Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Disco Elysium - A Detective RPG


axedice

Öne çıkan mesajlar

Alıntı

Disco Elysium is a groundbreaking blend of hardboiled cop show and isometric RPG. Solve a massive, open ended case in a unique urban fantasy setting. Chase down leads, interrogate suspects, or just get lost exploring the gorgeously rendered city of Revachol and unraveling its mysteries. Tough choices need to be made. What kind of cop you are — is up to you.

You play a disgraced lieutenant detective in Revachol West, a shore town where corruption’s out of control, murders go unsolved, and the kids just wanna dance. Kick in doors, interrogate suspects, or get lost exploring a gorgeously rendered city and unraveling its mysteries. All the while, tensions rise around you as Revachol threatens to explode.

Disco Elysium’s completely original skill system makes your innermost feelings, doubts, and memories an integral part of every conversation. Level up your rational faculties, sharpen your wits, or give in to your basest instincts. What kind of cop you are is up to you.

6

Disco%20Elysium.jpg

 

Oyunun diğer RPGlerden özellikle farklı olduğu nokta, çeşitli kişilik skillerinin karakterin verdiği kararlarda ciddi rol oynaması ve kimi yerde bunların birbiriyle çatışması. Skill tree şu şekilde :

 

charsheet-levelup.jpg

 

4 ana dal var Intellect (analitik zeka), psyche (duygusal zeka), fysique (bedensel yetenekler) ve motorics (el göz koordinasyonu ve diğer motor aktiviteler). Bunların altında da alt skiller var resimde görebileceğiniz ve bunlar kimi yerlerde birbiriyle çatışıyor, ör. intellectte logic i çok yüksek bi karakter olayları hızla çözebiliyor ama zekası yüzünden karşısındakini elinde olmadan hor görüp empatide direk faillayabiliyor. Subskillerin daha detaylı açıklamaları için :

Intellect

Psyche

Physique

Motorics

 

Bu arada oyunun sanat yönetimi gayet hoş duruyor

JamScene-2-1920x1080.jpg

 

TribunalScene-2-1920x1080.jpg

 

16714.jpg

 

Şurda da güzel bi inceleme vidyosu var

 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu oyunu bir arkadaşım çok takip ediyor ben de biraz bakınmıştım. Açık uçlu olması bence en büyük handikapı. Bu tür bir oyunun çok sağlam bir senaryoyla yazılması lazım, sonuçta bir gizem çözüyorsun, eğer o kısmı merak uyandırıcı olmazsa gerisi elde kalır. Open-ended diye, 3 seçenek yaptık karaktere göre o çıkıyor falansa senaryo işi yatar, oyun oradan çözülür. Oyunun geri kalan kısmı aslında klasik rpg'lerdeki dövüşmeden yapılan questlerden oluşuyor, ki bence bu iyi bir fikir. 
Yine büyük ihtimal alacağım ama beklentim düşük, dedektif türünü sevdiğim için alıyorum.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nefis gözüküyor. ama benim kafamda yıllardır olan bir oyun konseptine çok benziyor. buna biraz üzüldüm ?

bahsettikleri gibi karmaşık karakter yapısını düzgün sunarlarsa tadından yenmeyecek gibi olur. art direksiyon falan da nefis. renk paleti, kaplamalar, bazı mekan ve eşya tasarımları bana sanitarium'u hatırlattı fena halde. tabii onun 2019 versiyonu.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eski buildlardan internal thought processin skillere bağlı olarak nasıl çalıştığını gösteren bi SS. Baya eski bi build bu arada, o zamanlar oyunun adı No Truce with the Furies idi ama fury - furry algısı yüzünden vazgeçtiler. Ben eski ismi daha bi benimsemiştim açıkçası

 

no-truce-3tent.jpg

 

Bide thought drawer diye bi mekanik olacakmış, biraz civ6daki government kartlara benzettim ben anlatılandan. Karakterin yaptığı dialog seçimlerine göre çeşitli düşünceler kafasında yer edinecek ve bunları thought drawerda equipleyip farklı bonuslar falan almak mümkün.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bak bu da yeni öğrendiğim bi mekanik, 2 tür skill check var

White Checks :

Alıntı

If you fail a white check you suffer damage (mental or physical), but nothing happens in the world, no negative consequences – just the lack of positive ones. You don’t “get” that wacky music, your partner tells you to stop trying to get him fired. The proverbial door in the dungeon remains closed, the treasure out of reach. The white check becomes greyed out. You can try again later once you’re better at it (put more points into the skill), or you can make the task easier by changing the environment.

But if you do succeed you get access to a special nook in the content: a bunch of clever things to say that build your character, or inadvertedly solving a problem somewhere else. You may even find an entirely new side-case to take on, or new project for your Thought Cabinet to process. And yes, even a bigger gun, we’re not above those. White checks are locked gates for content and rewards. (Which we think of as one and the same). Even finding the gates counts as progress. Part of the game is mapping out these “closed doors” and then returning later once you think you need what is behind them – or if you’re just curious.

Our Art Director compares white checks to using dynamite to mine more content out of the game. It’s relatively safe if you plan your rolls carefully.

 

Red Checks :

Alıntı

If you roll this bad boy – THE NEGATIVE RESULT IS PLAYED OUT TOO. Say you were trying to come up with an idea and you fail a red check. You don’t just stand there clueless, you come up with a bad idea. A really bad one. An utterly idiotic one. Tell your friends to fuck off. Tell them all to fuck off because they’re “cramping you’re style.” Your character will not be able to tell the difference, they will think it’s a good idea. You the player are stuck saying something truly idiotic with a winning grin on your chartacter’s face – or doing something very dangerous.

You can always come back to white checks but red checks can only be rolled once: here and now. If you don’t they are lost forever. Think of red checks as forks in the path – if you don’t try it now you will never get the chance to. The suspect will leave the hallway, the train will leave the station. But you might fail if you do.

FAILURE IS FUN
Players almost always try red checks. The negative content is fuel for role playing, and it’s also – dare I say – fun. Failure puts you in the skin of your character. You can be embarrassing. Weak. Ridiculous. Full of yourself. Just plain wrong. Paranoid. Idiotic. Every director knows that actors build characters out of failures and fears, not heroics. We’ve noticed players instinctively feel the same way. They begin to search for red checks to fail at. Especially the right ones – the ones that fit their character. They do this for character building, but also because they’re curious of the outcome. It feels like playing with fire.

This adds an interesting effect to Skills and spending experience to improve them. It can be useful not to. It’s rewarding to be bad at some things because it produces interesting red check failures.

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 5 ay sonra ...
  • 4 hafta sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...