Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Diablo 4 Ana Konu


Scalanova

Öne çıkan mesajlar

Phyx said:

ana sahnede opening ceremony'ten sonra 45 dakikalık diablo announcement'ı var

https://blizzcon.com/en-us/schedule#fri-nov-2


ula youtube'da bi sürü diablo 4'ten ne istiyoruz, how not to sıç like d3 falan filan vidyo var, herkes d4'e kerkiniyor da netflix dizisinin trailer'ını verip yönetmenini producer'ını konuşturmasınlar 40 dakka gfhdjasf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

açılışta 40 dakika netflix dizisi konuşacak kadar düşmedi daha ya blizz.

net olarak bir diablo oyunu gelecek de ne? division/destiny tarzı eşleşmeli mmo'msu bir oyun mu? yoksa tamamen revamp yiyip bambaşka birşey mi?

wow gibi eski tip mmo olmaz zaten o kesin.

bir de işte d1 remake gelecek de keşke resident evil 2 gibi remake yapsalar baştan sona oyunu tekrar. yapacakları malesef 4k hi res texture bastık alın oynayın win10'da diyecekler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sotto said:

hayvan gibi iyi oyun?

hahah.

michael jordan izlememis adamlarin lebron daha iyi demesi gibi birsey bu dedigin hani nick celtics diye basketten ornek vereyim dedim.
Mj (bir çoğu canlı olmamakla beraber) ve Lebron da izledim, Lebron daha iyi.

Kötü bir örnek olmuş, ama D3 tabi ki D2'den kötü oyun gerçeği değişmiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gangren said:

Çoğu ARPG gamerın istediği o zaten.

İyi grafik, akıcı gameplay, bug-free, P2W olmayan, eğlenceli ve semi-complex endgame'i olan bir oyun.

PoE'in endgame mesela aşırı complex bana göre, D3'ün de aşırı basit.
Ortası iyidir.
O kompleks yapı aslında hardcore gamer tayfasını da çekiyor işte. Casual taraf sevmiyor doğal olarak ama bunun da var olması zorunlu bana göre.

Ha olur da bir firma end-game tarafında casual ve hardcore gamer için birlikte content sunar ve hedefleri ayırır ise çok başarılı olur (bknz. kısmen wow)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Poe nin endgame complex değil. Sizi korkutan passive tree ve building.

Onun için proların yaptığı hazır buildler ile başlıyosunuz oynarken zaten ufak ufak çözüyosunuz.

Her lig eklenen contenti de ilk bi kaç günde çözersiniz. Veteran oyuncu da o contenti sizin gibi ilk defa görüyor.
Önünüze geçmesi olanaksız o sebeple

Axe'in dediği gibi daha sıkıntı olan trading :) Bi de motor.

Motor iyi olmadığı party play'i çok zor kılıyor. Çok cafcaflı efektlerde de lag oluşumu makinaya bağlı olarak normal.



D3'ün problemlerinden en büyüğü ise apple'ın dediği Rmah olması ve rmah'a bağlı olarak oyunun ilk etap da saçma zor olmasıydı. (Party ile goblin farmı yapmayanlar bilmezler)

Rmah sebebi ile kastimizasyon ve itemizasyonunu rare'ler üzerinden kurdular ve unique'leri çöp yaptılar.

Rmah kalkıp drop rate artınca da oyunu set unique'ler üzerinden diri tutmaya çalıştılar ama stat ve skill mekaniğinin basitliği ayrıca content yetersizliği sebebiyle oyun tek düzeleşti.

Yani aynı sisteme sahip olan grim dawn bile on gömlek üstün oyun d3'den. Build çeşitliliğinde sınır yok.


Biraz uzun oldu ama tüm mesele bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

PoE kompleks ve sürekli gelişen/yenilenen endgame'i sunmak zorunda tabi, oyuncuyu oyunda tutmak için. F2P olmanın getirdiği bir zorunluluk.

Diablo (veya Grim Dawn, Adventures of Van Helsing) gibi oyun/ek paket satışı üzerinden para kazanma şansı yok. Yeni league, yeni kozmetik, yeni itemlar oyuncuyu çekiyor.

Yeni gelecek oyun ARPG olursa, benzer bir cash-grab mekaniği mutlaka olacaktır, hazırlıklı olmak lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Borlach said:

D3'ün problemlerinden en büyüğü ise apple'ın dediği Rmah olması ve rmah'a bağlı olarak oyunun ilk etap da saçma zor olmasıydı. (Party ile goblin farmı yapmayanlar bilmezler)

Rmah sebebi ile kastimizasyon ve itemizasyonunu rare'ler üzerinden kurdular ve unique'leri çöp yaptılar.

Rmah kalkıp drop rate artınca da oyunu set unique'ler üzerinden diri tutmaya çalıştılar ama stat ve skill mekaniğinin basitliği ayrıca content yetersizliği sebebiyle oyun tek düzeleşti.

Yani aynı sisteme sahip olan grim dawn bile on gömlek üstün oyun d3'den. Build çeşitliliğinde sınır yok.


Biraz uzun oldu ama tüm mesele bu.


offf neydi o ilk zamanlardaki zorluğu. Butcher kesmek için yaptığımız farmın haddi hesabı yoktu. Enrage oluyordu dmg yetmediği için, tam butcher kestik ohh act 2 derken çölde sineklerden tek yiyorduk sdsfsa

goblin farm acayip bir şeydi ya, ömür törpüsü resmen.
legendary çıkınca üzülüyor sarı mace çıkınca seviniyorduk falan.

RMAH hatasını yapmasalar çok güzel bir oyun ortaya çıkabilirdi çünkü çoğu açıdan başarılı gerçekten. oynanış, akıcılık falan enfes.

rmah sonrası ve ek paketle gelen end game content olayı da başarılı adventure ıvır zıvır. ama işe temel çürük.

yoksa rmah'sız çıkan bir D3 yıkar geçerdi ortalığı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Borlach said:

Poe nin endgame complex değil. Sizi korkutan passive tree ve building.


Passive Tree ya da build değil oyunu complex yapan, en azından çoğumuz için.

Diablo veya farklı bir ARPG'de de gidip build arıyorsun ve cookie cutter buildler yapıyorsun.

PoE'ye başlayıp yarı yolda bırakmamı sağlayan bir dolu şey var:

Endgame'e ulaşma süresi
Aşırı RNG
Tek bir currency üzerinden yürümemesi, currency ratio, currency trading
Item çöplüğü, çoğu buildin bir itema bağlı olması
Lab
Mapping
League mekanikleri
Yeni karakteri kasma süresi

Bunların üzerine oyunun motoru (grafikler, akıcı gameplay) eklenince bir süre sonra MEEEEEEEEH diyip kapatıyorum.

Peki Diablo çok daha mı iyi? Kesinlikle hayır, orada da karakteri belli bir seviyeye getirdikten sonra "Ne yapsam şimdi?" diye kalıp, sıkılıyorsun.

Tam ortası lazım :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...