Jump to content
Bone

Unreal Engine 5

Öne çıkan mesajlar

§ 19 Haz 2020, 08:53
7 saat önce, Bone dedi ki:

şöyle güzel grafikler üretebiliyorken, gidip bu motorlarla Fortnite felan yapıyorlar, insan üzülüyor yav.

Sims, Ultima, Morrowind felan kafasında bir sandbox oyun görmeyi isterdim.

Fallout 76 II?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Haz 2020, 09:03
20 dakika önce, Sam dedi ki:

max bandwidth'in anlamı yok ki aygıt o değerlere yaklaşamıyorsa, 5gb/sn olsa 500gb/sn de olsa 500mb/sn okuma/yazma varsa anlamsız. sonuçta o hattı başka aygıtlar da senkronize kullanmıyor bildiğim.

m2 zaten bu arabirimin ismi değil mi? ssd sonuçta hepsi. sata yerine m2 olması ancak aygıt sata'nın kapasitesini aşma noktasına gelmişse var. zaten yeni arabirim bugünün değil geleceğin aygıtlarının önünü açmak için çıkıyor.

yani soruna dönersek ps5'te 5.5gb/sn gibi bir hız olmayacağı için motorların kullanması da sözkonusu olmaz, bir konsoldaki ssd'nin mevcut pc piyasasındaki en iyi modellerden daha iyi olması da fizibilite olarak imkansız gibi. ps5 portuna 970 evo plus'un yetmediği bir senaryo tahayyül edemiyorum.

şimdi pratikteki hızlara baktım mevcut samsung ssd ve samsung m2 v-nand için teorik 3.5gb/s ye ulaşmasa da 2.3gb/s ile normal ssd'yi 4-5 e katlamış. tabi bu en iyi v-nand lardan biri.

ps5 teki ürünün de real değerlerini beklemek gerekecek sanırım. belki stock gelen bu kadar iyi olmaz ama sonradan isteyen ilerde değiştirebilsin diye iyice yüksek bandwidth seçmişlerdir.

ama 970 evo plus ı alıp geçeceğim sanırım.

 

spacer.png

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Haz 2020, 12:39

ben de yeni ssd alsam mı diye düşünürken araştırmaya girdim bugün de, en ultra hız pratikte ne kadar fark yaratır emin değilim. çünkü salt read-write'dan ziyade 4k read daha önemli oyunlarda bildiğim. yukarıdaki ss'te onları kıyaslayınca da fark %50 filan, %400 değil.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Haz 2020, 13:32
4 saat önce, Deathblade dedi ki:

Fallout 76 II?

 

giphy-downsized-large.gif

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Haz 2020, 13:37
6 saat önce, df dedi ki:

m2 alacağım bayadır aklımdaydı ama şu an 970 evo plus en hızlısı 3,5gb/s ps5 5.5gb/s. bu da tereddüt yaşattı.

bu ve benzer motorlar ps5 teki 5.5gb/s hızını sınırlara kadar kullanırsa bilgisayarda bununla yapılan oyunlarda evo plus sıkıntı yaşatır mı sizce? ps5 e çıktıysa yakında yeni modeller gelecek demek midir? beklemek daha mı iyi bi süre?

ps5 ihtiyacına göre belli noktalardan ödün verilerek çok custom bi ürün yapıldıysa, pc'ye uzun bi süre gelmeyecekse beklemekte saçma olur çünkü. donanım konusunda uzmanlar varsa yorumlayabilir mi?

 

edit: gerçi bu teknoloji ile oyun çıkması en az 3 sene sürer gibi. o zamana da yenileriz 🙃

 

SB-ROCKET-NVMe4-2TB çıkmış, PCIe 4.0 kullanıyor. Anakartın da destekliyorsa 5000 mb/s vaadediyor, ama tabii bunu çok büyük dosyalar dışında alabileceğini sanmam.

