Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

c/p otomasyonu


fresia

Öne çıkan mesajlar

bir tane excel pivot tablo hazırlıyorum ondan fltreleme yaparak 18 tane ayrı sekme şeklinde tablo hazırlıyorum hiç yerimden kalkmasam 2 saat sürüyor sanırım ama üşendim bunu otomatiğe bağlamak mümkün mü

 

excel makrosudan mı

mouse klavye kaydetmeden mi yapılır

 

yapılan işlemler

filtre seçme

sutun kopyalama

satır ekleme

virgülden sonra rakam düzeltme

formül değiştirme

yazı kalınlığı değiştirme

 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

excel icinden 'makro kaydet' yapicaksin sonra makro'yu kod olarak editleyeceksin.

ben raporlama isinde baya kullaniyordum, 3 bilgisayar makro'lu 3-4 saat rapor duzenliyordu.

 

ilk seferlerde hatalar cikar ama (her gun/ her hafta) gelen data'da farklilik cok yoksa baya kolay.

sunu da kullaniyordum: https://www.extendoffice.com/product/kutools-for-excel.html

su da data formatlamak icin: https://xltools.net/  // https://xltools.net/excel-automation/

Goering tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

deneye deneye öğrencem artık yalnız 4 saat uğraştırır bunlar sadad

3 saat önce, axedice dedi ki:

Makro kaydet nanesiyle denedin mi bu bir,

Sanki gereksiz iş yapıyorsun ve pivot + formülle istediğin verileri çekebilirsin gibi bu iki. Neden 18 ayrı sekme sonra?

en fazla düşey ara yaptım

18 farklı ürün var, dataları ay ay arşivliyoruz, her ay için pp slayt yapıyoruz o yüzden tab tab 

--

 

bir diğer aklıma gelen şeyde pivot datayı ayrı sayfalara c/p edip  = formülüyle transfer etmek

%25 vakit tasarfufu sağlar gibi geliyor

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Pivot datayı cplemene gerek de yok, aynen ürün isimlerini filtre kısmına taşı pivotta sonra da 18 tane kopyasını oluştur pivot sheet inin. Her sheette filtrede farklı bi ürün seç, sonra da işte her biri için ayrı bi sunuma uygun data alma sayfası oluştur. Tek excelde 37 sayfa olacak ama çalışır ya sıkıntı olmaz.

Hatta iki dosya yap çok kalabalık olmasın diyorsan, ilki dataset ve pivotların için ikincisi de pivotlardan sunum bilgilerini çekecek sayfaların için.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

=IF(A1>1,ROUND(A1),A1)

%100'den (yani 1'den) büyükse yukarı tamamla, değilse aynen bırak. Tabi o kolonu virgülden sonra en az bir hane gösterecek şekilde ayarlayacaksın, yani %101.0 ve %98.7 olarak görünecek.

İlla da 98,7 ve 101 olsun diyorsan conditional formatting yapabilirsin, formüllü conditional ekle

=$A1>1

Bu şekilde yapıp conditionı da virgülden sonraki basamakları gösterme olarak ayarlarsan aşağı kaydırırsan olur

 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
  • 3 hafta sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...