Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Imperator: Rome


Komutan

Öne çıkan mesajlar

Hmm senin dediğin çok zor sanki ama, karmaşık oyunlarda yapay zeka hep oyuncudan kötü kalıyor, bence donanımlar da izin vermiyor buna. Civ'de de aynı şey var, Anno'da da.

Yalnız oyunun tek olayının harita boyama olması engellenebilir, hatta harita boyamak diye bir şey ancak abuse'la falan mümkün olmalı. Şu an ilk oyunu çözdükten sonra ister istemez word conquest'e yöneliyor insan. Achievement eklediler, yok tall ülke yapma falan ama oyunun temel dinamikleri yine harita boyamaya yönelik.

Benim de hayalim yapay zekayla eşit şartlarda kıran kırana kapışmak ama onu donanımlar gelişene kadar olamayacak bir şey gibi belledim belirli karmaşıklıktaki oyunlar için. Yine de bunun dışında bazı şeyler yapabilirler. Ortalama bir oyuncu Fransa'yla tüm Avrupa'yı fethedebiliyorsa bu artık oyunu tasarlayanın hedeflediği bir şey demek diye bakarım ben.

edit: monarch point biraz board game temelinden gelen, biraz da büyük ülkenin gücünü sınırlamak için yapılmış bir şey. Kesinlikle artık daha iyisi yapılabilir ama asıl sorun o mu senin kadar emin değilim ben. 

eldar tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Monarch Mana kötü,AI kötü bunları kabul ederim

Ama oyunda iyi olan bir sürü sistem de var, eu2-3 den migrate etmiş. Hayvan gibi content var, johan fln mal ona ok , dlc politikaları rezalet , ama strateji oyunu seven kişi için döneme dair eu ya yaklasabilen oyun var mı?

Civilization çok daha soyut-board game hissi veriyor. Eu4 klonu oyunlar var, ama hiçbiri eu4 kadar başarılı değil bence

Ha bu arada ,madem paradox oyunu oynuyoruz , modlardan da bahsetmek gerek, sırf vanilla oynamak enayilik aslında. Yakında meiuo taxes 3.0 çıkacak mesela, eğer denemediyseniz ve daha kompleks bir eu4 tecrübesi istiyorsanız takip edin. Pop sistemi vs var, çok emek harcanmış.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aslında basit bir sistem getirilebilir. Su andaki oyunlarda oyuncu hiç ölmeyen sabit bir tanrı gibi tüm ülkenin her şeyini yönetiyor. Bunun yerine köprülü ailesi gibi güçlü bir sadrazam ailesi gibi olmalı. Her bir yonetenin zaafları veya ekstraları olmalı. Mesela bir eyaletin vergisini yüzde 5 artırdığında padişah kim olursa olsun aynı tepki olmamalı. Veya orduya bir emir verdiğinde ordunun bu emri uygulama oranı değişmeli. Ki gerçek hayatta da bu böyle olmuş tarihte. Sultanın çadırına tüfek atan yeniçeriler oyunlarda çok basit yönetiliyor. Ai dışında da bir çözüm getirebilir bu ölümlü yönetici ailesi meselesi. Bilmem anlatabildim mi derdimi. Başarısız olursan kellen gider falan. Böylece her 20-30 oyun senesinde çok büyük bir değişken etkili olur oyunda. O insanların şikayet ettiği bayiklik ortadan kalkar. 

ahmedinejad tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şimdi aslında yapay zekayı da suçlamıyorum, neden dersen: yapay zeka aslında oyunu tasarımcının hedeflediği gibi oynuyor. ne yapıyor? monarch point kısa, orta, uzun vadeli HERŞEY için kullanıldığı için yapay zeka ihtiyacı oldukça kullanıyor. atıyorum gidip assult basıyor military point'ini. ben napıyorum, dişimi sıkıyorum çünkü onu öyle harcamak yerine gidip development basarsam ülke gelişecek. ülkeyi güçlendiriyorum. sıkıntı benim akıllı veya ai'ın aptal olması değil yani. ortak bir kaynak havuzu var ülkenin herşeyi için, bu da rng ile advisor almak filan harici hiçbir şekilde geliştirilemediği için oyundaki bütün diğer kaynakların aksine, oyun ilerledikçe gitgide çarpıklaşıyor. hani mesele tall vs wide filan da değil, tall'da basarken gene aynı prov'da diminishing returns kallavi. wide'da da gene serpiştiriyorsun tarlaya tohum eker gibi birer birer.

