Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Starfield


pattisliborek

Öne çıkan mesajlar

çok fazla önem yüklüyorsunuz gördüğüm kadarıyla procedural generation içeriğine. oyuna bayılmayanlar zaten o hand crafted 10 gezegeni oynayıp kenara koyacak. kalan 990 gezegen "10 gezegeni oynadım ama yetmedi, daha oynamak istiyorum" diyenler için. bl3 mesela hepsi hand crafted, oynadım bitti ve daha oynamak istiyorum ama birebir aynı mekanda birebir aynı içeriği tekrar etmek dışında bir seçenek olmadığından oyalayamayacak fazla. xcom'da hikayeyi bitirip kenara koyan da var, oyuna bayıldığı için rng ile yaratılmış bölümlerde random mission'la takılan da var.

kısacası sizi hedeflemiyor bethesda oyunu sevmeyen insanlar olarak, benim gibi insanları hedefliyor. siz 10 gezegen sayın zaten oyunu. post game oynamaya devam edecekler için +990 kısmı.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 saat önce, Bone dedi ki:

İnsanların bu oyuna neden heyecanlandığını anlamış değilim.
1000 gezegen, madencilik ve kaynak toplama, gezegende veya ayda üs kurma, kendi gemini inşa etme...
Eğer bu oyun "strateji" veya "simülasyon" ismiyle çıksa bunlar anlamlı olabilirdi belki.
Ama "RPG" adıyla çıkıyorsun ve questleri, diyalogları, karakterleri sunmak yerine, "1000 GEZEGEN, HEM DE 1000 TANE!" pompalıyorsun.
Yani ne biliyim, ABD'li adama RPG diyince Halo anlıyor tamam kabul de, grafikler dışında cezbedecek bir şey göremedim.

bethesda bir rpg çıkarıyorsa en azından skyrim kadar rpgsi olur heralde, o diğer 1000 gezegen, üs kurma vs. öğeleri de eklenince heyecanlandırıcı bir şey oluyor. benim için heyecan verici oluyor şahsen. bir iki uzay survival oyunu oynadım çok severek ama hep bir yerden sonra konusuzluk ve amaçsızlık baydı bıraktım. çok derin olmasa bile bi konu, bi hikaye akışı bana oyunu bu bayağı bir oynanabilir yapar.

kimsenin fallout 1-2 derinliğinde bir rpg umduğunu sanmıyorum ama en azından bi skyrim, oblivion olur gayet de yeter benim ve çoğu kişi için.

dünya üzerinde rpg öğesi içermeyen, 1000 gezegen, üs kurma vs. gibi olayları olan oyunlardan zevk alan insanlar var. şu olaylar aaa bi oyunda toplanınca zaten bir çok kişinin heyecanlanmasına yetiyor. 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

star citizen'a neden bu kadar heyecan yapılıyorsa aynı sebepten buna da yapıyorum. ben outer worlds gibi bir şey beklerken baya imersiv bir şeyler yapıyorlarmış adamlar. gemiye bin, loading ekranı gelsin, mapta gezegen seç loading ekranı gelsin, ondan çok var. bu çok büyük bir fark. SC'yi bu kadar arşa çıkaran da bu nüanslar zaten. hikaye lore konusunda endişelendirecek adamlar da değiller o açıdan da kafa rahat. bir de modları ve oyunun genişletilebilirliğini düşününce gayet kıpır kıpır oluyorum. 1050 ti'm bizlik bi şey yok dese de yine de heyecanlanıyorum.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

5 saat önce, senko dedi ki:

adamlarin fallout76 disinda kotu oyunlari yok

guvenmemek icin bi neden yok elde.

gerci ayni seyi projeckt red'e de diyordum witcher3 yu yapan sirket kotu oyun yapmaz diye, mega sictilar

beni de cok dinlemeyin yani sdf

skyrim action olarak ne kadar başarılı ise rpg olarak o kadar başarısız bir oyun

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cok olumsuz bakmiyorum ben, Sam gibi dusunuyorum az. Burada iki seye hitap edebilir bu tarz computer generated sistemler, 1000 gezegen muhabbeti...

