Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pathfinder : Wrath of the Righteous


axedice

Öne çıkan mesajlar

kingmaker ile bunun arasında bundan başlarsak sıkıntı yaşayacağımız şekilde kritik bir bağ var mı? oyunu hiç bilmeyen biri olarak güncelden mi gireyim eskisini mi oynayayım emin olamadım. pillars of eternity, divinity original sin vs oynayıp baya sevdim. bunu da benzettiğim için radarıma girdi bu arada. çok alakasızsa onunla ilgili de bilgilendirirseniz sevinirim. ?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

13 saat önce, axedice dedi ki:

Yalnız hellknightları gruba hatta orduya almak paladin açısından da gayet mantıklı bi yaklaşım? Dünyayı istila eden bi iblis ordusu var, sen de halkların iyiliği için "dirlik ve düzeni" sağlamaya çalışan bi şövalyesin, tabii ki senin gibi dirlik ve düzen sağlamaya çalışan diğer birliklerle ortak hareket edeceksin. Paladinlik tatlişko bi saftirik olmak değil ki, amaçların uğruna başkalarından önce kendini feda etmek sadece.

 

gerçi bu forum u....u kaçakçılığı yapan paladinler de gördüğü için hellknightları neden gruba aldım ='(( çok da şaşırtıcı değil.

e kendin açıklamışsın önce, sonra kendi açıklamanı görmezden gelmişsin. keşler dünyayı kurtarmayı finanse etmiş kötü mü? ?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yooo yooo hiç kötü olur mu, önce dışardan gelen iblisleri keselim sonra içimizdekileri keseriz ne de olsa . . ?

 

 

2 saat önce, df dedi ki:

kingmaker ile bunun arasında bundan başlarsak sıkıntı yaşayacağımız şekilde kritik bir bağ var mı? oyunu hiç bilmeyen biri olarak güncelden mi gireyim eskisini mi oynayayım emin olamadım. pillars of eternity, divinity original sin vs oynayıp baya sevdim. bunu da benzettiğim için radarıma girdi bu arada. çok alakasızsa onunla ilgili de bilgilendirirseniz sevinirim. ?

 

Bağ yok hayır, bi iki yerde önemsiz göndermeler var sadece. Zaten dünyanın tamamen farklı yerlerinde geçiyor. Eskisi de güzel oyundur ama bu biraz daha polished öyle düşün, türe merakın varsa ikisini de seversin. Eskisinin hikayesi ve npcler bence bi tık daha iyiydi, ama burda da class seçenekleri arşa ulaşmış durumda, zaten karakter yaratma falan başlı başına bi oyun. 

Pillars ve divinity sevdiysen bunu da sevme ihtimalin yüksek.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Sonunda aldim ama hic sarmadi oyun ya.

Ben mi yaslandim yoksa Pathfinder'i az bildigimden mi, beni heyecanlandiran hicbir icerigi yok oyunun.

Portreler guzel ama temsil ettikleri karakter tiplemeeri asiri spesifik, bir portre begenip ona gore karakter yaratmak gerekiyor. Siniflarin boku cikmis gibi; hepsi birbirine benzeyen bir suru archetype. Bazilarinin isimleri bile ayni.

Diyaloglar meh, bilmedigim bir suru isim geciyor. Herbirini de ayri ayri acip okumuyorum.

Oyunun basi ic daraltiyor, tekrar acip oynanacak gibi degil zira karakteri test etmek icin cok fazla ilerlemek gerekiyor.

O parti elemanlari ne oyle aman yarabbi. Warhammer evreni gibi, herkesin savastan ve yozlasmadan ucubeye dondugu bir hava mi vermek istemisler bilmiyorum. Yok birinin derisi yanmis, oburu mongrel, digeri undead - eli yuzu duzgun adam yok lan kanatlar ve tentaclelar fiskiriyor gruptan. Rapier kullanan aristokrat shaman falan... isinamadim.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...

15 Şubat'da ilk büyük dlc Inevitable Excess çıkacak.

https://www.rpgsite.net/news/12278-pathfinder-wrath-of-the-righteous-inevitable-excess-dlc-launches-on-february-15-console-versions-delayed-to-autumn-2022

"Named the Inevitable Excess, the upcoming DLC will take players on new adventures that await just before the moment of their greatest triumph: victory over the Worldwound. Players leave Golarion and use unparalleled mythic powers to defend the space-time continuum against imminent collapse. The DLC will be available as a part of Season Pass as well as a separate purchase in major digital stores."

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 ay sonra ...
  • 2 ay sonra ...
  • 1 ay sonra ...
  • 1 ay sonra ...
  • 2 hafta sonra ...
  • 2 ay sonra ...

https://www.cbr.com/dnd-open-gaming-license-changes-impact-ttrpg-wotc/

Spoiler

 

"Dungeons & Dragons' publisher Wizards of the Coast is making significant changes to the Open Gaming License in 2023, which have the potential to completely change the tabletop RPG landscape. For more than two decades, the OGL has granted third-party developers the right to lift certain gameplay material from Dungeons & Dragons for use in their own games. This included a number of races, spells, classes, and more, as well as the basic set of rules necessary for playing the game.