PS5'te kullanılan SSD'nin, sadece exclusive oyunlarda optimize edilmek için kullanılacağını düşünüyorum. multiplatform oyunlarda SSD'ye o kadar abanmazlar.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Haz 2020, 13:44

tldr teorik hızından ziyade marka güvenilirliğine yüklenin.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Haz 2020, 13:48

anakart gen 3 malesef eski kaldı. 4-5 yılı var kafadan. (z170) ekran kartı upgrade ettim sadece. 1-2 yıl sonra next gen gelirse o zaman upgrade ederim anakart işlemci ram setini.

sam'in attığı videoya bakınca da 1tb nvme yerine 2tb sata ssd mi alsam diye düşünmeye başladım. işlemci anakart setini değiştirirken farkedecek noktaya geldiyse nvme de alır bu 2tb yi depo olarak kullanırım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Haz 2020, 14:44

benim bu sabah hiç aklımda yokken sen aklıma düşürdün, okudum ettim demin crucial p1 1tb sipariş ettim şahsen. son aylarda çok sıkış tepiş olmuştu ssd zaten, en son warhammer 2'yi 10 yıllık wd black'e koyunca zaten düşünmüştüm ama sallamıştım. neden crucial p1 dersen, bir reddit postu şöyle özetlemiş sata mı m2 mi sorusunu:

Alıntı

Most people in buildapc that aren't moving around huge files very often should look up CrystalDiskMark scores for SSDs and select based on price per GB first and then price/performance of the 4KQ1T1 read score second.

buna bakınca da en mantıklısı geldi çünkü gb başına fiyat olarak en iyiydi, sata olan samsung qvo860 ile arasında 130 lira filan fark vardı. hız farkı var ama uçurur mu, uçurmaz belki ama daha iyi görünüyor günlük oyun senaryolarında. baktığım benchmark'larda gördüğüm genel yorumlar datacenter filan işletilmiyorsa yüksek fiyatlı m2'lerin çok esprisi yok devamlı devasa yazma ihtiyacımız olmadığı için oyun pc'lerinde. bir kere install ediyoruz, sonra bilemedin ayda bir başka drive'a filan taşıyoruz. bunun için de testlerde "50gb'den büyük dosya yazmıyorsanız devamlı sıkıntı yaşamazsınız" demişler. 100gb'lik oyunu da internet'ten saatlerce indiriyoruz zaten, bir sürücüden öbürüne yazdırmıyoruz. o nedenle yukarıdaki alıntı oyun performansı kriterini özetliyor anladığım.

2tb mi alsam diye düşündüm de üstüne 700lira filan koymam lazımdı, eh dedim kalsın şimdilik. yalnız diğer başlıkta donanım stagnasyonu dedim de, 2011'de 1tb wd black hdd aldığım $ fiyatına bugün 1tb ssd alabildim. kapasite/$ başına yerimizde saydık. 😕

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Haz 2020, 15:11

oyun icin ayri hard drive dan islem icin ayri siniflandirabiliriz ssd leri

random access kimi modelde daha fazla

ben oyun load time indan cok editeldigim video icidne basa ve sona hizlica haraket etmek isterim.

bu sene nvme lere gectim. 2009 da hdd dan ssd gecerkenki asirtmayi hissettim.

cok yasa nvme.

eski hard diskler rafa bile kaldirilmaz direkt cop oldular.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Haz 2020, 15:40

PS5 daha farklı bu arada abi, PC'de daha iyisi yok şu an astronomik fiyatla çıkılmayacağı sürece. Ama df'nin sorusunun bir önemi de yok, PS5'in o hızını sadece PS5 exclusive oyunlar kullanacak, Xbox Series X 2.4gb/s'lik normal bir m.2 kullanıyor.

PS5'in asıl SSD ile getirdiği avantaj (ve bu hızlara ulaşabilme nedeni) inşaat şekli. Ram, CPU, GPU ve SSD PC'de şu anda göremediğimiz bir şekilde bütünleşik çalışıyor.

