Jump to content
pattisliborek

Starfield

Öne çıkan mesajlar

§ 12 Haz 2022, 18:42

AI destekli prosedürel yapmışlardır. Ama teknoloji epey gelişti, en azından coğrafya gibi şeyler açısından epey iyi olur. Üzerinde medeniyet olan yerleri de kendileri yapmışlarsa tamam işte.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 12 Haz 2022, 18:44

yani o gezegenlerin çoğu boş olacaktır doğal olarak, sonuçta dedikleri gibi goldilocks değilse gidip üstüne şehir filan kurulmaz, her birine de insanlar yayılmamıştır vs. ama evet belki komünitenin yaptıklarını indirebilen bir portal arabirimi olursa büyük potansiyeli olur.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 12 Haz 2022, 18:47

o kadar alani questle doldurmak mumkun olmaz sistem basi 2 quest degilse, generic 5 tentacle bocek kes gel questi icinde yuzulmez ins.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 12 Haz 2022, 18:48

insan eline otomatik silah alınca rpg'den çok fps kafasına giriyor. birçok ayrıntı gereksiz gelmeye başlıyor. inş bunda da öyle olmaz. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 12 Haz 2022, 18:50

tabi muhtemelen prosedüreldir ama bomboş olmak zorunda da değil, prosedürel base'ler, outpostlar falan da oluyo sonuçta sdfg

lakin büyük şehirlerin, medeniyetlerin interactive npc'lerin olduğu major yerler 2-3 sistemde falan olur. gerisi explorable extra kontent

 

yine bile gayet güzel. zırt pırt loading de olmayacaksa Star Citizen'e ciddi rakip geliyor demektir sonunda. yıl sonuna kadar bi squadron 42 gameplay teaser'ı beklerim valla eğer competitive kafadalarsa.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 12 Haz 2022, 18:55

prosedüreli iyi kotarmışlarsa gene oyunun elle yapılmış kısmını bitirdikten sonra oyalayabilir, ben radiant ai questleriyle bile takılmıştım bayağı lol. üstünde daha çok uğraşmışlardır bu sefer herhalde.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 12 Haz 2022, 18:59

Outer worlds gibi ama open world hatta open space? Bu defa alırım. Çok korkunç kötü olmadığı sürece eğlenceli olabilir open space shooter.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 12 Haz 2022, 19:09

Ship combat var, space trading, mining vb de vardir herhalde. Gezegene kurdugumuz outpostlardan urunu al git sat, modlar ile potansiyel muthis.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 12 Haz 2022, 19:17

game passa gelecek galiba bu. pass olacağı için oynarım da yoksa 1-2 hafta beklerim iyi mi kötü mü olmuş diye. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 12 Haz 2022, 19:18

evet day 1 gamepass. ben de o kadar sövdüm ama gamepass alacağım gibi mecburen, kesin kazık fiyatta olur bu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 12 Haz 2022, 19:23

bi geri tepme falan olsaydı silahlarda keşke. gunplay tırto idi 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 12 Haz 2022, 20:18

Such customization, much wow

Za55Xpo.jpeg

 

Yine yapmış yapacağını gönüllerin hırsızı asd

emcj2hg1c3011.jpg?auto=webp&s=8814212cf3725abaf732392d9cecdebd8a89dbe5

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 12 Haz 2022, 20:24

100 Güneş sistemi

1,000 den fazla gezegen . Tümü grzip araştırmaya uygun.

Madencilik ve kaynak toplama.

Gezegende veya ayda üs kurma.

Üssü yönetecek kişiler bukup atama.

Kendi gemini inşa etme.

Geminin içi tam gezilebilir.

Gemiye mürettebat bulma/alma.

Gemiyi ucurma.

Detaylı gemi, silah, giysi ve mürettebat özelliklerini geliştirme.

Gezegende yaratık saldırmadı ve oynayan ateş etmedi. Bayıldım.

..

Teşekkürler Bethesda ❤️

Teşekkürler Todd Howard ❤️

..

Spoiler

 

Tüm bunları görmeden

düşünmeden

silah vuruş hissi lo lo looooo

Bu blizzart nöronlular asla değişmiyor.

