Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Adblue


aktiftablet

Öne çıkan mesajlar

İnatla dizel araba almaya devam ettiğimiz için başımıza bi de bu çıktı.

Aklıma takılan farklı markaların arasında fark var mıdır? Araca (adblue enjektörüne falan) zarar verecek kadar kalitesizlik olabilir mi?

Ucuza nerden alırız, ucuz mazot satan kamyoncu istasyonları gibi ucuz adblue da var mıdır?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tır şöförüyüm. yeni nesil tırların bir çoğunda adblue olayı var. bir çok firmada iptal ettiriyor ek maliyet oluyor diye.
tüv muayenesinde ve trafikte problem yok. aracın çekişinde yada motorunda problem çıkardı diyenide duymadım.
sadece avrupa çalışan tırlarda yol kontrollerinde ceza yazıyorlarmış duyduğuma göre.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Adblue dizel motorlarda şu anki emisyon norm değerlerinin tutturulması için (Euro 6) gerekli ek katkı. Euro 4-5 dönemlerinden beri ağır araçlarda (otobüs, kamyon) var, her markada olmasa da pek çok firma kullanıyor. Yasal sınırlar daha da zorladıkça yavaş yavaş daha küçük motorlara, binek arabaya da gelmeye başladı. Teoride içindeki etken madde üre, kamyon şoförleri zorda kalınca adblue deposuna işemek suretiyle bile idare ediyorlar (denerseniz risk sizin, yatırım tavsiyesi değildir.).

Yasal gereklilik olduğu için aslında yasal olarak iptali mümkün değil. Motorlar elektronik olarak eğer Adblue alamazsa performans düşürmeye ve belli deviri geçmemeye programlanır. Komple durma olmaz ama araba "gaz almaz". Üstte dendiği gibi motor beynine sensörlere vb müdahale edilerek merdiven altı yerlerde bu güç düşümü engellenebiliyor (tabii BMW araba alan adam bunu arabasına yapar mı o ayrı. Gerçi Ferrari'ye tüp takan adam gördü bu memleket). Normalde TÜV muayenesinden geçmemesi ve yakalanırsa yolda da ceza yemesi gerekir, ama pratikte ne kadar uygulanıyor veya ne kadar sık denetleniyor bilmiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komodo said:

Abi baktığım kadarıyla 1 litre adblue 500-1000 km gidiyomuş. Litresi 6tlymiş. Ucuzunu alsan ne kadar kadar kar edeceksin?


10lt alırsan en ucuzu 60tl işte. Ama mesela würth 1.89lt 94tl şu an n11de.

Motor çalışmaz diye mesaj veriyo araç ama bi deniycem bakalım bitince nolucak, aldığımı hemen doldurmıycam.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

miyaw33 said:

Hem tir soforuyum diyorsun hemde resim yok. Koysana söyle karşılıklı tir resimleri

:D pek resim falan aklıma gelmez çekmek sen dedin diye kurcaladım telefonu bi kaç tane atayım.

Tır Fotoğrafları











bonus olsun buda :)


kaç tane upload sitesine yükledim :D foruma koyunca hata veriyor umarım bunda olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o ayakkabılar süs bu arada avrupada çok yaygın(sabitlenmiş oraya) :D

biz ayakkabı ile tır a binmeyiz ayakkabılar kapı ile basamak arasında kalır yani yolda düşmez. ama arasıra binenler nerede çıkarması gerektiğin karıştıyor ablamızda bunlardan biri :D

-

sarı volvo kepçe efsane bişey bu arada pek piyasada bulunmaz boy olarak apartman gibi fotoğrafda net belli olmasada. kovası 22 ton kum alıyor tek seferde :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

HocaEfendi said:


biz ayakkabı ile tır a binmeyiz ayakkabılar kapı ile basamak arasında kalır yani yolda düşmez. ama arasıra binenler nerede çıkarması gerektiğin karıştıyor ablamızda bunlardan biri :D


Türk şoförünün tır kabininde 3 vazgeçilmezi zaten:
- ayakkabılık
- sigara için çakmak
- ortalığın tozunu almak için basınçlı hava çıkışı

Adamlar kabini hakikaten ev mahremiyetiyle, ev temizliğiyle koruyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hoca bu tır işleri karlımı? benim özel harekatçı yiğenim(adam doğuda, bekar parayı çarçur etmedi bu işe girdi) eniştesiyle tır işine girdi.6 ay baya sıkıntı çekti randıman alamadı pes etmedi ama.şimdi kazandırıyor çok şükür diyor.ha arkasında enişte var ben bildim bileli adam uzun yol şöförü.benimde kanıma girmeye başladılar ufakdan..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Frostbite said:

hoca bu tır işleri karlımı? benim özel harekatçı yiğenim(adam doğuda, bekar parayı çarçur etmedi bu işe girdi) eniştesiyle tır işine girdi.6 ay baya sıkıntı çekti randıman alamadı pes etmedi ama.şimdi kazandırıyor çok şükür diyor.ha arkasında enişte var ben bildim bileli adam uzun yol şöförü.benimde kanıma girmeye başladılar ufakdan..


