Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Doom Eternal


Cd-

Öne çıkan mesajlar

of hala çocuk tier "beceremedin ondan sevmedin", 60 olacak yaş hala ilkokul tauntları. yazmışım zaten platformingi beceremediğim noktada sildiğimi, hatta videosunu da koymuşum. aferin maymun gibi zıplamışsın aktif. ben yapamadım 6-7 kerede. oyunun sözümona shooting/melee kısmı da sarmadığından kasmaya değecek birşey yok. sevse insan kendisi otomatik uğraşır zaten geçene kadar.

"yanıp sönmeye başladım gel hpni topla" diyen oyun da varsın eksik olsun achi listemde.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arkadaşlar chainsaw sınırsız kullanım değil bu arada, 3 kere kullanabiliyorsunuz, arada yerden refill çıkıyor. Aşırı bi zorluk yok tabi ama özellikle hard-nightmare oynarken ammo - chainsaw management yapmak gerekiyor. Hele hele boss fightlarda ciddi hesaplamalar yapmam gerektiğini hatırlıyorum. roketleri salarım, küçükleri öldürmeyeyim ki bütün op silahları majorlere harcadıktan sonra chainsawla refill yapıp devam ederim gibisinden. 

gereksiz takıldınız yani chainsaw işine. hani mermi bitti chainsaw bastım sonsuz mermi oh mis durumu yok o kadar da. Easy'de oynuyosanız bilemicem sdfg ben nightmarede bitirdiydim. zaten 2 sayfa önce yazmışım özellikle final bossu geçmem 2 gün sürmüştü.

 

@Sam yanıp sönmede finisher yaptığında gelen hp o kadar az ki çok bi şey ifade etmiyor. asıl götü toplayan rune unlock edince geliyodu sanırım, düşmanı omuz silahıyla yaktığında her ateş ettiğinde armor piece düşürüyodu, bi de frost bomb yedirdiğinde health piece düşürüyor. zor durumlarda o ikisini kullanıp hayatta kalıyordum. Ama yine yine yine söylemek durumundayım. En aşağı hard'da oynayın, yoksa cidden 1 armor piece 25 armor falan dolduruyosa kolay seviyelerde, o zaman cidden çocuk oyunu gibi olur.

bi de şunu tekrarlayayım, platforming olayını abarttıklarını kabul ediyorum ? muhtemelen ilk oyunda 2-3 örneği insanların hoşuna gitmişti, bunlar da DAHA FAZLA KOYALIM demişler. halbuki bi şey güzelse tadında olduğu için güzeldir. O kısmını es geçmişler.

 

son edit: o kadar çok konuştunuz ki Ancient Gods Part 1'i almıştım ama biraz oynayıp bırakmıştım. onu bitireyim bari canım çekti lel

Xenocide tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

xeno chainsaw limiti olduğunu oyunun ilk 5dk'sında filan söylüyor oyun, o kadar bilinçsiz saymayın beni ya lol. etrafta KOCA KOCA yakıt pickupları filan. kendisi dolması zaman alıyor vs biliyorum, mesele çokluğu azlığı değil res management olarak. mesele bunun ediniliş ŞEKLİ. oyunu SHOOTER olarak oynamak mümkün değil, illa bir yumruk, illa bir testere. bunlar herşey bitmeden kullanılmazdı normalde fantezi filan yapılmıyorsa.

ha flame kısmına değinmedim çünkü o da aynı şey. o da melee res management'ın üçüncü çeşidi sayılır. diplerine girip yakıyorsun, aoe yumruk sayılır.

nerede yumruk? nerede testere? nerede melee range aoe? ya kardeşim bırak ben istersem uzaktan sıkarım istersem yakından sıkarım. türün adı SIKMA. eğer "hpni/ammonu haketmek için bunları keseceksin" diyorsa oyun o zaman VURAYIM ve öyle düşürsünler. parlayana sıkınca hp vermiyor, invullu animasyon kasınca veriyor lmao. gerçekten tam bir dizayn şaheseri. türün geldiği nokta buysa üstüne toprak atsınlar.

execution seyredeceksem de bu var.

bunda da 4-3'e gelmiştim sonra pil bitmişti, eternal'ın zevzek kısmını geçmeden silmeyi zerre sallamıyorum yani.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi "shooter oyununda yumruk testere olmaz adı shooter türün adı SIKMA" çok spesifik ve dar bi eleştiri. bak beğenmemiş olabilirsin, bu yüzden oyunu kendi adına kötü bulmuş da olabilirsin bunlar okey ama "shooter oyununda chainsaw kullanmak zorunda bırakmak olmaz" demek başka bi şey. aynı yorumu o zaman eski doom için de "shooter oyunu, gidip kırmızı sarı mavi kart arıyoruz. ateş ederek açmalıyız kapıları" gibi yapabilirim. Manasız bi bakış açısı bence. 

