10 dk da hallederler 100 tl atsan çay bile ikram ederler. 

lastik için ise hiç erteleme hemen değiştir reyz; Allah korusun bir de uzun yola gidiyorum diyorsun aman dikkat!

bi de foto atarsan daha net öneriler gelebilir

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Tamponun boyalıymış. Boya ile vernik tam olarak birbiriyle etkileşime girmediği için vernik basınçlı su ile soyuluyor ve alttan mat boya çıkıyor. Komple zımpara ve sonrasında boya+vernik öneririm. Sadece vernik ile kurtarılır diyen olabilir inanma. Kazıtmadan da boyatırsan kalınlıktan ötürü esnekliği olmuyor ve ileride yine çatlama gibi sorunların olabiliyor.

Lastiği değiştir, aşınma durumuna göre aynı akstaki diğer lastik de değişmeli.

Kılcal çizikler için baharda pasta yaptır. Vaktin varsa çizik giderici alıp ovalayabilirsin de :)

Saygılar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lastiğin durumu şöyle:

https://imgur.com/Vx4iWC3

https://imgur.com/ZlPpnZt

@paramecium demek tampon konusunda söylenenlere güvenmemek lazımmış, boyasız demişlerdi eheh.

Pasta/Cila işlemi boyaya zarar veriyor mu düzgün yaptırınca? İnternet ikiye bölünmüş gibi sanki. Bir grup boyayı inceltip ömrünü azaltıyor diyor, diğer grup da boyanın korunmasına yardımcı oluyor diyor.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

5 saat önce, paramecium dedi ki:

Lastiği değiştir, aşınma durumuna göre aynı akstaki diğer lastik de değişmeli.

Aynen bu. 2 lastik alıp yenileri arkaya takmalı. 

2 saat önce, deadwoll dedi ki:

 

Pasta/Cila işlemi boyaya zarar veriyor mu düzgün yaptırınca? İnternet ikiye bölünmüş gibi sanki. Bir grup boyayı inceltip ömrünü azaltıyor diyor, diğer grup da boyanın korunmasına yardımcı oluyor diyor.

İnternetin iki tarafı da haklı. Yapılan her pasta işlemi ister istemez boyayı inceltiyor, kusursuz bir işçilik de mümkün olmadığı için ömrünün azalması işten bile değil. 
Fakat çizilmiş, fiziksel veya kimyasal olarak yanmaya başlamış boyaya da zamanında müdehale edilmezse göreceği zarar potansiyel olarak daha fazla. 
Kısaca aracı temiz tutup dikkat etmenin yanısıra fuzuli yere yapılmadıkça ehil şekilde pasta/cilanın zararından çok yararı var. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lastiği yarın değiştireceğim de şöyle bir şey var şimdi. Araçtaki lastikler Turanza ER300 RFT idi. Bu seri satıştan kalkmış, sabahtan beri 4-5 yerle görüştüm ama bulamadım.

Bunlar yerine Bridgestone Driveguard önerdi lastikçi. RFT ile Driveguard arasında isim hariç bir farklılık yok gibi görünüyor ama önler ER300, arkalar Driveguard olursa bir sorun yaşar mıyım? Ya da önerebileceğiniz başka bir marka var mı 205/55/R16 ve RFT olan (stepne yok arabada)?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, deadwoll dedi ki:

Lastiği yarın değiştireceğim de şöyle bir şey var şimdi. Araçtaki lastikler Turanza ER300 RFT idi. Bu seri satıştan kalkmış, sabahtan beri 4-5 yerle görüştüm ama bulamadım.

Bunlar yerine Bridgestone Driveguard önerdi lastikçi. RFT ile Driveguard arasında isim hariç bir farklılık yok gibi görünüyor ama önler ER300, arkalar Driveguard olursa bir sorun yaşar mıyım? Ya da önerebileceğiniz başka bir marka var mı 205/55/R16 ve RFT olan (stepne yok arabada)?

ben de turanza/blizzak rft kullanıyorum senelerdir, ve driveguard buyuk yalan. tr'deki uc kagıtcılar hep aynı yalanı soyluyor, driveguard turanza ile aynı diyerekten ama degil.

driverguard, rft olmayan araclar icin uretilen rft-wannabe bir lastik. zaten ucuz olmasının sebebi de o.

