Jump to content
Tyraell

Oyun Laptopu

Öne çıkan mesajlar

§ 27 Nis 2020, 06:34

@Esh ahh ah onu geçelim madem. 

 

@GERGEhttps://www.vatanbilgisayar.com/asus-gx531gv-core-i7-8750h-2-2ghz-16gb-512gb-ssd-15-6-rtx2060-6gb-w10.html

Şu laptopun 2. el 1080 max q'lusunu buldum diğer özellikleri birebir aynı. Bir arkadaşım 12.000.-TL'ye satıyor. Bu laptop fiyatını eder mi sizce? İnternette gördüğüm yorumlar 1080 maxq'nün çok daha güçlü olduğunu söylemesine rağmen notebookcheck'te çok az oyunda rtx 2060m'den yüksek fps verdiği görülüyor. İyice arada kaldım..

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Nis 2020, 07:38

GTX 1080 Max-Q RTX 2060'dan daha kötü çünkü. Performans olarak denk gibiler ama RTX işte hem ray tracing, hem de vrs destekliyor. Teknolojik olarak çok daha iyi bir yerde. Max-Q verimli demek, performanslı değil. Max-Q var ise performansı normalinden düşük.

Alacağın en kötü GPU Nvidia 16xx serisinden olsun. Radeon zaten hiç dokunma. Son zamanların en önemli yeniliği VRS bence, ray tracing için daha var. VRS sadece Nvidia 16xx ve 20xx modellerinde var şu an. Yeni konsollar da çok ağır ve aktif bir şekilde bunu kullanacak. Ray tracing kapatılır ama bu kapatılmaz yani, kapatılması tek başına %20-30 bir performans düşümü gösterebilir aynı kalite grafiklerle. Özellikle konsol dediğim gibi ağır şekilde bunu grafik motorunun en temelinden kullanmaya başlayınca. VRS duruma göre %40 performans artışı bile sağlıyor düşük performanslı modellerde.

GTX 1660 alacaksan Acer Nitro 5'lere bak i7'li. Biraz daha vereyim, düzgün olsun diyorsan Lenovo Legion Y540 modelleri güzel. Bir tane alındı işyerine geçen. Hem toplantılarda filan oyun bilgisayarı olarak göze batmıyor, hem de bir sorunu yok. Hafif, taşınıyor rahat. Fanları gürültüsüz. MSI Prestige 14 var bende de, GTX 1050 ama içindeki, 1,5 sene filan oluyor alalı; tam iş bilgisayarı onlar zaten. Niye hukuk bürosuna oyun bilgisayarı alıyorsunuz diyorsanız; i5 gerçekten Word ile kasıyor abi, 100'lerce sayfalık, 10 küsür kişinin değişiklik ve yorumlarının olduğu en az 3-4 belge ve yanlarına bunları compare eden sayfalar açık çalışıyorum ben gerçi. Word diyince olağan Word kullanımı demiyorum yani. Yanında Excel'ler ve adliyenin korkunç performanssız Java programları gelince i5 dizüstünde taklamaya başlıyor işte.

Düşük fiyata Acer Nitro'lar iyi. Performansları iyi, sağlamlar. Ama tip, gürültü filan kötü. Budget ne de olsa. Dediğim gibi Lenovo Legion'lar hem tip, hem oyun dışı performans hem fiyat olarak iyiler. Oyun için en iyisi Asus Zephyrus bence ama, istediğini al deseler düşünmeden üst model bir Asus Zephyrus alırım oyun için. Performansı iyi ama onlarda da pil ömrü ve gürültü kötü, işe uygun değil maalesef; bu nedenle iş yerinde orta yol olarak Lenovo Legion tercih ettik. Ultrabook istiyorsan MSI Prestige 14 benzersiz geldi bana, ama farklı düşünen vardır elbet; uzun vadede ısınıyor ve performans düşüyor (benim kullanımım için değil, oyun için. GPU da tam performans çalışınca çıkıyor sorun), Lenovo Legion aldığımız arkadaş da büyük ekran, büyük klavye, büyük touchpad filan istedi.

