Jump to content
Seperate

Tüketici hakkı sorunu

Öne çıkan mesajlar

§ 23 Tem 2020, 11:06

Biraz bakındım ama kombinasyon bir sorun oldugu için çözüme ulaştıramadım, belki daha önce yaşayan veya bilen çıkar diye başlık açayım dedim.

İnternetten bisiklet taytı sipariş ettim, gelen üründe hata oldugunu düşündüm ve geri gönderdim, ürünün ayıplı oldugunu firma kabul etti, buraya kadar her şey tamam ve normal ancak ben ürünü bir küçük bedeniyle değiştirme hakkımı kullanmak istediğimde firma, ürünün hijyen ürünü oldugunu ve bu şekilde değişiminin yapılamayacağını söylemekte. Ürünü düzeltip geri göndermiş anlayacağınız şöyle şu maddeye dayanarak (Taytlarda; İade / değişimi sağlık ve hijyen açısından uygun olmadığı için iade ve değişim kapsamı dışındadır. Kaynak : MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ/Cayma hakkının istisnaları/Resmi Gazete/15. Madde/ç)

Şimdi burda işler biraz karıştı bende kelimelere de boğuldum ve tam kesin bir sonuç bulamadım, ürün zaten direk kafadan ayıplı, ne ürünü olursa olsun diye düşündüm o açıdan iade hakkım doğmuyor mu? Cayma hakkını mı kullanmış oluyorum ayıplı ürün değişiminde? Sanki öyle değil gibi de ama tam bilemedim ona göre sıkıştırayım diyorum firmayı.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 Tem 2020, 11:18

Ürünü kişilerin kendi sitesinden sipariş vermediysen, direk beğenmedim de ve iade et. 14 gün koşulsuz iade hakkın var. Kralı gelse bişi yapamaz. Kargoyu da onlar ödüyor zaten. 1 - 2 geri gönderirler, sonra kargo ücreti yüksek geleceği için kabul ederler. 

 

İnternetten satış yapan biri olarak söylüyorum. Sık sık başımıza geliyor. Ancak ve ancak ürün hasar gördüyse iadeyi onaylamıyoruz.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 Tem 2020, 11:22

Firmanın sitesinden sipariş ettim ürünü. 14 günü geçti ürünü satın alalı ki zaten onların paylaştığı resmi gazetedeki linke göre o cayma hakkını kullanamıyormuşum hijyen ürünü oldugu için, istisna ürün oluyor yani.

Zaten benim sormak istediğimde bu, hatalı üretilmiş ürünü iade ederken cayma hakkını mı kullanmış oluyorum ki niye istisna ürüne girsin, adamlar direk hatalı ürün satmışlar, o yüzden de ayıplı mal iadesi gibi düşündüm.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 Tem 2020, 11:25

Ürün defolu ise, para iadesi talebinde bulunabilirsin. Tüketici Hakkı ile ilgili net bilgisi olan bir avukatın olayı daihl olması daha sağlıklı olacaktır.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 Tem 2020, 11:43

hijyen urunu belirleyici bu konuda herhalde, hic tecrubem olmadi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 Tem 2020, 12:15

Cayma hakkı farklı, ayıptan doğan haklar farklı. Cayma hakkını bazı ürünlerde kullanılmıyor. Ama ayıp varsa seçimlik hakkın var (cayma değil bunlar), malı iade edip paranı geri isteyebilirsin.

Detayları için avukata git değerli birşeyse, yoksa vereceğin paraya değmeyebilir de.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 Tem 2020, 12:22

Hiç değerli bir şey değil aslında 200 lira civarı bir şey ama insanlarla kibar konuştukça iplenmeme ihtimalin baya artıyor, adamların mailine 20 dk'da cevap vermeme rağmen depodan çıktı işlem yapamıyorum bile dedi öyle düşünün, hani öyle bir oldu bittiye getirme çabası içindeler ki çok küçük bir firmada değiller. 

Biraz daha tüketici hakkı diyince direk geri vites maili de geldi, kanun gözümden kaçmış kusura bakmayın diye, neyse yani özetle adam silkeliyorlar inanılmaz, kime denk gelirse.

Teşekkür ederim cevaplarınız için.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Kayıt olun ve aramıza katılın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap

×
×
  • Yeni Oluştur...