Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

quattro / xdrive / 4matic


roket adam

Öne çıkan mesajlar

  

3 saat önce, ahmedinejad dedi ki:

Lada alacaksın o zaman. Baya kullanan var Türkiye’de hala. 

 

1 saat önce, -Bonesoul- dedi ki:

o 30 senelik araç için mekanikten anlaman lazım baya. onu da hesaba katmak lazım.

 

eh işte o yüzden benim olayımın off-road ile alakası yok. karda kaymasın, ara yollara girince hemen su koyvermesin dedim diye oturup onlarla uğraşacak değilim.

uzun yol ve konforlu sürüş daha önemli benim için.

Bone tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

On 21.06.2020 at 03:15, Bone dedi ki:

 

karda kaymasın, ara yollara girince hemen su koyvermesin dedim diye oturup onlarla uğraşacak değilim.

uzun yol ve konforlu sürüş daha önemli benim için.

denildiği gibi çoğu koşulda normal binek arabası ile de gidilebilir ama kafam rahat olsun, arabama güveneyim hissiyatı güzel bir şey aslında

tercih kısmında bütçen ve sürüş kabiliyetinle oranlı karar vermen lazım, zira ilk sıraladığın araçlar arasında baya farklar var.

yüksek araç binmek bence çok güzel diyorsam ona göre suvlara falan bakman lazım, alçak oturma ara kullanmanın zevki diyorsan ona göre diğer modellere bakman lazım

a6allroad un araç bedeli ve sonraki masraflarını kaldıracak kadar bütçen varsa onu al, 8-9-10 görselleri karşılar mı bilmiyorum, alakam olmadığı için hiç dikkat etmedim

subaru outback ve forrester için 8-9-10 gibi arazilerde giden çekimleri gördüm. geçen seneler istanbul yoğun kar yağışlarında, bileği geçen bir kar seviyesinde 30 dereceye yakın eğime tırmandık eve giderken, dört mevsim lastik zincirsiz olarak rahat  gidiyor

subarunun oturma pozisyonu ve koltuk rahatlığı gibi alanlarda bence audiden geri kalan yanı yok, mercedesten inince çok yadırgamıyorsun arabayı, ama audi kadar oyuncak ve elektronik ıvırzıvır pek yok. böyle bir beklentin varsa audi, yoksa subaru veya diğer muadilleri işini görür.

sürüş performansı olarak levorg dan örnek vermem gerekirse, 170 beygir araba, basınca gidiyor, kendi kapasiteme göre 70 ile virajlara girebiliyorum -ki bu pek bir şey değil aslında ? - daha yüksek bir performans veren arabayı almamın bana bir faydası olmaz mesela , çünkü kullanamam anca "arabam var" diye kendime havam olur gibi gibi

bu şekilde düşünüp karar ver 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Küçük Audi modelleri Haldex kullanıyor. ABS sensörlerinden falan bilgi alıp gerektiğinde "oldukça hızlı bir şekilde" arka aksa güç veriyor. Esas AWD olan ise Torsen diferansiyeli kullanıyor ve genelde 50-50 veya 30-70 falan gibi sürekli çekiş sağlıyor. Duruma göre bu dağılımı değiştirebiliyor ve şimdilerde vektörel falan filan gibi özellikler de geldi. Virajda dış arka tekere daha fazla çekiş veriyor falan filan gibi.

Haldex daha ucuz, daha düşük yakıt tüketimi sunuyor. Senin sürüş profiline de uygun. VW ve Skoda modelleri de Haldex kullanıyor diye biliyorum.

Aklımda kaldığı kadarıyla Torsen motorun uzunlamasına yerleştirilmesini gerektiriyordu. Bundan dolayı da ufak araçlarda uygulama sıkıntısı oluyor.

Allroad'un en büyük avantajı havalı süspansiyon olacaktır; otoyol kullanımında yükseliği azalt, bozuk yolda arttır falan.

Saygılar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

7 saat önce, Esh dedi ki:

7yi normal taksi de gider abi dert ettigin seye bak 

yaa, di mi di mi... dert ettiğimiz şeye bak, quattro mu xdrive mı 4matic mi diye boşuna tartıştık durduk, oysa bir Renault Toros alsak tüm dertler biterdi.

 

4 saat önce, aktiftablet dedi ki:

7 standard köy yolu, toroslar, kartallar, taunuslar arkasında römork çekerek gidiyo o yolu burda. 4 çekere gerek yok. Ama yüksek araç olursa "ay tamponu taşa degdirip kırdım galiba" demezsin için daha rahat olur.

traktör de gidiyor. napam, traktör mü alam?

 

2 saat önce, Fistan dedi ki:

kim bu adamın dediğini anlamayan? her sayfada aynı şeyleri yazıyor üstüne fotolu bile anlatmış. kim bu adamı tekrar tekrar aynı şeyleri anlattıran ya ?

KİM LAN! KİM!

ADRES VER!

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

saydığı araçlar zaten elma armut. 500'den baslayıp 1500'e kadar kadar geniş bir skaladalar. 500 binlik bir aracın 1+ üstü bir araçla aynı rahatlığı / verileri sunacağını beklemek naiflik olur.

uzun yol değil de sırf arazi amaçlansa listeye ford raptor'da eklebilirdi.

2019-fordf-150-raptor-1565369882.jpg

ve evet 7 numaralı yolda her araç gider. o yol için 4 çeker bakmak baya gereksiz.

