Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Crusader Kings 3


Komutan

Öne çıkan mesajlar

hindistan'ın ve batı afrika'nın olmasının amacı nedir hiç anlamıyorum. 

asyadaki stepleri de koymuşlar ama hadi diyorum moğollarla bağlantısı olur o da orta doğuyu etkilemiş tarihi olarak haliyle onun olması mantıklı ama hindistanın ve batı afrika'nın bu tarih periyodu içinde oyunun odağı olan avrupa ve orta doğuya ticaret dışında ne etkisi olmuştur ki.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bence dönem itibariyle bir insanın ayak basabileceği her yerin oyunda bulunması lazım. bütün eski dünya'nın olması lazım yani. haritanın kenarındaki, köşesindeki ülkelerin terra incognita'ya sırtını dayamaması lazım. oyunda selçuklu oynarken poponun tamamen güvende olması son derece saçmaydı. dönem boyunca kaç kere hindistan'a saldırılıyor zaten ortadoğu'dan, taa iskender zamanından beri gayet mümkün olan şeyler yani, alternatif tarih yaratma üzerine oyun yapıp da onu böyle hayali bir fanusa sıkıştırmak çok yanlış. bence çin falan da olmalı ama o sonra dlc olacak herhalde.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gönül ister ki tüm dünya olsun ama sınırlı kaynaklarla yapılan bir oyun bu. Kaynağı iyi değerlendirmek için gerekli olmayan yerleri koymak bana pek anlamlı gelmiyor. Özellikle batı afrika çok gereksiz olmuş. Hadi hindistan müslüman coğrafyası için anlamlı ama batı afrikaya kim gidiyor ki o devirde. 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 saat önce, Fili dedi ki:

gönül ister ki tüm dünya olsun ama sınırlı kaynaklarla yapılan bir oyun bu. Kaynağı iyi değerlendirmek için gerekli olmayan yerleri koymak bana pek anlamlı gelmiyor. Özellikle batı afrika çok gereksiz olmuş. Hadi hindistan müslüman coğrafyası için anlamlı ama batı afrikaya kim gidiyor ki o devirde. 

 

CK2 harita büyüdükten sonra bozuldu, oyunun temel mekanikleri sınırlı haritaya göre tasarlanmıştı. EU, HOI, Victoria serilerinde tabii ki tüm dünya olacak ama bu oyunun sınırlı harita olması çok daha iyi sonuç verir. Japon derebeyleri oyunu yapıp Avrupa'yı koymak Japon derebeylerinin arasındaki ilişkiler üstüne kurulu mekaniklere nasıl zarar verecekse bunda da aynı şekilde işliyor.

Bu sefer sıfırdan büyük tasarlıyorlar, o avantajları var. Fakat yine de ben sonucun CK 2 kadar iyi olmayacağını düşünüyorum. Zaten Paradox şirket stratejisi olarak çok satmaya odaklanıyor gitgide, bu da doğal olarak oyunlarının vasata yaklaşması sonucunu doğuruyor. EU5 PS5'e çıktığında bunun zirvesi olacak, ondan sonra mobil oyun bile gelebilir.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Daha geniş bir kitleye hitap etmeye çalışıyorlar ama oyunları basitleştirerek bunu yapmaları riskli. Imperator'da saçma sapan bir mana sistemi yaptılar, sonucunu gördüler hala düzeltmeye çalışıyorlar. Bu sebeple paradox'un geleceğinden da o kadar ümitsiz değilim ben. 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Orta Cag Avrupasi'na dair cok sey biliyoruz, hanedanlara dair cok sey biliyoruz. Bunu simule edebildigimiz detayla heryeri simule edemeyiz ki. Bir de o zaman butun medeniyetler birbiri ile baglantili degil, herkes bir yanindakini tanidigi icin bilinen dunya Cin'e kadar gidiyor yoksa en bastaki adam en sondaki adami bilmiyor. AI bunu taklit edebilecek mi? AI'in meta gaming yapip tadimizi kacirma ihtimali daha buyuk.