Finisherları optionstan kapatabiliyorsun bu arada. Oyun onu nasıl ayarlıyor bilmiyorum, belki finisherları kapattığında her düşman öldürdüğünde kendi hp dropluyodur. Hiç kapatmadığım için bi fikrim yok. İlk Doom 2016'da trailerda finisher görünce çok yadırgamıştım öööf oyunu konsol bebesi god of war kafasına çevirmişler diye, ama oynayınca finisherların güzel yedirildiğini ve o fast paced combatın içinde çok yakışıklı durduğunu düşündüm. Mesela şey detayı çok hoşuma gitti, finisherı düşmana ne tarafından yaklaşırsan o taraftan yapıyor. Yukarıdan aşağı yaparsan yere yatırıp kafasına basıyor, soldan sağa yaparsan kolunu kırıyor gözüne sokuyor, ne bileyim ortadan yaparsan elini karnına sokuyor falan filan. Hatta bunların challangeları var, 5 farklı finisher yap diye, ona göre bölüm sonunda ekstra skor alıyosun ki bunlar "%100 bitiricem"ciler için güzel challangelar.

 

Eski doom videosunu atıp nerde testere nerde yumruk demen talihsiz chainsawı o kadar kullanmıyorduk ki, neredeyse sadece öylesine vardı oyunda. ben köpek gibi oynardım zamanında, çok az hatırlıyorum kullandığımı. sen de söylemişsin zaten kullanmıyorduk diye. Adamlar oyuna testereyi kullanılır bi şekilde eklemişler işte. Yumruk kısmına gelirsek de, eski doomlarda berserk mod vardı ve aldığında silahların kalkıyor sadece yumruk kullanıyordun, vurduğun patlıyodu. Adamlar bu mekanikleri günümüze gayet de güzel entegre etmişler kanımca. Birebir aynı olmasını beklemek katı bi muhafazakarlık oluyor. Hani o zaman yukarı aşağı bakma da olmasın, eski doomlarda sabit bakardık düşman yukarıdaysa auto aim hallederdi işi. 

Özellikle Doom 2016, "çok eski bir oyunu temel ruhunu koruyarak ama muhafazakar bi şekilde olmadan nasıl günümüze import edersin ve herkesin ilgisini çekersin" sorusunun cevabıdır bence. Eternal da aynı formülü kullanarak successorlük görevini yerine getiriyor zaten.

 

 

ha bi de, elbette Mick Gordon faktörü. Adamlar yeni bi tür ürettiler resmen, fast paced action FPS'in içinde müziğin ne kadar iyi kullanılabildiğini ve ne kadar ciddi bir fark yarattığını gördük hep beraber ve böyle oyun yapılıyor şu anda Metal: Hellslinger diye. Resmen yeni bi genre üretildi Doom 2016 sayesinde. 

 

Şu da o oyunun trailerı. tamamen Doom'un formülünden yola çıkılmış bi iş:

 

Xenocide tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gene önceye dönüyorum, DOOM shooter'ı tanımlayan oyun oldu. ve evet doom'da melee herşeyin bitmezse yapmazsın özel bir challenge run filan değilse, sıkarsın ya uzaktan ya yakından. daha nasıl ifade etmek lazım bilmiyorum. "olmaz" değil ayrıca mesele, "zorunlu bırakılması" burada odaklandığım husus.

hayır kapıları ateş ederek açtırmak BAMBAŞKAAAAAAA bir durum. iki tane key toplamakla "2 tane specialı öldürdün hadi git şu trashın ümüğünü sık" rotasyonu bambaşka şeyler, o noktada artık gameplay shooterlıktan çıkmış. key toplamanın bazen gereksiz uzatılmasını eski oyunlar için eleştirmişim zaten, bence o da oyunun akışını gereksiz süründürebilen birşeydi. "artık key toplatmıyoruz" olabilirdi bu oyunda getirdikleri yenilik, kimsenin doom'u "of ne güzel key arıyorduk ya tadı damağımda, keşke gene key arasam" diyerek andığına şahit olmadım.

options'dan kapatılan sadece yanma/sönme efekti bildiğim, ilk mesajı attıktan sonra biraz araştırdım ama yokmuş öyle birşey. ben de trailer'da gördüğümde "İSTEDİĞİMİZ ZAMAN KEYİF İÇİN yapabiliyorsak arada değişiklik olabilir" diyerek yaklaşmıştım ama öyle değilmiş o iş, res management'ı ona bağlamış adamlar. önden/arkadan/sağdan/soldan bütün varyasyonları 2 saatte gördüm zaten oyunun akışı gereği zorunluluktan 37612786253 kere yapıldığı için. bayık, oyunun akışını da bozuyor. 5 trash yanyana, bunları uzaktan tararken hoop yanıp sönüyor biri haydaa hadi içlerine portluyorsun. yapmazsan kendini gimpliyorsun.

nerde testere nerde yumruk dediğimden ne anladın bilmiyorum, ben de zaten kullanılmıyordu diye bunu kanıtlayan video atmışım? kendin kabul ederken bunu beni destekliyorsun zaten? berserk 'mod' demişsin işte oyunun temel, taban, zemin gameplay'inde yok bunlar. 'doom gibin' denince first person SHOOTER anlamına geliyordu. yumruk filan street fighter, mortal kombat işleri.

