Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Zincirleme Trafik Kazası ve Perte Çıkma Hk.


orc_lord

Öne çıkan mesajlar

  • Genel Yönetici
29 Ekim'de tatil için Çanakkale taraflarına gitmiştim. Dönüşte Bursa'daki Karacabey yolunda 5 araçlık zincirleme kazada 3. araç olarak arada kaldım. İlk defa başıma geldiği için kötü bir tecrübe oldu, kazada kimsenin yaralanmaması ise en büyük şanstı.

Kazaya birbiri ile yarışan BMW ve VW Passat sebep oldu. En öndeki araç önüne kıran BMW'ye çarpmamak için durdu. Arkasında da Corolla vardı benzer şekilde durduğunu söyledi. Onun arkasında da ben vardım ki şerit değiştirip kurtarmaya çalıştım ama hafif bir şekilde çarptım. Benim arkamda ise durduğunu iddia edip sağlam bir şekilde çarpan Peugeot vardı. Çarptığı zaman sağlam bir şekilde sarsıldık, çarpan kadının airbag'leri açıldı hatta arabası çalışmadı sonradan görüştüğümde ise perte çıktığını öğrendim. Kadının arkasındaki diğer Corolla'da duramadığını söyledi.

Trafik polisleri gelip rapor tuttular, açıkçası herhangi bir inceleme yapmadılar. Kişilerin durdum duramadım beyanına göre bir rapor düzenlendi. Ben ve en arkadaki araç doğruyu söyleyerek suçlu bulunduk. Arkamdaki ve önümdeki adam ise kendi beyanları ile kurtarmış oldu. Benim arkamdaki kadının duramayıp bana çarptığı bariz çünkü aracın önü fena dağıldı. Hani aracı durmuş olupta onun arkasından çarpan Corolla'nın şiddeti ile olacak iş değil.

Neyse şimdi sorunlu süreçler başlıyor. İlk olarak önümdeki Corolla'nın tamir masrafı 26 bin TL tutmuş. Adamın servisi 800 TL'ye klima gazı doldurup 300 TL'ye antifriz suyunu değiştirmiş. Değişen ön/arka tampon ve kaputa kıyasla cidden saçma bir masraf çıkmış. Onu geçtim sağlam farlarını da değiştirmişler. Adam geçen günde değer kaybı için 8 bin TL talep etti. Kötü olmak istemem ama kabul etmezseniz dava sürecine geçeceğim dedi.

Bendeki araç ise 2000 model Mercedes E200'dü. Servisin incelemesi sonucunda arka tarafta 30 küsür bin TL'lik bir masraf ön gördüler. Sigortadan eksperi çağırdık işte o da çalışmalara başladı. Cuma günü ise ağır hasardan dolayı tamirin mantıklı olmadığı aracı perte çıkaralım teklifinde bulundular. 20 yıla yakın bir süredir araç bizde, huyunu suyunu her şeyini biliyoruz. Evet cidden temiz sorunsuz da bir araba, maddi dışında manevi bir değeri de var. Resmen burnumdan geldi tatil, saçma sapan bir sürü iş çıktı.

Fazla uzatmadan direkt sorulara geçeyim :(

1) Kazadaki kusurluların yeniden incelenip belirlenebilmesi için izleyebileceğim bir süreç var mı? Bu noktadan sonra değer mi?
2) Önümdeki aracın istediği değer kaybı için nasıl ilerlesem? Genelde 2-3 bin TL'lik ücretlere anlaşılıyordu sanki.
3) Araba perte çıksın istemiyoruz ama sigortanın teklifini kabul etmezsek tüm tamir masrafı bize kalacak gibi duruyor. Başına gelip alternatif çözüm bulan var mı?
4) Pert teklifini kabul etmek durumunda kalırsak piyasada yönelebileceğimiz en mantıklı 0 ve 2. el araç önerileri alabilirim. Maksimum 120-130K diyelim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yolda kamera varsa onların kayıtları geçerli, araç kamerası hakkında bir fikrim yok ama niye geçerli olmasın(?) Cep telefonuyla tehlikeli araç kullananları çekip şikayet edebiliyorsun sonuçta, kanıt olarak mahkemeye de sunulur diye tahmin ediyorum.

İlk başta oldu bittiye getirmişler. Siz de sesinizi çıkarmamışsınız anlaşılan. Önceden onayladığınız bir durumsa geri çevirmeniz zor. Ama onaylamadan, sadece öyle bir ceza/karar çıktıysa ona itiraz edebilirsiniz.

Değer kaybı için mahkeme ile nasıl para talep ediyor ki? Bu daha önceden de duyduğum bir şey de bana saçma geliyor hep.

Senin arkadaki araç denildiği gibi ben durmuştum, arkamdaki çarpınca vurdum diyorsa da arkandakinin arkasındakinden talep edemiyor musun bir şey?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
xaty said:

Senin arkadaki araç denildiği gibi ben durmuştum, arkamdaki çarpınca vurdum diyorsa da arkandakinin arkasındakinden talep edemiyor musun bir şey?


Dediğin gibi bu durumda en arkadaki sorumlu, pert teklifini de onlar yaptı :(

Diğer araçlarda bildiğim kadarıyla kamera yoktu. Benzer şekilde yolda da yok diye hatırlıyorum ama soruşturulabilir. Dava süreçleri ise çok karışık bide uzun sürüyormuş okuyup araştırdığım kadarıyla. Olaya girişip sonuçlanamadan dava masraflarının elde patlaması olasılığı var diye yazmışlar birkaç yerde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Bildiğim kadarıyla değer kayıplarından öyle hayal edilen rakamlar alınamıyor. Ama tutanak tutulduktan sonra işin akışını değiştirmek bence çok zor. Sonuçta referans alınan o. En kötü ihtimalle itiraz edip bunu yazdırman gerekliydi.

Mahkemede hakim falan hayatta fren izinden falan anlamaz. İşi bilirkişiye devredecek. Çektiğin fotolarda da bu fren izlerinin falan gayet net gözükmesi gerekli. Bilirkişi hasarlara bakacak, araçların enerjileri falan filan...

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Teşekkür ederim bu arada herkese :)

Emin değilim ancak kabul edersem sigorta şirketi dediğin şekilde yapacak. Satarken araçta pert kaydı oluyor ancak piyasadan biraz daha ucuza kar atarak satıyorlar.

Ya bu değer kaybı için nasıl ilerlemeliyim? Değer kaybı davası açmayı düşünen adamın arabası 2017 model Toyota Corolla 1.6 Touch Multidrive S olarak geçiyor. TSB'nin sitesinde aracın rayiç bedeli 97.907 TL olarak çıkıyor. Ön/arka tampon ve kaputu değişmiş, servis faturasını gönderdi. Toplam 26 bin TL tutmuş ki 800 TL klima gazı ve 300 TL antifriz suyu değişim ücretleri var. Kaza sonrası adamın farları sağlamdı tümden değiştirmişler. 8 bin TL değer kaybı talep ediyor :(
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...