Ben CK 1'i oldukca sevmistim. Medieval 1'de de Mogollar'in gelmesi gerektiginde spawn oluyorlardi, yenemezsen oraya kuruluyorlardi. Gercekte Karakurum orada duruyormus ama gidebilen mi varmis ki. Dogudan birinin saldiracagi olursa tarihi zamaninda ordulari spawn olur, gercekte oldugu gibi. Batidan oraya gidilmese de olur - tarihe de uygun olur.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yani bu dediğin sorun olsa zaten europa universalis'te sorun olması lazım ki orada herkes aynı mekaniklerde, sorunlu yerler var ama iyi kötü gene çalışıyor. gene hoi, victoria öyle. ingiltere ile habeşistan aynı hep paradox'un bütün oyunlarında, ck kadar mekanik farkı için uğraşılan oyunları yok. onlarda kimse dert etmezken neden şimdi burada dert oldu anlam veremedim.

eu'da da izlanda ile ryukyu bağlantılı değil, bu örneklendirmeyi de defalarca tekrarlayabiliriz diğer oyunlar için. insanların ryukyu ile world conquest yapmasını engellemiyor ama. bunları oynadığımdan değil ama oynayabilme seçeneğinin olması ve oynamasam bile dünyanın bir parçaları olmaları önemli.

ck1'de sadece hristiyanlar oynanabiliyordu, şimdi herkes oynanabiliyor. iran'da birini oynarken dünyanın ortaçağ düz dünya teoremi gibi haritanın köşesine sırtı yaslayıp sadece batıdan tehdit gelmesi ve sadece batıya gidilebilmesi saçmalıktı ki oyun olarak güzel olmakla beraber harita bakımından benim için hep hüsran olmuştur. mesela bizans'la geri alırsın mısır ve levant'ı, artık challenge moğol spawn hariç sıfırdır çünkü bir baskı yapacak powerbase kalmamış haritanın doğusunda artık.

gerçek dünyada biri gitmese de, görmese de bu gelgitler, akıntılar harita üstünde yansıtılabilmesi için kıtaların bütününe ihtiyaç var. gerçek dünyadaki okyanus gelgitleri, dalgaları gibi.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paradox'un diğer oyunlarında yine iyi kötü modern zamanlara yaklaşıyoruz ulaşım ve iletişim imkanları çok daha fazla artmış oluyor haliyle etkileşim de artıyor medeniyetler arasında. Bunda ama etkileşim az. 

Bence serinin özüne sadık kalıp sadece hristiyanlar veya çok çok ekstradan müslümanlarla oynamaya imkan vermesi lazım.

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyun bu, tasarımcı istediği her şeyi yapabilir zaten. Ama ben diyorum CK serisinde harita büyüyünce kötü oluyor, bence yine öyle olacak.

Kötü örnek örnek değildir, EU'nun en zayıf noktası bir süre oynayınca harita boyamaktan başka bir şeyin tatmin etmemesi, bunun için abudik gubidik achievement'lar eklediler ama aynı şey değil. 

Normalde wc'in imkansız olması gerekirdi fakat o zaman oyun zevkli olmuyor, o ayarı tutturacak oyun tasarımını yapamadılar. Zaten Ryukyu wc'i bug istismarı üstüneydi ve şu an yapılamıyor. Ama mesele o değil. Harita boyamak dışında gedikli oyuncuları tatmin edemiyorsun, dlc'ler de hep harita boyamayı kolaylaştıracak şekilde oluyor.

Victoria'da belli devletler hariç oynamanın anlamı yok, bence öyle de olmalı. HOI serisinde daha çok satabilmek için küçük devletere abanıyorlar ama bence oyunu ileri taşımıyor bu.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eh, buna sonuna kadar karşıyım çünkü bu tarz bir sınırlandırma sadece ck1'de oldu ve çok da kötüydü. europa universalis'te inkalarla oynayabiliyorsam niye burada kısıtlanacakmışım?

etkileşim binyıllardır var avrasya'da, ipek yolu varsa etkileşim var. ms 800'ler sözkonusu burada, mö 2000 olsa tekrar düşünürüz etkileşim var mı yok mu ama burada vardı etkileşim. vikingler amerika'yı keşfetti oyunun süresince, ona rağmen vinland viking kolonisi gibi bir imkan yok mesela oyunda ki bayağı ihtimal dahilinde bir olay. alternatif tarih yaratıyoruz sonuçta oyunda.

o küçük devletle oynamak tatmin eder ya da etmez, minor oynamak beni hiçbir zaman tatmin etmedi ama bunu "yasak oynayamazsın" diye sınırlamak yanlış. ben oynamasam da oynamak isteyen insan neden kısıtlansın? optimal bir deneyim olması garantilensin demiyorum.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Sam