Fiyatlara bak işte. Markalar için Acer, Lenovo, Asus ve MSI ile doğrudan bir deneyimim oldu, işyerinde IT işlerini de bana yıktılar, alınmadan önce araştırma filan da yapıyorum işte, onları da anlattım. Modellere göre değişir tabii. En memnun kaldığım kendi kullandığım, ultrabook ama bu, üst seviye parçalarla 10 saat pil ve 1,2 kg. Oyuna uygun değil.

Doğrudan model göster diyorsan bu dördü üzerinden konuştum:

https://www.vatanbilgisayar.com/acer-nitro-5-core-i7-9750h-2-6ghz-16gb-1tb-128gb-ssd-15-6-gtx1660ti-6gb-w10.html

https://www.vatanbilgisayar.com/lenovo-legion-y540-core-i7-9750h-2-6ghz-16gb-2tb-512ssd-15-6-gtx1660ti-6gb-w10.html

https://www.hepsiburada.com/asus-zephyrus-g14-ga401iv-ha037-amd-ryzen-r9-4900hs-16gb-1tb-ssd-geforce-rtx-2060-freedos-14-qhd-tasinabilir-bilgisayar-p-HBV00000SZWFN

https://www.hepsiburada.com/msi-prestige-14-a10sc-019tr-intel-core-i7-10710u-16gb-512gb-ssd-gtx1650-windows-10-home-14-fhd-tasinabilir-bilgisayar-p-HBV00000NROZR

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Nis 2020, 09:14

Selam, gerge senide yakalmışken sorayım.

16 inch base model macbook pro hakkında ne düşünüyorsun,

Apple ekimden beri kur sabitini güncellemediği için şuan fiyatı da avantajlı gibi duruyor, yakında update çakıp min 2000 yükseltebilirler diye düşünüyorum ben,

Bilgin varsa cihaz hakkında bu alternatiflerle karşılaştırabilir misin

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Nis 2020, 09:30

Fakülte boyunca Macbook Air kullanmıştım, ömrünün yarısında içinde Debian vardı ama. macOS epey epey, zaten onun için alıyorsun. Donanım olarak zaten tartışılacak bir yani yok, model ve hız olarak aynı fiyatlılara daha düşüktür ama parça kalitesi, gürültü, pil, dayanıklılığı olarak en tepede.

macOS istiyorsan, iPhone ve iPad kullanıyorsan yoğun al abi, ekosistemdeysen işte. İçine Windows ya da Debian filan yükleyeceksen ama o fiyat farkına değer mi bilmiyorum. Donanım performansı olarak da sorunlu olur zaten. Oyun gibi şeyleri de unut zaten, çalışsa da performans kötü bu iş için yapılmış Windows'lara göre.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Nis 2020, 09:51

Oyun oynayacaksan parana yazik. İs icin kullanacaksan her kurusu hakediyor. Ben proyu alali 5 sene oldu, hala 6 7 saatten fazlasini cikartiyor. Laptop'i gectim aylarca kapatmadigim programlar var cihazda. Sifir sorun her an calisabiliyorum.

Ha ama hearthstone bile oynanmiyor oyle soyliyim znhlcm

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Nis 2020, 10:06

İşine göre abi o.

Ben iş için önermem, bir sene filan kullandım. Windows ve macOS Word arasında track changes sorunları yaşadığım ender de olsa oldu. En azından sorun yaşadım diyebileceğim kadar oldu işte.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Nis 2020, 10:56

Biraz araştırdım da bu yeni 16 inchlerde 5300m vs 5500m ekran kartıları geforce 1650 max-q yi yakalamış hatta geçmiş gibi duruyor.

Baya bi inceleme var bu konuda,  macte oyun oynanmaz fact'inden , oyun oynanabilire geçen ilk mac laptop olduğuna dair.