 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 12 Haz 2022, 20:42

oğlum cyberpunka çok neon var diye tırt diyen gördü bu gözler

ben outer worlds diyenlere daha çok sinir oldum

olm uzayda geçince benzer oluyo biraz konsept her doğada geçen oyuna hmm obliviona benziyor ağaç var fln demeniz lazım aynı mantıkla

Black-ice tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 12 Haz 2022, 21:34

ALLAH GIBI OYUN!!!!

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 12 Haz 2022, 21:45

unutmayalım unutturmayalım...

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 12 Haz 2022, 22:13

keşke fakir pc'lerinde de çalışsa.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 13 Haz 2022, 04:08
7 saat önce, Black-ice dedi ki:

ben outer worlds diyenlere daha çok sinir oldum

olm uzayda geçince benzer oluyo biraz konsept her doğada geçen oyuna hmm obliviona benziyor ağaç var fln demeniz lazım aynı mantıkla

Uzay gemin var kaptanısın, bi crew var farklı factionlardan çeşitli questler alıp değişik gezegenlere/aylara gidip bir gizemi çözmeye çalışıyorsunuz. Tabi bu arada gittiğin random gezegenlerde sırf sen öldürüp xp al diye oraya toplanmış pirate/wildlife vs var. Npc modellerinde aynı odunluk var, crew memberlardan biri bi robot. Oyun RPG lite, gunplay için dandik bi FPS modu ve lockpicking benzeri skilller için minigameler var. Üstüne sanat yönetimi de çok benziyor.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 13 Haz 2022, 04:24

guzel duruyor ama ilk izlenim kolaya kacmislar. fallout 4 sandbox oyunlardan esinlenince fena olmamisti fakat bu demek degil ki yanindakinin kagidina bak, birebir aynisini yaz... survey > resources/fauna/flora. bu muydu gizliligin asil nedeni. aman no man's skyrim denmesin!

prosedurelini devamli gelistirmeyen oyunlarda rastgele gezegen yarat yaratabildigin kadar, sadece bir sayi. exploration kisvesi altinda grind.

sandbox rpg konusunda herkesten daha deneyimliler. bethesda dokunusu nedir sorusunun cevabi cilasi olmamali. moduler gemi disinda bir sey goremedim. gemi gayet guzel. eger ici kokpitten ibaret degilse stat disinda fonksiyonelligi varsa sahane zira crew demis, habitation demis, lander demis. uzay kapismasinda HP bar'a, onu vurulurken atesleme sisteminin infilak etmesine bakilirsa combat moduler degil. o konuda obur oyunlardan siyrilma firsati kacmis.

karakter sistemi alisagelindik seyler. 3 trait background'dan, 3 trait kendin sec. sonra da obur bildigimiz seyler. eskiden special yapiyorlardi karakter sistemlerini. artik nothing special yapiyorlar. challenge kotu sistem ama absurd bir challenge secilmedigi surece sadece ufak sikinti. 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 13 Haz 2022, 05:58
7 saat önce, sylvanas dedi ki:

keşke fakir pc'lerinde de çalışsa.

iksboks al 🙂

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 14 Haz 2022, 15:45

İnsanların bu oyuna neden heyecanlandığını anlamış değilim.
1000 gezegen, madencilik ve kaynak toplama, gezegende veya ayda üs kurma, kendi gemini inşa etme...
Eğer bu oyun "strateji" veya "simülasyon" ismiyle çıksa bunlar anlamlı olabilirdi belki.
Ama "RPG" adıyla çıkıyorsun ve questleri, diyalogları, karakterleri sunmak yerine, "1000 GEZEGEN, HEM DE 1000 TANE!" pompalıyorsun.
Yani ne biliyim, ABD'li adama RPG diyince Halo anlıyor tamam kabul de, grafikler dışında cezbedecek bir şey göremedim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 14 Haz 2022, 16:05

ogame de daha fazla gezegen var.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 14 Haz 2022, 16:53

Diger konuda da onu dedim zaten daha duyuruldugunda. Full marketing, başka bişey değil. Bugünun "1000 gezegen var"ı dünün "1000 in 1" ateri kasedi. Aynı şekilde 1000 de dersin 1.000.000 da. Zaten ruleset'ini yazmışsın bunun, orda 1000 yerine 1m de generate edersin. Ha 1000 diyelim de belki elle yaptik, herşeyini kontrol ettik sanarlar lol.

