Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Half-Life: Alyx


Aceace

Öne çıkan mesajlar

boneworks'ün fiziğinin yarısı yok alyx'te. bi environment vr için fazla iyi. zaten fog ve ışıklandırma modern oyunların görünüşünü değiştiren ama baya optimize etmişlerdir. gerçi yine loading çakıyor işte aralarda.

 

zaten showdown yapılabilecek bi platform değil yani süper yaratıcı olmucaksan. vr sistem kaynaklarını tüketiyor geriye kalanla normal bi oyun yapmaya çalışıyosun. showdown istiyosan rdr2 gibi bi oyunun ps4'te nasıl çalışabildiğini incele.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

16 saat önce, razzRaziel dedi ki:

boneworks'ün fiziğinin yarısı yok alyx'te. bi environment vr için fazla iyi. zaten fog ve ışıklandırma modern oyunların görünüşünü değiştiren ama baya optimize etmişlerdir. gerçi yine loading çakıyor işte aralarda.

 

zaten showdown yapılabilecek bi platform değil yani süper yaratıcı olmucaksan. vr sistem kaynaklarını tüketiyor geriye kalanla normal bi oyun yapmaya çalışıyosun. showdown istiyosan rdr2 gibi bi oyunun ps4'te nasıl çalışabildiğini incele.

abi direkt VR'ı üste taşıdı işte, VR için bu kadar övülüp VR satabilecek başka oyun geldi mi? Alyx işte o.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tamam tasidi tasimasina da showdownlik bi olayi yok onu diyorum. hele hele önceki Half Life'larla karsilastirilamaz bile. tasimasi olayi da diger firmalarin yapamayacagi bisey degil yani, su oyunu EA de yapar Ubi de yapar hepsi yapar. bunlarin para bastigi ati var o yuzden yoksa baskasinin yapayacagindan degil. hele VR'in yoksa övmek anlamsiz.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence öyle değil işte, normal bir PC oyunu gibi değerlendirdiğin zaman evet, düz PC çıksa Half Life sevgisinden yine sevilirdi ama bu kadar iyi demezdim belki. Gördüğüm kadarıyla VR'a çıkmış olan her şeyden çok daha üstte, bir kere VR grafikleri hiç bu kadar iyi değildi, atmosfer bu kadar iyi değildi. VR oyunları ya sabit bir yerde tutup sürekli ateş ettiriyor, ya sürekli hareketle insanları boğuyordu milletin sürekli midesi bulanıyordu vs.

Reviewlerden gördüğüm kadarıyla 4 saat aralıksız oynuyor millet sıkıntı yaşamadan, bu breakthrough bence. Fizik motoru gayet iyi, üstüne VR ile çok iyi, yukarıda attığın kutuyla ammo taşıma, yok odada çizim vs, silah ateş aim reload mekanikleri, hikaye gidişi, fightların VR'a göre optimize edilmiş olması vs. sırf VR'ı yukarıya taşımaya yeter. Ubisoft falan bence bok yaparddı bu arada ?

Ha bence hala VR muamma, bir sidestep ama hala her eve girecek ve normal monitörlü oyunların yerini alacak konumda değil.

paradoksalkedi tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"Half-Life 3 beklentileri karşılayamayacağı için çıkartılmıyor" denilmesine rağmen, tech demo kaygısıyla yapılmış bir spin-off'un her yerde "masterwork showdown" felan diye tanıtılıp reklam ediliyor olması muhteşem.

olan biz Episode 3 oynamak isteyenlere oldu.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

VR'ın mouse keyboardın yerini alması için 1 ucuzlaması 2 yürüme işini net çözmeleri lazım.

