Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Unreal Engine 5


Bone

Öne çıkan mesajlar

solo değil de piyasanın şirket durumundan bahsetmiş bence daha çok. sonuçta oyun sadece unity değil bunun grafikçisi var sanatçısı var müzikçisi var. TR'de oyun işinden para kazananlar daha çok mobil oyun yapanlar diye görüyorum ben de. Bir AAA oyun yapan ekip zaten yok da A'sını yapan da pek yok gibi, çok fazla görmedim duymadım. her türlü mobil platforma aynı oyunu da unity ile çıkarmak daha hızlı sanırım. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

On 11.04.2022 at 21:25, Xenocide dedi ki:

valla ben bile 0 bilgiyle açtım bi tane 5 saatlik tutorial, yükledim ue 5, kasıyorum 2-3 saattir. heveslendim bakalım devamı gelir inşallah.

 

20 saat önce, Xenocide dedi ki:

valla kendi adıma, işten çıkarıldım, 3 gün sonra ue5 çıktı, karşıma 5 saatlik tutorial geldi kendi kendine. dedim ki her şey aligned. ya şimdi başlarım ya da sonsuza kadar susarım.

 

kolay gele. iyi bir UE5'çi olup İsviçre'de iş bulup yerleşirsen haberimiz olsun, bir hayırlı olsuna geliriz.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 7 ay sonra ...

hala skinned mesh yani karakterler üzerinde kullanamıyorlar galiba nanite'ı. uzak fooliage farkı iyi yapılırsa öyle çok anlaşılmıyor ya, bi de uzaktaki ağaçlar yine kıpırtamıyor sonuçta burda da. ama güzel yenilik.

large worlds olayı iyiymiş ama. o sorun da floating point'ten kaynaklanıyor. 32bit engine maksimum 8 haneli location tutabiliyor. yani merkez 0,0,0 noktasındayken hassasiyetin 0,0000001'e kadar inebiliyor. yani en ufak hareket bile hesaplanabiliyor. ama sen merkezden uzaklaştıkça virgülden sonrası için hanen azalıyor. yani merkezden 100.000 metre uzaktaysan virgulden sonrası için sadece 2 hane kalıyor (100000,00). veya 10.000 km uzaktaysan virgülden sonrası kalmıyor. e bu durumda cm bazında hareketler hesaplanamıyor ve objeler kafayı yemeye başlıyor. özellikle uzay oyunlarında mesafe çok olduğu için sıkıntı yaratan bir konu.

bunu çözmek için tırt bi yöntem kullanılıyor o da belli bir uzaklıktan sonra tüm herşeyi yine merkeze kaydırmak. işte 10km gidince herşeyi karakterlerle birlikte 10km kaydırıyorsun tek bir frame'de, çözülmüş oluyor uzaklık sorunu. ama o frame gg oluyor yani oyun takılıyor (bazen olur open world'lerde, normalde iyi çalışan oyun tek kare takılır arada). veya kerbal space program'ın yaptığı gibi karakterler sabit olur aslında dünya ilerler. 

ama en düzgünü star citizen'ın yaptığı, direkt engine'i 64bit'e çıkarmak. bu da haliyle 16 basamak veriyor dana gibi.

neyse yardırmışım ya sdf, bunlar nasıl çözmüş acaba.

ya zaten UE görsellik ve çözümler bazında çok iyi şeyler sunuyor. 5 de gerçekten next gen oldu. @Bone ama ben öğretecek seviyede değilim UE için ya. Unity pro'suyum ben ona gelebilirsiniz sdf.

engine olayı tool ya, ne kadar iyi kullanırsan hepsinde çok iyi şeyler yaparsın. Paint'te de mona lisa yapan var, ha bazı tool'lar daha çok uğraştırır.  ama aynı seviyede seni de o kadar geliştirir.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

trickler baya işe yarayabiliyor valla. bi ara bi müşteriye mobil sniper oyunu yaptım. bu senin sabit durup uzaktan birilerini vurduğun oyunlardan. milyonlarca dolar kazanan rakipler vardı ve sadece kapsül collider ile çalışıyordu onlar. böyle kafa omuz arasında boşluktan vurulup havadan kan fışkırıyor vs. ya da gövde kol arasında boşluktan vuruluyor gibi.

ben ise sadece ateş ettiğim frame de kapsül collider a denk gelen karakterlerdeki mesh renderer ın anlık mesh ini alıp poligon collider a verip ikinci bi kontrol yaparak parmak hassasiyetine kadar ilerletmiştim işi. yani bırak kol gövde arasını vs iki parmak arasından vurulmayıp tam parmaktan vuruluyordu fln. o kadar hassas olmuştu performans kaybı olmadan.

sonra adamlar animasyoncularla vs anlaşamayıp oyunu çıkartamadı. çok sinir olmuştum?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

On 21.11.2022 at 19:44, razzRaziel dedi ki:

ya zaten UE görsellik ve çözümler bazında çok iyi şeyler sunuyor. 5 de gerçekten next gen oldu. @Bone ama ben öğretecek seviyede değilim UE için ya. Unity pro'suyum ben ona gelebilirsiniz sdf.

engine olayı tool ya, ne kadar iyi kullanırsan hepsinde çok iyi şeyler yaparsın. Paint'te de mona lisa yapan var, ha bazı tool'lar daha çok uğraştırır.  ama aynı seviyede seni de o kadar geliştirir.

