Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Peak Games Satılıyor


eldar

Öne çıkan mesajlar

ne anlatayım ileri matematik mi anlatayım burada kardeşim, tartıştığımız nedir yani alındığın kısım nedir net olarak söylersen anlatıcam söz. ileri matematik konularını sayayım mı, ne anlatiyim matrisler ve determinantlardan falan mı başlayayım, advanced math kitaplarından özet mi geçeyim napayım? var mı calculus alt yapın? advanceda geçmeden oradan başlayayım istersen ne dersin

Fistan tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Burdaki bazı adamların aklıyla borçla harçla iş yapsan, bankaların/tefecilerin elinde heba olursun o derece vizyonsuzluk o derece kendi yarıçapı haricinde her şeye kapanmışlık hakim.

Bone tepede demiş "en iyi üniversite mezunları böyle boktan oyunlar mı yapıyor" diye. Evet abi yapıyor, çünkü (1) Peak Games özelinde adamlar yeni mezunu 3 sene önce 15k lira net maaşla işe başlatıyordu (ki genel olarak oyun sektöründe şirketlerin giriş maaşı diğer sektörlere göre bir tık daha yüksek), (2) sektör senin hissiyatına göre şekillenmiyor, dünya çapında adamlar at gibi data topluyor kendi oyunları için ve kendi oyunlarına benzer oyunların datalarını satın alıyolar, (3) sadece oyun marketing'i ve marketing insightları için zibilyon yan şirket var üstüne oyun şirketlerini besleyen. Peak Games'in en büyük başarısı, hedef kitlesini bu ülkeyle sınırlamaya çalışmak yerine direk Amerikan marketine oynaması. Yaptıkları oyunlar muhteşem değil kesinlikle hemfikiriz ama hedefledikleri kitle de biz değiliz zaten. Peak Games'in sahibiyle de yaptığım mülakatta da zaten adamın kafası çok netti: "80 milyonluk beleşçi dolu ülkeyi düşünerek niye iş yapıyım?" Bu arada ben oyun için değil o sıralarda stealth projesi vardı ona adam aradığı sırada başvurmuştum. Beni saçma bi sebeple reddetmişlerdi ama 3 sene geçti hala stealth proje gün yüzü görmedi bunu da kindarlığım sebebiyle buraya not düşüyüm.

Biri demişki amaç vasat oyun yapmak. İyi de sana bana göre vasat olması, bir oyunu yapan şirkete at gibi para kazandırdığı, üstüne onu unicorn mertebesine eriştirdiği gerçeğini gölgeyebilir mi? Hani youtuber geyiği gibi olacak ama o zaman sen de mükemmel oyunu kovalamak yerine vasatını yap, sen de kazan derler adama. Minimum efor, maksimum kazanç senin düşüncene göre.

Açın orclord'un paylaştığı linkte Dream Games'in sahibinin söylediklerini okuyun, aklınıza not edin. Başarılı oyun yapmak istiyorsan yazılımı, sanat, bilimi, marketing'i her bir parçası birbirini destekleyecek yaptığın işte. Yoksa "benim zevkim/hissiyatım bu, buna konuş" denince olmuyor o işler. Hedef kitlen vasat, beyin gerektirmeyen ama kredi kartlarını fırlatacakları oyun istiyolarsa gider onu yaparsın, hedef kitleni kendi zevkine doğru iteklemezsin.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 sene önce 15 bin liraya kaliteli yetişmiş adam alabiliyordun türkiyede. buradaki yeni mezuna gerçekten o paraları verdiyseler çok vizyonlularmış diyemem. adı üstünde yeni mezun. x üniden mezun olması da etkilemez, tartışırım bunu her şekilde. yazılımcı adam yaptığı işlerle kaliteli hale gelir (tvde yemek programı izleyip ben aşçıyım demek gibi bir şey oluyor yoksa). türkiyedeki üniversitelerdeki çoğu hoca piyasadan bi haber. örnek verdiğiniz boğaziçinin ders programına baktığınızda elektrik elektronik hocalarının yaptığı ders programı olduğunu çok rahat görebilirsiniz. (en son 3 sene önce bakmıştım ders programına, çok da modernleştiğini sanmıyorum.)

konuya döneceksek, mobil oyunlar iyi kazandırdığı bir gerçek. koskoca blizort şirketinin mobile diablo yapacağım demesi boşuna değil... çünkü mobilde gelir kapısı çok fazla. mesela ben telefonda komplike oyunlar yerine candy crush gibi aşırı kısa oyunlar oynamayı tercih ediyorum. ve 1-2 liralık bir şeyler almak aşırı kolay, neden almayayım diyor insan hatta...

dark souls gibi bir oyunda bölümü geçemediniz diye reklam izleyin kaldığınız yerden devam edin veya X para verip renkli bilye satın al ve yaratığa 50000dmg vur gibi bir gelir kaynağı yok sonuçta... mobilin avantajı bu.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, Phoenixlin dedi ki:

 

Biri demişki amaç vasat oyun yapmak. İyi de sana bana göre vasat olması, bir oyunu yapan şirkete at gibi para kazandırdığı, üstüne onu unicorn mertebesine eriştirdiği gerçeğini gölgeyebilir mi? Hani youtuber geyiği gibi olacak ama o zaman sen de mükemmel oyunu kovalamak yerine vasatını yap, sen de kazan derler adama. Minimum efor, maksimum kazanç senin düşüncene göre.

