Jump to content
Llama

Beşiktaş 2020-2021 Sezonu Genel Tartışma

Öne çıkan mesajlar

§ 07 Jan 2021, 21:36
18 dakika önce, applev0dka dedi ki:

"Şurada hem kendi kendinize herhangi bir gerginlik veya olumsuz mesaj bile yokken "ağlıyosunuz" deyip sonra da "bölümün kalitesi şöyle düştü, modlar yüzünden" demeyi şımarıklık olarak adlettim, o görüşümün de arkasındayım."

 

abi şu dediğinin bu günle alakası yok, tamamen geçmişe yönelik bir gönderme ya. bence bunun farkındasındır. Yıllarca en ufak mesaja "ağlama" diye çıkış yapıldı burada. 

discord forumu öldürmeden daha önce ölmüştü futbol bölümü ve malesef bunun sebebi yazılan içerikten çok o içeriğin yönetilememesiydi.. inatla futbol konuşmak isteyen insanlara karşı inatla ad hominem yapılmasına göz yumulmasıydı. 

ağlama konusunda "ilk kurşunu kim sıktı bilmiyorum, ama kimlerin sıkmadığını çok iyi biliyorum"

discord olsa da belli konular hala hit alıyor. discord olsa da futbol pati discord'da konuşulmuyor, çünkü insanlar buradaki kişilerle futbol konuşulamayacağının farkına vardı. bu akşamki maçla ilgili discord'da sadece 1 (bir) mesaj var.. bence sorunun kaynağını irdelemek için bir ayna tutabilir.

bu da discord'dan

Rewendor dün 21:14

Vay arkadaş,

[21:14]

Beşiktaş hakem yardımı olmadan maç kazanmış, helal

Rewendor bugün saat 00:48

Bu ne la, gollere baktım şimdi, 6 golden dördünün mü ne asistini Rize yapmış. Resmen milimetrik al da at pası vermişler (düzenlendi)

forvelin bugün saat 00:49

ya ne top oynayacak yoksa besiktas

finrod felagund bugün saat 07:33

şiketaş

[07:34]

TARLALAR SÜRÜLDÜ MÜ

 

evet Beşiktaşlılar ağlama diyerek forumdaki futbol kalitesini düşüyor sorry

 

Discord'da böyle muhabbet dönüyor, çünkü orada kavga çıkmıyor. Oranın genel ortamı kanal fark etmeksizin daha trol zaten. İnsanlar da daha rahat. Forumla kıyaslamamak lazım. Nitekim sınırları ve kuralları da farklı. Normalde burada da mesela benzer lafların sorun olmaması gerekir. Başta moderasyon olarak hatamız, bunlardan bu kadar tahrik olup agresifleşmemek gerektiğini insanların göreceğini ümit etmekti, o olgunluğa ulaşmayan kalabalık bir kitle zaten sonra bölümü savaş alanına çevirdi. Az mesaj atılıyor dediğin discordda farklı takımlardan insanlar maç saati sesli kanala geçip muhabbet ederek beraber maç izliyor bu arada zaman zaman. Biliyorsun, değil mi?

Bak ne güzel söyledin, burada insanlarla futbol konuşulmuyor. Çünkü insanlar "yine hakemle mi kazandınız eheh" diye takılınınca gözü dönüp agresifleşecek kadar bilincini kaybediyor, çünkü insanlar istemedikleri bir yorum görür görmez "ağlayın" diye kestirip atacak kadar sığ davranıyor (bu lafa özellikle kılım bu arada, çünkü direkt olarak tartışmanın içine eden bir laf), çünkü insanlar birisi bir yorum yazınca ne yazdığından önce hangi takımlı olduğuna bakacak kadar at gözlüği takıyor.

Beşiktaşlılara özel bir şey söylemedim zaten, sen de benim burada takım gözetmeksizin kim ağlama lafı etse tepki gösterdiğimi bilecek kadar eski ve aktifsin apple. Olayı Beşiktaşlılara çevirme lütfen. Yine bugüne kadar bir kişiye kadar ağlama dedi diye resmi bir uyarı veya ceza verilmediğini de biliyorsun, yine takım fark etmeksizin. Daha önce de başka bir olayda taraflı olduğumu ima ettiğinde tam tersine moderasyon kısmında senin ceza almaman gerektiğini bir tek benim savunduğumu diğer modlar söylemişti hatırlarsan. Gerçi olayın da en az 6-7 senesi var heralde. Taraflı davranıyor olsam zaten resmi uyarı veya ceza veririm. Bugün de Mod olarak değil üye olarak konuştum, yasak olduğunu değil çirkinliğini dile getirdim. Ha ileride bu sözü yasağa çevirmeyi tekrar gündeme getiririz, kabul olur, o zaman uyarı ceza yine gelirse o ayrı. Gelirse de yine herkese gelir ama.

