Jump to content
Bone

5.1/7.1 Kulaklık

Öne çıkan mesajlar

§ 30 Nis 2018, 12:57
Lath'ın dediği programı indirdim baya iyiymiş.

gsx++ yaparak film izlerken kendimi 80'lerin sonundaki sinema salonlarında film izliyormuş gibi hissediyorum.

cmss_game tam modern döneme hitap ediyor, hoparlörlere verdiği etki de diğerlerine göre daha doyurucu hissettiriyor. zengin bir ses var.

razer_fix'e baktığımda sanki stereo dinliyormuş gibi hissettim. razer surround bu kadar kötüyse, boşa vakit kaybetmişim onla.

çok fazla opsiyon var programda, lath'a güvenip cmss_game'de bırakıyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 30 Nis 2018, 13:07
razer
logitech
bu segmentde ikisinden de iyi olan Corsair Void Pro var.


bu üçünden de iyi olan ise

artics pro wireless. hem hi-fi hem gaming diye piyasada. wifi den hi-fi olmaz kalıbını deldik falan diyorlardı.

2 paket yedek pil, envayi çeşit kablo kendi amfisi falan ne buldularsa koymuşlar pakete.
350eyro o ayrı konu tabii
https://steelseries.com/gaming-headsets/arctis-pro-wireless

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 29 Eki 2018, 12:37
şu program cidden şahane bir şey, kullanın kulandırtın.
en çok dh++ sevdim ben.



LathspeLL said:

Hazır konu açılmışken son dönemde test ettiğim bir sistemi anlatayım.

PUBG stereo ses çıkışına sahip diye biliyordum ve stereo seste ciddi sıkıntılar var. Ses açıları yanlış genel olarak, anlayamıyorsun tam kaynağını.

Bunu nasıl geliştiririm/düzeltirim derken öğrendim ki pubg speaker kaynağına göre ses yolluyor. Yani 7+1 destekliyormuş.

Araştırırken bir sisteme ulaştım. Piyasadaki bütün Surround sound teknolojilerini emule eden bir software sistemi buldum. Voicemeeter kurup, bunu 7.1 setup olarak configure edip, HeSuVi diye bir program ile surround sound ekletebiliyorsun. Hemen kurdum sistemi. Listeden ister Dolby Atmos seçiyorsun, ister Creative CMSS, ister Sennheiser GSX... Efsane bir olay.


Using audio processing objects (APOs) in Windows is possible since Vista. Those provide customizable, software-based digital signal processing (DSP). A freeware called Equalizer APO makes use of that infrastructure and allows to real-time-convolve 7.1 input sounds down to binaural stereo audio for headphones. This tool works nearly without using any CPU power, latency free and the kind of convolution you want to use is customizable. Available are impulse response that were recorded with activated...

Dolby Atmos Headphone
CMSS-3D
SBX Pro Studio Surround (also found in BlasterX Acoustic Engine & THX TruStudio Pro)
Dolby Headphone
Sennheiser GSX Binaural 7.1
DTS Headphone: X
Windows Sonic Headphone
Dolby Home Theater v4 Headphone Surround Virtualizer
Razer Surround
Out Of Your Head
Flux HEar V3
OpenAL HRTF
and many more!




Pubg'de denedim ve BAM, surround sound emrime amade. 360 derece sesleri ayrıştırabiliyorum. Hoparlör pozisyonlarının derecelerini değiştirebiliyorum. Surround Sound'un getirdiği anlamsız reverb'ü kapatabiliyorum. Böylelikle stereo kaynaklarını normal dinleyebiliyorum falan filan. Azıcık farkedilebilir bir delay var ama rahatsız etmiyor. İsterseniz normal headphone'a geçip kapayabiliyorsunuz.

