Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

quattro / xdrive / 4matic


roket adam

Öne çıkan mesajlar

dört çekerin binek araba için faydaları, virajlarda ve ıslak zeminde ortaya çıkıyor + olarak genel yol tutuşunda da avantajları var...

dezavantajı ise ağır, pahalı ve fazla yakıt harcaması

ben subaru kullanıyorum. yani boxer motor ile devamlı simetrik - 50:50 - güç dağılımı ile çalışan bir sistem.

öncelikle bilmeyenler için sistemin esprisini anlatmak için boxer motor kesitinin görseline bakalım,
http://warsztatrugby.co.uk/wp-content/uploads/2016/09/rozrz%C4%85d-w-rugby-chriss-autos.jpg
https://m.subaru.ca/content/7907/Media/General/webimage/whybuy/subaru_boxer_engine.jpg
subapalar kaşılıklı çalıştığı için şöyle bir etki yaratığından bahsediyorlar.
https://pictures.dealer.com/s/subaruofkeenesne/0341/e45e65094046387200c1429c113c497b.jpg

bu bile zaten başlı başına yol tutuşu vs. için bir etken ama awd kısmına gelirsek başka bir avantajda sağlıyor

burada diğer "4 çeker" sistemler ile kıyaslamasını yaparsak ortaya şöyle bir durum çıkıyor,
http://thenewswheel.com/wp-content/uploads/2016/06/Subaru-Symmetrical-All-Wheel-Drive.jpg
https://www.theautochannel.com/news/2016/03/01/203345-subaru-all-wheel-drive-production-reaches-15-million.1-lg.jpg
https://pictures.dealer.com/f/fergusonsubarusoa/0384/3bf57b6ce7bd9884d21c1d0279fa87d9x.jpg
https://www.subaru-global.com/technology/images/technology/drivetrain_awd/tech03_awd_stability.jpg
https://img.paratic.com/dosya/2017/10/subaru-impreza-nin-gelecekteki-yuzune-viziv-performance-ile-bakin-boxer-motor.jpg

görsellerde açılamaya çalıştığı gibi boxer motor awd sisteminde güç aktarımı yaparken önde yanlamasına yerleştirilmiş motorlardan daha daha basitçe ve daha direk güç aktarımı yapabiliyor

bu bize ne fayda sağlıyor?
daha direk tepkiler veriyor, daha hafif olduğu için daha az yakıt(?) harcıyor ve daha az "komplike" olduğu için daha az masraflı oluyor

tabi ayrıca otomobil doğuştan dengeli olduğu için daha az "denge" ayarı ve elemanı gerekiyor...

4 çeker sistemlerde en önemli unsur yüzde kaçlık bir oranda dağıtıldığı ve hangi durumlarda ne kadar hızlı gerekli tepkiyi verdiği.

normal sürüşte önden çekişli olarak devam eden bir araç veya 60:40 oranında giden bir araç gerekli durumu algılayıp ne kadar sürede cevap veriyor? gibi gibi...

diğer soruya geçersek,

audi markası quattro ile çıkışını ve reklamını yaptığı için bu sistem diğer rakiplerine göre onunla daha özdeş ama türkiyede pek "araba sürmek" zevki olmadığı için ve bu zevki daha çok düz şehirler arası yollarda "200 ü gördüm kankaaaa" düzeyinde seyrettiği için, her hangi bir talep olmuyor

ama şöyle bir durum oluyor mesela s350 4matic veya 530dx falana alan olabiliyor ama bunların pek azı sistemin faydalarının bilince olarak bu sistemi talep ediyor. daha çok ithalatçının veya galericin elinde en pahalı ve donanımlı araba o olduğu için seçim yapıyorlar

son olarak, bu dört çeker sistemler sürüş anında bir fayda sağlıyor ama o bir fayda senin ne kadar işine yaracak, gittiğin rota ve sürüş karakteri ile ne kadar fark yaratacak senin karar vermen gereken bir şey
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bozuk yollarda kullanmayacaksan, kar/çamurda kullanmayacaksan, köy yolları dahil uzun yollara gitmiyorsan, sadece İstanbul trafiğinde süreceksen, o zaman en ucuz en küçük araba neyse onu al geç.