yani sorunlar:

- anlık action ve uzun vadeli yatırımın aynı havuzdan kullanması

- bu havuzun değişmemesi

- bu havuzun tamamen rng ile belirlenmesi, oyuncunun HİÇBİR şekilde etkileyemesi (advisorlar max alınıyor zaten onu saymıyorum çünkü baseline sayılır)

bu sorunun ne olduğunu dediğim gibi taa divine wind expansion expansion çıktığında tespit ettim ve aynı sıkıntı eu4'te arttı bu sefer herşeyi bu monarch point'e bağladıkları için. ülkenin başına deli ibrahim veya büyük frederik gelmiş, bunun ülkedeki HERŞEYİ etkilememesi lazım. hayır paradox'un diğer oyunlarını oynamasak kıyas yapamayacağız belki. hangi oyunlarını açsam ülkenin yöneticisi önemliyse bile HERŞEY ona bağlı değil. kuzey kore bile böyle yönetilmiyor yani.

yapay zeka teketek kapışsın veya o da snowball yapsın gibi bir isteğim yok hani. house rule koyarak oynuyorum zaten gamey işleri azaltarak. ama "ai 100 yılda 10 development basıyor ben de 10 development basıp geri kalanı çarçur edeyim" da diyemiyorum artık.

johan'ı da bombalamış olmayayım çünkü adam vaktinde birşeyler yapmış iyi ama işte bu eski şampiyonluk yeni kupa getirmiyor hesabı, bir yanılgıya düştü bu konuda ve ısrarlı. belki insan kendini tamamen vakfedince geriye çekilip şöyle geniş bir perspektiften bakamaz hale geliyor.

ha şimdi bu tartışmayı da "eu4 kötü" fikriyle açmadım da "eu4 varken neden bunu oynayayım" deyince triggerlandım bayağı lol. çünkü mekanikler namına eu4 bayağı sorunlu ve bu sorunlarını çözmeye çalışmayan bir oyun. gittiler mesela mission sistemini aldılar imp rome'dan sanırım, çok iyi olmuş. daha alabilecekleri tonla şey var.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hoi vakti artık churchill, roosevelt tek tek tümen yönetmiyordu, gerçi isteyen gene hitler gibi micro yapabiliyor ama lol. önceki devirlerde öyle değil ama, ülkeyi yöneten ya savaş meydanında ya da paşaya filan direkt talimat veriyor. döneme göre olmalı.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tamam iste, vereyim kara ibrahim pasaya, gitsin alabiliyorsa alsin

karsi taraf eugone of savoya versin, hangisi daha iyi generalse elinden geleni yapsin.

stance secelim orduyu sefere yollarken, agressive-raid-hit/run fln tarzi, ona gore karsi tarafin ordusuyla mucadele etsin, cok iyi bir general hit and run sectiyse, karsi tarafin daha buyuk ordusunu yavaslatsin, organizasyonunu bitirsin , ama saldiranlarin generali iyiyse hit and run yapan adami yakalayip bring to battle edebilsin.

 

neyse.

 

bak farkettiysen Sam, EU4 karsi cok sikayet ve beklentiye sahibim, ama yinede paradoxtan cikan en `akiyor` diyebilecegim oyun, cunku 10-12 yillik devolopment var, bunun yol actigi sorunlar oldugu gibi bonuslari da var, icerik dolu oyun bunu reddetmek zor.

o yuzden yine diyorum, imparator oynayacagima eu4 oynarim, hala daha dolu bir oyun.