temel ruhunu korumamışlar, içine edip bırakmışlar. muhafazakarlık filan değil bu, hele hele "tüfek koymuşlar artık bu oyun rpg değil" filan denen bir forumda iki sıkış, bir yumruk rotasyonuna bağlanmış oyuna shooter diyebilmeniz cidden inanılmaz. normalde kazığa bağlayıp yakarsınız yani bu kadar deviasyon olan bir oyunu. eski doom'ları gerçekten sevmemiş demek ki kimse bu yalapşap "oyunu çıkarmadığımız yıllarda yetişen god of war neslini nasıl çekeriz" düşüncesiyle yapılmış oyunu benimseyebilmek için.

ve bak daha platforming'i eklemedim! onu da ekleyince benim bu gömmelerim çok hafif kalır. siz 10 sayfa itin bir yerine sokmuş olurdunuz normalde.

'herkesin' ilgisini çekmemişler işte. 95'te doom 2 ile, red alert ile pc oyunlarına başladım. benim gözümde şu oyun çıkacağına "id kapandı" haberi gelseydi keşke. hatırası bozulmamış olurdu.

neyse çok uzatmayayım sonuçta seven sevmiş, sevginizi baltalamak değil mesele. oyun benim için DEVASA bir hüsran, doom her zaman saf shooter'la özdeşleşen oyun olagelmişti benim için. bu eternal tam bir resident evil güney afrika tier netflix reimagining benim açımdan.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 saat önce, Sam dedi ki:

of hala çocuk tier "beceremedin ondan sevmedin", 60 olacak yaş hala ilkokul tauntları. yazmışım zaten platformingi beceremediğim noktada sildiğimi, hatta videosunu da koymuşum. aferin maymun gibi zıplamışsın aktif. ben yapamadım 6-7 kerede. oyunun sözümona shooting/melee kısmı da sarmadığından kasmaya değecek birşey yok. sevse insan kendisi otomatik uğraşır zaten geçene kadar.

"yanıp sönmeye başladım gel hpni topla" diyen oyun da varsın eksik olsun achi listemde.

Ne var gül geç, maymundan ileri bir zekan varsa benzer bi laf sok, şu kadarcık sözü kaldıramayıp maymun diye hakaret etmen yaşından değil anladığım kadarıyla, karakterinden..

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, Sam dedi ki:

 

hayır kapıları ateş ederek açtırmak BAMBAŞKAAAAAAA bir durum. iki tane key toplamakla "2 tane specialı öldürdün hadi git şu trashın ümüğünü sık" rotasyonu bambaşka şeyler, o noktada artık gameplay shooterlıktan çıkmış.

E yani bunun sonu gelmez, tabii ki kendi argümanını desteklemek için ONLA ONUN ALAKASI YOK diyeceksin, ama bal gibi de benzer şeyler söylüyorsun. Yumruk atmak, elektrikli testere kullanmak shooterlıktan çıkartıyorsa key toplamak da shooterlıktan çıkartır. İkisi de shooterlıktan çıkartmaz.

 

Alıntı

options'dan kapatılan sadece yanma/sönme efekti bildiğim, ilk mesajı attıktan sonra biraz araştırdım ama yokmuş öyle birşey. ben de trailer'da gördüğümde "İSTEDİĞİMİZ ZAMAN KEYİF İÇİN yapabiliyorsak arada değişiklik olabilir" diyerek yaklaşmıştım ama öyle değilmiş o iş, res management'ı ona bağlamış adamlar. önden/arkadan/sağdan/soldan bütün varyasyonları 2 saatte gördüm zaten oyunun akışı gereği zorunluluktan 37612786253 kere yapıldığı için. bayık, oyunun akışını da bozuyor. 5 trash yanyana, bunları uzaktan tararken hoop yanıp sönüyor biri haydaa hadi içlerine portluyorsun. yapmazsan kendini gimpliyorsun.

 

Yanma sönme efekti olabilir doğrudur. Yalnız sıkıntı şurda, finisher çektiğinde 20 hp'ni 100 hp'ye doldurmuyor. 20'yi 30'a dolduruyor hatta 25'e. Oyunu HİÇ finisher çekmeden çok rahat bitirirsin. Oradan gelecek olan kaynağa zerre ihtiyacın yok. Ben genelde mobility sağladığı için kullanıyorum zaten cacodemonlarda mesela finisher kullanarak kendini yükseltip sonra dash ile vertical mobility imkanı doğuyor. yoksa oradan gelecek 5 hp 3 armor benim oyunumu değiştirmiyor. Yanlış yere takılıyorsun. Flame Thrower ve granade'ler ağırlıklı olarak resource managementla alakalı. Finisherlar değil.