Diyeceğim şudur ki; Cidden tek bir ekosisteme para yatırmaktansa bu software solution'ınını deneyebilirsiniz.

https://sourceforge.net/p/hesuvi/wiki/Help/#installation

Burda Voicemeeter'lı ve Voicemeeter'sız yükleme adımları var.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 07 Haz 2020, 03:43

Hesuvi gerçekten güzel bir program. 7.1 gerçekten çalışıyor mu anladığımı söyleyemem (Control Panel'de Speaker Setup'la bakınca 7.1 aktif gözüküyor), ya kullandığım şeylerde surround desteği yok, ya da program o açıdan zayıf.

Ancak HRIR ayarını cmss_rx+ seçerek kullandığım için, PC'de dinlediğim müzikler ve izlediğim YouTube videolarında çok doygun ve güçlü bir ses alıyorum, bundan geriye dönebileceğimi sanmıyorum.

şöyle bir sıkıntısını gördüm programın, sitesinde "Not Recommended Anymore" dese de, kurarken VoiceMeeter Workaround yöntemiyle kurmak zorunda kalıyorum, bu da PC açılırken ek bir uygulamanın başlamasına neden oluyor. ama belki ilerde VoiceMeeter kullanma gereksinimim de olabilir...

sırf sanal ses almak için bir üst model kulaklığa para ödemeye gerek yok. bu yöntem Audio Inferface'lerle de çalışıyor mu ya da 7.1 Gerçek Çevresel Ses kulaklıklarıyla nasıl bir fark var, onu ayrıca denemek lazım sanırım.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 07 Haz 2020, 08:29

Çok guzel bir konu lan.yıllarin emektarı logitech  g460 ım patlamak üzere (5 senedir kullaniyorum taş gibiydi yan plastikler kırıldı)

Bu programı razer krakenle kullanabilirmiyim?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 07 Haz 2020, 10:22

Birde sormayı unuttum gsp 300 le 350 arasında çok fark varmı?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 07 Haz 2020, 10:36

Aradan zaman geçince unutmuşum konuyu resmen. Şuan direkt donanımsal olarak çözüyorum 7.1'i.

Sennheiser GSX1000 ve GSP500 kullanmaktayım. Almadan önce araştırdım baya, piyasada surround sound'u doğru yapan 2 sistemden bahsediyorlar. 1.'si GSX1000, diğeri SoundBlasterX G6. G6 diğer özellikleri dolayısıyla bir tık daha iyi olabilir.

GSX cidden 7.1 problemimi çözdü. Dokunmatik arayüz ile bir tıkla reverb ekleyebiliyorum, equalizer değiştirebiliyorum, 7.1-2.0 arasında geçiş yapabiliyorum, desktop speaker'a geçiş yapabiliyorum. Cidden iyi bir setup.

Tek sorun wireless değil ama ses kalitesi için feragat ediyorsunuz. GSP'lerden biri direkt ses kartlı sanırım, o da denenebilir.

HeSuVi'yi denemeyeli çok oldu, muhtemelen geliştirmişlerdir. Orda da software kontrolü oldukça güçlü olduğundan benzer deneyim alınır.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 07 Haz 2020, 16:08

@LathspeLL Creative son zamanlarda ilginç ürünler çıkarmış. ESS SABRE-class 9038 içeren Sound Blaster AE-9 var, XLR girişi bile koymuşlar. Sound Blaster X3 ile Super X-Fi sunmuşlar. CMSS HRTF'yi hangi modeller destekliyor, onu bulamadım, bir tek şöyle bir yazıya denk geldim: https://nomoregoatsoup.wordpress.com/2009/03/19/wtf-is-cmss/

AE-9 ve X3'te SBX'den bahsediyorlar. Hesuvi'de SBX deneyince çok zayıf ve tiz geldi. cmss_rx+'den sonra bana en uyanı gsx+ oldu, cmss_rx+'e göre biraz güçsüz gelse de, orjinal cihazın kendisinde daha başarılı bir sonuç verecektir herhalde. GSP 600 + GSX 1000 alıp denemek lazım.

edit: gerçi şimdi baktım da Sennheiser GSX 1000 Türkiye'deki mağazalarda stokta yok gözüküyor...

