Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Peak Games Satılıyor


eldar

Öne çıkan mesajlar

  • 3 hafta sonra ...

Peak games'in erken yatırımcılarından bir blog yazısı. Bu işlerin formülü olduğuna inanmasam da ilginç buldum. Yani doğru şeyleri yapıp "başarılı" olmanın garantisi yok. Başarı ister istemez sonuçtan sebebe okunuyor.

https://medium.com/@HummingbirdVC/peak-sale-to-zynga-drives-8-6x-gross-fund-return-for-hummingbird-ventures-24f9b3f8b076

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

On 06.06.2020 at 19:02, reyou dedi ki:

Adamlarin app markette 4 tane oyunu var, baska islerde mi yapiyolardi. Oyunlar hayvani mi indirildi?

Toy Blast dönemin Candy Crush'i gibi bir şey oldu bi ara. android'de 70 milyon civarı indirilmesi var. Apple'da da bi bu kadar vardır. Hayvani veri toplanması demek telefonlardan bu işte iyi para ediyor o özel veriler asdfsda 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 8 ay sonra ...
On 02.06.2020 at 00:24, Archangel_ dedi ki:

öyle olsa bile, başarının büyüklüğünü azaltan ya da sanki daha az değerli kılan bir durummuş gibi görenlere cidden şaşırıyorum. 100 civarı çalışan ile ki çalışanların yaş ortalaması 29 muş okuduğum kadarıyla, müthiş bir başarı gerçekten. tamam, hayat herkese aynı adaletle davranmıyor ama her başarılı insana, başarıya gömen, neredeyse "emo" gibi takılan bir kesim var cidden. üzücü. psikologların incelemesi lazım sanırım. 

 

ben iki şeyi anlamıyorum
1- bu adamlar nasıl bu kadar büyük paralara satılıp bu kadar büyük funding'ler alabiliyor, 2- bu kadar dandik oyunlar nasıl bu kadar tutabiliyor

orc_lord demiş, en iyi 10 okulun en iyi 10 öğrencisini kandırabilecek kadar para verebiliyorlar. bu kişiler için hiç sıkılmadan pat diye en pahalı lokantalarda harcama yapabiliyorlar. bunu da 100-200 kişilik kadrolarla (belki de daha fazla) sağlayabiliyorlar. her birine aylık 5000 dolar harcayabilecek kadar bir para olsa, yıllık 50 milyon tl (50 trilyon) ve üstü gibi bir bütçe gerekiyor ki böyle bir şirket başlangıcı yapmak herkesin harcı değil.

öte yandan peak games'in yaptığı oyunlara baktığımda, öyle "en iyi 10 okulun en iyi 10 öğrencisinin" işe alınmasını gerektirecek kadar büyük bir innovation felan yok ortada. çok daha iyi hypercasual oyunlar var ama bir tek bu firma 1.8 milyar dolara satılabiliyor. demek ki başarı tamamen şirketin arkasında kalan para oyunlarıyla alakalı.

"cidden şaşıracak" bir şey yok bunda. yabancı ülkelerden ne yiğit cengaver indie game developerlarla tanıştım, adamlar üç beş dolar para kazanıyor diye seviniyor resmen. şimdi bu durumda bir bit yeniği arayan herkese de "emo" yakıştırması yapmak, ortadaki "başarıyı" daha da anlamsız bir yere çekiyor.

peak games öyle bir patladı ki, şu an nereye baksam herkes hypercasual oyun firması açmış durumda. tamam bir Erzurum gibi, bir Potentia gibi göz önüne gelen oyunlar değil bunlar ama Türkiye'deki oyun piyasasının tamamını kaplayan bir salgın haline gelmiş. herkes biriktirdiği üç beş kuruşla bir Peak Games olma hayaliyle yanıp tutuşuyor. ama burada "daha az değerli kılan bir durum değil" diye savunduğun mesele, bu kişilerin hayallerinin iflastan başka bir şey getirecek. herkes Boğaziçi'nden ODTÜ'den birincilikle mezun olan insanları toplayacak ve yurtdışında hayvani bağlantılar oluşturabilecek kadar zengin değil.