 

Alıntı

nerde testere nerde yumruk dediğimden ne anladın bilmiyorum, ben de zaten kullanılmıyordu diye bunu kanıtlayan video atmışım? kendin kabul ederken bunu beni destekliyorsun zaten? berserk 'mod' demişsin işte oyunun temel, taban, zemin gameplay'inde yok bunlar. 'doom gibin' denince first person SHOOTER anlamına geliyordu. yumruk filan street fighter, mortal kombat işleri.

Ben de zaten onu dedim, haklısın işte kullanılmıyor evet. Oyunda var olan bir şey var ve kullanılmıyor. Şu anda kullanılıyor olmasını eleştiriyorsun, eski doomlarda yeteri kadar kullanım alanı olmamasını eleştirmek yerine. Tuhaf yani, diyecek bi şey bulamıyorum. Oyunda godaman bi content var, fakat kullanman için hiçbir sebep yok. Sen sorunu burada değil, ötekinde görüyorsun, sırf öteki doom eski ve ilk doom, o yüzden hatalı tasarım OLAMAZ muhafazakarlığı yüzünden.

berserk 'mod' dediğim, ekstra yüklenen bi mod manasında değil abi ?‍♂️  normal oyunun içinde pickup olarak var. oyunda bi sürü powerup pickupları vardı, hala var. berserk onlardan biri.

al videosu 3.41'den itibaren anlatıyor, geçerli zamandan verdim linki orayı açması lazım:

 

 

Alıntı

ve bak daha platforming'i eklemedim! onu da ekleyince benim bu gömmelerim çok hafif kalır. siz 10 sayfa itin bir yerine sokmuş olurdunuz normalde.

bi tek burada hak veriyorum sana. onu söyledim zaten. benim için oyun 80/100 ise, platforming'in yarısını çıkartıp kalanını da daha natural bi şekilde implement etselerdi 95/100 olacaktı. 

 

Alıntı

'herkesin' ilgisini çekmemişler işte. 95'te doom 2 ile, red alert ile pc oyunlarına başladım. benim gözümde şu oyun çıkacağına "id kapandı" haberi gelseydi keşke. hatırası bozulmamış olurdu.

Tabii ki herkes derken %100'den kastetmiyorum. Bana dünyada popülasyonun tamamına hitap eden tek bir şey söyle. Elbette birileri bazı şeylerden rahatsız olacak, benim dediğim Doom veteranlarının da çoğunluğu oyunun vaziyetinden memnun. Gözardı edilmemiş olmaktan memnun. Ama Doom ile hiç tanışmamış biri de epey aksiyonlu ve güzel bir oyun oynuyor oluyor. Herkes dediğim bu, bunu açıklamak zorunda olmamalıydım bence. Şimdi redditten "doom veteranıyım, bu oyun çohkötü" postları falan bulma bana, dediğim gibi mutlaka bazı insanlar şikayet edecektir. Ama genel resimde eskiyi ve yeniyi büyük oranda tatmin edebilmiş olan çok nadir örneklerdendir. Mesela Doom 3 bambaşka bir oyundu. Doom veteranlarının majority'sinden nay yemiştir. Ama bu yemedi. Olay bu.

 

Tekrar söylüyorum, finisher HİÇ kullanmadan çoook rahat bitirirsin oyunu. eksikliğini hissetmezsin. Chainsaw biraz gerekli. Ama onu da her 4 atışta bir kullanıyormuşuz gibi bi vaziyet de yok. Ben nightmare'da oynamış olmama rağmen, her 2 major combatta 1 kere falan kullanmışımdır. Çok zor olan yerler vardı, 4 tane hell baronun geldiği yüzlerce ufaklığın geldiği combatlar oldu, oralarda mecburen 3 hakkımın üçünü de kullandığım olmuştur belki ama o da mesela şeyden, atıyorum baronu railgunla öldürmek istiyorumdur, railgun mermim bitmiştir, onu yenilemek için. yoksa diğer silahlarımda mermiler duruyor. genelde spesifik olarak kullanmak istediğim silahın mermisi bittiği için kullanıyordum ve bu çoğu zaman double barrel shotgun oluyordu. o yüzden aslında chainsaw da kullanmasan, bi silahın mermisi bitince diğerine geçmeyi göze alıyorsan, yine çalışır. Nightmare'da olmaz bi tek bu. Normal ve Hard'da olur gayet. Hele bi de max. ammo capacity'i artırdığın zaman genelde ihtiyacın kalmamaya başlıyor.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, aktiftablet dedi ki:

Ne var gül geç, maymundan ileri bir zekan varsa benzer bi laf sok, şu kadarcık sözü kaldıramayıp maymun diye hakaret etmen yaşından değil anladığım kadarıyla, karakterinden..

baydı çünkü gelip gidip bu ezme çabaları. buraya yazarım öyle, discord'dan mention gelir orada öyle. laf atıp geri laf yiyince "its a prank bro!" diye kaldıramayacaksan kendi karakterini bir sorgulaman lazım gelir. sana maymun demedim, maymun gibi zıplamışsın dedim. karşındakini ezmek için övündüğün şeyin bir değeri olmadığını anlatmak için. ama sana maymun denmiş diye algılamışsın, 'şu kadarcık sözü kaldıramamışsın'. kimin zekası ne seviyede bir yorum yapmıyorum bunun üstüne, yazarken iki kere oku, iyi algıla, ona göre bir cevap seç.

oyun eleştiriyoruz, diğer arkadaşlar "hitap etmemiş" demiş doğrudur. "yok yok ezikler becerememiş zaaa" diye geliyorsun. senin maymundan ileri zekan varsa otur yaz xeno gibi düşünceni.