i) Eger cidden istedigimiz yere settlement kurabiliyorsak, farkli manzara/tema/landscape gezegenlerde kahvemizi alip manzara seyretme keyfi..Ice planet olur, jungle olur, binary sunset olur, akliniza ne gelirse. Modern/realist grafiklerle bize bunu hayal ettirecek ilk oyun olacak dusununce ki baya guzel duruyordu gezegen screenshotlari.

ii) Oyunu uzun vadeli dusunduklerinden DLC upgrade'ler daha da onemlisi modderlara guvenmece. Diger elder scrolls oyunlarinin bile modlarla ne hale geldigini dusundugumuzde belki modderlara bu imkani vermek istiyor olabilirler. Boylece hem uzun vadeli kendileri sagma imkani hem de hep oyunu guncel tutma imkani veriyor. No Man's Sky'i hic oynamasam da zamanla ne kadar gelistigini soyluyor herkes ama orada yapimcinin asiri emegi/ugrasi var takdir edilmesi gereken. Burada ise Bethesda topu direk modderlara atarak incentivization'u komuniteye vermis oluyor hem de kendisi single player bir oyunda uzun vadeli monetizasyona gidiyor. Win-win.

Sotto tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Zaten düzgün bi rpg içeriği beklemiyoruz oyundan, worldbuilding ve genel yazım kalitesi asla CDPR / owlcat seviyelerine ulaşamayan rpg-lite aksyon kırması bişi olacak belli ki. Badhesdanın bu konuda track record ismiyle müsemma. Ha ama heyacan yaptıran space explorationdır gemi tasarlamadır, gemiye binip x ayına gidip görev yapmadır bu tür içeriği seamless verebilme ihtimali.

Bu arada space combat swtor gibi instanced olabilir çok dert değil (baya kötü görünüyor zaten dogfightlar) , ama uzay benzinimi alıp sistemden sisteme atlayıp istediğim gezegene üsse vs. inip görev yapıp maden kazıp kalkabiliyorsam, sonra ordan gelen resourcela kendime başka bi yerde üs kuruyorsam falan zaten oyunun diğer dandik taraflarına takılmam pek. Starcitizen light olabildiyse oyun o bana yeter.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

13 saat önce, Black-ice dedi ki:

bethesda bir rpg çıkarıyorsa en azından skyrim kadar rpgsi olur heralde
kimsenin fallout 1-2 derinliğinde bir rpg umduğunu sanmıyorum ama en azından bi skyrim, oblivion olur gayet de yeter benim ve çoğu kişi için.

 

umarım öyle olur.

Fallout 4 üs kurmaya çok fazla odaklanmıştı, hikayeden kopartıyordu beni. Fallout 76 ilk çıktığında üs kurmaktan NPC bile eklememişlerdi, sonradan düzelttip geliştirdiler.
Skyrim gibi olsa bile yeter.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

12 saat önce, senko dedi ki:

adamlarin fallout76 disinda kotu oyunlari yok

guvenmemek icin bi neden yok elde.

gerci ayni seyi projeckt red'e de diyordum witcher3 yu yapan sirket kotu oyun yapmaz diye, mega sictilar

beni de cok dinlemeyin yani sdf

 

açıkçası "mega sıçtılar" dediğin oyun, Oblivion ve Fallout 4'tan kat kat iyi oyundu. tek sıkıntısı GTA Online klonu özellikler ekleyelim/çıkaralım derken konsol optimizasyonunu tamamen ihmal etmelerdi. PS4'te çalışmaz halde çıkınca RDR2 tayfasının maskarası oldu. PC'de oynayanlar o tayfa kadar dert etmeden güzel güzel oynayıp bitirdi.
yoksa hikaye anlatımı, oyun mekanikleri, diyaloglar, seslendirmeler, grafikler açısından baksak gayet sağlam bir oyundu.

