Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

EV (Electric vehicle) Konusu


Goering

Öne çıkan mesajlar

On 11.03.2022 at 16:07, roket adam dedi ki:

Hey gidi en ucuzu 200 binden girdi türkiye'ye. 12500 euro neredeyse. bu milletin bu araba fiyatları ile imtihanı ne zaman bitecek acaba. şaka gibi bir fiyat.

Şu araç çok kötü örnek oluyor benden söylemesi. Böyle ucuz, masrafsız diye pazarlıyorlar ama ileride her marka bu tip tenekelere ağırlık verip üst segment parasına satabilir. Otomobil sektöründeki 10 yıllık dönüşüm aynen böyle gerçekleşti.

Ucuzluk ve düşük tüketim algısıyla 3 silindirli b segment araç çıkararak başladılar sonra o motorları üst segment suv'lara bile koymaya başladılar. Cidden milyonluk araçlarda 1.2 3 silindir motor var. Downsizing falan diye savunuluyor ama nerede kaldı ucuzluk? Eski 8 silindirli motorun yarı maliyetine motor üretiyorsun yansıtsana fiyatlara? Ama yok bildiğin aynı fiyatlara satılıyor. Bu Citroen'de de aynısı olacak gibi hissediyorum. Golf veya iyi bir suv araç parası verip bu tenekeye bineceğiz.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Çalıştığım şirket su anda tüm filoyu ufak ufak FEVye dönüştürüyor, dolayısıyla benim de alma vaktim geldi. Bir hayli seçenek var önümde ama konu FEV olunca bir hayli cahilim acikcasi. 
 

BMW i4, Tesla 3 ya da Audi etron Sportsback arasındayım. Yani en çok yükseldiğim i4 oldu acikcasi ama elektrikli araç hala biraz yeni konsept olduğundan nelerine dikkat etmek lazım çok bilemiyorum. Any experience?

MrLevie tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

i4 rip off bir EV. Petrol araçla aynı şaseyi kullanıyor. Hatta BMW çin de ilk pazara çıkardığında vites kutusunun yeri bile duruyormuş lol. Çok da ağır bir araba. fosil motoru elektrik ile swaplayıp devam etmişler. i4 e EV demek haksızlık gibi geliyor bana. Almanlardan komple uzak dururum ben bugun EV bakıyor olsam.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 ay sonra ...
  • 3 ay sonra ...
  • Genel Yönetici

2021'de 2849 adet elektrikli araç satılırken geçen sene 8210 adet elektrikli araç satılmış. Hybrid satışları ise geçtiğimiz yıl 19126 adete gerilemiş. TOGG siparişleri Şubat'ta almaya başlıyor. Yabancı markalar geçen sene daha fazla elektrikli araç getirmeye başladı. Giriş seviyesi olarak şuan en uygun araçlar Stellantis'in Peugeot, Citroen ve Opel'deki modelleri, Renault ve Hyundai'de gibi görünüyor. Umarım seçenekler daha hızlı artış gösterir.

2022-yilinda-turkiye-de-en-cok-satan-ele

2022-yilinda-turkiye-de-en-cok-satan-ele

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu rakamları kaldıracak bir altyapı yok. yaz tatili döneminde bodruma giden tatilciler susurluk'ta ev charging sırasında birbirleriyle dövüşmeye başladığında şarj altyapısının ne denli önemli olduğunu göreceğiz.

şu an bile gittiğim çoğu avmde araç şarj alanlarına normal arabalar park etmiş oluyor ahshshs

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

+30% datasini dogru aliyorum, bilgim yok.

benzinli 500 bin TL

elektrikli 650 bin TL

diyelim

elektrikli araba 0 yakiyor diyelim

benzinli 100 kmde 5 litre yaksa 25 tl'den 125 TL

150000 TL / 150 TL = 1200

1200*100 = 120 bin KM

yani elektrik bedava olsa bile 120 bin KM'den once amorti etmiyor, elektrik masrafini koydugun zaman 120bin KM+ olacagi kesin.

 

benzin fiyatinin artmasinin onemi yok cunku elektriklide upfront oduyorsun o paranin opportunity costuyla birbirini esitler.

mantikli gelmiyor bu hesaba gore kim 100k kullanacak arabayi.

sardalya tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Batarya ömürleri bitince ne olacagi da meçhul. Ya bir ton para ile yenileteceksin, ya da yeni araba alacaksin. Geri donusumu falan zaten yok su an, belki ileride olur ama benzinli aractan cok farkli pazar dinamikleri olacagi kesin. 
Simdiden alan early adopterlar yuksek maliyeti sirtlanmus oluyor. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
MrLevie, 26.05.2022 11:21 tarihinde dedi ki:

Çalıştığım şirket su anda tüm filoyu ufak ufak FEVye dönüştürüyor, dolayısıyla benim de alma vaktim geldi. Bir hayli seçenek var önümde ama konu FEV olunca bir hayli cahilim acikcasi. 
 

BMW i4, Tesla 3 ya da Audi etron Sportsback arasındayım. Yani en çok yükseldiğim i4 oldu acikcasi ama elektrikli araç hala biraz yeni konsept olduğundan nelerine dikkat etmek lazım çok bilemiyorum. Any experience?

Bu arada 3 arabayi da denedim.