quattro / xdrive / 4matic "sahte" 4x4 sistemleri. Almanya, İskandinavya gibi ülkeler dağlık, yağışlı ve karlı bölgeler, bu yüzden de 4x4 çekişe ihtiyaç duyuyorlar. ama 4x4 beraberinde fazlaca yakıt harcamı da getiren bir şey. bu sistemler, gerektiği zaman 4x4'e geçip aracın kaymasını engelleyiyor, ama onun dışında 2 çeker olan, böylece yakıt tasarufu sağlayabiliyor.

en iyisi quattro deniyor, ama araştırsam da düzgün bir kıyaslamaya rastlayamadım.

eğer bahsettiğim Avrupa koşullarına benzer Anadolu yöresinde yaşamıyorsan, bir anlamı yok bunlara bakmanın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"roket adam" said:

ya da 4matic neden sadece merc jiplerde var? bunu merak ettim.


aslında almanya'da çoğu seride 4matic alma şansı var. ancak bizde "satılmaz" diye düşünürek sunmamışlar. haliyle istesen de alamıyorsun. alamayınca da sadece jiplerde var gibi oluyor.

Feamer bahsetti diye Subaru modellerine bakıyordum.
Yeni XV modeli çıkmış, şahane gözüküyor. Ancak bizde sadece 1.6 modeli satılıyormuş, ve Türkiye'deki versiyonu deneyenler performansın bok gibi olduğundan yakınmış. Şu alttaki video 2.0 modelinden ve performansı gayet doyurucu gözüküyor.

Türkiye'de böyle tuhaf bir satış politikası var. Parayı bastırıp yurtdışından getirmedikçe ürün çeşiti aşırı kısıtlanmış durumda.

https://www.youtube.com/watch?v=Gt6kBvYFYGw
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komodo said:

bmw mercedes için söylüyorum, arkadan iter araba karda gitmiyor. Ufacık çamurda kalabiliyosun vs. 4 çekerde kalmıyorsun, o yararı var.

köylü gibi yazlık veya "4 mevsim" lastikle karda gitmeye çalışırsanız 4 çekerle de gidemezsiniz

2013 320 ied ve kış lastiğiyle kartalkayaya çıkıp indim sıfır problem
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Çocuk öncesi aracım A4 quattro idi.

İstanbul'da Tuzla-Dudullu arası araç kullanıyorum. Baharda Trabzon/Rize, yazın da Çanakkale yapıyorum. Sonraki araç olarak da Subaru bakıyorum.

AWD'nin verdiği güven daha başka. Tutunmanın az olduğu her ortamda daha güvenli oluyor. Yağmur, kar, buz, çiğ, toprak...

Bu arada Audi'nin tüm quattro'ları Torsen değil, A3 ve alt grup Haldex kullanıyor. VW ve Skoda da Haldex diye biliyorum. Haldex, gerek olduğunda devreye giren bir sistem.

Quattro'nun bile yolda kalacağı durumlar olabiliyor; abidik bir teker kombinasyonunda araç ilerlemiyordu. Ön aks ve sol arka teker çekiş sorunu yaşadığında falan gibi.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"roket adam" said:

Yani yılda birkaç gün kar yağan istanbul gibi bi yer için bu teknolojilere gerek yok diyorsunuz doğru mu?


kardan ziyade, normal sürüşte de fark yaratıyor

ama sorulması gereken soru şu,

bu farkı gerektirecek kadar dinamik araç kullanıyormuyum veya o kadar iyi plotmuyum

deneme sürüşü yap araç hareket ettiğinde zaten anlıyorsun zaten farkı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

Yeni XV modeli çıkmış, şahane gözüküyor. Ancak bizde sadece 1.6 modeli satılıyormuş, ve Türkiye'deki versiyonu deneyenler performansın bok gibi olduğundan yakınmış. Şu alttaki video 2.0 modelinden ve performansı gayet doyurucu gözüküyor.


bok gibi derken neresinden bahsediyorlar?

arazi performansımı? yoksa otoyol sürüşü mü?

tabi bunu söyleyenlerin bu aracın, orta yol, ucuz bir tercih olduğunu a unutmamaları lazım, denk modeller ile kıyaslamak lazım,

mesela, yeni fiesta 100 küsür birim paraya geliyor, astra falan 150 çıkıyor ama levorg güncel fiyatı 170, xv ise 120-160 arası fiyatı var
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...