ha bunlar baby stepler, benim hoşuma gidiyor. yapsınlar. oynayamıyo olmama üzülüyorum elbet de, birileri öncülük edecek ki bi şeyler olacak. fanboyluk gibi olsa da bence bu vizyona bi tek valve sahip. Steam controller mevzusu mesela. evet ellerinde patladı, olmadı, ben de o son stok eritme şeysinden 2 tane satın aldım, müthiş bi alet de değil, ama yapılmaya çalışan şeyi anladım ve saygı duydum kullanınca. keza steam link'in de sahibiyim aynı zamanda. hala arkadaşım soruyor bana, "steamlink'in yaptığı şeyi yapan başka cihaz var mı" diye, yok abi. apple tv apple tv diyip duruyorlar da apple tv'yi kullanarak arka odadaki pc'ni salondaki tv'ye yansıtıp apple tv'ye bağladığın controller'la pc'yi kontrol edemiyosun. en fazla film izlersin. Şu an bu yazıyı mesela bilgisayarımın başında değil, televizyonumun karşısında ayaklarımı camış gibi uzatmış, steamlinkime bağladığım klavyemden yazıyorum. bunlar güzel techler. tutmamış olabilir, ama öncü işler. valve game developerdan ziyade tech developer zaten artık kanımca. deniyor adamlar. para da gırna, AKIYOR. iyidir iyi.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

5 saat önce, paradoksalkedi dedi ki:

Ha bence hala VR muamma, bir sidestep ama hala her eve girecek ve normal monitörlü oyunların yerini alacak konumda değil.

asla alamayacak, aşağıya yazıyorum detayını.

2 saat önce, Xenocide dedi ki:

VR'ın mouse keyboardın yerini alması için 1 ucuzlaması 2 yürüme işini net çözmeleri lazım.

mouse & klavye yerini kesinlikle alamaz eldiven tarzı şeyler, bu işin hem tarihi hem mantığı var:

girdi hızı ve hassasiyetinde mouse & keyboard'u yakalayabilen bir aygıt 50+ yıldır çıkmadı. mind-machine interface gelene dek büyük ihtimalle çıkamayacak da. gamepad, joystick, bilumum eldivenler, touchscreen, hatta fareye daha yaklaşan trackball vs bunların hiçbiri yakalayamıyor. piksel tanelerine kadar hassas fare, hassasiyette onunla yarışıp geçebilen ancak kalem bir girdi aygıtı olarak ama o da oyuna pek müsait değil. öte yandan muazzam hıza da sahip. klavye ise son derece versatil ve hızlı. onun hızına yaklaşan aygıtlar var gamepad vs ama o kadar çok işlevi o kadar ufak alana sıkıştırıp hız kaybetmeden eriştirebilen bir alet yok. öte yandan bu ikisi hareket ekonomisi bakımından da zirvede, minimal eforla maksimum performans verdikleri için çok uzun süreler oynatabiliyorlar.

vr girdilerine gelince bunların hepsinde dipteler. novelty value var, 30 yıl önce de özel mekanlarda benzer vr işleri yapılıyordu. deneyim namına öyle oynanıyor işte 'immersion' diye ama hiçbir şeyin yerini alamaz. avatar çıktığında da 3d yerini alacak dendi, 11 yıl sonra bugüne geldiğimizde bütün 3d tv/kanal ittirme bitti, sinemalarda da azalıyor. vr'ın da geleceği yok benzer şekilde.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

6 saat önce, paradoksalkedi dedi ki:

VR oyunları ya sabit bir yerde tutup sürekli ateş ettiriyor, ya sürekli hareketle insanları boğuyordu milletin sürekli midesi bulanıyordu vs.

Reviewlerden gördüğüm kadarıyla 4 saat aralıksız oynuyor millet sıkıntı yaşamadan, bu breakthrough bence. Fizik motoru gayet iyi, üstüne VR ile çok iyi, yukarıda attığın kutuyla ammo taşıma, yok odada çizim vs, silah ateş aim reload mekanikleri...

alyx sektor standarti gorseller sunarak mi diger half life'lar seviyesine cikiyor yani? kaldi ki millet vr'i cok iyi gorsellik var diye almiyor zaten en basta orda failler. ellerini kullanmak icin aliyolar.

alyx'teki oynanis taa ilk vr oyunlarinda bile var. 

sonra cikip da boneworks'teki gibi fizik yapmak istemedik cunku kaldirdiginiz esyalarin agirligini hissetmiyosunuz tech bunun icin henuz yeterli degil diye kendilerini avutsunlar. su ustteki videoyu izlerken bile fazlasiyla mest oluyorum ben.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abiler VR konusunu çok küçümsüyorsunuz. Bence çok net bir şekilde oyun dünyasının tek geleceği bu. Herkesin tek bi ekrana bakması gereken ailecek oynanacak oyunlar dışında, bireysel oyuncuya olağanüstü bir dünya yaratıyor. 3D gibi bir gimmick değil, gerçekten bir game changer. Quest'i sattığım için Alyx'i oynayamadım ama 3-4 saat aralıksız oynanabiliyor olması bile çok ciddi bir ilerleme VR için. Ben olağanüstü bir gelişme olduğunu düşünüyorum bu konunun, sadece biraz daha ilerlemeye ihtiyaçları var. (Belki de Valve Index'i denesek zaten ileri olduğunu göreceğiz)