Ama sadece PS5 exclusive oyunlar bunu kullanacak işte. PS5'in kendi özel ses teknolojisi ve bu SSD teknolojisi gerçekten Cerny'nin anlattığı gibi çalışırsa bu nesli kazanır bence. Göreceğiz işte. Digital Foundry gibi yerlere güveniyorum, pre-order vermeyip onların tech kıyaslamasını bekleyeceğim almadan önce. Ama eğer PS5 vaat ettiğini sunarsa şu anki (bakın şu anki diyorum) en iyi PC'den daha iyi olacak. Series X sadece 2080ti'li en iyi PC'lerle aynı olduğunu iddia ediyor anlattıklarına göre, PS5 farklı teknolojiler, imkanlar sunuyor.

PS. Bir de Xbox Vita batağına düştü, sadece custom hafıza kartlarıyla disk arttırılabiliyor. Seagate'e ürettirecekler.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Haz 2020, 15:44

hicbir farki yok o teorik hizlarin. xbox mantikli olani yapiyo bence. fiayti da uygun tutacak boylece

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Haz 2020, 15:47

Böyle olacak demiyorum zaten, eğer gerçekten sunumlarda anlattıkları gibi olursa ama fark olur diyorum. Bekleyip göreceğiz işte. Yukardaki videoda olduğu gibi m.2 ile de load time var, Sony hiç olmayacak diyor mesela. Göreceğiz. Görmeden ama pre-order etmem, beklemek lazım.

Aynı oyun Series X ve PC'de load time ile, PS5'de instant gelirse fark olur ki iddia da bu işte.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Haz 2020, 15:54

oyle bi instant lik yok. olamaz da zaten. sen bakma sonye , sandart sallamasyon iste.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Haz 2020, 15:58

2.4gb/sn filan bu hızlar eskiden "pentium bilmamkaç mhz" diye satılan pc'ler gibi. oyunların dosya okuması, dosya erişimi filan video dosyası gibi değil. hele hele cerny'nin o "arkama döneceğim o sırada ssd'den yükleyecek" iddiası bayağı gerçeklerden kopuk, vram değil ram'den bile yüklerken fps çakılıyor o esnada. burada da 5.5gb filan sequential read olsa ne olur, adam tabii ki "oyun içinde 50gb/sn yükleyecek" demeyecek ama kandırmaca yani. donanımcılar test eder ama 500$'lık konsola 1000$'lık ssd'den daha hızlısını koyduklarına ben şahsen inanmıyorum, öyle bir fizibilite olmaz. 16gb toplam ram var 2020'lerdeki bir alette. onu 32gb bile yapamamışlar yani. vram olsa da olmasa da. yani 3sn'de bütün ram'i sıfırdan doldurmaları lazım o iddiaya göre.

mimaride bir avantaj olabilir mi, olabilir tabii ama sonuçta o sürücü çipi ne okuyabiliyor, performansı o belirler. aradaki bandwidth'i söyleyip kafa karıştırıyorlar bence. bütün o bandwidth'i satüre edecek bir sürücü kullanacaklarını hiç sanmam.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Haz 2020, 16:52

şu raçet&klank vidyosunda portal'lardan girerken farklı farklı map'leri çatara çutara yüklüyordu ufak stutter'larla.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Haz 2020, 16:57

PS5 öyle çıkmazsa zaten, yani iyi avantaj sağlamıyorsa gerçek bir avantaj olan GamePass’a yönelip Series X alacağım zaten.

Kesin konuşmayalım abi hiç, göreceğiz içte 3 aya. Mimari gerçekten farklı görünüyor, Ram ve SSD arasında 5,5gb/s ulaştık, özel mimarı yaptık iddia işte. Görmeden %100 olmaz diyemeyiz. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Haz 2020, 17:06
12 dakika önce, Cokomantis dedi ki:

şu raçet&klank vidyosunda portal'lardan girerken farklı farklı map'leri çatara çutara yüklüyordu ufak stutter'larla.

aynen o oyun, ssdnin olayını anlamak için örnek olabilir. zaten sırf ssd'nin gücünü göstermek için hazırlanmış gibiydi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Haz 2020, 17:10
1 saat önce, GERGE dedi ki:

Yukardaki videoda olduğu gibi m.2 ile de load time var, Sony hiç olmayacak diyor mesela. Göreceğiz.