46 dakika önce, Black-ice dedi ki:

sam ve gülüp geçmek :ddd

aktiftablet'le samimiyet derecesinde bir sohbetim yok, mizahi de değil. "maymun gibi zıplamışsın, aferin" mesela bayağı gülünecek birşey ama "zekan maymundan ileriyse" diye köpürmüş gülüp geçmek yerine. buna bir yorum yapmamışsın çünkü sam'e sataşmak low-hanging fruit camiamızda.

45 dakika önce, Xenocide dedi ki:

E yani bunun sonu gelmez, tabii ki kendi argümanını desteklemek için ONLA ONUN ALAKASI YOK diyeceksin, ama bal gibi de benzer şeyler söylüyorsun. Yumruk atmak, elektrikli testere kullanmak shooterlıktan çıkartıyorsa key toplamak da shooterlıktan çıkartır. İkisi de shooterlıktan çıkartmaz.

Yanma sönme efekti olabilir doğrudur. Yalnız sıkıntı şurda, finisher çektiğinde 20 hp'ni 100 hp'ye doldurmuyor. 20'yi 30'a dolduruyor hatta 25'e. Oyunu HİÇ finisher çekmeden çok rahat bitirirsin. Oradan gelecek olan kaynağa zerre ihtiyacın yok. Ben genelde mobility sağladığı için kullanıyorum zaten cacodemonlarda mesela finisher kullanarak kendini yükseltip sonra dash ile vertical mobility imkanı doğuyor. yoksa oradan gelecek 5 hp 3 armor benim oyunumu değiştirmiyor. Yanlış yere takılıyorsun. Flame Thrower ve granade'ler ağırlıklı olarak resource managementla alakalı. Finisherlar değil.

 

Ben de zaten onu dedim, haklısın işte kullanılmıyor evet. Oyunda var olan bir şey var ve kullanılmıyor. Şu anda kullanılıyor olmasını eleştiriyorsun, eski doomlarda yeteri kadar kullanım alanı olmamasını eleştirmek yerine. Tuhaf yani, diyecek bi şey bulamıyorum. Oyunda godaman bi content var, fakat kullanman için hiçbir sebep yok. Sen sorunu burada değil, ötekinde görüyorsun, sırf öteki doom eski ve ilk doom, o yüzden hatalı tasarım OLAMAZ muhafazakarlığı yüzünden.

berserk 'mod' dediğim, ekstra yüklenen bi mod manasında değil abi ?‍♂️  normal oyunun içinde pickup olarak var. oyunda bi sürü powerup pickupları vardı, hala var. berserk onlardan biri.

al videosu 3.41'den itibaren anlatıyor, geçerli zamandan verdim linki orayı açması lazım:

 

 

bi tek burada hak veriyorum sana. onu söyledim zaten. benim için oyun 80/100 ise, platforming'in yarısını çıkartıp kalanını da daha natural bi şekilde implement etselerdi 95/100 olacaktı. 

 

Tabii ki herkes derken %100'den kastetmiyorum. Bana dünyada popülasyonun tamamına hitap eden tek bir şey söyle. Elbette birileri bazı şeylerden rahatsız olacak, benim dediğim Doom veteranlarının da çoğunluğu oyunun vaziyetinden memnun. Gözardı edilmemiş olmaktan memnun. Ama Doom ile hiç tanışmamış biri de epey aksiyonlu ve güzel bir oyun oynuyor oluyor. Herkes dediğim bu, bunu açıklamak zorunda olmamalıydım bence. Şimdi redditten "doom veteranıyım, bu oyun çohkötü" postları falan bulma bana, dediğim gibi mutlaka bazı insanlar şikayet edecektir. Ama genel resimde eskiyi ve yeniyi büyük oranda tatmin edebilmiş olan çok nadir örneklerdendir. Mesela Doom 3 bambaşka bir oyundu. Doom veteranlarının majority'sinden nay yemiştir. Ama bu yemedi. Olay bu.