Bone tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 07 Haz 2020, 17:18

CMSS ve benzeri çözümler çok niş kaldı günümüzde, doğru dürüst destekleyen oyun kalmadı. Eskiden her oyun EAX desteğiyle filan gelirdi, o günler geride kaldı.

İyi ya da kötü konsollar ile ilerliyor oyun teknolojisi günümüzde, konsollar da TV'lerin destekledikleriyle şekilleniyor. Dolby Atmos'da gelecek.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 07 Haz 2020, 20:42

Beyler dolby atmos dediginiz positional audio diye methedilen format, filmlerde 7.1.2  9.1.4 11.1.2 vs vs her bir hoparlör konfigi için ayrı ayrı ses dosyası bulundurmak yerine tek bir ses datasından bu kanalların hesaplanması esasına dayalı bir teknoloji. Evde sinema izleenlere yeni birşey satamadıklarında daha çok kanallı amfi satmayı akıl ettiler ve sonunda tavan hoparlörleri ile birlikte bunu satıyorlar şimdi de.

Oyunlarda ses çıkaran objeler filmdeki gibi statik degil, zaten çevresel ses oyun motoru tarafından  donanımsal ya da yazılımsal olarak hesaplanıp, sizin 2 ya da 6 kanallı kulaklıgınıza uygun çevresellik efekti bindirilip gönderiliyor.

Kanmayın bu atmos işine.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 07 Haz 2020, 20:44

Oyunlarda fark ediyor, Xbox'da stereo varken arka çaprazdan geliyor diyemiyorum ama bu açıkken diyebiliyorum. Farkı var yani.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 07 Haz 2020, 20:49

Stereo < Sanal surround < Gerçek surround  (DD, DD+, Atmos, DTS:X  vs vs hepsi buna dahil) 

 

 

edit: bu arada oyun için konusuyorum hala. 9dan fazla hoparlörlü sinema sistemine sahip olan kişi, filmini atmos ya da dts:x  seçerse farkını görür.

aktiftablet tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 07 Haz 2020, 20:50

2 kere gimtiş..

aktiftablet tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 07 Haz 2020, 22:45

Eğer oyun 7.1 output veriyorsa bu veriyi Dolby Atmos'da işler, diğer surround sound çözümleri de işler.

GSX1000'in yaptığı iş o. DAC'ı windows'a 7.1 device olarak tanımlıyor, Oyunlarda da bu setup'ı görüp 7.1 ses verme durumu varsa surround işleme yapıyor. Olay oyunun desteğine bağlı.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 Haz 2020, 07:11

Pahalı bir uğraş yani:(  Gerge nin de dedigi gibi eskiden oyunlar desteklerdi böyle şeyleri pc oyunlarının altın çağında şimdi yok böyle şeyler.o kadar para verecen sonra destekleyen oyun bulacaksın yada bekleyeceksin ölme esegim ölme:(

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 Haz 2020, 08:32
9 saat önce, LathspeLL dedi ki:

Eğer oyun 7.1 output veriyorsa bu veriyi Dolby Atmos'da işler, diğer surround sound çözümleri de işler.

Bu tam olarak öyle değil, ama sadece anekdotsal konuşuyorum, söyleyeyim bunu da. Windows'da biliyorsunuz Windows Sonic var, Dolby'nin de kendi Dolby Atmos'u var. İkisi de stereo kulaklıklarla çalışıyor. SteelSeries Arctis 3 var bende oyun ve Netflix'deki Dolby Atmos destekli yayınlarda kullanıyorum sadece; mikrofon gerektiğinde bir de işte, bu karantina döneminde çok telekonferans gördü 😃

Neyse, kendi kısıtlı deneyimime göre;

