Jump to content
Soimyr

SSD (m.2) montajı için vida nereden bulunur?

Öne çıkan mesajlar

§ 25 Haz 2020, 10:11

Update: Ankarada'ki çeşitli bilgisayarcılar (Ulus'ta Nehir sokak) mmh bulamam edemem çekti, bir tanesi abi anakartın modeline göre 75-150 lira olur gibi muazzam fiyatlar çektiler 2 dolarlık şeye.

Sonuç: 40 lira kargo karşılığında ASUS Müşteri Hizmetlerinden ediniyorum

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 25 Haz 2020, 10:31

yazıcıoğlunda vardır diyecektim ama arkadaş ankaradaymış.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 25 Haz 2020, 11:33

Ben de riser vardı ufak ayarlardım sana ya başlığı yeni gördüm. 

Ankara'dayım da hem tüh.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 25 Haz 2020, 12:30

ankara ne köylü müsünüz arkadaşlar

-Bonesoul- tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 25 Haz 2020, 13:52
2 saat önce, serjuhan dedi ki:

Ben de riser vardı ufak ayarlardım sana ya başlığı yeni gördüm. 

Ankara'dayım da hem tüh.

np ya.

ben klasik çakal Türk esnafının 2-4 dolar olan screw package a 150 tl istemesine tav oldum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 25 Haz 2020, 14:10

ulan 2klık m2 aldım 1 ay olmadı daha bu hmna vidası nerede diye kendi kendime soruyordum, hatta tutup samsunga sövüyordum msi aklıma bile gelmedi yalandan bir vida ile hafif yukarıdan destekledim takdım topici okuyunca yüzüm kızardı boardun kutusunun içinden vida çıktı -.-

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Haz 2020, 15:45
On 18.06.2020 at 21:52, KHaRoN dedi ki:

ben olsam n11 den buldugum en ucuz riser i soylerdim vidayla tornavidayi alir geri kalani "lazim olabilir cekmecesi" ne atardim. 

orn. https://urun.n11.com/adaptor-ve-cevirici/m2-to-usb-30-pci-e-m2-ngff-4444p-1x-16a-adaptor-cevirici-ekspre-P278395837

aynen bunu söyledim, 2 günde geldi ve taktım, çözüldü. teşekkürler kharon. 🙂

bant da hemen kendi kendine sökülmüş, ısıya dayanmamış zaten. steam'den oyun kopyalarken 60-70 derece arasına çıkmıştı geçici.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Haz 2020, 16:09

👍 gule gule kullan

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 07 Tem 2020, 12:23

Bana ASUS servis 40 lira kargo karşılığı yolladı en sonunda.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 07 Tem 2020, 13:19

sana da geçmiş olsun, bundan sonra arayan olursa kharon'un çözümü en ucuz. tornavidası da vardı o daracık yere giren, rahat oldu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 07 Tem 2020, 13:45
On 27.06.2020 at 18:45, Sam dedi ki:

aynen bunu söyledim, 2 günde geldi ve taktım, çözüldü. teşekkürler kharon. 🙂

bant da hemen kendi kendine sökülmüş, ısıya dayanmamış zaten. steam'den oyun kopyalarken 60-70 derece arasına çıkmıştı geçici.

normali 60-70 zaten 😄 

HypzkfT.png

8700K ve 1080ti yaninda zaten heatsink atmadan 40-50 seviyesine dusmez.

edit:

3-4$'mis, fail etmezden ben de siparis vereyim

aliexpress

Goering tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 07 Tem 2020, 14:37

uzun ve ağır yazma işlemi yaparken o kadara çıktı sadece, onun dışında 40 derece filan normalde. anakartta ayrılan yer, vida vs bence bayağı tasarım hatası var m2 portunda. cpu heatsink altında kalıyor zaten, üstüne heatsink sığar mı orası da şüpheli. zor taktım zaten cpuya dokunmadan.

böyle pci portlarına paralel, onlar gibi olması lazım. zaten sadece bir port var ama 4 tane sata takabiliyorum. nasıl arttıracaklar port sayısını bilmiyorum böyle anakartta çok yer tutan bir tasarımla. bir ssd takıp kalamayız ki. üç tane oldu işte kasada bununla.

bir de bu cell başına bit arttırma işini yapmadan boyutları büyütemediler bir türlü. hücre başına 5-bit olunca bakalım yazma ömrü ne kadara düşecek. 10000'den 200'e düştü 4-bit'te bile.

Sam tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 07 Tem 2020, 21:54

hddden daha reliable diye ssdye geçtik sektör olarak ama ilk nesiller dışında hepsi yalan cidden.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 Tem 2020, 00:16

@Sam üç tane var bende, sığdırınca sığıyor demek ki. üstteki cpu'nun altında seninki gibi, alttaki ikisi pci-e portlarının arasında. başta takmak gerekiyor tabii sıkıntıyı aza indirmek için ama imkansız değil şu anda da.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 Tem 2020, 14:26

yeni anakartlara bakıyorum da pahalılarda 2 slot veya matx ise 1 slot asus filan. 3 slotlu göremedim 4-5 tane baktım. 3 slot standart olabilirse iyi ama ufaksa anakart pek yer yok. neden diğer her slot gibi dikey değil de yatay tasarlanmış onu da anlamış değilim. yap dikey, kenarlardan da plastik kelepçele ram slot gibi. zaten elektriksiz veri kaybetmeyen ram gibi efektif olarak.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 Tem 2020, 14:30

3 tane m2 napacanız ya

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 Tem 2020, 14:35

ekliyoruz işte doldukça, şu anda 3 ssd var benim kasada.

sata kaybolacak sonuçta agp ve isa gibi.

