Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Tam otomatikten çift kavramaya geçilir mi?


Max Damage

Öne çıkan mesajlar

Şu an tam otomatik CVT kullanıyorum ve VAG'cı haterlara inat inanılmaz memnunum. Baskı balata aşınıyor mu, beyin arızalanacak mı, şanzıman ısınacak mı derdi yok fakat en büyük handikabı yakıt tüketimi.

Hem model yükseltmek hem de tasarruf için b segment bir dizele geçmek istiyorum ama adiler bir tane bile tam otomatik b segment araç yapmıyorlar. Gerizekalı Peugeot, 208'de EAT6 kullanmış ama onu da benzinli modeline koymuş. İ20 falan zaten benimkinden fazla yakıyor. Geriye Polo, Clio, Corsa kalıyor ve hepsi tamamen yarı otomatik kullanıyor. Zaten ikinci el alacağım için 50 binden aşağı dizel de yok. Yani araç her an sorun çıkarabilir, garantisi yok. Başka bir topicte birine 2015 fabrika çıkış tüplü Civicleri önerdim ama bütçemi aşıyor.

Kısacası yakıt tüketimi ve model yükseltmek için bu riske girmeye değer mi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Çift kavramadan uzak dur da nasıl yaparsan yap derim. gerçekten de diken üstünde oluyorsun, hele ki buraya yazacak profilde biriysen sıkıntı daha da büyüyor. benden çok daha iyi açıklayacak kişiler vardır elbette ama sözün özü çift kavrama olayı kağıt üstünde bile riskliyken üretilmiş bir hede.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gerçekten oturup kapsamlı şekilde araştırdım ve parçalar daha çok yerine oturdu. İstanbul'da yarı otomatik tamamen risk. Ha kimisi vardır araba yıllık 3-4 bin lira para yese gözüne gelmez o yüzden ben memnunum der ama ben tüm bütçemi araçta kullanacağım için olası bir arızada sıkıntı yaşarım.

Bu arada yeni gelecek Focuslarda 8 ileri tam otomatik Aisin şanzıman olacakmış. Para olsa beş dakika düşünmem alırım bir tane. Ya da göçük problemi halledildiyse yazın ZF şanzımanla gelecek dizel Civiclerden alırdım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yaklaşık 2 sene dsg dizel jetta kullanmış birisi olarak tavsiyem dsg den uzak dur. Eğer en ufak arızasında para önemli değil neyse verir yaptırırım diyorsan başka. En basitinden kavraması bile aşağı yukarı 100bin km den sonra sana 3-4bin masraf çıkartır. Enjektörü vs cabası. Araç kullanırken şanzıman sesini ve tepkisini dinlemekten keyif alamaz hale geliyorsun.

Clio gerek fiyatı gerek şanzıman ömrü nedeniyle polo dan önde. Onu tercih edebilirsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Clio bütçeme en uyan araç ama onun da debriyaj seti 4k'ya falan patlıyor. Tek şüphem bu yönde. Yetkili servise götürmesem işçilikten yırtarım ama parça pahalı euro falan malum.

Bütçeyi 85k'ya falan çıkarabilsem eco civic alacağım düşünmeden ama 75k'ya kadar çıkabiliyorum anca.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

5 senedir Seat grubundan DSG şanzımanlı araç kullanıyorum.
İlk aracım ibiza 4. senede kavrama problemiyle servise gitti. Kavrama değişti iyi niyet garantisinden(tüm bakımları servisde yapıldığından) 100 lira mı ne ödedim 5k ya yakın fatura çıkmıştı.

1 yıldır Leon kullanıyorum , garantiyi de uzattım 4 seneye. Sıfır DSG'li araç alıcaksan garanti uzatmak şart bence. Onun dışında DSG'li araç kullanırken , yokuşta ışıkda beklerken frene tam basmak , önce el freninin çekip sonra vitesi P konuma almak gibi ıvır zıvır şeyler var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

DSG en fazla keyfi ve uyumu TSI motor ile veriyor.

2012 sonrası modellerde kuru kavrama denemelerini bıraktılar. O sorunlar aşıldı. Fakat tork konvertörlü modellere göre daha hassaslar. CVT de tork konvertörü ile motordan tahrik aldığı için tüketimi yüksek.

Düşük tüketim için çift kavramalı otomatik kullanmak zorundasın ki o tork konvertörü aradan çıkabilsin.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Çift kavrama yarı otomatiklerin avantajı 6-7 ileri olmasıydı ve bu da yakıtı direkt olarak etkiliyordu. Son dönemde tam otomatikler de 6 hatta 8-9 ileri olmaya başladı ve firmalar yavaştan o tarafı tercih etmeye başladı.

Sonuçta müşteri ne isterse o oluyor zamanla. Bayideki satışçılar bile yarı otomatiği tıkalı trafikte boşa alacaksın, manuelde kullanacaksın dediğinde insan ister istemez soğuk bakıyor.

Neyse benimkiyle bir süre daha idare edeceğim gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Selam,

DSG en fazla keyfi ve uyumu TSI motor ile veriyor.

2012 sonrası modellerde kuru kavrama denemelerini bıraktılar. O sorunlar aşıldı. Fakat tork konvertörlü modellere göre daha hassaslar. CVT de tork konvertörü ile motordan tahrik aldığı için tüketimi yüksek.

Düşük tüketim için çift kavramalı otomatik kullanmak zorundasın ki o tork konvertörü aradan çıkabilsin.

Saygılar.


işte dsg'deki sorun da burada ortaya çıkıyor. dsg'nin tork konvertörü yerine kullandığı mekatronik vites değişimini yapan parça, içinde 60 bar'dan fazla yağ basıncı oluşturuyor. 60 bar çok ciddi bir basınç ve bu basınca tam anlamıyla uygun bir parça üretmek maliyet açısından problem. şöyle bir örnek vereyim doğalgaz boru hatlarındaki basınç 30 bar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Bar'dan yana sıkıntın olmasın :)
Dükkandaki salak bezli lastik hortum 10bar taşıyor :P
Diesel enjektörlerin basınçları 2500bar'a kadar çıkıyor.
Kullandığım basınçlı yıkama 200bar.

Çift kavramalıda esas ağırlıklı sıkıntı yağın ısınması ile oluşuyor, özellikle dur/kalk trafikte sürekli kademe değişimleri yağın ısınmasına sebep oluyor. Ani ivmeli kullanım da buna dâhil. Eğer performanslı kullanım yapacaksanız mevcut soğutma sisteminin upgrade edilmesi gerekli. Bu tarz kitler satılıyor.

Bir de ani hız değişimlerinde şanzıman ±1 kademe oynuyorsa sorun yok. Bu değişim ±2 kademe olacaksa eğer vites değişim süreleri uzuyor çünkü tüm değişim o kademe şaftı üstünde gerçekleşmek zorunda kalıyor. 1-3-5-7 kademeleri bir kavramada, 2-4-6-8 kademeleri bir kavrama üstünde. 3'den 4'e veya 2'e geçişte bir kavrama bırakıyor diğeri tutuyor. Fakat 3'den 5'e gibi değişimlerde mekatronik zaman istiyor.

Ben CVT'i seviyorum kademesiz yapısı sebebiyle. Zincirin gerginliğinde sorun yoksa eğer sıkıntısız bir sistem ki sistem otomatik geriyor da. Motordan gücün aktarılmasını da tork konvertörü hallediyor.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...