-Bonesoul- tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

15 saat önce, -Bonesoul- dedi ki:

ben de turanza/blizzak rft kullanıyorum senelerdir, ve driveguard buyuk yalan. tr'deki uc kagıtcılar hep aynı yalanı soyluyor, driveguard turanza ile aynı diyerekten ama degil.

driverguard, rft olmayan araclar icin uretilen rft-wannabe bir lastik. zaten ucuz olmasının sebebi de o.

Abi turanza ve blizzakin rft 205/55/R16 olanlari her yerde out of stock. Sirf lastikci isi degil yani. Adamlar runflat'ta driveguard'a gecmis direk model olarak. Bridgestone'u dahi aradim, model degistik bizde yok ama belki bayiilerin elinde kalanlari bulabilirsiniz dediler.

Bmw'nin bazi modellere stock taktigi goodyear'lara da baktim bu arada 460 lira onlarin tanesi, ote yandan driveguardlari en ucuz 550'ye buldum Bridgestone bayii'nde. Rft'ler icerisinde performans olmayan en pahali alternatif michelin haricinde.

Bugun bi borusani ariyip soracagim gerci ne oneriyorlar diye ama her yerde driveguard ovmusler internette.

Genel olarak yorumlar michelinin iyi oldugunu ama cabuk zarar gordugunu, goodyear ve bridgestone modellerinin kafa kafaya oldugunu, pirellinin onlarin bi tik alti oldugunu soyluyor, rft serileri icin. Hepsinin etiket degerleri yakit tuketimi icin C, yol tutus icin A, goodyear 67db, digerleri 70 71db.

Beynim yandi.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet abi turanza ve blizzak cogu zaman out of stock oluyo ortalama lastikcilerde, bunu fırsat bilip millete driveguard aynı yeaaa diye iteliyolar işte. belki de er300 rft'ler uretimden kalkmıstır, digerlerine bakılabilir ama tr'de bulmak malum cok zor (https://www.bridgestone.co.uk/car-tyres/summer-tyres-turanza).

benim de bmw'ye her lastik degistirme donemi benzer bir kriz iceriyo, en az 6-7 lastikciyi arayıp anca buluyorum filan. 

rft'lerde ben bridgestone turanza/blizzak dısında birsey kullanmadım açıkcası. eğer efficientgrip alıp denersen haberdar edersin.

continental'in de rft'leri var bu arada (tabi fiyatları hayli yuksek), hatta bi arada turanza bulamadıgım bi donem alıyordum nerdeyse, sonradan turanza vs bulunca kalmıstı.

Alıntı

DriveGuard is the first full line of run–flat tires available for coupes, sedans and wagons not originally equipped with run–flat tires and allows drivers to travel up to 50 miles at a maximum speed of 50 mph after a puncture even with low pressure or complete pressure loss.

DO OTHER COMPANIES HAVE TECHNOLOGIES SIMILAR TO DRIVEGUARD?

Yes, other companies offer run–flat technology but DriveGuard is the first full line of tires available for use on popular passenger sedans, coupes and wagons that didn’t originally come with run–flat tires.

Gecen sene yine bi lastik bulamama dönemimde incelemiştim driveguard'ları ve almaktan vazgemiştim.

-Bonesoul- tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi rft dediğin şey zaten çöp. Turanza er300 de 15 sene öncesinin en iyi rft si. 
continental ssr , turanza, primacy hp , cinturato p7rft hepsi aynı şey.
Komple set değil de 2 tane alınacaksa ve aynı desen kesinlikle çıkmıyosa driveguard da er300 le gider hem fiyat hem performans olarak. DG Duz tpms compatible jantlara da takılabildigi icin daha az RFT olmus olmuyor.

Sonucta olay factory-fit rft aracta stepne olmadigi icin rft alma endisesi degil mi?

Ben söküp üstündekileri kullanılmış olarak satıp conti sport contact aldım neredeyse bindiğim her arabada. Aracın yürüyeni, belim ve cüzdanım hala teşekkür ediyor. Acil durum için küçük boy stepne almak veya hızlı tamir kiti alıp 50 km idare edecek konuma sokmak hala bi opsiyon sonuçta.

12 saat önce, neutrino dedi ki:

Neden? 