The OGL provided third-party developers with a number of advantages, making it easier both to design a new RPG from the ground up and for players already familiar with D&D gameplay to engage with a different IP without needing to learn an entirely new set of rules and mechanics. However, these changes have major implications for third-parties who rely on OGL.

According to a leaked draft, Wizards of the Coast plans to completely invalidate the terms of the original license. To remain in compliance with the updated document, many third-party developers will need to overhaul a considerable amount of content in what appears to be a very small window of time. While the dates listed in the draft will likely have changed, WotC initially planned to give developers only nine days to comply with the changes. This comes as just one of many of the company's recent controversial announcements.

One of the most impactful changes outlined in OGL 1.1 limits the use of D&D content to only printable game materials. This means that any apps, novels, videos, video games, etc. will no longer be allowed to operate under the OGL. Additionally, all products created under the license will be required to report directly to Wizards of the Coast and even pay royalties if amassing $750,000 or more in revenue. Notably, this includes money earned through crowdfunding sites such as Kickstarter. WotC will also retain a "nonexclusive, perpetual, irrevocable, worldwide, sub-licensable, royalty-free license" to use any content developed under OGL 1.1, even if the actual copyright is owned by the content's creator."

 

"While the drastic changes to the OGL will undoubtedly give Wizards of the Coast greater control than ever over one of their most prized (and profitable) IPs, it also has the potential to severely jeopardize a number of competing titles. Among these is the popular and widely beloved Pathfinder, created by Paizo as an alternative to D&D and released in 2009 under the original OGL. How Paizo and other third-party developers plan to adjust their games to the updated license, if implemented as written, remains to be seen, but it is clear that significant changes to their IPs' existing structures will need to be made if they are to survive.

If put into effect, OGL 1.1 has the power to fundamentally alter the way in which tabletop RPGs are developed going forward. With the heavy restrictions outlined in the new license, third-party developers and content creators will likely become dissuaded from publishing under the OGL. This could very possibly lead to a shift away from D&D as the "baseline" for TTRPGs in favor of new, independently created systems. It could also lead to dramatic changes in the way that online D&D-based content, such as the juggernaut Critical Role series, is marketed.

For now, strictly fan-made content, outlined by Wizards of the Coast as including "fan art, videos, podcasts, blogs, websites, streaming content, tattoos, altars to your cleric's deity, etc.," will continue to be held in accordance with the Fan Content Policy published in 2017. This means that anything created by fans that is explicitly unofficial and non-commercial will not be affected by the updated OGL."

Komutan tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Alıntı

Hasbro owns WotC, and on December 8, 2022 announced to investors that although “D&D has never been more popular,” and has “really great fans and engagement,” the hobby is under-monetized (aka, Hasbro’s not making enough money from it, despite WotC’s nearly $1 billion in revenue last year).

 Olay bu. Paizo ve benzeri bi kaç firma daha biter bununla, tamamen yeni bi lisansa gitmeleri gerekir çünkü bu haliyle yarattığın tüm içeriğe hasbronun istediği gibi erişim hakkı oluyor. Hani monetizationı geçtim yeni OGL ile prestige class yapsan yine sana ait değil.

Copyright law karışık mevzu ama benim anladığım ürünler çoktan yayınlandığı için owlcat pathfinderları etkilenmeyecek mesela, ama yeni yayınlanan bi tabletop campaign etkilenecek. OGL'in mantığında doğrudan monetizationdansa pazarı büyütme etkisiyle dolaylı monetization vardı ki benim gördüğüm gayet de iyi işliyordu, yine quarterly earnings reportlara kurban giden bi vizyonsuzluk örneği olmuş.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici

Daha karışık bu işler. Eski versiyon lisans ile çıkan Pathfinder lisansı güncelledik diye ortadan kalkmaz, hala eski lisansa bağlı. Pathfinder 3e çıkartmaya kalkarlarsa o riskte işte.

Savage Worlds gibi güzel alternatifler var ama o da büyü olunca düzgün çalışmıyor mesela. Daha çok Pathfinder'ın 3.5e'yi dövmesini bir daha yaşamak istemiyorlar gibi, homebrew yapana dava açacak değiller.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Pathfindera göç yaşanacak mı peki? Paizo'nun (ve diğer OGL kullanan büyük yayıncıların) ne yapacağı da belirsiz şu anda, bi miktar para ve holoskoyu verip direk anlaşabilirler falan. Ama alternatif bi lisansa yelken açarlarsa mevcut müşterinin bi kısmı corpoların öngördüğü gibi D&D'ye kayar, hasbro uzun vadede dolaylı market penetration ı kaybeder potansiyel pazar küçülür.

Tüm yayıncıların ortak bi karar alıp atıyorum biz GURPS 3.0'a geçiyoruz demesi en düşük ihtimal gibi geliyor bana, çok zor orada anlaşmaları. Neyse zaten bu konunun yeri bu bölüm değil de masaüstü, bilgisayar oyunlarını etkilemiyor çünkü. @Sam bi el atsana panpa mesajlarıyla falan oradan devam edelim.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...