Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

2020 ve sonrası oyun grafikleri


Bone

Öne çıkan mesajlar

Scalanova, 14.07.2023 23:35 tarihinde dedi ki:

Bende okumamistim ilk cumleden sonrasini simdi donunce tam tersini anlatmissin, lol.

 

kinaye maksatlı yazarken özellikle belirtmek gerekiyor forumda, lol.

Bone tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@axedice @Scalanova@Black-ice

mesele bittiyse esas şu içeriğe yorum yaparsanız sevinirim,

 

 

Bone, 14.07.2023 01:32 tarihinde dedi ki:

oyuncuların bakmadığı dikkat etmediği bazı "detay" yerler var. ışıklandırma teknikleri, parlamalar, yansımalar, camların kırılması... gibi. her sene hep aynı grafikler görüyoruz gibi hissettirse de, bu tip detaylara baktığımızda inanılmaz bir gelişim yaşanmış durumda.

 

 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone, 16.07.2023 21:57 tarihinde dedi ki:

 

3 kişi olsa ne olmasa ne Black, sırf laf atmak için böyle yazdığının da farkındayım.

bi konuda fikir belirteceğin zaman illa o konunun karşısında duran bi kitle varmış gibi davranmana gerek yok sen kendi düşüncelerini yazabilirsin sadece. illa her konuda belli kitlelerden daha donanımlı olduğunu ispatlamana gerek yok. biz zaten öyle olmadığını biliyoruz.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aga bakmadığımızı dikkat etmediğimizi nerden çıkartıyorsun? Hani benim gibi grafiği önemde son sıralara koyan adam bile cyberpunkı geforcenowda en üst kalitede oynayıp gelişmelere övgüler diziyorken neyine itiraz edelim yazdıklarının? Açıp hangi teknolojiler kullanılmış dlss ai upscaling bilmemne nasıl çalışıyormuş analiz vidyosu izlemiyorum ama görünce de anlıyorum o ışık yansımalarını bilmemnelerini.

Yani kusura bakma senin kadar yakından takip etmediğim için asşlkadşs bi dahakine dersime daha iyi çalışayım madem.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...

bilgisayarlarımızın kapasitesi kesinlikle gelişti son 20 yılda, grafiklerde de gelişme var teknoloji olarak.

3lamjnlyr3871.jpg

ben suçu oyun geliştiricilerinde buluyorum. tembelleştiler ve kötüleştiler zamanla.

aVbB6jO_460swp.webp

çok iyi grafikli dediğimiz sözde oyunlar fps sizlikten ağlıyorlar. optimizasyon yerlerde.

kullanılan oyun motoru harika bile olsa tembellikten ruhsuz bir oyun çıkartabiliyorlar. en güzel örneği:

tek bir ölüm animasyonu yerine bir dünya olması oyunu o kadar canlı hale getiriyor ki... günümüz geliştiricilerinin pek uğraşmadığı şeylerden.

ve piksel/polygon olarak evet çok gelişsek de oyunlar birbirine benzemeye başladı biraz, donkey kong grafiği ile half-life arasındaki grafik gelişimini gözle görebilsek de günümüzde pek gözle görülür bir gelişme yok.

çoğu ray tracing videosunda RT'siz hali bana daha güzel gözüküyor mesela... çünkü RT de bir tembellik aracı oyun geliştirici için. ışığı verdim oh ne güzel yansıyor diyor kendi kendine. halbuki RT'siz oyunlarda o sahnede ışığın geliş açısını yansımasını hepsine dikkat etmeleri gerekiyor.

ve bu sözde son teknolojiler hala oturabilmiş teknolojiler de değil. rtx4090 bile olsa RT açınca 30 fps alınıyor çoğu oyunda.

mesela foruma soralım:

son 3 senede en muhteşem grafikli oyun hangisi? ve 2010 lu yıllardaki crysisden ne kadar daha iyi?

bunu da bırakayım hatta:

 

Oce4n tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...