 

harddiskle 50 sn olur, ssd ile 10 sn olur, yeni ssd'lerle 2 sn olur, bu da önemli bir gelişmedir tabii. ama "hiç" olmaması için oyunu GDDR6 benzeri bir şey ile oynamak lazım, Samsung'un iddiasına göre 768 gb/s hızda çalışabiliyormuş ( https://www.samsung.com/semiconductor/dram/gddr6/ ) ama yine de onda da bir yüklemeye ihtiyaç duyacaktır, tabii bu 0.1 sn olur, 0.01 sn olur ama olur.

Bone tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Haz 2020, 17:48

check this out bois

HELL YES

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 19 Haz 2020, 19:18
2 saat önce, GERGE dedi ki:

PS5 öyle çıkmazsa zaten, yani iyi avantaj sağlamıyorsa gerçek bir avantaj olan GamePass’a yönelip Series X alacağım zaten.

Kesin konuşmayalım abi hiç, göreceğiz içte 3 aya. Mimari gerçekten farklı görünüyor, Ram ve SSD arasında 5,5gb/s ulaştık, özel mimarı yaptık iddia işte. Görmeden %100 olmaz diyemeyiz. 

abi tamam da bandwidth olmaz demiyorum ki, ama bandwidth söyleyip aygıtın read/write'ı söylenmediğinde ben işkillenirim çünkü bandwidth daima daha büyük rakam olur, bunu tamamen kullanmak ise başka bir mesele. imkansız mı? değil ama düşük ihtimal. ben proje lideri olsam da benim 5.5gb/sn read yapabilen bir ssd'im olsa ben direkt öyle söylerim, bandwidth filan lafını bile etmem.

"otoyolumuz var 550 basabiliyoruz" diyorlar, "arabamız var 550 basıyor" demiyorlar. şüphe uyandırıcı.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 10 Şub 2021, 15:36

bunları yap işte epic.

Sam tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 10 Şub 2021, 16:17

vay maşallah

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 10 Şub 2021, 20:18

oeh o kadar iyi duruyo ki eger abartisizsa ve her turlu surat yapiliyorsa cogu kisi issiz kalir bunun ustune.

ama bilmiyom ya oraya skin'e koymus 2 3 ayar renk var çil var ama sonuc hayvani detayli bi karakter. hadi gectim oyunlarda daha çok secenek oluyo. o kisimda bi tutarsizlik var ama belki devami vardır.

sunlar vardi mesela modelleme boyama vs bilmeyenin kullanabilecegi en gercekci sonucu veren. bu sonuc olarak unreal'dakininin yarisi degil ama 3 4 kati daha fazla ayar var çünkü gercek. (2:40dan sonrasi) 

ha ya ui henuz hazir degildir ya da belki baya bi sinirlisindir ilk basta. ama vadedileni verirse su ustteki adamlar falan direkt rect, kapatip gitsinler zaten millet ue karakteri yaratmak icin para veriyodu bunlara.

çıksın bi kullanak.

razzRaziel tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 Şub 2021, 13:11

Half-Life 2 / Bloodlines ilk oynadığım zamanlar dudak animasyonlarına yaptıkları beni çok etkilemişti. ama UE almış başını gitmiş resmen:

 

 

 

şu grafiklerde oyun yapmak için 50 milyon dolar sahibi olmayı bekliyorum 😄

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Kayıt olun ve aramıza katılın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap

Yasal Duyuru

5651 sayılı kanun kapsamında, Paticik.com, işbu sayfadaki mesajların ve içeriğin Yer Sağlayıcısıdır. Yayınlanan içeriklerden doğabilecek her türlü sorumluluk içeriği üreten kullanıcıya aittir. Şikayet ve talepleriniz için buraya tıklayıp bize ulaşabilirsiniz. Alternatif olarak [email protected] e-posta adresinden bize ulaşabilirsiniz.

×
×
  • Yeni Oluştur...