Jump to content
Bone

2020 ve sonrası oyun grafikleri

Öne çıkan mesajlar

§ 29 May 2020, 10:49

20 seneye ohoo

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 29 May 2020, 12:59
8 saat önce, GERGE dedi ki:

Crytek de Crysis Remake ile özel donanım istemeyen ray tracing yaptım diyordu. Göreceğiz.

soyle bir demosu var Cryengine'nin

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 29 May 2020, 15:35

eldivenli vr'dan bir cacık olmaz, tutacak olsaydı 30 yıl önce tutardı. gamepad/klavye/fare yerine ne denendiyse hepsi istisnasız patladı touchscreen hariç, o da daha iyi olduğundan ötürü değil, form faktörü nedeniyle. kullanımda pratiklik ve çok yönlülük her zaman birinci önemde kullanıcılar için girdi yöntemlerinde, eldiven geride kalıyor nintendo tarafından wii'den bu yana denenen diğer bütün benzerleri gibi. el/kol sallama < parmak hareketleri.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 30 May 2020, 03:25

VR cihazları ne kadar gelişti bilmiyorum da, en sevmediğim şey odanın her yerine kamera koydurtup optimize ettirme mevzusu.

izlediğim VR demolardan gördüğüm kadarıyla, mevcut el cihazları, parmak hareketlerini yapmak için son derece yetersiz aletler. bir şey tutmak veya çevirmek istediğimizde zorlanıyoruz. ancak tamamen eldiven sistemine geçmek de imkansız, çünkü yürümek koşmak seçim yapmak için felan gamepad tuşlarına ihtiyaç duyuyoruz. bu kontrol sıkıntısını aşabilirlerse VR'ın önündeki tıkanıklığı da kaldırmış olurlar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 30 May 2020, 10:16

Leap Motion o konuda daha avantajlı bence, bi küçük takip cihazı dışında ekstra hardware yok. çok masraflı olacağını da sanmam yaygınlaştığında, ir camera falan var içinde. hatta laptoplara gömülü bile gelebilecek bişey kullanımı yaygınlaşırsa.

kullanımı kolay, sağ elini fareden ayırmana bile gerek yok sol elinde wasd yaparken arada bir komutlar gönderebilirsin. ne bilim saatlerce aralıksız el kol hareketi, kafanı headcrab gibi kaplayan ve sıcaklatan ağır cihaz takma, kablo kabusu vs hiç zorluk yok önünde. interaction konusunda sınır yok developer'ın yaratıcılığına kalmış. accuracy ve latency konusunda biraz daha gelişirse hardcore oyuculuğa gayet de entegre edilebilecek bişey.

 

razzRaziel tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 30 May 2020, 20:19

2012 diyor, o bile lost coast ile verilmiş falan. sanki gimmicky bişi gibi?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 30 May 2020, 20:35

firma 10 seneyi askin bunun uzerinde calisiyor, ustundeki video guncel son hali sanirim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 31 May 2020, 09:55

VR olmazsa AR olur. game room yapilir evlere icinde kameralar, 3d projektorler olan. 

 

VR kral olucak zaten input problemi cozulurse. bi kac jenerasyon sonrasi konsollar gozluk olarak gelicek, buraya yaziyorum

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 31 May 2020, 11:59

Butun sorun surda zaten

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 31 May 2020, 12:17
2 saat önce, Syringe dedi ki:

VR olmazsa AR olur. game room yapilir evlere icinde kameralar, 3d projektorler olan. 

 

VR kral olucak zaten input problemi cozulurse. bi kac jenerasyon sonrasi konsollar gozluk olarak gelicek, buraya yaziyorum

gallery-1445430536-marty-mcfly-glasses.j

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 01 Haz 2020, 14:50

ya mesela ps1'den 2'ye, 3'den 4'e grafiksel olarak gecisleri pat diye hissedebiliyoduk ama bu UE5 demosunu izledikten sonra oha denilecek bisey goremedim ya.

eskiden komple hersey bastan asagi degismis gibi geliyodu ama yeni jenerasyonda daha cok isiklandirma ve under the hood tweakleri disinda bisey gozume carpmadi. diminishing returns'a mi girdi acaba grafiksel gelisme

yani ne biliyim battlefield 5 ile UE5 demosundan goruntuleri yan yana koyunca birisi eski nesil birisi yeni nesil diye goze carpan bisey yok sunun gibi:

spacer.png

spacer.png

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 01 Haz 2020, 14:53

onun için şurda grafik açıklamıştım

3JYL1t.png

artık realism konusunda yüksekteyiz, hem daha az fark yaratılacak alan kaldı hem de bu azlıkta ilerleme kaydetmek için daha çok çalışmamız gerekiyor.

