Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yeni Havalimani Ulasim


dasaaa

Öne çıkan mesajlar

On 04.04.2019 at 00:05, orc_lord dedi ki:

Sarıyer özellikle oralar deli rüzgarlı oluyor. Uçaktan benim gibi tırsanlar için yeni havalimanının konumu fena oldu. Bence sefer sayısı arttıkça kazalara rastlamaya başlayacağız ?

O bölgede rüzgar en az korktuğun ve korkacağın şey olur/olmalı yüksek ihtimal akjsdf 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şimdilik çok kısada olsa uçuculuk hayatımda ilk defa bugün oranın metar'ında 400feet sis gördüm. ders çalışırken sağdan soldan bulduğum abartılı rus metarlarında bile yoktu hiç; Öyle diyeyim kjsdfas

cat1 ils alçalma için bile minimum 200ft pist görüşü gerekiyor. cat3abc var gerçi ama sıkıntı. thy'de gerçi kaptanlara eğitimleri, sertifiyeleri verilmiştir yüksek ihtimalde zaten kaptan sıkıntısı çeken firma, yeterli sertifiye iniş yapacak elemanı yoksa günün belirli saatlerinde patlayabilirler. 

göç mevsiminde patır patır kuş çarpması haberleri gelecek, zorunlu inişler, allah göstermesin belki motor kaybı. en az 2 yıl dönemin bakanınında dediği gibi ? 

bunlar en ciddileri. sis özellikle o bölgenin büyük belası. onu bile bile oraya havalimanı yapmak alçaklık başka bir şey değil. 

 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...

İnişte hız kestikten sonra körüğe yanaşma 22 dk, körükten çıktıktan sonra yürüyen yollarda hızlı adımlarla bagaj alımına varmam 12 dk, bavul beklemem 10 dk sürdü. İnişten 50 dk. Sonra otobüsteydim. Ancak çıkıştaki asansörü kullanmasa bir 5 dk. daha sürerdi. 

Havaist Mecidiyeköy'e 40 dk sürer dedi şoför. Sadece İstanbul kart geçiyor. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fiyasko olmayacak ama oturana kadar çok can sıkacak. Bir de otursa bile iklimsel olarak rötara sebebiyet veren bir hava alanı olacak o kötü. Her gün 2 saat sisten rötar yerse orası mimli havalimanı olur, sefer düzenleme saatleri vs. oturana kadar herkes zarar eder. 

Var yani öyle yerler. Oraya özel pilotlar, uçaklar gönderilir vs... Öyle bir alan olur en çok.

1 hatta 2 sene sıkıntı çekilir, sonra cazibe merkezi olur. Daha şimdiden gelmek isteyen çok fazla büyük firma var ki bunlardan biri de Lufthansa. AirFrance, AirItalia, Qatar direkt base açmak isteyenler ve anlaşmaları da yapılmış deniyor. En azından Qatar ve AirFrance ile varmış ciddi ön sözleşmeler.

2023'te full tamamlanacak diğer pistleirn yapımıyla, terminallerde düzenlenirse işte top class havaalanlarından biri olur.

Orada sıkıntı özel idarede olması. devletin yapıp işlettiği bir yer olsaydı şu şekilde inanılmaz para kırılırdı da işte... özel sermayede yandanşlar yiyecek hepsini şimdi, yiyorlarda. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

daha sakin demeyelim de, orası da maksimumuna yakın kapasite çalışıyor ?

ekstra pist inşası var orada da. büyütülüyor. metrosu da tamamlanırsa zaten orası da bayağı büyüyecek. ikinci pistin tamamlanmasıyla yılda 65 milyon yolcu hedefleniyor orada da. thy'de oradaki operasyonlarını arttırdı son 1 yılda zaten. 

 

Natanyal tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

On 05.04.2019 at 15:32, Natanyal dedi ki:

şimdilik çok kısada olsa uçuculuk hayatımda ilk defa bugün oranın metar'ında 400feet sis gördüm. ders çalışırken sağdan soldan bulduğum abartılı rus metarlarında bile yoktu hiç; Öyle diyeyim kjsdfas

cat1 ils alçalma için bile minimum 200ft pist görüşü gerekiyor. cat3abc var gerçi ama sıkıntı. thy'de gerçi kaptanlara eğitimleri, sertifiyeleri verilmiştir yüksek ihtimalde zaten kaptan sıkıntısı çeken firma, yeterli sertifiye iniş yapacak elemanı yoksa günün belirli saatlerinde patlayabilirler. 

göç mevsiminde patır patır kuş çarpması haberleri gelecek, zorunlu inişler, allah göstermesin belki motor kaybı. en az 2 yıl dönemin bakanınında dediği gibi ? 

bunlar en ciddileri. sis özellikle o bölgenin büyük belası. onu bile bile oraya havalimanı yapmak alçaklık başka bir şey değil. 