 

Tekrar söylüyorum, finisher HİÇ kullanmadan çoook rahat bitirirsin oyunu. eksikliğini hissetmezsin. Chainsaw biraz gerekli. Ama onu da her 4 atışta bir kullanıyormuşuz gibi bi vaziyet de yok. Ben nightmare'da oynamış olmama rağmen, her 2 major combatta 1 kere falan kullanmışımdır. Çok zor olan yerler vardı, 4 tane hell baronun geldiği yüzlerce ufaklığın geldiği combatlar oldu, oralarda mecburen 3 hakkımın üçünü de kullandığım olmuştur belki ama o da mesela şeyden, atıyorum baronu railgunla öldürmek istiyorumdur, railgun mermim bitmiştir, onu yenilemek için. yoksa diğer silahlarımda mermiler duruyor. genelde spesifik olarak kullanmak istediğim silahın mermisi bittiği için kullanıyordum ve bu çoğu zaman double barrel shotgun oluyordu. o yüzden aslında chainsaw da kullanmasan, bi silahın mermisi bitince diğerine geçmeyi göze alıyorsan, yine çalışır. Nightmare'da olmaz bi tek bu. Normal ve Hard'da olur gayet. Hele bi de max. ammo capacity'i artırdığın zaman genelde ihtiyacın kalmamaya başlıyor.

onla onun alakası yok çünkü oyunun gameplay'inin yüzde kaçı hangisiyle geçiyor diye basit gözlemle ağırlık derecelerini ortaya koymak mümkün. ben diyorum ki arabyı sürerken vites değiştirmek bayık, sen diyorsun ki "e kontağı çevirmek de bayık ona birşey demiyorsun". aynen bunun gibi bir durum.

efendim oyun hp/armor/ammo doldurmak için ANA kaynak olarak bunları sunmuyor mu? sunuyor. bir encounter bölgesinde etrafta kaç kaynak önceden pickup olarak konmuş belli. bunların bir totalini yazmak mümkün. gelen moblardan ne kadar toplanabilir kaba bir tahminde bulunulabilir, ayrıca oyunun dediği can ne kadar azsa o kadar boostluyor verdiği şeklinde. benim oynadığım yere kadar ammo de haddinde kadar doluyordu. "ya bunu yapmadan da oyun biter" demek bayağı uçuk bir iddia. youtube'a "can you beat doom eternal without" yazmayı dene, bir bak bakalım sonuçlara. benim gördüklerim:

- guns (nuff said lmao)

- walking

- weapon upgrades

- chainsaw

yumruksuz/meleesiz gibi birşey yok. ha insan neden kendini bilerek gimplesin, normal gameplay oynamak isteyen bir insan neden challenge run yapmak zorunda olsun? yani adamlar bu dizaynı ilk dk'dan "bu oyun böyle oynanır" diyerek eğitiyor açılışta. "fallout'u combatsız bitirdim" gibi birşey yapılabilir mi, yapılır herhalde birileri yapmıştır ama oyunun esas tasarımı bu şekilde değil.

hayır eski doom'larda eleştirecek birşey yok. askerler de süngü taşıyabilir ama süngü hücumu yapmak için değil, cephane biter artık son çare. belki sonda 1-2 trash kalmıştır işte onlar chainsaw ile geçilir sonra ammo toplanır açılan odadan vs. niye chainsaw kullanmak isteyeyim? "ya arabaya el freni koymuşlar neden bunu kullanmak istemiyorsun yani onun da duyguları var" filan mı yani nedir bu düşünce? açarım melee oyunu onda doğru düzgün keserim, doom'da melee kullanmak fransız restoranında hamburger sipariş etmek gibi.

biliyorum pickup olduğunu of xeno. iyice cahil yaptınız beni lol. yani KUBAT DEMIC da bir pickup, bunların kondukları kullanım yerleri çok spesifik duruma özel. bunun üstüne inşa edilmemiş oyun. resource management için zorunlu değil. sen de biliyorsun bunu.

doom 3 de işte quake dönemi sonrası id'nin "ya millet half-life filan derken bizi unuttu, hikayeli birşey yapalım" diye bir relevancy çabası. bu da gow, asscreed, parkur oyunları dönemi sonrası böyle "ya cuf cuf ateş etmeyi hala seviyorlar serious sam vs iş yapıyor ama biz gene ekstra şaklabanlıklar ekleyelim" diye tam hilkat garibesi birşey çıkarmışlar. id'in son 20 yılı bir düşüş öyküsü zaten q3 ertesi. kendilerini böyle pazarlamak istemişler, tutmuş mudur olabilir. benim eleştirim tutmadı diye değil zaten. yazmışım detaylı nedir.

--------

neyse şunu da eklemek istiyorum sona çünkü kavgayla uğraşmak istemiyorum artık.

@aktiftablet

ps: insanların zekası var ama maymun gibi zıplayamıyorlar, horgörmeyelim maymunları. maymun doomguy'dan iyi geçer o yerleri. maymun saymak bir hakaret olarak alınabilir ama maymun gibi zıplamak ancak övgü olur. zekasına bakmadan insanlardan net iyi oldukları bir alan. bunu da bayağı samimi yazıyorum, kinaye filan değil.

hiçbir zaman kimseye hakaret olmadı maksadım ama şu ezmeye çalışma huyundan vazgeçin bana karşı. hakaret olarak alınan birşey olduysa özür dilerim ama etki/tepki oluyor. en son lazy lion/bored ape nft'ye birşey dedim diye yemediğim laf kalmadı. kişiyle konuyu ayıralım birbirinden artık ricam.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

uzun uzun  yazmissiniz okuyup cevap yazacaktim ama 

Alıntı

lmao. gerçekten tam bir dizayn şaheseri. türün geldiği nokta buysa üstüne toprak atsınlar.

okey iyi eglenceler

 

doom 2 videosunu koyum lmao mouse koymuslar oyuna butun stratejik aim alma bozulmus coluk cocuga oyun yapmislar lmao ustune toprak atalim yazmakla ayni sey su elestirilerin.