Ama sonuçta içerik, Creative Direction'ı yapilmamis, filtreden geçirilmemiş, yazılmış olan ruleset'in elinden çıkan otomasyon bi içerik olunca oyuncu, yapımcının kendisinin bile görmediği yerlerde oynuyo olacak. Bu 1000 tane gezegenin her bi noktasini kontrol edebilir misin bir yapımcı olarak? E o zaman, havada duran taş görünce bunu oyuncu report'layacak, adamlar da burda sorun varmis bizim procedural patlamış diyip düzeltecek (en iyi ihtimal). Hadi o taş düzeldi, tüm kontrol işini oyuncuya yükledin (Bethesda usulü QA), peki Creative Direction'ı da mi oyuncu yapacak? Yoo, oralar yine mal gibi boş, benzer ve sıkıcı görünmeye devam edecek.

Burdan AI sanat yapabilir mi'ye baglanabiliriz tabii. Evet yeterince iyi ögretirsen yapar. Ama ne verirsen onu sentezler. Bir: Daha o aşamaya gelemedik. İki: Öyle bisi yapılsaydı bunun havasını ata ata söylerlerdi. Böyle marketing kaçar mı.

Ben daha bi gezegen tasarlarken standart dag tepe algoritmalari disinda bir sonraki seviye diyebilecegimiz bir otomasyon görmedim hiç bir oyunda. Öyle bisi olsaydı bugun yeryüzü tasarlama araçlarının hiç birine ihtiyaç olmazdı zaten. Bak bi de bu dünya benzeri tasarımlar için. Bizim konuştuğumuz oyun scifi! Dünyadakinden farkli yeryüzü şekilleri olmasi lazım ama fizik kurallarına da uyması lazım. Daha bunun atmosferi, güneşi ve ışığı, sıvısı (su, metan artık ne varsa), canlısı vs var. Süper zor iş. 

Yaratıklar mesela, hadi diğer etkenlerin sıkıcılığını geçtik, gezegeni canlı gösteren en büyük etken. Nasıl yapacan o kadar farklı yaratık? E canlılık koymasan yine diğer bahsettiğim sıkıcı detaylara kalıyosun. Her gezegende 20 yaratık çeşidi olsa 20 milyon dolar eder sadece yaratıkların modelleri(animasyonlar, sesleri.. vs katmasan).

Ya spore yaratık tasarlama ekranı gibi internal bir tool tasarlayacan ve oradan randomize edecen. Bi kaç milyon random modelden gerçekçi güzel görünen 20k'yı ayıklayacan sonra da onları geliştirecen (ohoo), ya da aynı 100 yaratığın ismini rengini değiştirip minik modifikasyonlarla mmo styla iteleyecen. Ama 1000 gezegen? Hep aynı yaratıklar mı? Yoo bunlar Lesser Alpha Deathclaw, yersen. O zaman gezegeni farklı yaparken daha en önemli etkeni kaybettin. O 100 tane yaratığı tek bi yıldız sistemi yapıp orada kullansaydın daha mantıklıydı. Neyse daha böyle zilyon tane şey, görevler, kasabalar vs vs var da zaman yetmez.

Neyse o 1000 taneden 10 tanesine özen göstermişlerdir. Sonuç olarak diyeceğim, marketing kasacam diye yaptığın şeye ayırdığın vakti sadece 10 tanesine ayırsaydın da daha güzel olsaydılar. Ama Todd öyle yapmaz, bok rengi ceketi ve süslü ayakkabısıyla 20 yaşında imajı verirken, 1000 tane de gezegenimiz var der.

razzRaziel tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 14 Haz 2022, 17:21

Oooo

Todd un yakışıklılığını ve karizmasını kıskananlar da gelmiş

O ekip tamamlanıyor gibi

..

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Kayıt olun ve aramıza katılın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap

Yasal Duyuru

5651 sayılı kanun kapsamında, Paticik.com, işbu sayfadaki mesajların ve içeriğin Yer Sağlayıcısıdır. Yayınlanan içeriklerden doğabilecek her türlü sorumluluk içeriği üreten kullanıcıya aittir. Şikayet ve talepleriniz için buraya tıklayıp bize ulaşabilirsiniz. Alternatif olarak [email protected] e-posta adresinden bize ulaşabilirsiniz.

×
×
  • Yeni Oluştur...