4-6 tane sata slotum var sanırım, yer de tutmuyorlar anakartta. hızlı depolama bağlantılarını bu kadar düşürmek sorun yaratıyor sonuçta kasaya sonradan en sık eklenen şey.

Sam tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 Tem 2020, 14:54

su anki sistemimi toplayana kadar m2 neymis nasil bir teknolojiymis haberim bile yoktu,1 ay once ogrenmis oldum varligini

cahillik+fakirlik guzel cozum bu yasadiniz sikintilara.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 Tem 2020, 15:00

ben de sadece birşey yenileyeceğim zaman araştırıp öğreniyorum güncel bilgileri ama sıkıntılı tasarım standardize olunca onun sıkıntısı 10 yıl çekiliyor en az.

en son mesela gerizekalı apple tekrar kablo arabirimini değiştirmiş mesela 2 hafta onunla uğraştım çalışan bir kablo bulana dek. beyinsiz herifler usb'ye 10 yıl önce geçmeyip lightning'e geçti, şimdi usb'ye geçmişler.

sopalayasım geliyor böyle trilyonluk işlerde 3 paralık akıl kullanılmayınca.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 Tem 2020, 15:13
42 dakika önce, Sam dedi ki:

ekliyoruz işte doldukça, şu anda 3 ssd var benim kasada.

sata kaybolacak sonuçta agp ve isa gibi.

4-6 tane sata slotum var sanırım, yer de tutmuyorlar anakartta. hızlı depolama bağlantılarını bu kadar düşürmek sorun yaratıyor sonuçta kasaya sonradan en sık eklenen şey.

hmm yani okumamissin herhalde o yuzden yazayim.

cogu anakarrtta 2. m2 slotunda NVMe aktif degil 😄 

(yine de SATA3'den hizli oluyor NVMe olmasa bile)

Spoiler

Keep in mind that many boards connect second and third M.2 connectors through the I/O hub/chipset, which must share it's few PCIe lanes with all of it's many devices. So, even though it may have a second or third M.2, and it runs in NVME mode, it still gets slowed by that sharing.

You may find your best luck just finding a board that is configured in every other way that you like, then just get a sub $20 PCIe card that can plug into a slot that is fed from the CPU directly to mount your second NVME card on. Just check the board specs for which slot to use that goes to the CPU and doesn't split the lanes on the first slot.

yani tek m2 slot'u x2 PCIe kullaniyor, o yuzden 2. slot daha yavas cogu anakartta.

*yavas = 1/2 bandwidth

Goering tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 Tem 2020, 15:44

1 tane m.2 kalanı da düz sata ssd yeter ya. bende bu şekil 1+2 sdd, daha fazlası overkill ve gereksiz terabytelarca porno yoksa

Silphatos tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 Tem 2020, 16:06
46 dakika önce, Goering dedi ki:

hmm yani okumamissin herhalde o yuzden yazayim.

cogu anakarrtta 2. m2 slotunda NVMe aktif degil 😄 

(yine de SATA3'den hizli oluyor NVMe olmasa bile)

  Gizli içeriği göster

Keep in mind that many boards connect second and third M.2 connectors through the I/O hub/chipset, which must share it's few PCIe lanes with all of it's many devices. So, even though it may have a second or third M.2, and it runs in NVME mode, it still gets slowed by that sharing.

You may find your best luck just finding a board that is configured in every other way that you like, then just get a sub $20 PCIe card that can plug into a slot that is fed from the CPU directly to mount your second NVME card on. Just check the board specs for which slot to use that goes to the CPU and doesn't split the lanes on the first slot.

yani tek m2 slot'u x2 PCIe kullaniyor, o yuzden 2. slot daha yavas cogu anakartta.

*yavas = 1/2 bandwidth

biliyorum da ben zaten m2 slot olarak söyledim, kaç lane pci-e o başka mesele. dediğin gibi daha hızlı sonuçta ve sata da port olarak 2030'a kadar kalkmış olur. o vakte kadar m2 slotları artmadıysa sıkıntılı. sata güncellenmeyi bıraktığı için sata3'ten sonra onun geleceği yok gibi görünürde.

16 dakika önce, Silphatos dedi ki:

1 tane m.2 kalanı da düz sata ssd yeter ya. bende bu şekil 1+2 sdd, daha fazlası overkill ve gereksiz terabytelarca porno yoksa

dediğim gibi bugünün sıkıntısı değil henüz ama geleceğin sıkıntısı olur anakartları küçültmeye çalışırken direkt anakart üstünde eni boyu kadar alanı kaplayan ssd'ler. kendi ufak ama konuluş şekli nedeniyle sorun.

dosya tutma için harici usb var zaten o sorun değil. yüksek hız program/oyun diski için konuşuyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Kayıt olun ve aramıza katılın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap

×
×
  • Yeni Oluştur...