Özellikle uzun yol şoförleri fena kazanmıyorlar bildiğim kadarıyla. Hele hele bir şekilde dil falan da varsa Avrupa ülkesine kapak atarsa junior mühendis kadar maaş alabilir. Uzun yol ülkelerarası aracı hem herkese emanet edemiyorsun, hem çok daha ciddi sertifikasyonları falan var, hem sürekli evden uzakta diye çok tercih edilmiyor, hem de trafiğiydi, kontrolüydü, kantarıydı falan zor iş, haliyle batı Avrupa'da pek şoför bulunamıyor. Şu an işte doğu Avrupalılar daha çok bu işte, Rumenler falan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Rewendor

ayakkabı önemli.hakikaten evimiz orası çünkü tenekede yaşam. hadi ben şehir içi çalışıyorum günde 12 saat kadar o kabinin içindeyim uzun yol çalışanlar günlerce o kabinde.

basınçlı hava standart zaten fren sistemi için :)

@Frostbite
çalışacağın sektör,dorse çeşidi , bölge bunlar etken para kazanmak için
ama son 10 yıldır küçük esnafa ekmek yok büyük şirketler döndürüyor. lastik alırkende kazanıyor yakıt alırkende.fabrikayı kendine bağlarkende.
ben olsam girmem yani kendin sürmeyeceksen daha sıkıntılı. piyasaya(ülke içi) çalışan bi şöförün aylığı 4bin civarında şuan en aşşağı.

-
ülkeler arası (transport) olayı çok farklı ya şöförler sefer başı artı maaş alır maaş 1800 tl falan sabit + 500-800 euro arası sefer başı.tabi bunun cezası rüşveti falan sana ait.şirketten şirketede değişiyor ücretlenmdirme.çoğu şöför dil bilmez çat pat anlaşıyorlar tarzanca heryerde geçerli :)
kendimi biraz daha tecrübeli hissedersem düşünüyorum bende.

araç sahibi içinde prosedür farklı türkiyeye göre iş bulmak dönüş yükü bulmak belgeler falan.

yeni tır almak isteyen birinin en en en son düşünmesi gereken yurtdışı işi.

@sanssizsansli
starbuckstan da içeriz ısmarlarsan bi white chocolate mocha.
müzik olayı karışık damar dinlemem pek :D rap pop falan.

@Esh
man ı ben çok severimde bir çok şöför sevmiyor çözemedim :)

@Flassh
ehliyet , src 4 yada 3 , psikoteknik , sayısal ehliyet , 1-2 yıl yurt içi tecrübe(kar kış yağmurda falan) pasaport , istanbuldaki büyük uluslar arası çalışan bi kaç firma(orkun,ekol vb) ilk 2 yada 3 sefer yardımcı şöför ondan sonra tek başına yollar senin.ha bide avrupa yüklü navigasyon.şeyi unuttum iman gibi yürek ve günlerce evden uzak kalma olayına kendini hazırlama. yurt dışı olayında sürmekten çok kapılardaki evrak olayıları sıkıntılı orayı çözmen gerekiyormuş en basit hataların cezası 2000 eurolardan başlıyormuş.

---
bu arada ben 28 yaşında(32 yaşındayım) aldım ehliyeti üni okumadım bi kaç ticari hüsrandan sonra vasıfsız asgari ücrete talim edeceğime mesleğim olsun dedim bu yolu seçtim ama pişmanmıyım derseniz pişmanım..

bi bonus daha gelsin.

transport çalışan bi arkadaşımızın hazırladığı video.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=U3q8HyDniJQ?feature=oembed" width="459">

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

HocaEfendi said:

@Rewendor

ayakkabı önemli.hakikaten evimiz orası çünkü tenekede yaşam. hadi ben şehir içi çalışıyorum günde 12 saat kadar o kabinin içindeyim uzun yol çalışanlar günlerce o kabinde.

basınçlı hava standart zaten fren sistemi için :)


Biliyorum konuya aşinayım da kabinde de çıkış olması ekstra, hatta bazı markalarda yurtdışı satışlarknda olmayıp bizde oluyodu o özellik :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...