zaten babadan zengin insanların zengin kalmaya devam etmesini bir "başarı" olarak göremiyorum, istersen "psikologların incelemesi lazım" diyebilirsin ama bu böyle. hypercasual oyunlarla ve gatcha mekanikleriyle hızlı para kazanmaya çalışmanın, türkiye'deki olmayan yaratıcılığı da baltaladığını düşünüyorum.

ben Tale Worlds'te staj yaparken 20 kişi felan vardı, sonra ekibi baya geliştirmişler, buradan Cuce ve Dorn gibi kişiler de girmiş sanırım. oyun yapmaya ilk başlarken birkaç kişi başlamışlar ve buna rağmen bu noktaya getirebilmişler. böyle kazıya kazıya büyüyen firmalara ihtiyaç duyduğumuza inanıyorum ben. "her firma böyle olmak zorunda" demiyorum elbette. ama elimde şu an 200 milyon tl gibi bir para olsaydı, ve en iyi üniversitelerin en iyi öğrencilerini alabilecek kadar geniş bir imkanım olsaydı, giderdim Blizzard gibi, id gibi, Interplay gibi bir firma açardım. en azından sağlam ve uzun soluklu bir iş yapar ve ülke oyun geliştiriciliğine de faydası olurdu.

merge oyunu yapacam diye Boğaziçi'nde birincilikle mezun olmuş çocuğu alsam ne, almasam ne... ha sırf şirketin ismini olduğundan büyük göstermek için uygulanan taktikler ise bunlar, eyvallah.

ama bu kişileri "başarılı oyun geliştiricileri" diye gösterecek olursak, bu sefer de evini arabasını satıp bu işe giren, bir şeyler yapan ama 1.8 milyara firmasını satamadığı için hayal kırıklığına uğrayan kişilerin şevkini kırmış oluruz.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Üniversiteden yeni mezunu almak ucuz işçi stratejisi yalnız, o yorumun yanlış. Sektörde 10 yıl geçirmiş, isimli firmadaki adamı almak çok daha zor asıl. Anca yurtdışından getireceksin, o paraya 4-5 kişi çalıştırıyorsun. En iyi öğrenci falan hava cıva laflar. İşte iyi üniversiteden yeni mezun alıp yetiştirmişler. Boğaziçin mezunu Türkiye'de 2000 dolara işe başlarsa seviniyordur bence şu anda. Başlangıç maaşları çok düşük, yönetici pozisyonlarına gelince iyi maaşlar geliyor.

Oyunları kötü ama başarılı çünkü amaçları vasat oyun yapmak.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kaldı ki büyük firmalar bile AAA gamingdense casual gamingin çok daha az yatırımla çok daha fazla gelir getirdiğini gördü.

Bundan 5 sene sonra muhtemelen bu böyle olmayacak. Ama şu anda mobil gaming inanılmaz şişmiş ve olması gerekenin çok üzerinde değerlenmiş durumda. Şu anda 2-3 sene evvelki shitcoin enflasyonu gibi mobil oyun yatırımı enflasyonu var.

Hevesin geçimi, doyum noktasına ulaşım, lootbox benzeri sistemlerin regülasyonu vb ile beraber yavaş yavaş azalacak hype zaten. O zamana kadar cebe parayı atabilen atmaya çalışıyor.

Bir de ara bi çözüm var, Football Manager gibi, Call of Duty gibi, Fifa gibi senelik seriler çıkartmak. Bir kere oyun motorunu oturtmak, dükkanı kurmak yetiyor. Sonra minimal değişiklikle, asgari çabayla 10-15 sene o motor götürüyor zaten, ara ara grafiklere bi yamalama yapıyorsun, toparlıyorsun. Böylece yine asgari yatırımla götürüyorsun maksimum karı.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Size vasat gelen bu tarz oyunlar, 7-14 yaş arası için muhtemelen hayatlarında en çok zevk alarak yaptıkları aktivite oluyor.

Bu bebelerin oyunlara bağımlı olması, anne babalarına saçma sapan oyun içi para harcatmaları yaşça daha büyük kitleye göre çok daha kolay. Tepedekiler zaten uzun süre bu para kazanma modeline kafa patlatıp bu işe girmiş. 