 

Benim yazdığımı okudun mu okumadın mı anlamadım, çünkü ben vasat oyun yapıyorlar ama başarılılar çünkü amaçları bu dedim. Bu senin dediğin şey sanki, ama itiraz etmişsin bir yandan da. Çok satan olmak için vasat olmak gerekiyor. Çok izlenen film en iyi film olmuyor, çok okunan kitap en iyi kitap olmuyor. Adı üstünde zaten vasat. Mobil oyunların zaten olayı vasat olmak.

Hasbelkader bir yerde Peak Games'in sunumunu dinlemiştim, işte çalışanlar sırayla sunum yaptılar vizyonlarını anlattılar. Zaten onlar da bunu diyor, bizim amacımız oynayanların daha çok vakit geçirmesini sağlamak oyunda, sürekli veri toplayıp oyunu ona göre tasarlıyoruz diyorlardı kabaca.

Şimdi itiraz ettiğini düşündüğüm yer, tam emin olamasam da benim bu başarıya tapınmamam. Bana ne adamlar zombi gibi oynanacak oyun yapmış zengin olmuş. Ben de yeri gelir böyle oyun oynarım belki ama ortaya çıkan sonuç beni heyecanlandırmaz. Yapana da özel bir ilgi duymam. Ha belki yapılış şekli ilginç olabilir, ki dinlerken ilginç bulduğum yerler olmuştu. 

Tek kriter para kazanmaksa, o zaman dolandırıcının, hırsızın başarılısını da alkışlayalım. Bu peak games'in oyun tasarlama süreci gibi, belki iyi bir dolandırıcılık ilgimi çekip etkileyebilir beni ama ortaya çıkan sonuçtan etkilendiğim anlamına gelmez bu.

Hadi ben zaten artistik bir üretim yapan biri değilim de, Van Gogh'a kalkıp sen de git moda resimler yapıp yolunu bul o kadar yeteneğin var demek gibi bir şey bana göre bu dediğin. Van Gogh çok satmadı ama ondan çok daha para kazanan bir dolu "başarılı" ressamın ismini bugün bilen yok, çünkü başarılı olsalar da iyi değillerdi.

eldar tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hardcore gaming kitlesi nüfusa oranla yüzde 1 ise mobil oyuncu kitlesi yüzde 30. zeki insan yüzde 1 ise aptal insan yüzde 60. demekki aptal insana mobil oyun yapmak en başarılı ticari eylem oluyor.

akıllı adam da yeri gelir kafa dağıtmak için basit oyun oynayabilir. o yüzden potansiyel kitle daha da büyüyor. ama zeki adamın oynayacağı oyunu yaparsan kitle o yüzde 1 i geçemiyor. o yüzden mobil daima büyümeye devam edecek. oyunlar giderek basitleşecek. bu nedenle ticari amacın varsa öncelikle asla kendi sevdiğin oyunu yapmayacaksın.

isim vermeden bu en büyük firmalardan birinin patronunun bi fikire karşı sorduğu ilk soruyu yazayım. "ben bu oyunu tuvalette tek elle oynayabilir miyim?" 

ayrıca peak hypercasual yapmadı hiç. yukarıda öyle denmiş. board games ile başladılar. şu an casual puzzle yapıyorlar. bu da en çok kazanan kategorilerden. inapp yaptırma, insan psikolojisi, hedef kitleyi tanıma vs her alanda çok büyük araştırma ve uygulama gerektiriyor bu başarılar. 

peak kendi kategorisinde diğer oyunların önüne social öğeleri çok başarılı yaparak geçti bu arada. en büyük başarısı o noktadaydı.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

En  basiti dusunelim. 5 sene önce adamin biri flappy bird diye bi oyun cikardi.  Cok kisa sürede acayip bagimlilik yapti millette. Gunluk 50k dolar reklam geliri vardi minimum. Tek bi kisinin belki 3 4 saatte yarattigi bi oyun.

Böyle bi sektör bu mobil oyun pazarı. 100 çalışanın olur, tonlarca kod yazar grafik kasarsin, ama biri gelir 3 saatte yaptigi oyunla senin 10 katın kazanir gunluk.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...