Konu hakkında çok yazıldı çizildi önceden de, dahasını merak edersen çokca kaynak bulabilirsin. Şu poster güzel şekilde özetlemiş. Bunu bırakıyorum. https://www.michelin.ca/on/demandware.static/-/Sites-michelin-ca-Library/default/dw6ff7264c/pdf/safe-driving/Two_Tire_Poster_Michelin_042009.pdf

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lastiğin başına gelen 2 kere başıma geldi. İkisi de iç taraftaydı, ne kadar öyle kullandım bilmiyorum.

Birinde patladı lastik bir süre sonra, ama balon yapıp mı yoksa başka bir darbe daha mı aldı bilmiyorum.

Tek bildiğim yolda kalkmış bi kaldırım parçası, çukur vs bir şey varsa yanak kayarak/sürterek geçince oradan oluyor.

Ne zaman patlayacağı belli olmaz, boşuna sıkıntıya sokarsın kendini. Tamir ettirebilirsin ama bence değiştir.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

RFT olayında @KHaRoN özetlemiş durumu :)

Pasta konusunda boya incelttiği koca bir yalan! Vernik tabakasını inceltiyor :P Her yaz yaptırma manyağı değilsen dert edecek bir durumun yoktur şu an. Arzu edersen boya kalınlığını ölçüp kontrol et. Nasıl yapılacak:

1. Kapı içindeki boşlukta boya kalınlığı ölçülecek (burada vernik tabakası ince atılıyor)
2. İşlem yapılacak yerlerde boya kalınlığı ölçülecek (buradaki vernik dış ortamın haşinliğine maruz kaldığı için daha kalın)

Aradaki fark sana ne kadar aşındırma payın olduğunu söylüyor :)

Şimdilerde pasta faslını 3M Trizact zımpara ile hızlı geçen uygulamalar da var. Genelde daha ağır yıpranma olan araçlarda yapılıyor.

Saygılar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Herkese teşekkür ettim, dünden beri bayağı review okudum ben de. Şimdi iyi fiyattan efficient grip arıyorum ama bir yandan da böyle 1 ay daha idare edip kışlıklara mı geçsem diyorum (Kütahya'da 1 aya 10 derece altına iner sıcaklık sdkfjds). Çünkü bendeki ER300'ler artık 50000km oldu yeni gibi görünseler de, baharda komple değiştiririm 4 lastiği. Bir de kışlıklar rft değil, rft olmayan lastiklerle bir deneyimlemiş olurum arabayı diyorum, belki ben de @KHaRoN gibi rft yerine normal lastiğe geçerim.

@fresia arabayı ne zaman satarım bilmiyorum, bahsettiğim çizikler zaten kılcal. Satarken falan muhtemelen görmez alacak adam, eksperler de onla uğraşmıyor. Eski arabam o anlamda her türlü çiziğe sahipti sdf. Ben gözüme temiz görünsün, boya daha çok zarar görmesin istiyorum. Çünkü evlenip edip geniş bir araca geçmem gerekmediği sürece binerim gibi geliyor buna.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 gün önce değiştim lastikleri ben de, tatava yapmadım 4 ünüde değiştim. michelin primacy 4 aldım, conti premium vardı yaklaşık 130k km 2 defa kullandım bu defa yeni marka deneyeyim dedim biraz farketti. özellikle ses konusu farketti, yol tutuş hemen hemen aynı micheline bi tık daha iyi eğer almadıysan michelin çok iyi performans sağlıyor. yaklaşık 2k km yaptım

aracın c segment sanırım ölçüleri aynıymış bu arada

vivavale tarafından düzenlendi
lastik
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya michelin ben de düşündüm de primacy 4'lerin rft olanları yok şu an saçma şekilde Türkiye'de. Primacy 3 yerine de driveguard önerip durmuş millet. Şu anki ER300'ler yerine ne taksam daha yumuşak olacak araba muhtemelen. Yolda güven veriyor lastikler ama bayağı sert ve gürültülüler. Bir de yakıt tüketimleri bayağı fazlaymış diğer RFT'lere göre dahi. Hani 4 lastik değiştirip 2 sene kullansam bedavaya gelmiş olacaklar sanırım. O kadar farkettiğini söylüyor değiştirenler sdf

C segment araba evet. Zaten büyük lastik fiyatlarını gördükten sonra daha üst segmente falan çıkmam ahaha.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...