Neyse, zaten haftada 4 mesaj geliyor artık bölüme. Artık "bölüm moderatörü" diye bir kavram kalmadı zaten. Tüm moderatörler her alana bakıyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 Jan 2021, 06:22

3-5 maç daha üstüste kazanırsak bölüm adını Beşiktaş 2020-2021 Sezonu Göleti olarak değiştireceğiz sanırım. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 Jan 2021, 07:19

@Rewendor

Futbol taraftarlığının/seyirciliğinin doğasında zaten alay kültürü var. Onu çekip çıkarttığında büyük bir parçası eksik olur. Burada yasaklanması gereken "ağlama" kelimesi veya dalga geçme postları değil, tamamen futbol konuşulmak istendiğinde konuyu bile isteye derail eden trollere göz yumulmasıydı. BU futbol bölümü özelinde değil, hangi bölümde, konuda olursa olsun insanların tartışmaya katılma ve fikir beyan etme hevesini alıp götüren bir şey.

Bir dönem bölüm futbol tartışma ortamından tamamen çıkıp, kim kimi nasıl troller, nasıl geçmişten laf çakar da ceza aldırır konusuna döndü. Hakemler, hatalar, olaylar üzerinden sidik yarıştırma ile geçen bir dönem oldu. Çok rahat tespit edilecek 1-2 kişinin fişi çekilse ortam toparlanırdı. (orası yönetimin takdiri tabi bir şey diyemem)

Hakem de bu oyunun bir parçası ve yeri gelir sadece onun üzerinden bile maç konuşursun ama o bile olmuyordu burada. "Ağlama" kelimesi cevap veremeyenlerin kaçış noktası olmuştu. 1 milyon kişiye sor 1 milyonu da penaltı diyecek pozisyonu buraya koyduğunda aldığın cevap "ağlama" olursa zaten sağlıklı bir tartışma ortamından kopuyorsun.

"çünkü insanlar birisi bir yorum yazınca ne yazdığından önce hangi takımlı olduğuna bakacak kadar at gözlüği takıyor."

şu o kadar doğru bir yorum ki, malesef ülke insanının genel karakterinin futboldaki yansıması tamamen. siyasette nasılsa burada da aynı.

sana hiç bir zaman taraflısın x takımından yazan üyeye söyle davranıyorsun da Y takımından yazana böyle davranıyorsun diye bir ithamda bulunmadım zaten. Yukarıdaki mesajımda da yok, daha önce de söylemedim hiç. Benim eleştirim "içerik" olarak yönetilme sıkıntısı olduğu. Bunu da yukarıda açıkladım zaten.

Ben bölümlere özel kelime kelime yasak olmasına da karşıyım, forumun genel kuralları olur, bölümde senin dediğin gibi belirli bir olgunluk düzeyine ulaşmamış insanlar için her yere ayrı ayrı kural koyamazsın. (PC bölümünde Bethesda hakkında kötü konuşmak yasaktır)

Bir dönem burada cidden futbol konuşabildiğimiz anlar vardı ve keyifliydi. Salt "oyun" üzerine konuşabiliyorduk ancak tamamen karşı tarafı tahrik edeyim tarzı bir shitstorma dönünce olay, maç konuşulmak yerine, hangi takıma daha haksız kararlar veriliyor, hangisinin hakkı yeniyor sığlığından bir adım ileri gidemedik. İnsanlar bu hırsla yazmaya başladı sadece, rakip maçları nerede bir hata görürüm de hemen bunun üzerinden laf çakarım gözüyle izlemeye başladılar falan.

Sayısal verilerle gelip yazan adamlara " boş yapma, wot yazma, ağlama" tepkileri verilince insanların soğumaları çok normal değil mi? 

Birine "ağlama" dediği için kimse banlanmamalı ama forumdaki düzgün tartışma ortamını yok ettiği için belirli sürelerde susturulsaydı o tipler en azından futbol konuşmak isteyen insanlar kalırdı.