 

tam ortadan dümdüz yükselen yıl/gerçekçilik gibi bi grafik değil yani bu.

razzRaziel tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 01 Haz 2020, 15:02

dogru.

cozunurluk de diminishing returnsa girdi bence. 4k ile 8k arasinda bi fark hissedilmiyo  devasa monitorde bakmadigin surece

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 01 Haz 2020, 16:44
1 saat önce, Syringe dedi ki:

ya mesela ps1'den 2'ye, 3'den 4'e grafiksel olarak gecisleri pat diye hissedebiliyoduk ama bu UE5 demosunu izledikten sonra oha denilecek bisey goremedim ya.

eskiden komple hersey bastan asagi degismis gibi geliyodu ama yeni jenerasyonda daha cok isiklandirma ve under the hood tweakleri disinda bisey gozume carpmadi. diminishing returns'a mi girdi acaba grafiksel gelisme

ilk mesajımda yeterince açıkladım bu sorunun cevabını. diminishing returns değil ama önyargıyla yaklaşıp "sadece under the hood tweakler var" dediğin için diminishing returns varmış gibi geliyor.

mesela Quake 3'te "curved surfaces" diye bir teknik kullanılmıştı. o da aslında "under the hood tweak" denebilecek bir şeydi. ama sürekli böyle gelişmeler gördükçe, beyin bu gelişmeleri hayatın bir parçasıymış gibi algılıyor.
UE5 ile curved surface ayarında 20 tane yeni teknoloji sunsalar da, sana "zaten olması gereken bu" hissiyatı veriyor ve anlamsız görmene neden oluyor.

aşağıda Minecraft'a RTX uygulanmış ve uygulanmamış halinin videosu var. yeni teknolojilerin oyunları ne kadar çok değiştirdiğini göstermek açısından çok çarpıcı bir video.
ama sorun şurada, senin oynadığın AAA oyunların firmaları, kendi oyunları buna benzer gözükebilsin diye milyonlarca dolar harcayıp bunu taklit etmeye çalışıyor. aslında son derece yenilikçi olan teknolojilerin çakmasına alıştığın için de, sanki oldukça önemsiz değişiklikler gibi geliyor.


 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Haz 2020, 02:52

sanırım bir 10 sene sonra 8K grafiklerle oynamaya başlarız...

 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Haz 2020, 04:40

Asıl üzerinde çalışılması gereken konuyu buraya linkliyorum.

Ue4 ile bolca haşır neşir olunca, düzgün gözüken, karakterin adımlarının hızıyla senkron olduğu, geçişlerin doğal oldupu komplex bir animasyon sistemi yapmanın ne kadar zor olduğunu görünce ürkmüştüm.

Yeni enginlerle beraber mocap çalışmalarınız daha doğal bir şekilde geçişlerle birlikte hesaplayacak sistemlere ihtiyaç var.

 

Ha bir diğer konuda ai konusu. Oyunlarda ai d genelde engine den bağımsız son derece zayıf kalan ve o güzelim grafiklerin içine eden bir konudur.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Haz 2020, 07:32

1 haziran'da bazı şeyler yazılmış da yeni gördüm:

 daha önce de yazdığım gibi mesele "grafiksel gelişme"den ayrı olarak donanım gelişmesinin zaten stagnasyona girmesi 2010'larda her cephede, bu açıktan konuşulmasa da konuyu araştırınca irdeleniyor. işlemciler eskisi gibi hızlanmıyor, hafıza eskisi gibi büyümüyor, depolama eskisi gibi büyümüyor. o moore yasası dönemi bitti yani yıllarca ne zaman bitecek diye konuşulduktan sonra. o eski ss'lerdeki makinelerin arasındaki fark ile next gen ile current gen arasındaki fark arasında uçurum var.