Hem oyun hem iş (development) için düşünüyorum. Ha oyun konusunda çok başarısız ise 13 inch te işimi görür 4 bin lira az verebilirim.

Cacik tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Nis 2020, 11:12

Radeon Pro 5500M zaten iyi bir kart, ama VRS gibi şeyleri desteklemediğinde future proof değil. Uzun vadede oyun oynamak için alınmaz. Nvidia 16xx ya da 20xx lazım diyorum ondan. GTX 1080 alacağına GTX 1660 al yani, o derece bence.

Macbook sorunu oyunu çalıştıramaması değil. Thermal açıdan uzun süre oyun oynamaya uymuyor, ısınıyor, sorun çıkartıyor. Bir de çoğu oyun ya çıkmıyor ya da kötü portlanıyor. Oyun makinesi değil. Steam mesela SteamPlay ile Linux'de epey iyi performans vermeye başladı Windows oyunları için ama macOS bunu desteklemiyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Nis 2020, 11:22
55 dakika önce, GERGE dedi ki:

İşine göre abi o.

Ben iş için önermem, bir sene filan kullandım. Windows ve macOS Word arasında track changes sorunları yaşadığım ender de olsa oldu. En azından sorun yaşadım diyebileceğim kadar oldu işte.

Abi ben yılda 150 200 sayfadan fazla yazı yazıyorum MS Word'de. Daha fazladır da son çıktı toplamda o civarda oluyor, bayağı da matematiksel formülasyon var yazdığım şeylerin içerisinde. Kaynakçası, atıfı, içindekileri, yeri geldiğinde review'ları falan derken herhalde MS Word'ün cılkını en çok çıkartan insanlardan bir tanesi olabilirim. Öğrenci ödevlerini, tezlerini falan okuyorum, evdeki PC'de Windows yüklü, Onedrive üzerinden eş zamanlıyorum dosyaları. Ortak çalıştığım birileri olursa birbirimize sürekli dosya paslıyoruz. Hiç sorun yaşamadım diyemem, yaşamışımdır illa da en son yüksek lisans tezimi ağırlıklı olarak PC ve windows laptop'ta yazdıydım. Çekmediğim çile dert kalmadı o dönemde.

Ben yazılımcı değilim ama scientific computing'le uğraşıyorum ucundan kıyısından. Kod yazarken evdeki PC'yi değil macbook'u tercih ediyorum, klavyesi ve ekranı çok iyi (gerçi daha büyük bir ekranı tercih ederdim ama 1080p monitöre bağlayınca tadım kaçıyor, makinenin 15" olanını alsam daha mutlu olurdum). Yalnız yeni versiyonlarda klavye biraz acayip, o arkadaşa aldıydık aylar öncesi, ben sevmedim pek, onu bir dene fırsat bulursan. 

2 dakika önce, GERGE dedi ki:

Radeon Pro 5500M zaten iyi bir kart, ama VRS gibi şeyleri desteklemediğinde future proof değil. Uzun vadede oyun oynamak için alınmaz. Nvidia 16xx ya da 20xx lazım diyorum ondan. GTX 1080 alacağına GTX 1660 al yani, o derece bence.

Macbook sorunu oyunu çalıştıramaması değil. Thermal açıdan uzun süre oyun oynamaya uymuyor, ısınıyor, sorun çıkartıyor. Bir de çoğu oyun ya çıkmıyor ya da kötü portlanıyor. Oyun makinesi değil. Steam mesela SteamPlay ile Linux'de epey iyi performans vermeye başladı Windows oyunları için ama macOS bunu desteklemiyor.