Tam anlamadım, 400ft sis derken alt tabanı mı 400ft ? Normal ils için zaten 420 gerekiyor, ucu ucuna low vis. olmuş. Rvr diyorsan metredir o ft değil ki o da lvo değil zaten sorun olmaz. Kaptanların neredeyse hepsinin cat 3a ya kadar sertiyesi var, b yi bilmiyorum. Görüş sorun olmaz bence de rüzgar ve kuş çarpmasını bilmiyorum. Çok rüzgarlı oluyormuş, baya yan rüzgar olacak diyorlar.

 

Kendiliğinden indiği durumlar var inemediği durumlar var. Her zaman aynı sistemi kullanamıyorsun. Ils guidance sağlıyor ama, belli durumlara göre inene kadar, belli durumlarda inmeden önce belli bir irtifaya kadar.

Alıntı

 

 

 

Akhlaur tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ft, rvr'a bakmamıştım. 400ft low vis evet. cat sertifikalarının durumu hakkında bilgim yok ama çok yakın FO arkadaşlarım yakınıyordu iniş yapamayacağız vs. diye sdf. full kaptanlar kastırır artık. Bird strike raporlarda var hatta döneminin sevgili bakanının kuşlar telef ola ola göç rotalarını değiştirir np diye saçma sapan bir açıklaması da var. göç mevsimi gelince haberler düşmeye başlar.

benim eğitim uçuşlarımda o bölgede geçti, bayağı boktan bir bölge meteorolojik olarak. yazın bile görüşün kapandığı ve kuzey rotamızın iptal olduğu zamanlar çok oluyordu. line için bayağı sıkıntı olur diye düşünüyoruz. rüzgar, görüş vs. bize çok koyuyordu ama line prosedürlerini tam bilmiyorum. 

sabihacı olacağız gibi duruyor gerçi bakalım, 4-5 yıllık süreçte zaten IST görmeyeceğim gibi duruyor asdf

38 dakika önce, Komodo dedi ki:

bu ils de rüzgarlı havalarda da kendiliğinden dengeyi sağlayıp inebiliyor mu uçak? yoksa sadece sis mi olması gerekiyor? Yoksa kendiliğinden inmeyip bilgi mi sağlıyor sadece?

ILS sadece bilgi sağlar. Auto-land uyumlu meydan ve uçak sistemleri mümkünse full auto pilot land yapar. 

https://www.skybrary.aero/index.php/Autoland

Natanyal tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

P5 P6 lar iniş kalkış yapamıyor low vis durumlarında evet, ama eğitim uçuşunda ki görüş ile line da ki görüş gereksinimleri çok farklı ya. Rüzgar limitleri falan da bambaşka.Yani düşük görüş her zaman çirkin bişey, tüm operasyonları yavaşlatıyor sonuçta, lvo başladığı anda yavaşlıyor zaten operasyonlar. Geçen bu sis mevzusu nasıl olacak falan diyen bir kaptanla konuşmuştuk. Bence yine de kuş olayı daha önemli. ben eşşeğim kimsenin kuşları taktığı yok.

 

Rica ederim tabi de konu biraz uzun, neresinden tutup anlatabileceğimi bilmiyorum. Sadece full autopilot landingler her zaman yapılabilen şeyler değil o kadarını söyleyebilirim.

 

Bu arada nasıl gideleceğini ben de bilmiyorum önümüzdeki günlerde uçuşum var oradan asda.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

saw nasıl daha sakin olabilir ya? ne zaman gitsem insan kaynıyor self check-in'de bile en az 20-30 kişi sırada. hele bu ist kapanmadan önceydi şu an deli gibi kalabalıktır herhalde.

isl en azından şu an çok rahat olması lazım? yabancı firma yok alanda resmen onu da soracaktım aslında neden yok Lufthansa, AirFrance, AirItalia, Qatar, Emirates vs?

bu kuşların göç mevsimi ne zaman oluyor? en azından ilk sene mümkün olduğunca az kullanmak mantıklı olur herhalde. yani şu üstteki airline'ların biri sözleşme yaparsa ok derim ama onların hiç kullanmaması garip değil mi şu an bayağı?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iga kullandimda besiktastan taksiyle 55dk surdu 140lira tuttu.

icerde cok beklemedim yarisi hala insaat yolcudan cok usta var heryerde

500metreye bir starbucks acmaya calismislar gene 

2 tane chrck in ortadogulu rezaleti devam ediyor ucusta normaldi kalkis falan extra bi fark yoktu.

cevahir gibi olmus ama yolcu bekleme transferden cok alisveris yeme icmeye odaklanilmis TAV isletmeyi sanirim.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...