ai olayıysa donanım bir yana daha ziyade yazılım işi, kompleks işlerde insanla rahat rahat aşık adan yapay zekalar kodlanabildiği zaman büyük ihtimalle oyunlardan önce zaten günlük yaşamı ve istihdamı değiştirecek. 🙂 eşit koşullarda insandan iyi oynayabiliyorsa bir makine, gerçek hayatta ona karar alma imkanı verilmeye başlanacaktır.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Haz 2020, 15:05
10 saat önce, Jaan dedi ki:

Asıl üzerinde çalışılması gereken konuyu buraya linkliyorum.

Ue4 ile bolca haşır neşir olunca, düzgün gözüken, karakterin adımlarının hızıyla senkron olduğu, geçişlerin doğal oldupu komplex bir animasyon sistemi yapmanın ne kadar zor olduğunu görünce ürkmüştüm.

 

 

aslında bu sistemi yapay zekaya bırakabilsek, animasyoncuların işini de kolaylaştırır, düşük bütçeli yapımlarda AAA kalitesinde animasyonlar görürüz.

 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Haz 2020, 15:26

offf siggraph iptal edildi, tekrar machine learning konferanslarina katilmak isterdim

her hafta bakip duruyorum acacaklarmi diye.

ogretmen pass i aldim gecen sene torpille simdi gidemiyorum cok uzucu.

gecen sene gittigimde bu senenin washingtonda olcak olan posterini vermislerdi, gidip hava olsun diye cerceveye yerlestirip ofise asmistim.

acaba ileride bi degeri olurmu

olsun lutfen

para yapayim

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Haz 2020, 23:56
On 01.06.2020 at 15:50, Syringe dedi ki:

ya mesela ps1'den 2'ye, 3'den 4'e grafiksel olarak gecisleri pat diye hissedebiliyoduk ama bu UE5 demosunu izledikten sonra oha denilecek bisey goremedim ya.

eskiden komple hersey bastan asagi degismis gibi geliyodu ama yeni jenerasyonda daha cok isiklandirma ve under the hood tweakleri disinda bisey gozume carpmadi. diminishing returns'a mi girdi acaba grafiksel gelisme

yani ne biliyim battlefield 5 ile UE5 demosundan goruntuleri yan yana koyunca birisi eski nesil birisi yeni nesil diye goze carpan bisey yok sunun gibi:

 

On 01.06.2020 at 15:53, razzRaziel dedi ki:

onun için şurda grafik açıklamıştım

3JYL1t.png

artık realism konusunda yüksekteyiz, hem daha az fark yaratılacak alan kaldı hem de bu azlıkta ilerleme kaydetmek için daha çok çalışmamız gerekiyor.

tam ortadan dümdüz yükselen yıl/gerçekçilik gibi bi grafik değil yani bu.

 

aslında ilginç olan şu. son 10 senede ciddi bir grafik artışı var, ama bu o kadar doğal bir şekilde gerçekleşiyor ki, sanki "hiçbir şey değişmedi" gibi hissettiriyor.

1994'ta çıkan Ecstatica, Virtua Cop ve The Need For Speed'ten başlasak, 1999'da çıkan Unreal Tournament, Quake 3 ve Need For Speed High Stakes'e kadar, 3D teknolojilerinin gelişmesini ve poligonlardaki artışı görür olduk.
Bu tarihten itibaren, 2008'de Crysis, Metal Gear Solid 4 ve Need For Speed Undercover çıkana kadar, ciddi anlamda bir teknik gelişmeyle karşılaşmıyoruz, ama oyunlar çözünürlük arttırmaya odaklanıyor. 1024x768 çözünürlükten, 3840x2160 çözünürlüğe geçiyoruz, ki işlem gücünün çoğunu bu artış yiyor. 2017'de Horizon Zero Dawn, Hellblade ve Need For Speed Payback'e gelinceye kadar ise kaplama kalitelerinin arttığını, ışıklandırma, gölgelendirme ve yansıma tekniklerinin geliştiğini görüyoruz.