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben 72 saat oynadım m/b, vr ile 24 saati geçen olursa bakarız. ?

immersion var ama bunun dışında zayıf bir arabirim girdi için. e-sports turnuvası bununla düşünebiliyor musunuz? casual adventure oyunları filan olur ancak.

ilerleme kaydedilebilecek alan sınırlı çünkü mesele cpu hızlandırayım filanla aşılabilecek birşey değil. 0.1sn'de serçe parmağımla reload ediyorum normalde, burada millet hareket kasıyor her defasında. bu "oyunculuğun geleceği" meselesi gesture için de denmişti, o da patladı.

hareket ekonomisi olmayan bir input sisteminin geleceği yok. kafaya miğfer takmaktan bahsetmiyorum zaten, eldiven, gesture, movement tracking işleri çok denendi ama her defasında gimmick kalmaya mahkum. yeni birşey değil yani, tekrar tekrar denenip failliyor.

ne zaman ki girdi mind-machine interface geliştirilir, o zaman m/b egale edilir işte. esas devrim o. bıraksınlar bunları, 40 yıldır denediler olmadı olmuyor işte.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e-sports örneği gimmick olayının yer bulamadığı bir yer bakımından örnek. 200apm kasmayan insan için bile yavaş el kol sallamak. oyunu iyi oynamak için john wick training kasmayı gerçekten isteyen var mı burada?

buna gelene kadar dünyada bir numaralı input yöntemi touchscreen şu anda. m/b yerini aldı mı? hayır çünkü mümkün değil. onun verdiği hassasiyet, hız ve çok yönlülüğü sağlayamıyor. arpg'lerin bini bir para android ve ios'te, neden onları oynamıyor mesela forumdan kimse? çünkü iyi değil.

bu da değil, istendiği kadar immersion kasılsın, niche kalmaya mahkum. para dökerek gelişebilecek birşey değil. rafine edersin ama sınırları belli.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

10 saat önce, razzRaziel dedi ki:

alyx sektor standarti gorseller sunarak mi diger half life'lar seviyesine cikiyor yani? kaldi ki millet vr'i cok iyi gorsellik var diye almiyor zaten en basta orda failler. ellerini kullanmak icin aliyolar.

alyx'teki oynanis taa ilk vr oyunlarinda bile var. 

sonra cikip da boneworks'teki gibi fizik yapmak istemedik cunku kaldirdiginiz esyalarin agirligini hissetmiyosunuz tech bunun icin henuz yeterli degil diye kendilerini avutsunlar. su ustteki videoyu izlerken bile fazlasiyla mest oluyorum ben.

lafımı geri aldım, haklısın, haberim yoktu bundan, alyx sadece hikayeye boyut kattığı için güzel, devrim falan değilmiş lol. ama sattırır işte VR'ı yine, sırf half life diye.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

işin komik yanı Alyx'teki fizik etkileşimleri Boneworks'ten etkilenme, hatta bi ara alyx takımı ile birlikte çalışmışlar sanırım. Boneworks daha public gösterilmeden 6 ay kadar Alyx ekibi Boneworks'ün özel bi buildi üzerinde denemeler yapmış. iki oyunun baya benzer yanı var aslında bakınca da(headcrap tarzı kafaya yapışan böcekler vs). bu süreç boyunca sadece Valve oyunlarının bulunduğu Masterlist'te kalmış falan hatta Boneworks. neyse sonra ne olduysa vazgeçmişler anlaşılan. belki bu kadar etkileşim ve hareket herkesin rahat oynamasını engelliyodur (baş dönmesi vs) o yüzden half life gibi geniş kitleye ulaşacak bi oyunda bundan çekinmişlerdir. Ya da her zaman olduğu gibi Valve bunların ekibi satın almak istemiştir ama bunlar kendi oyunlarından vazgeçmemişlerdir bilemiyorum.

razzRaziel tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...