  • Dolby Atmos destekleyen oyunlarda:
    • Dolby Atmos mükemmel. NPC konuşurken etrafında tur at, üst katına alt katına git sesis ne taraftan geldiğini anlayabiliyorsun.
    • Windows Sonic stereo'dan hallice. Anlayabiliyorsun ama o kadar net değil, ses de çok inceliyor, kötü geliyor.
  • Dolby Atmos desteklemeyen ama 7.1/5.1 çıkış veren oyunlarda:
    • Dolby Atmos boktan, geçin. Sesin nereden geldiğini karışmıyor ama ses dolgunluğunu kaybediyor, eksik kanallar var gibi. Kötü işte.
    • Windows Sonic, Dolby Atmos destekleyen oyunlarda Dolby Atmos'un olduğu kadar iyi değil, ama neredeyse o kadar iyi geldi bana. Sağlam ve başarılı. Tam performans alıyorsun.
  • 7.1/5.1 çıkış vermeyen oyunlarda zaten işe yaramıyorlar.

Yani yazılım desteği önemli, hangi yazılıma destek olduğu fark yaratıyor. Xbox One (ve gelecek olan Xbox Series X) ve Playstation'lar Dolby Atmos desteği ile geliyor. AAA oyunlar da yoğun bir şekilde Dolby Atmos desteğine başladı, Xbox ve Windows için de ek olarak Windows Sonic'i dikkate alırlar.

Demeye getirdiğim gerçek 7.1 almadığınız sürece soundstage'i geniş bir kulaklık alıp Dolby Atmos kullanmanız yeterli. Oyun desteklediğinde ciddi fark yaratıyor diğer sistemlere göre. Oyun desteklemiyorsa da Windows Sonic yeterli ve epey epey başarılı geldi bana. Sırf özel yazılımı var diye yüzlerce dolay vermeyin, onun yerine Dolby Atmos ve Windows Sonic ile iyi çalıştığı bilinen (Arctis serisi mesela) bir kulaklık alın geçin.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 Haz 2020, 11:55

Acaba yeni oyunlar, dolby firması eski kodekleri degil de artık sadece atmos'u lisansladıgı için atmos destekliyor olmasınlar?

Bunların hepsi filmler için icad edilmiş, oyunlarda sadece sesin dijital aktarımı için kullanılan kodekler. Oyunda zaten grafik nasıl 3d hesaplanıp, senin monitörünün aslında 2d olan paneline indirgeniyorsa, ses de aynı şekilde 3d bir ortamda hesaplanıp senin kulaklıgına indirgeniyor. 

13 saat önce, LathspeLL dedi ki:

Eğer oyun 7.1 output veriyorsa bu veriyi Dolby Atmos'da işler, diğer surround sound çözümleri de işler.

GSX1000'in yaptığı iş o. DAC'ı windows'a 7.1 device olarak tanımlıyor, Oyunlarda da bu setup'ı görüp 7.1 ses verme durumu varsa surround işleme yapıyor. Olay oyunun desteğine bağlı.

Oyunda -aynı gpu'nun her nesneyi senin görüş açına göre işleyip son halini vermesi gibi- her ses tek tek, o sesin kaynagı ve dinleyicinin konumuna göre işlenir, dijital aktarım arabirimi olarak dolby atmos kullanabilir.  Dolby atmos (ve rakibi dts:x) eski formatlardan farklı olarak 9un üzerinde kanal, ve tavan kanallarını destekler. Elbette kodekte de iyileştirmeler yapmışlardır belki aynı bitrate'de daha iyi ses saglıyor olabilir. Belki de yapmamışlardır. 🙂

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 Haz 2020, 15:04

@GERGE

Dolby Atmos veya Windows Sonic'i aktive ettiğin zaman windows'a 5.1/7.1 olarak tanımlıyor ses çıkışını. Film/oyun da bunu görerek bütün kanalları kullanarak gönderiyor sesi, sonra software ile pozisyonel effect verilip virtual surround yaratılıyor. Eğer oyunda bu destek yoksa sesi 2.0 verir, Dolby yine surround yapmaya çalışır ama sonuç iyi olmaz.