 

 

1994'da çıkan TES: Arena'yı, 2002'de çıkan TES: Morrowind'in yanına koy, arada baya bir uçurum var. ama 2002'de çıkan Splinter Cell'i al, 2010'da çıkan Heavy Rain'in yanına koy. Bir önceki kıyaslamada olduğu kadar abartı bir fark gözükmeyecektir. Bunun nedeni, "diminishing returns" konusundan ziyade, grafik işlem gücünün AA ve çözünürlük yönüne yüklenmesine dayanıyor.
2011'de çıkan L.A. Noire'i al, 2019'da çıkan Death Stranding'in yanına koy. Derinin kompleksliği, saçlarının telleri, gözünün gerçekçiliği, animasyonlar ve mimikler felan baya bir derin uçuruma sahipler.

peki biz neden "son 10 senede oyun grafikleri hiç gelişmedi" diye kafamızda bir önyargıya sahibiz?
işte onun nedeni "diminishing returns"tan daha farklı ve geniş konulara giriyor.

mesela, bu oyunları 15 inç laptop monitörlerinde oynuyoruz, kötü sıkıştırılmış 720p YouTube videolarında izliyoruz, ya da konsolları taktığımız küçük televizyonlara çok uzaktan bakıyoruz. detayları kaybetmemize ve gözden kaçırmamıza neden olan etkenler bunlar.
bir diğer faktör ise, bu gelişme bize "doğal" geliyor. "olması gereken" bu gibi geliyor. bu da yaşanan gelişmeleri gözümüzde hafife almamıza neden oluyor. şey gibi bu, hani sen çocuklukta yavaş yavaş uzarsın ve bu süreci bizzat sen yaşadığın için farkında olmazsın da, seni 5 sene görmemiş birisiyle karşılaştığında "aa ne kadar da uzamışsın" der ya, hah işte o. biz o sürecin içinde olduğumuz için grafiklerin ne kadar gelişmiş olduğunu algılayamıyoruz. oysa dönüp geriye oynamaya kalktığımızda, ne kadar da "eski" grafiklere sahip olduklarını görebilirdik.
ayrıca çoğumuz Fortnite, League of Legends, Dota 2, PubG felan oynuyoruz, ki bu da bahsettiğim gelişimden çok uzak kalmamıza neden oluyor.
 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 21 Haz 2020, 03:05
On 31.05.2020 at 12:55, Syringe dedi ki:

VR olmazsa AR olur. game room yapilir evlere icinde kameralar, 3d projektorler olan. 

 

VR kral olucak zaten input problemi cozulurse. bi kac jenerasyon sonrasi konsollar gozluk olarak gelicek, buraya yaziyorum

 

teslasuit ve infinadeck gibi şeyler umut verici. en fazla on seneye alınabilir fiyatlarda vr setleri çıkar diye düşünüyorum her şey dahil gibi. çözünürlük ve sensör gibi problemler çözüldü bitti neredeyse. geriye vr sisteminin optimizasyonu kalıyor donanım mühendislik seri üretim gibi problemler.

 

youtube'da takip ettiğim vr haberlerinin birinde alyx'in headsetlerin satışlarını nasıl patlattığından bahsediyordu numara istatistik falan bir şeyler verip. on dakika ehe ehe eğlenip çıkayım diyeceğin oyunlardansa büyük bir oyunun çıkışı da etkili olucak.

sylvanas tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 21 Haz 2020, 06:14

vr setler uzun süreli oyun oynamaya müsait değil, kanepeye yayılıp saatlerce oynanamıyor. imkansız öyle birşeyin olması. ciddi oyun da çıksa gene öyle kesik kesik oynanır. mesele aletin ucuzlaması değil, temel sınırlamaları.

bone, dediğim gibi 2010'larda donanım duraklaması var, 90-2000 gibi mhz patlaması, mb patlaması gibi salt rakamsal artışlar yok. o nedenle artık "vay be 80'lerde disketlere ne oyun sıkıştırıyorlarmış" denen bir döneme yeniden girdik. disketten ilk cd'ye geçildiğinde o kadar boş yer vardı ki o boşluğa ne koyacakları bilemeyen şirketler tam ekran video basmaya başlamışlardı bölüm aralarına filan. şimdi artık "o kadar işlem gücü/boş alan arttı ki düşünmeden poligonu/dokuyu katlayıp koyalım" denecek bir ortam yok. artık gene "aynı floppy'e zekice çözümle daha iyi bir oyun sıkıştırma" devrindeyiz yani. bize öyle gelmekten ziyade eski gelişme yok objektif olarak.