-Bonesoul- tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

4 saat önce, Feamer dedi ki:

denildiği gibi çoğu koşulda normal binek arabası ile de gidilebilir ama kafam rahat olsun, arabama güveneyim hissiyatı güzel bir şey aslında

tercih kısmında bütçen ve sürüş kabiliyetinle oranlı karar vermen lazım, zira ilk sıraladığın araçlar arasında baya farklar var.

yüksek araç binmek bence çok güzel diyorsam ona göre suvlara falan bakman lazım, alçak oturma ara kullanmanın zevki diyorsan ona göre diğer modellere bakman lazım

a6allroad un araç bedeli ve sonraki masraflarını kaldıracak kadar bütçen varsa onu al, 8-9-10 görselleri karşılar mı bilmiyorum, alakam olmadığı için hiç dikkat etmedim

subaru outback ve forrester için 8-9-10 gibi arazilerde giden çekimleri gördüm. geçen seneler istanbul yoğun kar yağışlarında, bileği geçen bir kar seviyesinde 30 dereceye yakın eğime tırmandık eve giderken, dört mevsim lastik zincirsiz olarak rahat  gidiyor

subarunun oturma pozisyonu ve koltuk rahatlığı gibi alanlarda bence audiden geri kalan yanı yok, mercedesten inince çok yadırgamıyorsun arabayı, ama audi kadar oyuncak ve elektronik ıvırzıvır pek yok. böyle bir beklentin varsa audi, yoksa subaru veya diğer muadilleri işini görür.

sürüş performansı olarak levorg dan örnek vermem gerekirse, 170 beygir araba, basınca gidiyor, kendi kapasiteme göre 70 ile virajlara girebiliyorum -ki bu pek bir şey değil aslında ? - daha yüksek bir performans veren arabayı almamın bana bir faydası olmaz mesela , çünkü kullanamam anca "arabam var" diye kendime havam olur gibi gibi

bu şekilde düşünüp karar ver 

çok yüksek araç da çok alçak araç da içine binince rahatsız ediyor beni, hani zamanla alışılır belki ama, "crossover" denilen araba modelleri yükseklik açısından tam ideal boyutlar geliyor bana.

quattro / xdrive / 4matic birbirine benzer sistemler sunuyor, ama baktığım testlerde quattro hep bir tık daha iyi gibi.

tabii bunlar Jeep Wrangler gibi düzgün 4x4 araçlar gibi gelişmiş değiller, ama buzlanmada kaymayı önleyici ve viraj dönüşlerinde kavramayı arttırıcı etkisi, gidip de "düz araba" almaya göre büyük avantaj gibi geliyor.

kar buz olduğunda yokuş çıkamayan, şehirlerarası yolculuk ederken toprak yola girdiği an tıkanan, şehir içinde birazcık bozuk yola girdiğinde hoplayıp zıplayıp tepikleyen arabalardan çektim.

hani dediğim gibi 4x4 off-road macerasına atılmayacağım. ama sırf off-roac maceraperesti değilim diye gidip de fiat 500 alacak değilim.
o yüzden benim için en iyisi 2012 serisi Audi A6 Allroad Quattro olacak gibi.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, aktiftablet dedi ki:

Çılgın mısın birader? quattro xdrive vs çok fark etmez, diger tercihlerini ön plana çıkarabilirsin diyoruz iyi niyetimizle. Hata bizde dümdüz yol resmi koyup ay quattromu alsam 4matic mi alsam diyen adamı ciddiye alıyoruz. 

yahu "normal taksi de gider" "standart köy yolu, toros da gider" diye dalga geçip sonra geri dönüp "iyi niyetimizle" diye acındırıyorsan, beni ciddiye alsan ne olur almasan nolur, bırak. ben de biliyorum Toros'un da traktörün de her yerde gidebildiğini.

derdimin off-road performansı olmadığını izah etmeye çabalarken, tüm "iyi niyetinle" ağzımın payını verdiğin için sağol.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

42 dakika önce, Esh dedi ki:

Abi arabayi goturen bilektir, sana g wagon da verseler, o sartlarda surmeyi bilmiyosan alirsin eline difransiyeli, janti

"usta şöförlük" önemli kavram, ama yaz lastiğiyle buzlu yola çıkmaya çalışan adam da ne bileyim pek mantıklı bir iş olmasa gerek.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

4 dakika önce, Bone dedi ki:

yahu "normal taksi de gider" "standart köy yolu, toros da gider" diye dalga geçip sonra geri dönüp "iyi niyetimizle" diye acındırıyorsan, beni ciddiye alsan ne olur almasan nolur, bırak. ben de biliyorum Toros'un da traktörün de her yerde gidebildiğini.

derdimin off-road performansı olmadığını izah etmeye çabalarken, tüm "iyi niyetinle" ağzımın payını verdiğin için sağol.

dümdüz yol resmi gösterip mercedes mi audi mi kıyaslaması soruyosan ya torosun da gidebildigini bilmeye ihtiyacın var (ki ben böyle düşünmüştüm, taşak geçmemiştim) ya da çok paran var ve taşak geçmek için paticiki buldun.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

51 dakika önce, Bone dedi ki:

quattro / xdrive / 4matic birbirine benzer sistemler sunuyor, ama baktığım testlerde quattro hep bir tık daha iyi gibi.

 

Aslında bunların içinde en iyi performansı subaru veriyor ama kabin kalitesi almanlar kadar iyi değil. Ama yol performansı olarak geri kalmaz bence gidip sıfır bir outback e de bak 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...