En komple olani Tesla 3’tu kesinlikle. Ama ic malzemesi o kadar dandik gorunuyordu ki, icime sinmedi ne yalan soyleyeyim. Ve 3 secenek arasinda aylik kirasi en fazla olandi ayni zamanda (evet wtf) 

Audi SUV gibiydi koca totolu. Surusten puan kirdim.

i4, m50 modelini teste veriyor bmw dealerlar. Asiri agirdi araba gercekten. Sport modunda akiyor ama agir hissiyat gitmiyordu. idrive40 istedim sonrasinda denemek icin (tek motor, daha hafif), sagolsunlar getirdiler. Tertemiz araba cikti. Ne m50 kadar agir, ne tesla gibi dandik malzeme kullanilmisti icinde. Milage 400km ortalama, biraz az ama sikayetxi degilim.


velhasil bir iki opsiyonel secenekle beraber i4 sectim. Ocak ortasinda teslim ettiler. Asiri mutluyuz kendisiyle su an.

herseyi gectim, su e.v. arabalardaki arabaya gitmeden preconditioning yapabilmek bile e.v. almaya deger gozumde agsfsgx

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...

superchargerlari yayarlarsa baya sekil olur yalniz asljdhgf 

biildigim kadariyla TOGGun sarji CCS olarak gelecek, bunlarda sanirim CCS hala mevcut degil. 

edit: demistim, V3 superchargerlar CCS olarak geliyormus. Sustum.

MrLevie tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sardalya, 18.01.2023 19:53 tarihinde dedi ki:

+30% datasini dogru aliyorum, bilgim yok.

benzinli 500 bin TL

elektrikli 650 bin TL

diyelim

elektrikli araba 0 yakiyor diyelim

benzinli 100 kmde 5 litre yaksa 25 tl'den 125 TL

150000 TL / 150 TL = 1200

1200*100 = 120 bin KM

yani elektrik bedava olsa bile 120 bin KM'den once amorti etmiyor, elektrik masrafini koydugun zaman 120bin KM+ olacagi kesin.

 

benzin fiyatinin artmasinin onemi yok cunku elektriklide upfront oduyorsun o paranin opportunity costuyla birbirini esitler.

mantikli gelmiyor bu hesaba gore kim 100k kullanacak arabayi.

mesele ev'nin ne kadar ucuz/pahalı satılacağı

 

150.000 TL daha pahalı olsa 200bin km sonra amorti ediyor (eğer bataryası ölmesse aracın ki ölür)

üstelik bir depo benzin 800-1100km menzil

ev 300-400 km

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Alıntı

TOGG’un 88,5 kWh batarya kapasitesine sahip (523 km menzil) uzun menzilli diğer versiyonu ise evden 195,5 TL’ye, işyerlerinden 334,5 TL’ye ve hızlı şarj istasyonu Trugo’dan 707,1 TL’ye tamamen deposunu dolduruyor. Ayda 1.500 km mesafe kat eden bir TOGG sahibinin enerji gideri evden yaklaşık 600 TL, iş yerinden yaklaşık 1000 TL ve hızlı şarj istasyonundan 2 bin TL’yi buluyor.

Alıntı

240 kWh’ın üzerinde enerji tüketen konutlar için vergiler dahil kWh başına 2.21 TL

Alıntı

Şu anda bir Wallbox kurmanın maliyeti işçilik dahil ortalama 18 bin TL’yi buluyor.

Bunların hepsini düşününce uzun yol için hiç mantıklı bir hal almıyor elektrikli araçlar. Yaşadığın yerden uzaklaşıyorsan mecburen pahalı istasyonlardan doldurmak gerekecek. Onların da çalışanını ve müsait olanını bulmanız lazım.

Şehir içinde günlük kullanım için makul, özellikle evde veya işte şarj edebiliyorsanız avantajları var.

Ama hiç bir şekilde bir evin ilk aracı olacak durumda değiller şimdilik.

 

Yakında şirket araçları elektrikliye geçmeye başlarsa şaşırmam. İş yerinde bedava şarj desteğini ver, dışarıyı kullanıcıya bırak. Hem yakıt desteğinden kısmış olurlar, hem de çevreciyiz derler.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şu an için sabit otoparkı olan bi evin varsa ve şehir içi amaçlı ikinci araç olarak alınacaksa mantıklı olabilir. aksi için biraz erken. ben rivaya taşınma planımı gerçekleştirirsem orada taksi bile olmadığı için eşime de araç almak gerekecek o zaman değerlendiririm. uzun yola mevcut benzinli araçla gideriz.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sıkıntı şu ki sabit otoparkı olan veya müstakil evi olan insanlar da zaten EV aracı ekonomisi için alacak sürücüler değil, hypewagona önden binenler. Türkiyede şehirleşme devrimi olmadan fosil yakıtlı araçların silinmesini imkansız görüyorum. ancak batarya devrimi daha önce olursa mümkün. (birkaç dakikada şarj, veya swap sistemler)

goldbären tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

swap sistem yalan oldu, relability sıkıntıları var galiba. güncel ne kadar çalışma kaldı bilmiyorum

batarya ömrünü de zaten çözemiyorlar, geriye şarj etmeyi hızlandıralım kaldı. bu konuda yakın zamanda hızlı ilerlemeler var galiba. tek sorun bu sistemlerin ve alt yapıların yüksek maaliyetleri. araçlar pahalı, alt yapısı pahalı, elektrik pahalı derken çoğunluğun derdi yeşil bir dünya olmuyor maalesef

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...