Jump to content
Xenus

Epic Games - EGS Genel Bakış

Öne çıkan mesajlar

§ 20 Oca 2020, 23:39
On 17.01.2020 at 16:55, eldar dedi ki:

En iyi fiyatlara Steam'in tekel konumunda olduğu zaman ulaşmıştık. Daha Ubistore falan yokken. Bölgesel fiyatlandırma kuraldı o zaman, hatta bir ara oyun satıp Rusçu'dan alarak oyunlara para vermemiştim.

Bugün Amazon pazar payının yarısını kaybetse nihai tüketici birçok avantajını kaybeder, tedarikçilerine istediği kuralı dayatabiliyor şu anda çünkü rakipsiz.

Bunları ideal bu vs diye yazmadım, bence yanlış yorumlar yapılıyor ona karşı düzeltme yapıyorum.

 

birçok farklı grupta, özellikle kendini anarko-kapitalist olarak tanımlayan kişilerde, "şirketler her zaman en iyisini bilir" şeklinde bir bakış açısını görüyorum. "rekabet her zaman iyidir" ya da "şirketlerin tek amacı daha çok kâr etmektir" gibi argümanlar da ekonomiye olan bakışımızı çok sığ bir alana hapsediyor.

ancak verdiğin örneklerde olduğu gibi her şeyin belirli avantajları ve dezavantajları olabiliyor. şirketlerin yaptığı her şey illa kâr getirmek için olmayabiliyor, bazen müşteri gözünde yükselebilmek için kazançlarının bir kısmını feda edebiliyorlar. ya da bazen "kârlı olacak" diye düşünülen hareketlerin, şirketin büyük zararıyla sonuçlanabiliyor.

yani kısacası demek istediğim, bir şeylerin şirketler için iyi ve faydalı olması, piyasaya ve müşteriye de illa büyük faydalar getirecek anlamına gelmiyor. o yüzden sadece şirkete odaklı düşünerek yorum yapmaktan kaçınmak gerekiyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Oca 2020, 23:47
On 18.01.2020 at 09:18, eldar dedi ki:

Bir marka ürünlerini belli yerlerde satıyorsa, ben de o sattığı yerin hizmetinden memnun değilsem o markayı tercih etmeyebilirim. Niye başka yerlerde satmıyor diye şikayet de edebilirim. Bu örneği niye verdiğini anlamadım.

Sen, anlamadınız diyorsun ama acaba ben anlamamış olabilir miyim diye kendine dönüp soruyor musun? Epic'in exclusive anlaşması, benim faydalandığım bir hizmetten faydalanmamı engelliyor. Sana göre bu beni rahatsız etmemeli, neden? 

applevodka ısrarla Epic Game Store'un sahiplerinin gözünden bakıyor, sonra da "niye karşısınız buna" diye soruyor.

ben tüketici olarak önce kendi haklarımı gözetirim. EGS'nin bu stratejiyle büyüyüp büyümemesi beni ilgilendirmiyor. eğer PC'de satılması için yapılan oyunların, sadece belirli online dükkanlarda satılmasını _PARA GÜCÜYLE_ engelliyorsa, bu müşteri olarak benim opsiyonlarımı kısıtlıyor anlamına gelir. hani Origin'i felan anlarım, adamlar kendi oyunlarını kendi dükkanlarında satma hakkına sahipler. ancak Epic'in yaptığı, karaborsacılar gibi piyasadaki her malı satın alıp sonra da o malı daha pahalı fiyattan tüketicilere geri satmak gibi bir şey.

buna "rekabeti arttırmak" demek nasıl bir bakış açısıdır çözemedim ama.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 21 Oca 2020, 02:01

bone sen gelmeden önce "a oyunu excusive'se ve o store'dan almak istemiyosan öbür store'dan b oyununu al canım nolcak" falan denmişti sonuna yetiştin hfkjsgfds

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 21 Oca 2020, 02:02

neyse double post

Cokomantis tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 21 Oca 2020, 10:58
8 saat önce, Cokomantis dedi ki:

bone sen gelmeden önce "a oyunu excusive'se ve o store'dan almak istemiyosan öbür store'dan b oyununu al canım nolcak" falan denmişti sonuna yetiştin hfkjsgfds

daha önceleri de post attım da görmemişsin hfkjsgfds

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 21 Oca 2020, 23:05

okuyodum topiği, arada yazıyodum falan da unutmuşum. ben şu ara dahil oldun diye düşündüm =D

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 22 Oca 2020, 05:47
On 21.01.2020 at 02:47, Bone dedi ki:

applevodka ısrarla Epic Game Store'un sahiplerinin gözünden bakıyor, sonra da "niye karşısınız buna" diye soruyor.

ben tüketici olarak önce kendi haklarımı gözetirim. EGS'nin bu stratejiyle büyüyüp büyümemesi beni ilgilendirmiyor. eğer PC'de satılması için yapılan oyunların, sadece belirli online dükkanlarda satılmasını _PARA GÜCÜYLE_ engelliyorsa, bu müşteri olarak benim opsiyonlarımı kısıtlıyor anlamına gelir. hani Origin'i felan anlarım, adamlar kendi oyunlarını kendi dükkanlarında satma hakkına sahipler. ancak Epic'in yaptığı, karaborsacılar gibi piyasadaki her malı satın alıp sonra da o malı daha pahalı fiyattan tüketicilere geri satmak gibi bir şey.

buna "rekabeti arttırmak" demek nasıl bir bakış açısıdır çözemedim ama.