@aktiftablet

Herşey tamamen oyunun kullandığı ses teknolojisine bağlı. Her oyun tek bir standartta çözmüyor ses işini.
Mesela Battlefield 5'de kulaklıklar için surround sound özelliğini in-engine açabiliyorsun. Oyun kendi pozisyonel işliyor sesleri. O yüzden eğer bu özelliği açacaksan, Dolby Atmos'u, GSX Surround'u veya hangisini kullanıyorsan kapatman gerek. Aynı şekilde Overwatch'da Dolby Atmos özelliği de böyle. Oyun içinde açarsan software veya hardware virtualization'ı kapatman gerekiyor.

Sony, PS5 için yeni sound engine üzerinde çalışıyor. Her setup'a göre surround sound verebilmeye çalışıyorlar. Soundbar'a göre, kulaklığa göre, 2.1 sisteme göre, 5.1 sisteme göre ayrı process edecek sesi. Bu da kendi standartlarını kuruyorlar demek işte. Ama sen optic çıkıştan dolby bağlarsan muhtemelen deaktive edecek bunu, virtualization'ı hardware'e bırakacak falan filan.

Yani herşey oyunun ne desteklediğine bakıyor.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 08 Haz 2020, 15:26

Siliyorum. İddialaşıyoruz gereksiz yere birimiz yanlış biliyor, siz atmos logosu görüp mutlu oldugunuz için devam edersek kavga çıkacak, o yüzden iyi eglenceler 😄

aktiftablet tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 09 Haz 2020, 15:09
On 07.06.2020 at 18:18, GERGE dedi ki:

CMSS ve benzeri çözümler çok niş kaldı günümüzde, doğru dürüst destekleyen oyun kalmadı. Eskiden her oyun EAX desteğiyle filan gelirdi, o günler geride kaldı.

İyi ya da kötü konsollar ile ilerliyor oyun teknolojisi günümüzde, konsollar da TV'lerin destekledikleriyle şekilleniyor. Dolby Atmos'da gelecek.

destekten ziyade sese verdiği efekt beni ilgilendiriyor. oyun oynarken video izlerken felan daha keyif veriyor.

EQ felan ayarlayarak aynı efekti sağlayabiliriz belki ama ona uğraşacak enerjim veya deneyimim yok. Hesuvi gibi yöntemlere yaslanıyorum o yüzden.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 09 Haz 2020, 15:22
On 07.06.2020 at 21:49, aktiftablet dedi ki:

Stereo < Sanal surround < Gerçek surround  (DD, DD+, Atmos, DTS:X  vs vs hepsi buna dahil) 

mono < stereo < sanal surround < 5.1 hoparlör < 7.1 hoparlör < 9.1.2 hoparlör

bunu biliyoruz zaten. "9.1.2 hoparlör setiyle birebir aynı şeyi alacağız!!" diye bir amacımız da yok zaten. ama kulaklıklar için kullanılan virtual surround yazılımları arasında da fark var, ve oturup odayı hoparlör cehennemine çevirmeden de oyun içinda çevresel ses alabilmek için kullanıyoruz bu yazılımları işte.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 09 Haz 2020, 15:24
23 saat önce, aktiftablet dedi ki:

Siliyorum. İddialaşıyoruz gereksiz yere birimiz yanlış biliyor, siz atmos logosu görüp mutlu oldugunuz için devam edersek kavga çıkacak, o yüzden iyi eglenceler 😄

yaptığımız işin "atmos logosu görüp mutlu olmak" olduğunu zannettiğin için iddialaşan bir tek sen varsın 😄

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Kayıt olun ve aramıza katılın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap

×
×
  • Yeni Oluştur...