imparatora siyaset-karakter-trade i detaylandiran DLC ve patchler gelir, 4-5 yil development devam ederse olur belki, ama su an kartaca ile akdenizin yarisini aldim, son 5-6 saattir ayni seyleri tekrar edip duruyor hissi yasiyorum, sehir fln kurmak guzel, ama geri kalaninda `hmm ne yapayim` diye bakiyorum

daha fazla icerik lazim

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

anladım dediğini de o 100 tane dlc yemiş oyunun farkı büyük ölçüde. ck3 de beni sarmadı şahsen hele hele streamline etmeleri nedeniyle bazı kısımları. ck2’ye nazaran böyle expansion basılmış the sims ile expansionsız yeni the sims’e geçiş gibi, grafik vs hepsi daha iyi ama mekanikler filan eksik. rome eu kadar expansion almaz yani ona yapacak birşey yok, spin off sonuçta.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rome ile oyuna devam ediyorum. Cityler food üretemiyor, settlementı city yaparsak  food gidiyor, random bir tane veriyor. Ve settlmentler farm ve mine inşa ederek güçlü bonuslar veriyor ve daha çok köle tutabiliyor desire ratio dan dolayı. Ama uzun vadede city yaparsak (food trade good veren settlementı hariç.) daha çok nüfus alacağı için köle transferi yaparak foundry ve mile ile sanki maden ve diğer trade goodlar daha çok üretilebilir ? 

Nasıl bir setup yapıyorsunuz ? Mesela rome başkent eyaletini trade cenneti yaptım hem bonuslar stacklansın hem gelir olsun diye, başkenti ise daha çok library inşa ettim noble sayısı ve citizen sayısı fazla diye zaten mutluluk tavanda. Başkent eyaletinde ki food olan settlementleri city yapmadım farm inşa ettim köleleleri de üretim bonusu için vs

Roma ile savaş çok kolay etrüksleri indirince ve lejyonları açınca ezip geçiliyor. Şehir gelişimi tadında takılıyorum :).

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ilk oynadığımda yaptığım hatayı yapma, bütün ülkeyi şehirleştirmeye çalışma. latium hariç her province başına bir-iki şehir kafi. bunlar zaten devamlı göç alıyor köylerden. şehirler slave ile eşya üretimi için değil ama, (sadece süper nadir, başkentte ülke bonusu için gereken dye, papirüs tarzı şeyler için) noble ve citizen ile research üretimi için ana olayları. şehirlerde 3 academy git, noble yediği ekmek başına en getirili, citizen'dan iyi. sonrası library ve aqueduct.

research kaynağı olması nedeniyle de romalı veya entegre popların olduğu yerlerde şehir kuracaksan kur, gidip de citizen veya noble olamayan popların olduğu yerlerde şehir kurmaya gerek yok. gerçi şehir yapınca da great theatre ve great temple ile asimilasyon çok daha hızlı arttırabiliyor, her bölgeye birer şehir de yapılabilir eğer heryeri asimile etmek istersen. missionlar bazı bedava şehirler veriyor bu arada, onları değerlendirebilirsin veya mevcut şehirlere koloni asimilasyon bonusu, ikisi de olabilir..

bu arada city olunca değişen yemek kaynağı bazen papirüs, dye gibi nadir şeyler olabiliyor, ben de genelde yapmıyorum ama yapınca piyango çıkabiliyor öyle. pop limiti daha yüksek diye farmlands tercih ediyorum şahsen şehir yaparsam.

research efficiency cap'lere beeline yap tech tree'de, %225'e getir. sonra argede lider oluyorsun açık ara.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ayrıca sadece entegre kültürler sayılıyor research speed hesaplanırken, (tech ekranında sol üste hover up)  gidip de avam takımından oluşan etnisiteleri entegre etmek çok kötü yani. ben şahsen kimseyi entegre etmedim, italya’daki herkesi asimile ettim great theatre ve governor policylerle, diğer bölgeleri sallamadım doğrusu. bütün italya popları romalı olunca yetip de arttı lejyonlar için, research de kökte. geri kalanlar da para ve manpower üretsin.

sadece o penalty de değil, zamanla demote filan olup sonra promote olamıyorlar. ancak romalıya dönüşünce promote olabiliyorlar. bunları entegre edince eğer noblea izin versem kallavi %10 happiness penalty geliyor. ben de dedim bilardo güzel ama romalılık daha güzel, salladım hepsini. iskender krallıkları oynasam filan başka durum. ama şu anda gördüğüm o erken savaşları geçince çekirdek bir elit oluşturup öyle gitmek daha makul gibi. sonra para geldikçe daha yavaş asimile edilir etraf büyük şehirler üzerinden.