Çünkü rekabeti arttırmak için, hatta geçtim arttırmayı falan ortada bir rekabet olabilmesi için önce bir firmanın pazarda var olabilmesi gerekir. Şuan steam'i tekel yapan şey kendi kalitesinin yanında oyuncu alışkanlıkları. EGS veya başka bir firma fark etmez bunu sadece "kaliteli hizmet" vererek yıkma şansı yok. O yüzden rekabet için önce tekeli kırması gerekiyor.

Şuan yemeksepeti gerçeği var ortada, sen ne kadar iyi kaliteli hizmet sunarsan sun tüketici alışkanlıklarını değiştiremezsin. En son Glovo ülkeden çıkma kararı aldı dün (ne kadar kar/zarar sebepli bilmiyorum gerekçesini). Ama öyle sadece "kaliteli hizmet" vererek yemeksepetini kıramazsın. Fakat git McDonald's Burger King, Dominos vb. çok müşterili büyük zincirleri kendine bağla, bunlar sadece X uygulaması üstünden sipariş verilebilecek de anında uygulaman kullanılmaya ve konuşulmaya başlar.

Altını çizdiğim yerin durumla gram alakası yok abi. Adamlar öyle bir amaç gütse zaten bu kadar tantana dönmez, direk linç yer 1 ayda işleri biterdi.

Bence en büyük yanlışı Metro'da yaptılar, orada satışa çıkan oyun geri çekildiği için tepki çektiler. Yoksa daha pazara çıkmamış bir ürünün haklarını satın almakta en ufak sorun yok. 

Oyuna 0 noktasında dahil olmak ile %30 u bitmiş %90ı bitmiş oyuna para vermek arasında fark yok yayınlama hakkı konusunda. İlla projeyi kendisi sıfırdan fonlamak zorunda değil satış haklarını almak için. Bu da yanlış bir düşünce bence.

Tüm bunları yapıp pazarda başarılı olduktan sonra zaten rekabet gelecek.

Geçen indirim döneminde aldığın 60 liralık çek bile "rekabeti arttırmak" demek nasıl bir bakış açısı çözmeni sağlamadıysa bir şey diyemeyeceğim.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 22 Oca 2020, 10:36

storeda 2 aydan fazla süredir amd kartların yeni sürüclerde çalışmayan oyun var ve oyuncular tarafından yapımcıya herhangi bir şekilde baskı uygulanamıyor.

rekabet ortamı buysa ben tekel istiyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 22 Oca 2020, 10:44

store forumuna gerek yok, redditten veya dev'in 2001 model forumundan (o da varsa tabi) baskı uygulasınlar.

review'e de gerek yok, youtube'ta bi sürü reviewcü var işte. storeda review olsaydı bombing olurdu o amd'de çalışmayan oyunlara. iyi ki yok.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 22 Oca 2020, 10:46
8 dakika önce, LethE dedi ki:

ben tekel istiyorum

omg gabenazi detected

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 22 Oca 2020, 10:46

amd de adam olaymış.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 22 Oca 2020, 13:10
2 saat önce, Cokomantis dedi ki:

store forumuna gerek yok, redditten veya dev'in 2001 model forumundan (o da varsa tabi) baskı uygulasınlar.

review'e de gerek yok, youtube'ta bi sürü reviewcü var işte. storeda review olsaydı bombing olurdu o amd'de çalışmayan oyunlara. iyi ki yok.

hahaha sarkastonun suyunu çıkarınca inandım bi an.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 22 Oca 2020, 16:38

adamlar hem kötü ürün yapıp hem de eleştiri mi alsınlar, hangi çağda yaşıyoruz? capital justice warriors nerede?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 22 Oca 2020, 16:46

Konu epic store'un steam ile kiyaslandiginda kalitesizligi degil bunda herkes ayni seyi düşünüyor zaten.

Konu sectikleri business model yuzunden linc yemeleri. 

Orada da kimse "tekel olup oyunlari 100dolar yapacaklarmış steamde cayci olan teyzem soyledi" argumanindan ileri gidemiyor. 

Oyunlari pahali yapicaklar dendi. Adamlar ucuz yapip ustune 60 lira gift card verdi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 22 Oca 2020, 18:02

valla şu annoyu exclusive vs yapmasalardı da ben bunlardan alırdım herhalde, zira güzel indirim üzerine kupon verdi. Exclusive olmayan oyunlarda bile kupon yüzünden fark var. Achivement/kart manyağı değilseniz hangisi işinize geliyorsa alın oynayın işte mis 🙂

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 04 Şub 2020, 15:18

ya iyi güzel de sürekli şunu görmek zorunda mıyız ki ne bişe install ettiriyo ne oyun açtırıyo

spacer.png

 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 04 Şub 2020, 15:34

I managed to fix this on my computer by removing the webcache folder in the appdata folder and letting the epic launcher rebuild it.

So follow these steps:

Exit Epic Launcher (right-click the epic launcher at taskbar and 'exit')

Browse to C:\Users\MYUSERNAME\AppData\Local\EpicGamesLauncher\Saved\

Delete the webcache folder

Launch Epic Launcher and all ok..

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 04 Şub 2020, 16:11

evet çözüldü valla sağolasın, yalnız bu şekilde olduğu her seferinde girip silmek lazım demek ki, çünkü yeniden klasörü oluşturuyor doğal olarak

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 13 Şub 2020, 10:55

akşam 

Kingdom Come: Deliverance

ve 

Aztez veriyor 🙂 yapıştırın.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Kayıt olun ve aramıza katılın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap

×
×
  • Yeni Oluştur...