Sparkcaster tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ilk yazdığında gördük gold.

sam ne aradığını koymuş doom2 videosuyla ama strawman yapmadan max yazılabilen “birşey yazacaktım ama yazmadım okbye” anlaşılan. neyse xeno sağolsun oturdu yazdı birşeyler.

şimdi gene “öff sam strawman dedi casus belli dedi” yazılır birazdan.

3… 2… 1…

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 dakika önce, Black-ice dedi ki:

asddsf örneklere bak

ya ciddi ciddi oyunlarda backup weaponın ne olduğunu anlatmak mı lazım? sonsuz ammolu tabancaları, melee tuşlarını filan hayatında hiç görmedin mi? “öff” deyip geçeceğin bir yemleme mesajı mı gene?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Burda uzlasabilecegimiz ikna edebilecegimiz birsey yok seni, adamlar arcade fps yapmislar, combati da daha derin hale getirmek icin yaratiklara zayiflik verip executelara vulnerable getirme imkani sunmuslar, sana da hitap etmemis sen sonsuz ammolu bir koseye comelip herseyi kesmeli bir corridor shooter istiyorsun, doom eternal oyle bir oyun degil, ama oyunun tasarimina laf etmek komik kaciyor biraz yani kusura bakma her encounter arti aralardaki challenge encounterlar inanilmaz iyi tasarlanmis ve muthis zevkliydi. momentum oyunu olmus tamamen hic durmaman gerekiyor olmemek icin ve bunun icin de bircok tool koymuslar oyuna.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Sparkcaster benim de kimseyi “ya oyunu sevmiştim ama sam şimdi bombaladı, meğer bütün o zevkim bir yalanmış, playtime kadar süre depresyona girdim” durumuna sevketmek gibi bir maksadım yok bunları yazarken. böyle birşeyin de yapılabilmiş olduğunu sanmam kendi eleştirimi yazıyorum, siz de karşısında savunan kendi argümanınızı yazıyorsunuz. bu kadar. forumda eskiden beri bunu yapıyoruz zaten, değişmedi doom aksine lol.

maksimum işte xeno platforming konusunda hak verdi, eyvallah yani gene bu tartışmaların çoğunun geldiği noktadan fazla bir uzlaşı durumu.

doom2 18dk speedrun videosu koyuyorum, sen de “köşeye çömmeli sonsuz ammo oyunu istiyorsun” diye geliyorsun. bu strawman’in dik alası şimdi bunu söylemeyeyim de ne yapayım. asgari yapılması gereken bu kadar çarpıtmamak yazılanları. işte o zaman uzlaşı imkansız çünkü ben ne desem sen hoşuna gitmeyen bir yöne yorumlayacaksın. hayır efendim eternal’ın bütün yapması gereken executeları ve platformingi atması. bunun haricinde bir eleştirimi gördünüz mü? hayır. o resourcelar killerden düşmeli melee range istemeden.

ha ben strawman yapacak olsam şimdi sana “düşman saldırılarını invul animasyonla cheeseleyebileceğin bir oyun arıyorsun” filan diyebilirim. ama doğrusu bu değil. bu şekilde yaklaşmamak lazım konuya.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 dakika önce, goldbären dedi ki:

bu tip tartışmalarda sürekli insanlara üstü örtülü hakaret eden sensin (fps demeye utanırım), sonra hemen çete oldunuz vs. mağdur edebiyatı sdfs.

öfff

yazıp bırakmam lazım şunu aslında blackice gibi. fps demeye utanırım lafını id’e gömdüm, onlar sonuçta bu oyunu öyle sunuyor. nasıl bazı arakadaşlar gelip gidip her yerde bethesda falloutlarına shooter yakıştırması yapıp laf gömmeden edemiyor, bir kere ben de yapayım dedim ama hemen çarpıtmışsın.

”ya bunu ortamıza alıp itip kakmaya çalışınca karşılık veriyor bu nasıl mağdur, mağdur dediğin uslu uslu oturur saldırılırken” mantığıyla yaklaşmamak lazım.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oldurdugun yaratigin ammo dusurmesi bir tasarim derinligi katmiyor, ama dibine girip execute atmak icin map awareness a hizli hareket etmeye ve dibine girene kadar olmemeye ihtiyacin var

9 dakika önce, Sam dedi ki:

hayır efendim eternal’ın bütün yapması gereken executeları ve platformingi atması.

bunu yaptigi zaman any other fps oluyor, yaratiklari vulnerable state e getirmek tamamen risk and reward sistemi ve oyunun tum combat designi icinde mukemmele yakin calisiyor ve inanilmaz da tatmin edici
 

 

Arkasinda bu kadar elegant bir tasarim varken bunlari atsinlar demek cok komik. Oynamak zorunda degilsin zaten begen diye de zorlamiyor kimse de, oyuna cop demek sacma

 

1 saat önce, Sam dedi ki:

"ya millet half-life filan derken bizi unuttu, hikayeli birşey yapalım" diye bir relevancy çabası.