Şu çok doğru, hearthstone örneği verdiydim mesela, hearthstone'u çalıştırıyor alet. 2013 macbook air da çalıştırıyordu hatta. Ama 10dk sonra fanlar max. çalışmaya başlıyor ve ona rağmen alev alıyor alet. Hatta o kadar ki ekranda yeşil çizgiler çıkıyordu yarım saate kalmadan. Onu da geçtim, az önce blutv'de dizi izliyordum, muhtemelen blutv'nin dandikliği ama diziyi izlemeye başladıktan 5dk sonra fanlar çılgına döndü yine. Yeni modellerde bu durum ne kadar düzelmiştir bir fikrim yok ama 10k+ lira verip test etmezdim.

Geforce Now ilk çıktığında macOS'ta fena değildi bu arada. Macbook için ümidim stream platformları.

Ben oyun oynayacak olsam, oyun ne olursa olsun, kesinlikle mac almazdım. İsterse rtx 2080 olsun içerisinde. Ama iş makinemi değiştireceğim noktada düşünmeden bir daha macbook alacağım. Bütçemin el verdiği en büyük ekranlı ve max. işlemci + ram + hdd opsiyonlu olanını alırım hatta, çünkü uzun yıllar gidiyor. Daha önce Asus ve Lenovo kullandım, üniversite işe başladığımızda HP workstation verdiydi, hepsi çöp oldu. Bu hala canavar gibi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Nis 2020, 22:27

monster'a bakabilirsin.6 yıl önce aldığım aleti kullanıyorum hala, bir sorun çıkarmadı.garanti sürecinde çıkan sorunlarda da teknik servis hemen çözüm sağladı.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Nis 2020, 23:56

Öncelikle başta @GERGE (üstat siz de avukatsınız sanırım) olmak üzere herkese çok teşekkür ediyorum. Uzun süren gelgitler sonucunda Asus Zephyrus G 14'ü almaya karar verdim. PS4 sistemi beklediğim fiyata verdim, uzun uzun inceleme okudum video izledim tamam dedim. Keşke FHD'li ekran olsaydı ama artık sağlık olacak. 

Başta pek anlatmamıştım ama iş icabı seyahat etmem gerekebiliyor sıklıkla. Gittiğim yere de götürebileyim, orada da sıkılmayayım, bir de şehir dışı adliyeye gittiğimde bir posta açmam gerekirse, seri bir dilekçe yazılıp gönderilmesi gerektiğinde komik gözükmesin kafasında olduğum için oyuncu gözükmeyen laptop istemiştim. Her adliyede Baro Odası olmayabiliyor 

Mac'lerde de UYAP çalışıyor dediler ama e-imza için adaptör tak et uğraşmak istemedim. Ha keza hiç kullanmadım, Windows'tan da memnunum. Zaten GERGE'nin de dediği gibi hakikaten çok kötü UYAP'tı, editörüydü. Böyle nispeten az kişinin kullandığı uygulamalarda seri destek alabilmek için en çok kullanılan OS', Windows'u kullanmak bana mantıklı geliyor. 

Hepinize tekrar çok teşekkür ederim, süper insanlarsınız 😃

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 28 Nis 2020, 00:14

şimdiden güle güle kullan, çok tatlı alet.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 28 Nis 2020, 04:22

G14 geldi mi ki memlekete, avrupada yoktu en son hicbir yerde.

 

bir de fhd olmasi lazim inun ekrani?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 28 Nis 2020, 06:54

1440p abi buradaki.

Şehir dışına toplantılara gidiyorum genelde, Switch ile takılıyorum oyun için. Ondan önce de Vita ve 3DS takılırdım. Havaalanı, Havaş, uçak filan daha kullanışlı. Şu karantina bitip de tekrar 1600TL olduğunda Switch Lite al derim ben 😃

Bu arada 4K olmaması daha iyi. 200ppi zaten şu anki monitörün, fazlasıyla yeterli oyın için. 4K oynadığında kaybedeceğin performans çok daha fazla olurdu getirisinden. O 4K oynanan oyun monitörleri 150ppi oluyor ancak.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 28 Nis 2020, 07:30

1 sene falan önce razerlara aşırı kabarmıştım ama tr'ye getirmesi büyük dertti. harika aletler razer'lar tam olarak istediğin şey aslında. aşırı cafcaflı olmadan hayvan gibi makineler.