bu kısmı güzel simüle etmişler tarih açısından, bence paradox’un tutturduğu güzel kıvamda bir sistem. öyle hop her yeri ilhak ettim büyüdüğüm kadar güçlendim olmuyor. o bölgelerin entegrasyonu ve işe yarar hale gelmesi ya da ne işe yarayacağı hep oyuncunun yönetimiyle alakalı. ülke büyüdükçe her provu elle policy ayarlamak mümkün değil PI scale olmadığından, her tarafı max hızda asimile edemiyorsun. çok para da lazım asimilasyon binalarına ve ancak şehirler için. güzel yansıtmışlar.

lakin büyük ülkeler fortlarını kırıyor, blitzkrieg ile yokediyorum savunmasız oldukları için, bu yamada gördüğüm kötülük o. ona bir ayar çekilmesi lazım. ai’ın fortlara ihtiyacı var ama çok pahalılar. resmi foruma da yazdım:

https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/ai-empires-dismantle-most-forts-to-leave-themselves-open-to-fast-conquest.1458863/

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bence bütün strateji oyunlarında mevsimlere bağlı etkenler, gerçekçi lojistik ve nüfusun daha etken olduğu sistemlere geçilmeli.

artık command and conquer zamanlarında kalması gereken ve "gerçekçi str oyunu yaptım" diyenlerin uzak durması gereken, paran varsa bas 100k ordu gönder, ölsünler bir daha bas 100k gönder, bir daha, bir daha... sisteminden uzak durmak gerek. böyle olunca iş eninde sonunda harita boyamaya döner zaten veya aşırı abartılmış ai ile köşe kapmaca oynamaya.

ama sen askere alma sistemine hazinenin durumuna ek olarak başka etkenler eklersen, askere aldığın adamların bir yerden bir yere gitme sürelerini, oyun için zaman sistemine göre gerçekçi bir şekilde işletirsen, bu süre içinde yaşanan coğrafi ve mevsimsel geçişlerin etkilerinin de lojistik maliyet ve kabiliyet ile harmanlarsan harita boyamanın önüne geçmek için zırzop işler icat etmemede gerek kalmaz.

kabaca nüfusun yarısı erkek yarısı kadın olur, bunları belirli oranı genç ve yaşlı olur, bunların belirli oranı belirli işler ile uğraşacak kimseler olur ve onların uğraştığı işler ile sen vergi vb. kaynaklar toplarsın. bu popülasyon ne kadar refah içinde hayatta kalırsa bu nüfus ve topladığın kaynaklar katlanarak artar.

mevcut oyunların hemen hepsinde böyle bir sistem bir şekilde işliyor ama ordu kurma ve askere adam alma kısımlarında bu kurgunun dışına çıkıyorlar ve öyle olunca istediğin kadar adamı askere aldığın ölenlerin ise hiç bir etkisinin olmadığı bir sistem çıkıyor.

bir ordunun en rahat sevk ve idare edileceği zaman olan bahar aylarında, askere aldığın nüfusun orduda kalma süresinin ekonomini etkilediği, üstelik bunların tamamını kaybettiğin bir senaryonda, tarladan kalkmayan ekinler, kocasız kalan kadınlar, üretemeyen sanayi, nüfus gelişiminin durması ve neticesi ile gelecek yıllarda yaşayacağın ekonomik ve askeri sıkıntılar gibi durumlar eklenirse bir yerden bir yere orduların otoban yapması veya, 200-500k orduları senelerce aktif olarak tutmak gibi fantastik işlere kimse girişmek istemeyeceği için bir süre sonra bile oyun harita boyamaya kolay kolay dönüşmez diye düşünüyorum.

yani özetle, nüfus ve nüfusa dayalı değişkenlerin oyunlara eklenmesi ile işler çok değişebilir.

gerçi mevcut yapay zekasızlık ile, ai elindeki bütün nüfusu askere alıp rush yapmaya kalkar kaybedince de gelişimi duracağı için oyun orada da bitebilir