.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

36 dakika önce, Sam dedi ki:

ya ciddi ciddi oyunlarda backup weaponın ne olduğunu anlatmak mı lazım? sonsuz ammolu tabancaları, melee tuşlarını filan hayatında hiç görmedin mi? “öff” deyip geçeceğin bir yemleme mesajı mı gene?

ya işte bu bi kural değil abi. "Shooter oyunu böyle olur, melee backuptır aksini yaparsan kutsal metne hakaret edersin" diye yazılı bi şey yok, eskiden böyleydi diye böyle devam etmek zorunda mı? Bence daha iyi bi formül olmuş, melee'yi de oyunun içine yedirmiş adamlar. Kenarda öyle oyunun %95'inde dokunmayacağın bi şey olmaktansa aktif kullanıyorsun. Dibine kadar Arcade oyun bu, asker süngü takar ama mecbur kalmadıkça kullanmaz gibi bi realistik örnekle açıklamak aşırı saçma. Realizm örnekleriyle açıklamaya kalkışırsak eski doom dahil bütün doom oyunlarını komple alıp çöpe atmamız lazım. Beğenmemişsindir, ayrı. Ama oyunu ucubeye çevirmiş iddialı. BU İŞ BÖYLE YAPILMAZ kısmı aşırı iddialı. Yok artık yani sdgbjh adamlar son 10 yılın en iyi arcade shooterını yapmış, BU BÖYLE YAPILMAZ. 

 

36 dakika önce, Sparkcaster dedi ki:

Burda uzlasabilecegimiz ikna edebilecegimiz birsey yok seni, adamlar arcade fps yapmislar, combati da daha derin hale getirmek icin yaratiklara zayiflik verip executelara vulnerable getirme imkani sunmuslar, sana da hitap etmemis sen sonsuz ammolu bir koseye comelip herseyi kesmeli bir corridor shooter istiyorsun, doom eternal oyle bir oyun degil, ama oyunun tasarimina laf etmek komik kaciyor biraz yani kusura bakma her encounter arti aralardaki challenge encounterlar inanilmaz iyi tasarlanmis ve muthis zevkliydi. momentum oyunu olmus tamamen hic durmaman gerekiyor olmemek icin ve bunun icin de bircok tool koymuslar oyuna.

 

şu mesela önemli. Bütün oyunu momentum üzerine, hiç durmamak sürekli zıplayıp bi yerlere tırmanma, uçma, kaçma üzerine tasarlamışlar. Oyunun temel formülü bu zaten. Ve müziğin de etkisini kullanarak uzun süren combatları eğlenceli tatmin edici hale getirmek olay. Finisherlar momentum yaratıyor, chainsaw hem momentum yaratıyor, hem major combat ortasında combatı bırakıp fıldır fıldır mermi arama gibi bi saçmalıktan kurtarıyor. Yani özetle 2 özellik de, oyunun ana mekaniği olan non-stop momentuma hizmet eden şeyler. Atıyorum chainsawla mermi alma olmasaydı, 2 şeyi değiştirmek gerekirdi. Birincisi combatların uzunluğunu düşürmek gerekirdi. Toplamda 150 yaratık spawn oluyosa, bunu 50'ye düşürmek gerekirdi çünkü combat öncesi topladığın ammo ortalama olarak o kadarına yetecekti, ikincisi mermi hesaplaması yapmayan oyuncuyu combatı bırakıp mermi aramaya mecbur bırakacaktı. İlki oyunun en önemli kısımlarından biri olan müzik-momentum uyumunu kaybetmene sebep olacaktı, zira combat başladıktan 1 dakika sonra max. bitecekti. Müziğin buildup'ı yükselmesi, playera gaz vermesi ve sonlanması için 1 dk yeterli değil. ikincisi de direk olarak combat focusunu bozarak momentumu bozacaktı. 

Ve kanaatim, bu formüle bu çözümler gayet başarılı. Oyun arcade olmasaydı derdim ki bu ne lan testereyle kesince niye mermi çıkıyo ne saçma. Ama sapına kadar arcade yani ve eğlenceli. Sırf sorunu çözmüş olmak için eklencek olsa sınırsız mermi yapar geçerdin.

 

 

ha bu arada, oyunun ortalarından sonra bi kılıç alıyosun, o da chainsaw gibi, 2 ya da 3 kere kullanabiliyosun sanırım haritanın izbe yerlerinde ammosu var, o da instant kill basıyor. sen onu görsen demek ki 

şu arkadaş301783-Doomguy-Sword-DOOM-Eternal-8K.jpg

Xenocide tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...