Ayrıca top 10 üniden mezun olanlarla diğerleri arasında hayvan gibi uçurum var bizim ülkede, hem teknik anlamda hem de disiplin yönünden. 50'e yakın yazılımcı stajerden çıkardığım sonuç bu, arada istisnalar oluyor tabi.

Bir de ne kadar yetenekli olursa olsunlar bu yeni mezunlarla , bu kadar kısa sürede AAA oyun çıkaramazlardı. En iyi ihtimalle indie oyun çıkarıp batarlardı dsddsf. Yatırımcılardan aldıkları parayı en iyi şekilde değerlendirmişler işte, bir taraftan yeni gelenleri eğitip diğer taraftan çok da çetrefilli olmayan ama monetization tarafı ve bölüm tasarımları baya başarılı bir mobil odaklı ürün çıkmış. Bu işe alım modeliyle batma riskleri de yüksekmiş, çoğu  yönüyle  başarılı bir startup örneği olmuş.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dark'a katılıyorum. Oyunlara çok uzak olsam da mobile gaming firmalarını finansal verilerini çok inceliyorum. Muazzam karlılıklar var. AAA oyun oynayanlar para harcamıyor ki zaten. Oyunu alıyor ve bitiyor ancak mobil'de c/p oyunlar bile para kırıyor. 
Mobilden ziyade genç nesili oyun dünyasına bu kadar derinlemesine düşüren ilk oyun Minecraft idi ve başarısını gördünüz. Şimdi mobil oyunlar... Örneğin açıp, grafiklerine bakıp bu ne saçma iş diyeceğiniz Roblox 30milyar dolar değere yaklaştı 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

türkiyedeki ilk oyun firmalarından birisiydi bizim şirket (şimdiki netmarble o zaman shr interaktif servisler, joygame)

pc oyuncu kafasıyla mobil oyunları değerlendirmeye çalışmayın, tamamen farklı sektörler. ben pc oyunlarda uzmanken şirket satıldıktan sonra korede eğitime gitmiştik baya şaşırmıştım ne kadar ufak düşündüğümü. bir kere kitle farklı hala oyuncu oyuncu diyorsunuz korede bize adam direkt şunu diyordu, bizim rakibimiz tv, müzik vs gibi eğlence sektörleri insanlar tv izleyeceğine müzik dinleyeceğine bizim oyunları oynasın diyordu. adamlardaki data, sektör bilgisi, know how aklınız hayaliniz durur. oraya nasıl geldiklerini fln da anlatmışlardı da detaya giremem. 

peak games bir ara pcye gireceklerdi bizim gibi patlamışlardı yanılmıyorsam, sonra mobile odaklanmaya devam ettiler, kumar oyunları vs poker fln oralardan iyi para kazanıyorlardı sonra elde ettikleri satıştan parayla amerikaya sağlam abanmışlar gibi gözüküyor. o ryan reynoldslu reklamlar vs deli gibi indirme ve satış yakaladılar ki satıldılar. 

pc oyuncusu olarak ya da genel oyun yapımıyla ilgilenen birisi olarak yaptıkları oyunlara değer veriyor muyum? yok. ama başarılarına saygı duymak lazım, business anlamında. oradan gelen parayla bir sürü başka şirket kurulur, sektöre girmek isteyen yeni insanlar ortaya çıkar, ortalık şenlenir. 

taleworlds hepimiz takdir ediyoruz işte motor yapıyor, oyun güzel vs ama business modeli adamı çeviriyor mu çevirmiyor mu? ne kadar büyüyebiliyor? oyunları sevmekle firmaların iş modellerini, yönetimini vs değerlendirmeyi ayırmak lazım ki dediğim gibi bana hitap eden oyunlar değil ama muhtemelen iyidirler ? funding kısmı da adamın know how tecrübe ve başarılarına göre alınıyor. o da onun yeteneği. daha önce oyun şirketi kurmuş, milyar dolara satmış, bir yandan yatırımcı tecrübesi olan birisi rina hanım misal o yeni bir şirket kuruyorsa basarlar parayı çünkü yine başarılı olması çok yüksek ihtimal. ki mobil oyunda yaptıkları şeyleri yıllar önce dinlemiştim, iyiydiler o 4 oyuna aldanmayın bir sürü oyun yapıp deneyip iyileri devam ettiriyorlar vs. iyiler yani.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...