Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Starfield


pattisliborek

Öne çıkan mesajlar

yani o gezegenlerin çoğu boş olacaktır doğal olarak, sonuçta dedikleri gibi goldilocks değilse gidip üstüne şehir filan kurulmaz, her birine de insanlar yayılmamıştır vs. ama evet belki komünitenin yaptıklarını indirebilen bir portal arabirimi olursa büyük potansiyeli olur.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tabi muhtemelen prosedüreldir ama bomboş olmak zorunda da değil, prosedürel base'ler, outpostlar falan da oluyo sonuçta sdfg

lakin büyük şehirlerin, medeniyetlerin interactive npc'lerin olduğu major yerler 2-3 sistemde falan olur. gerisi explorable extra kontent

 

yine bile gayet güzel. zırt pırt loading de olmayacaksa Star Citizen'e ciddi rakip geliyor demektir sonunda. yıl sonuna kadar bi squadron 42 gameplay teaser'ı beklerim valla eğer competitive kafadalarsa.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

100 Güneş sistemi

1,000 den fazla gezegen . Tümü grzip araştırmaya uygun.

Madencilik ve kaynak toplama.

Gezegende veya ayda üs kurma.

Üssü yönetecek kişiler bukup atama.

Kendi gemini inşa etme.

Geminin içi tam gezilebilir.

Gemiye mürettebat bulma/alma.

Gemiyi ucurma.

Detaylı gemi, silah, giysi ve mürettebat özelliklerini geliştirme.

Gezegende yaratık saldırmadı ve oynayan ateş etmedi. Bayıldım.

..

Teşekkürler Bethesda ❤️

Teşekkürler Todd Howard ❤️

..

Spoiler

 

Tüm bunları görmeden

düşünmeden

silah vuruş hissi lo lo looooo

Bu blizzart nöronlular asla değişmiyor.

 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oğlum cyberpunka çok neon var diye tırt diyen gördü bu gözler

ben outer worlds diyenlere daha çok sinir oldum

olm uzayda geçince benzer oluyo biraz konsept her doğada geçen oyuna hmm obliviona benziyor ağaç var fln demeniz lazım aynı mantıkla

Black-ice tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

7 saat önce, Black-ice dedi ki:

ben outer worlds diyenlere daha çok sinir oldum

olm uzayda geçince benzer oluyo biraz konsept her doğada geçen oyuna hmm obliviona benziyor ağaç var fln demeniz lazım aynı mantıkla

Uzay gemin var kaptanısın, bi crew var farklı factionlardan çeşitli questler alıp değişik gezegenlere/aylara gidip bir gizemi çözmeye çalışıyorsunuz. Tabi bu arada gittiğin random gezegenlerde sırf sen öldürüp xp al diye oraya toplanmış pirate/wildlife vs var. Npc modellerinde aynı odunluk var, crew memberlardan biri bi robot. Oyun RPG lite, gunplay için dandik bi FPS modu ve lockpicking benzeri skilller için minigameler var. Üstüne sanat yönetimi de çok benziyor.

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

guzel duruyor ama ilk izlenim kolaya kacmislar. fallout 4 sandbox oyunlardan esinlenince fena olmamisti fakat bu demek degil ki yanindakinin kagidina bak, birebir aynisini yaz... survey > resources/fauna/flora. bu muydu gizliligin asil nedeni. aman no man's skyrim denmesin!

prosedurelini devamli gelistirmeyen oyunlarda rastgele gezegen yarat yaratabildigin kadar, sadece bir sayi. exploration kisvesi altinda grind.

sandbox rpg konusunda herkesten daha deneyimliler. bethesda dokunusu nedir sorusunun cevabi cilasi olmamali. moduler gemi disinda bir sey goremedim. gemi gayet guzel. eger ici kokpitten ibaret degilse stat disinda fonksiyonelligi varsa sahane zira crew demis, habitation demis, lander demis. uzay kapismasinda HP bar'a, onu vurulurken atesleme sisteminin infilak etmesine bakilirsa combat moduler degil. o konuda obur oyunlardan siyrilma firsati kacmis.