 

hazır Black Friday indirimleri devam ederken "şu asset alması şart" diyebileceğin şeyler varsa atalım çantaya.

ya da zaten her şeyi Unity içinde yapabiliyorsak, Playmaker, Adventure Creator, Easy Save, Pro Camera 2D, Odin Inspector and Serializer, Dialogue System for Unity, TopDown Engine, DOTween Pro, A* Pathfinding Project Pro, Corgi Engine gibi assetlerin bize ne gibi avantajı oluyor?

bir de şunu sorayım, UE ile ilgili videolara baktığımda hep çok kaliteli görseller ve kaplamalar karşıma çıkıyor, ama Unity'de böyle işlerle karşılaşmıyorum. belki megascans mevzusuyla da alakalı olabilir, ama mesela şu videodaki kadar kaliteli görselleri Unity'de de yapıp kullanmak ne kadar kolay?
 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

var şu asset'i kesin al bak

https://u3d.as/21dD

?

4 saat önce, Bone dedi ki:

assetlerin bize ne gibi avantajı oluyor?

hepsi zaman kazandırıyor işte, araba yapar gibi, oturup da tekerleğini yapmıyorsun outsource ediyorsun. unreal engine çok daha complete bi engine. unity ise çoğu şeyi store ekosistemine bırakmış durumda. güzel bi atmosfer/hava sistemi mi istiyorsun? store'da bir sürü güzel seçenek var. volumetric cloud'lusundan realistic fizikli hava şartlarına, yağmur yağdı mı herşeyin ıslanmasına (hatta kapalı alanların kuru kalması), bulut güneşi kapadı mı screen flare'i falan kapatıp gölgede kalmana, kar yağdı mı üst tarafların ve dağların kaplanmasına.. vs böyle uzayıp gidiyor. hangisi ne derecede görsellik sunuyor, performansı nasıl, hangi özellikler lazım, fiyatlar ne vs bunlar belli ediyor ne kullanacağına. ama çok asset kullanmak da sıkıntı. bunların hepsi genel kullanıcı için hazırlandığından oyununa zilyon gereksiz şey eklemiş oluyosun. bi süre sonra şişmeye başlıyor. 

unreal ise zaten bi yapıp koyuyo, AAA oyunda ne lazımsa dibine vuruyor asset ihtiyacı kalmıyor.

ama unity'de de çok iyi şeyler var benzer sonuçlar alabileceğin. unreal'da da asset'ler var ama unity tarafı çok daha aktif. unity hepsiburada gibi, unreal başka hiç bi yerde satılmayan ithal ürünleri getiren pahalı ama daha süslü ürünleri olan ithalatçı gibi, ama çeşitlilik unity kadar değil.

unity'de de çok iyi görsellik oluyor ama bu konuda başvurulan ilk seçenek değil, ve hitap ettiği kitle daha basit görsellik ile daha geniş kitleye hitap etme üzerine. o yüzden genelde onları görüyorsun. onda hdrp diye bir versiyon var, unreal'ın eş değeri o ama eksikleri var. oturup da onla oyun yapacam demek riskli iş. görsellik yapan yapıyor ama.

 

asset konusunda da kesinlikle hiç bişey alma. tüm bu indirim olayları milleti tüketime itmek için. sana bişey lazım olursa gidip tek tek alırsın. zaten 3 ayda bir kampanya oluyor, beni hepsine çağırdıkları için biliyorum. yorum sayısına bakma, 600'den fazla kullanıcım var ama yarısı indirmedi bile bir senedir. bu biraz şöyle bişey, alıp "oh bugün de oyun yapımı için pozitif bir adım attım" hissiyatı ile kendini iyi hissetmek. bende de var 2 sene önce alıp da henüz kullanmadığım. lazım olursa alırsın, dediğim gibi zaten 3 ayda bir en kötü %40 falan da gelir indirim. yani bu şekilde kazancın daha fazla olacaktır.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

godot'un kullanıcı kitlesi artıyor. youtube tarafında da coverage alıyor. 3. büyük engine olacak gibi ilerde. ama şu an %90'nı hobicidir ya da gün yüzü görmeyecek işlerdir. ciddi bir proje yapıcam dersen çok üzülürsün yolda.

shader ben de yazıyorum unity'de. hayvan gibi bi snow simulation'ım var, rdr2'ninki bok yemiş yanında sdf. sadece cpu'da çalışan yazılımcı pek bilmez ama gpu için kod yazmak aşırı keyifli ve steroid basmış gibi hissettiriyo. gpu'nun gücü muazzam, veriyosun işliyor veriyosun işliyor.

ama unity tarafı shader yazma işini hep kaldırıyor artık. zaten kaynak bulmak da çok zor. herkes işin kolayına kaçıp visual scripting'e kayıyor.

razzRaziel tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...