EU ile CK farkli caglarda gecen ayni oyunlar degil, EU detayina sahip bir oyununda dunyanin tamamini simule edebilirsin belki ama CK icin edemezsin. EU'da bile zamanin tadina aykiri davranislar goruyoruz ayrica. Shogun'un Japonya'da gectigini kabul etmek gerektigi gibi CK'nin da Avrupa ve Yakin Dogu'da gectigini kabul etmek dogru bana gore. Zaten oyun Avrupa merkezli, Yakin Dogu'nun olma sebebi de Avrupa'yla yakindan etkilesim icinde olmasi. Bunun ustune yakin Dogu'ya da etki eden, sonra o etkenlere de etki eden seyleri gormek zorunda degiliz. Ben beklemiyorum en azindan. Bunlari gorecegiz diye bu sefer oyunun atmosferi bozulabilir cunku. Bilgisayar gercekte oldugu tadinda algilayacak mi medeniyetler arasindaki mesafeyi? Oraya harcayacaklari cabayi oyunun esas konusunu guzellestirmek icin harcasinlar, ben Nubia'nin sag alt kosede saklandigi bir haritayi seviyorum acikcasi.

Nigger_of_the_sand tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben kısıtlansın demiyorum, ona harcadıkları emek heba oluyor. Hem de bazı mekanikleri bozuyor. Örnek: CK2 eş bulma mekaniği harita büyüyünce bozuldu. 

Tabii bu arada emekleri heba olmuyor, oyun daha çok satıyor küçük ülkelere oyuncaklar eklediğinde. Zaten benim itirazımın temeli bu. Ben CK3'te harita büyümesinin asıl amacının oyunu iyi yapmak değil, daha çok satmak olduğunu düşünüyorum. Çin dlc'sini geldiğinde hiç şaşırmayacağım. İyi oyun - çok satan oyun dengesini bozuyorlar. O kafaya girince oyunu vasatlaştırmak zorunda kalıyorsun, çünkü nihai amacın iyi oyun yapmaktan çok satmaya doğru kaydıkça ortalama oyuncuya göre oyun tasarlıyorsun. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla victoria için oluyorsa bütün dünya, ck için de olur. victoria döneminde dünyanın en ilerisiyle en gerisi arasında muazzam uçurum farklar var. britanya ile zulu aynı dünyada. ck ise ingiltere ile zulu arasında öyle bir uçuruma sahip değil gereken mekanik değişimi açısından. ne yapılması gerekiyorsa da en çok uğraşmaları gereken franchiseları bu dediğim gibi, hepsinde becerdik de bunda beceremedik gibi bir bahaneyi ben artık kabul etmem bugünkü geldikleri noktada. zaten onlar da bunu yapıyorlar, benim burada gördüğüm tepki şaşırtıcı. siz oyunda yanlış yapılmış şeyleri buna atfediyorsunuz ama gördüğüm kadarıyla yanlış şey suçlanıyor burada.

devamlı dlc satmak gerektiği ve bu oynanamayan yerlerin oynanır hale gelmesinin bununla genelde elele gitmesi yüzünden çıkıyor bu fatura herhalde. ama bence mekaniklerdeki yaşanan sorunları buna bağlamak yanlış bir çıkarım. oyunda ilk launchta da herkes oynanabilir hale getirilebilir, ille sonradan olmasına gerek yok. “dlcyi alsınlar diye mekaniği şöyle albenili yaptık” gibi bir algı oluşmaz o zaman.

emek heba olmasına da katılmıyorum, bannerlord’da şehirde gezme gibi tali birşey değil bu.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Victoria zamaninda butun dunya birbiri ile etkilesim icinde, ulke sayisi oldukca az ve de oyunda yansitilmasi gereken seyler bakimindan o zamanin dunyasina dair cok sey biliyoruz. Crusader Kings benim icin 1'deki gibi bir oyun, dolayisiyla dunya simulasyonu olarak bakmiyorum. Ben isin dogru yapilmasina degil, risk alinip yanlis yapilmasina karsiyim.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

34 dakika önce, Nigger_of_the_sand dedi ki:

Bilgisayar gercekte oldugu tadinda algilayacak mi medeniyetler arasindaki mesafeyi? Oraya harcayacaklari cabayi oyunun esas konusunu guzellestirmek icin harcasinlar, ben Nubia'nin sag alt kosede saklandigi bir haritayi seviyorum acikcasi.

CK2'de bile uzaktaki yerlerle temas kuramıyorsun, bunda da kuramazsın elbette.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 hafta sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...