karakter sistemi alisagelindik seyler. 3 trait background'dan, 3 trait kendin sec. sonra da obur bildigimiz seyler. eskiden special yapiyorlardi karakter sistemlerini. artik nothing special yapiyorlar. challenge kotu sistem ama absurd bir challenge secilmedigi surece sadece ufak sikinti. 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İnsanların bu oyuna neden heyecanlandığını anlamış değilim.
1000 gezegen, madencilik ve kaynak toplama, gezegende veya ayda üs kurma, kendi gemini inşa etme...
Eğer bu oyun "strateji" veya "simülasyon" ismiyle çıksa bunlar anlamlı olabilirdi belki.
Ama "RPG" adıyla çıkıyorsun ve questleri, diyalogları, karakterleri sunmak yerine, "1000 GEZEGEN, HEM DE 1000 TANE!" pompalıyorsun.
Yani ne biliyim, ABD'li adama RPG diyince Halo anlıyor tamam kabul de, grafikler dışında cezbedecek bir şey göremedim.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Diger konuda da onu dedim zaten daha duyuruldugunda. Full marketing, başka bişey değil. Bugünun "1000 gezegen var"ı dünün "1000 in 1" ateri kasedi. Aynı şekilde 1000 de dersin 1.000.000 da. Zaten ruleset'ini yazmışsın bunun, orda 1000 yerine 1m de generate edersin. Ha 1000 diyelim de belki elle yaptik, herşeyini kontrol ettik sanarlar lol.

Ama sonuçta içerik, Creative Direction'ı yapilmamis, filtreden geçirilmemiş, yazılmış olan ruleset'in elinden çıkan otomasyon bi içerik olunca oyuncu, yapımcının kendisinin bile görmediği yerlerde oynuyo olacak. Bu 1000 tane gezegenin her bi noktasini kontrol edebilir misin bir yapımcı olarak? E o zaman, havada duran taş görünce bunu oyuncu report'layacak, adamlar da burda sorun varmis bizim procedural patlamış diyip düzeltecek (en iyi ihtimal). Hadi o taş düzeldi, tüm kontrol işini oyuncuya yükledin (Bethesda usulü QA), peki Creative Direction'ı da mi oyuncu yapacak? Yoo, oralar yine mal gibi boş, benzer ve sıkıcı görünmeye devam edecek.

Burdan AI sanat yapabilir mi'ye baglanabiliriz tabii. Evet yeterince iyi ögretirsen yapar. Ama ne verirsen onu sentezler. Bir: Daha o aşamaya gelemedik. İki: Öyle bisi yapılsaydı bunun havasını ata ata söylerlerdi. Böyle marketing kaçar mı.

Ben daha bi gezegen tasarlarken standart dag tepe algoritmalari disinda bir sonraki seviye diyebilecegimiz bir otomasyon görmedim hiç bir oyunda. Öyle bisi olsaydı bugun yeryüzü tasarlama araçlarının hiç birine ihtiyaç olmazdı zaten. Bak bi de bu dünya benzeri tasarımlar için. Bizim konuştuğumuz oyun scifi! Dünyadakinden farkli yeryüzü şekilleri olmasi lazım ama fizik kurallarına da uyması lazım. Daha bunun atmosferi, güneşi ve ışığı, sıvısı (su, metan artık ne varsa), canlısı vs var. Süper zor iş. 

Yaratıklar mesela, hadi diğer etkenlerin sıkıcılığını geçtik, gezegeni canlı gösteren en büyük etken. Nasıl yapacan o kadar farklı yaratık? E canlılık koymasan yine diğer bahsettiğim sıkıcı detaylara kalıyosun. Her gezegende 20 yaratık çeşidi olsa 20 milyon dolar eder sadece yaratıkların modelleri(animasyonlar, sesleri.. vs katmasan).

Ya spore yaratık tasarlama ekranı gibi internal bir tool tasarlayacan ve oradan randomize edecen. Bi kaç milyon random modelden gerçekçi güzel görünen 20k'yı ayıklayacan sonra da onları geliştirecen (ohoo), ya da aynı 100 yaratığın ismini rengini değiştirip minik modifikasyonlarla mmo styla iteleyecen. Ama 1000 gezegen? Hep aynı yaratıklar mı? Yoo bunlar Lesser Alpha Deathclaw, yersen. O zaman gezegeni farklı yaparken daha en önemli etkeni kaybettin. O 100 tane yaratığı tek bi yıldız sistemi yapıp orada kullansaydın daha mantıklıydı. Neyse daha böyle zilyon tane şey, görevler, kasabalar vs vs var da zaman yetmez.

Neyse o 1000 taneden 10 tanesine özen göstermişlerdir. Sonuç olarak diyeceğim, marketing kasacam diye yaptığın şeye ayırdığın vakti sadece 10 tanesine ayırsaydın da daha güzel olsaydılar. Ama Todd öyle yapmaz, bok rengi ceketi ve süslü ayakkabısıyla 20 yaşında imajı verirken, 1000 tane de gezegenimiz var der.

razzRaziel tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...