2000-2010 arası devamlı bilgisayar kullanmayan aile yaşlılarına gösteriyordum "bakın yeni oyunlar nasıl fotorealistik oluyor gitgide" diye. 2010'larda hiç böyle birşey yapmadım neredeyse. çünkü daha önce gördüklerinden bir zıplama olmadı daha öncesi gibi. gelişme oluyor mu oluyor ama bizim daha gençliğimizde/çocukluğumuzda gördüğüm gelişme hızını bir daha göremeyeceğiz büyük ihtimalle hayatımızda eğer bütün işlemci teknolojisinin artış hızının önünü yeniden uzun süreli açacak bir gelişme yaşanmazsa. halihazırda 7nm'ye indiler, intel 2029'da 1.4nm'ye inme planını açıklamış ama oralarda ne ölçüde sürdürülebilir eskisi gibi tam net değil bu gidişat.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 21 Haz 2020, 10:29

katılmıyorum bu dediğine, çünkü artık oyunları internetten indirdiğimiz için oyun klasörleri bol keseden yüzerli GB'lık hale geldi. dosyaları sıkıştırma felan derdi olmadan dayıyorlar önümüze her şeyi. cinematicleri bile ayrıca yapmaya gerek kalmıyor, oyun motorunu kullanıp video file'da olacağından daha güzel cinematicler çıkabiliyor (Deus Ex: HR'da cinematiclerin oyundan kalitesiz olması mesela)

dediğim gibi L.A. Noire ile Death Stranding'i yanyana koyunca bile nasıl bir atlama olduğu anlaşılıyor. çok da "şaşı bak şaşır" gibi zorlamaya gerek kalmıyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 21 Haz 2020, 17:15

la noire'daki yüz animasyonları hala yeni birçok oyundan daha iyi, yüzlerin doku kalitesi arttı ama animasyonda daha ileriye giden oyunlar az gene. o dönemden başka bir oyun söylesen belki daha belirgin bir avantaj söylenebilir.

yüzerli gb haline geldi de ha babam oyun silip oyun kuruyoruz, bayağı geriledik yani o bakımdan. onlarca oyun kurup tutabiliyordum 2011'de yeni pc'de, şimdi bitti o devir. ssd'ler hızlı büyüyecekmiş gibi oldu ama yerinde saydı büyük ölçüde. büyütmek için üstüste bindiriyorlar aynı bitleri, iyice kısalıyor hücre başına yazma ömrü. 10000 kere yazılabilirden başlayıp 100 kere yazılabilire kadar düşürdüler.

cinematic meselesi zaten belli bir kaliteye ulaşıldıktan sonra başlamıştı 2000'lerde, gerçi hala şirketle de alakalı. bazısı uğraşıyor, bazısı kolaya kaçıyor. oyunun kendi kadar kalitelisini koyayım desen zaten oyun kadar video koyman lazım, onu yapan oyunlar vardı işte hdd'lerin kapasitesinin patladığı vakitler.

yeni aldığım en ucuz nvme ssd işte 9 yıl önce aldığım hdd ile aynı fiyat ve aynı kapasite. 2011'de hdd'lerin olduğu noktayı ancak şimdi yakaladılar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 06 Eyl 2020, 01:06

bum!
 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Kayıt olun ve aramıza katılın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap

Yasal Duyuru

5651 sayılı kanun kapsamında, Paticik.com, işbu sayfadaki mesajların ve içeriğin Yer Sağlayıcısıdır. Yayınlanan içeriklerden doğabilecek her türlü sorumluluk içeriği üreten kullanıcıya aittir. Şikayet ve talepleriniz için buraya tıklayıp bize ulaşabilirsiniz. Alternatif olarak [email protected] e-posta adresinden bize ulaşabilirsiniz.

×
×
  • Yeni Oluştur...