Konunun Beşiktaşlılara getirilmesi ile ilgili olarak da;

Burada kendini ifade etmek, fikir belirtmek isteyen insanlara sığ sığ "ağlama" dendi. Ve tahmin edersin ki bunu başlatan Beşiktaşlı yazarlar değildi. Şuan senin aktif'in ağlama yazmasına tepkin tam olarak aşağıdaki karikatüre karşılık geliyor. (birebir senin özelinde söylemiyorum, sadece o dönemki ortamdan bahsediyorum)

main-qimg-a3be618ca93028caf2250d43dd6470

O yüzden şuan yazılan ağlamaları "gönderme" olarak görüyorum ben tamamen. Bunun çözümü için de malesef geç kalındı. O dönem halledilmesi gereken bir konuydu bu.

applev0dka tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 Jan 2021, 08:50

diskorttaki muhabbeti buraya koymak da ne bileyim...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 Jan 2021, 09:41
3 saat önce, Robert_Poche dedi ki:

3-5 maç daha üstüste kazanırsak bölüm adını Beşiktaş 2020-2021 Sezonu Göleti olarak değiştireceğiz sanırım. 

sdfdsf kıkırdadım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 Jan 2021, 10:00

ağlama duvarı olmuş yine burası

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 Jan 2021, 10:12

ağlama melis jpeg de yasak artık

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 Jan 2021, 10:24

apple bile akıllandığına göre yazmıyoz artık tahrik etmeye gerek yok

ama bi 

FOR

LAN

 

serbest olmalı

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 Jan 2021, 14:32

Önümüzde 3-1 galip geleceğimiz hatay maçı varken bu kadar araya mesaj girmesi güzel olmadı ama yine rahat tokatlayıp döneceğiz gibi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 10 Jan 2021, 18:15

2 - 2 bitti tokatlayamadık. Darısı gs maçına. Çok da güzel maç oldu bu arada

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 10 Jan 2021, 18:16

memleket mi beşiktaşım mı diyordum berabere bitti.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 10 Jan 2021, 18:44

lannn senin yüzünedn gitti 2 puan

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 10 Jan 2021, 19:00
On 08.01.2021 at 05:24, Fistan dedi ki:

apple bile akıllandığına göre yazmıyoz artık tahrik etmeye gerek yok

ama bi 

FOR

LAN

 

serbest olmalı

Haha su FORLAN acayip sinir etmisti zamaninda fds.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 10 Jan 2021, 20:10

farklı galibiyet sonrası bjk klasiği mi yapmışız yine asdgfg

self zaa 😄

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 12 Jan 2021, 10:16

ülkede futbol bittigi icinde olabilir. 21 takim lig mi olur emenike. Düsmesi gerekenler düsmedi siyasi sebepten. Hem düsen(meyen) hem sampiyon siyasi olursa. Neyini izlicen patates ligin. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 17 Jan 2021, 12:34

derbiye son 3.5 saat. oranlar bile bjk 2 den 2.40 a çıktı. bu demek ki bjk net kazanacak. herkesi gs ye yönlendiriyorlar şuanda

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 17 Jan 2021, 12:37

bu oran işini demin gördüm de garip geldi bir anda favori gs olmuş, nasıl yani? ne değişti ki.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 17 Jan 2021, 12:39

kadrodan cıkan mı oldu

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 17 Jan 2021, 12:40

var hakemi açıklandı 😄 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 17 Jan 2021, 12:46
9 dakika önce, Darksun dedi ki:

bu oran işini demin gördüm de garip geldi bir anda favori gs olmuş, nasıl yani? ne değişti ki.

herkes beşiktaşa yüklendi muhtemelen. yönlendirme yapıyolar

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 17 Jan 2021, 16:39

son salise sekmis top 😉

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 17 Jan 2021, 16:40

evet vururken top sekiyor yerden kısmet

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 17 Jan 2021, 16:43

hakemler guzel calisiyor isimiz zor

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 17 Jan 2021, 16:44

cidden rezalet hakemler

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Kayıt olun ve aramıza katılın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap

Yasal Duyuru

5651 sayılı kanun kapsamında, Paticik.com, işbu sayfadaki mesajların ve içeriğin Yer Sağlayıcısıdır. Yayınlanan içeriklerden doğabilecek her türlü sorumluluk içeriği üreten kullanıcıya aittir. Şikayet ve talepleriniz için buraya tıklayıp bize ulaşabilirsiniz. Alternatif olarak [email protected] e-posta adresinden bize ulaşabilirsiniz.

×
×
  • Yeni Oluştur...