 

  

15 saat önce, razzRaziel dedi ki:

Diger konuda da onu dedim zaten daha duyuruldugunda. Full marketing, başka bişey değil. Bugünun "1000 gezegen var"ı dünün "1000 in 1" ateri kasedi. Aynı şekilde 1000 de dersin 1.000.000 da. Zaten ruleset'ini yazmışsın bunun, orda 1000 yerine 1m de generate edersin. Ha 1000 diyelim de belki elle yaptik, herşeyini kontrol ettik sanarlar lol.

 

ağır oldu bu, kavgada söylenmez.

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici

Oyunun 5 yıl sonraki hali beni asıl heyecanlandıran. Modder adamlar bu gezegenleri uygarlık, harabe ve zindan ile, uzayı da canlı ve terk edilmiş uzay üstleriyle dolduracaklar.

1000 gezegen boş olur da makul, gerçek dünyada olsa bunların zaten 10 tanesine yerleşilir, diğerlerinde basit bilimsel ya da askeri üs olur. AI çok gelişti, unuttuğunuz o. AI ile bu 1000 gezegenin 100 tanesine bunlar yapılır, questler bile konur. Onun yanında sürekli AI-generated getir-götür-SOS veren gemiyi kurtar-korsanları püskürt vb. görevler de olur bizi bu gezegenlere taşıyacak. AI-generated bounty hunter sistemi de olur.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, Bone dedi ki:

açıkçası "mega sıçtılar" dediğin oyun, Oblivion ve Fallout 4'tan kat kat iyi oyundu. tek sıkıntısı GTA Online klonu özellikler ekleyelim/çıkaralım derken konsol optimizasyonunu tamamen ihmal etmelerdi. PS4'te çalışmaz halde çıkınca RDR2 tayfasının maskarası oldu. PC'de oynayanlar o tayfa kadar dert etmeden güzel güzel oynayıp bitirdi.
yoksa hikaye anlatımı, oyun mekanikleri, diyaloglar, seslendirmeler, grafikler açısından baksak gayet sağlam bir oyundu.

 

13 saat önce, senko dedi ki:

adamlarin fallout76 disinda kotu oyunlari yok

guvenmemek icin bi neden yok elde.

gerci ayni seyi projeckt red'e de diyordum witcher3 yu yapan sirket kotu oyun yapmaz diye, mega sictilar

beni de cok dinlemeyin yani sdf

fallout 76'nın o çıkarkenki olayları, laylon çanta bi de scrap box için aylık 70 tl alması dışında bence pek kötü yanı yok. bildiğin sonsuz fallout 4 işte. sevenine baya güzel.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"no man's sky sonradan düzeldi" diyenler fo76'nın son halini bilmiyor tabii. daha dün yeni içerik yaması geldi 8gb, 4 yıldır tek kuruş ödetmeden içerik sağlıyorlar. bu kadar verimli oyun yok gibi bu devirde.

starfield için endişelenmiyorum o yüzden içerik olarak, gezegenlere sonradan kendileri bile ekleme yapabilirler.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla çok detaylı oynamadım da fo76'yı geçen sene falan triale açılmıştı o ara oynadım bikaç saat. çok yalap şalap bi oyundu. visual glitchler, tuhaf hareketler yapan yaratıklar vs. hatta bi yerde bi quest buglandı, partiyi bozup içeri sırayla girip questi alıp sırayla çıkmamız falan gerekti. öeh dedim.

o yüzden "2018'den bu yana getirdikleri nokta bu mu lan" diyip 3-4 saat sonra çıkmıştım. Keyifli olabilir ayrı konu, Ark da keyifli oyun mesela ama yalap şalap bugfest olduğu gerçeğini değiştirmiyor.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

On 14.06.2022 at 22:59, senko dedi ki:

adamlarin fallout76 disinda kotu oyunlari yok

guvenmemek icin bi neden yok elde.

gerci ayni seyi projeckt red'e de diyordum witcher3 yu yapan sirket kotu oyun yapmaz diye, mega sictilar

beni de cok dinlemeyin yani sdf

şu yaklaşımla kaç kere param yandı ya.

en çok üzüldüğüm sanırım Hellgate: London olmuştu - 60$-80$ mı ne vermiştik...

ama say say bitmez...

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...