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

victoria 2’yi anlatmışsın. askerler ölünce asker popları da ölüyor onda. ai’ı okkalı öldürünce bir daha ordu kuramaz hale geliyordu. burada da gerçi o duruma en yakın ikinci oyunu gibi paradox’un. levy’ler ölünce popları ölebiliyor. eu4 gibi havadan manpower yağıyor olayı değil tek başına, gerçi o da lejyona geçince var.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bir yerden bir yere büyük ordular götürmek büyük olay aslında. Malazgirt de bozguna uğrayan ordu gibi bir orduyu her sene sağa sola gönderebilmek, doğu roma olsan bile mümkün değil ve eğer kaybedersen doğu romanın düştüğü duruma düşmek kaçınılmaz. mesela adam kaybı olmasa bile kanunin sonuçsuz seferleri ve iki viyana kuşatması Osmanlı ekonomisini oldukça kayba sokuyor. 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mekanikleri gözlemlemek için, italya komple roman oldu, kartacada ki punicleri entegre kültür yaptım citizen yaptım. Kuzeye çıkıp sonra ordan toprak aldım amaç oralardan manpower almak, citylere forum diktim 3 tane freeman artışı ve mutluluğu için sonra barracks 3 tane, goverment bonusunu da şu manpower bonusu olarak seçtim, dinleri de farklı ama çok yavaş da olsa bir asimile değeri var 0.20 gibi. Yol bağladım ordan geliyor ve market var ordan da %2.5 geliyor. Tamamen asimile değerini sıfırlamak mümkün mü acaba ? Yol yapmasaydım ve marketi de yıkıp denemek lazım.

Yani bir base asimile değeri var mı acaba ?

Law tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

manpower içinde yüzüyorsun zaten, şehire forum filan dikme sakın. ben kırdım hepsini. manpower oyunun en başı hariç en ihtiyaç duyulmayan kaynak. marketi de yık o da gereksiz.

şimdi o yüzdelerde iki ayrı değer var, farkeden kadar yanıltıyor:

birisi +2.0 gibi değerler mesela grand theater veya governor policy.

öbürü de %2 gibi değerler mesela marketplace.

esas önemli olan ilk yazdığım gibi olan değerler. çünkü ikinci yazdığım değer sadece ilkini modifiye ediyor. mesela o +%2'yi yapıyor +%2.04 filan. o yüzden marketplace gibi binalar komik şeyler, yık gitsin. şu anda esas önemli binalar şehre limitli yapılabilenler. diğerleri çöp, ancak limitli olanları dizdikten sonra hala yer varsa ve şehir büyükse bir esprileri var. marketplace, barracks filan yık onları. şehre de forum filan dikme. zaten 329874293827321987 tane freemen yaşayacak ülkede ve entegre olmayan halklar da manpower freemen olabildikleri için manpower veriyor.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Roma olarak oynarken iç savaş çıktı. Kazandım ama şimdi bir karakter yabancı bir ülkede tutsak gözüküyor ve söz konusu yabancı ülke Roma. Karaktere baktım, tutsak falan değil, üstelik aynı karakterden iki tane var. Yaşı da daha 26, yani daha uzun süre stability malus verecek. Assassination denesem, onun da daha fazla olumsuz etkileri var.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet annexlediğim yerlerin charlarının alakasız üçüncü ülkelerde tutsaklığından ben de bayağı stab loss yedim. ama şu andaki mevcut yamada gördüğüm en büyük sorun majorların fort yıkması. nereye saldırdıysam force march ile regional capital flipleyip hemen turbo blitz ile bitiriyorum onlar ordularını toplayıp getirene kadar, challenge sıfırlandı ilk defa bir paradox oyununda bu denli. bütün afrika'yı 5 yılda aldım, sonra mora'yı almak 5 yıldan fazla sürdü minorların fortları yüzünden. o yüzden şimdilik ara verdim buna bir yamayla el atılana kadar. onun dışında güzel yama.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 ay sonra ...
  • 1 yıl sonra ...
Sam, 27.02.2021 06:19 tarihinde dedi ki:

evet annexlediğim yerlerin charlarının alakasız üçüncü ülkelerde tutsaklığından ben de bayağı stab loss yedim. ama şu andaki mevcut yamada gördüğüm en büyük sorun majorların fort yıkması. nereye saldırdıysam force march ile regional capital flipleyip hemen turbo blitz ile bitiriyorum onlar ordularını toplayıp getirene kadar, challenge sıfırlandı ilk defa bir paradox oyununda bu denli. bütün afrika'yı 5 yılda aldım, sonra mora'yı almak 5 yıldan fazla sürdü minorların fortları yüzünden. o yüzden şimdilik ara verdim buna bir yamayla el atılana kadar. onun dışında güzel yama.

Bu oyun alınır mı? DLCleri alayımmı? EU4ten iyi mi?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...