 

bu ne abi

Spoiler

Your selected Razer Blade 15

Model

Razer Blade 15 - Advanced Model

 

OS

Windows 10 Home

 

Processor

10th Gen Intel® Core™ i7-10875H 8-Core (2.3GHz / 5.1GHz)

 

Graphics

NVIDIA® GeForce RTX™ 2080 SUPER™ with Max-Q Design (8GB GDDR6 VRAM)

 

Display

15.6" Full HD 300Hz, 100% sRGB, 4.9mm bezel, factory calibrated

 

Storage

1TB SSD (M.2 NVMe PCIe 3.0 x4)

 

Memory

16GB Dual-Channel (8GB x 2) DDR4-2933MHz

 

Battery

80Wh

 

Keyboard

Per-key RGB powered by Razer Chroma™

 

Gigabit Ethernet

Not available

 

USB & Thunderbolt 3

USB 3.2 Gen 2 (USB-A) x2, USB-C 3.2 Gen 2, Thunderbolt™ 3 (USB-C)

 

Wireless

Intel® Wireless-AX201 (802.11a/b/g/n/ac/ax) + Bluetooth® 5

 

Webcam

Windows® Hello built-in IR HD webcam (1MP / 720P)

 

Finish

Black with backlit green logo and green USB ports

 

Dimensions

0.70" x 9.25" x 13.98" / 17.8mm x 235mm x 355mm

 

Weight

4.7 - 4.9 lbs / 2.14 - 2.2 kg

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 28 Nis 2020, 08:02

Webcam 1MP sadece, çöp 😃

Her şeyi en iyisindne koymuşlar, bunu niye kısmıslar acaba?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 28 Nis 2020, 08:50

nasıl olsa yarabandı ile kapatılıyor diye kasmamışlar

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 28 Nis 2020, 08:58

1mp sigiyodur anca.

 

o aletin fiyati €3299

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 28 Nis 2020, 08:59

ben de razer e yukseldiydim de hem piyasada yok hem de yeni serilerin fiyati ucuk.

Esh tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 28 Nis 2020, 09:32

razer alienware gereksiz pahali.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 28 Nis 2020, 09:36

fiyatlar ne olmuş ya,

PC almakta sıkıntı evde yer yok. benim cihazlar hiç bi bok çalıştırmıyo.

küçük boyutlu gaming pc si gibi bişi yokmu ya

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 28 Nis 2020, 09:40
3 dakika önce, Suark dedi ki:

fiyatlar ne olmuş ya,

PC almakta sıkıntı evde yer yok. benim cihazlar hiç bi bok çalıştırmıyo.

küçük boyutlu gaming pc si gibi bişi yokmu ya

var msi trident serisi iyi baya.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 28 Nis 2020, 09:46

koskoca paticikte hazır kasa önerildi...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 28 Nis 2020, 09:51

fiyatlar felaket ya. 1650 ile 1660ti arasında 2-3k oynuyor. Hazır sistem daha ucuza mı gelir dedim ama monitör + diğer parçalar laptop ile aynı fiyatlara geliyor, hatta aşıyor bile. 5-6k civarı bir şey arıyorum. 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Kayıt olun ve aramıza katılın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap

Yasal Duyuru

5651 sayılı kanun kapsamında, Paticik.com, işbu sayfadaki mesajların ve içeriğin Yer Sağlayıcısıdır. Yayınlanan içeriklerden doğabilecek her türlü sorumluluk içeriği üreten kullanıcıya aittir. Şikayet ve talepleriniz için buraya tıklayıp bize ulaşabilirsiniz. Alternatif olarak [email protected] e-posta adresinden bize ulaşabilirsiniz.

×
×
  • Yeni Oluştur...