Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fiyatı hatalı ürünler


xaty

Öne çıkan mesajlar

İnternetten siparişte genelde "iptal hakkı" var diye iptal ediyorlar siparişi. Ama ben arabaya ön far lambası alırken bayağı ucuz fiyata bir şey bulmuştum, muadili 3 katı falandı başka sitelerde. Siparişi verdim. Ben sipariş verdikten hemen sonra "ürün mevcut değil" diye güncellediler sayfada, ama benim siparişi iptal etmediler. 2-3 gün sonra benim sipariş ödediğim fiyattan geldi. Meraktan girdim baktım, ürünü de normal diyattan tekrar koymuşlar.

Muhtemelen güncellemeyi unuttular, şansa denk geldi, benim siparişte fark edip çaktılar updatei.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben de şu an benzer bir durumdayım, süreci takip edip bekliyorum bakalım ne karar çıkacak.

Amazon.com.tr'den 280 liraya hava temizleyici gördüm, İngiltere amazon fiyatına baktım 210 pound indirimli fiyatı. Verdim Türkiye'den siparişi, satıcı da gönderici de amazon değil bu arada.

Firma mesaj etti yanlış fiyatlama olmuş bizim sistemde farklı gözüküyor ürünü gönderemeyiz diye. Amazon ile görüştüm böyle böyle diyorlar diye. Firma ile görüşüp 2 iş günü içerisinde dönüş yapacağız dediler, bekliyorum şu anda.

Üstteki örneği gördüğüm iyi oldu, ben de iptal ederlerse direkt tüketici mahkemesine götürürüm olayı. Ama sorum şu, satıcı ve gönderici Amazon değilse benim tüketici mahkemesinde muhattabım satıcı firma mı olacak, yoksa ürünü amazon üzerinden sipariş ettiğim için amazon mu olacak?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bizim işyerindeki mezarcılar bigün yemeksepetine girdiler.
mcdonalds'ın cocacola menüsümü ne bokumsa o var. 0 tl gözüküyor. 5 tgl paket tutarını geçirip 5 tanede o menüden söylediler. "gelmez zorlamayın" dedim inatla söylediler. bide adamlar gönderemiyoruz hata oluştu dediklerinde kavga ettiler telefonla amk. sonuç olarak göndermediler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tampere said:

Necrolamış olcam ama ben bir kitap sipariş ettim fiyatı 6 TL'idi. Normal düz bir roman hardcover falan bir şey değil betterworldbooks'ta da 5 dolara satılıyor zaten. Olmayacak bir fiyat değil yani. İkinci el fiyatı bu arada bahsettiğim. Kargosu margosu da ödendi, bugün mail atmışlar stokta olmadığından iptal edildi siparişiniz diye. Ama siteden bağımsız olarak satıcının kendisi fiyatı yanlış yazmışız 60 TL olacaktı 6 değil o yüzden iptal ettik diye mesaj atmış.

Bu durumda yapılabilecek bir şey var mı? Yoksa kafasına göre iptal edebiliyor mu insanlar böyle satışları?


Site yönetimi tekrar aktive ettik siparişinizi demesine rağmen satıcı hala inat etti yollamayacağım diye. Yönetim de sayfasını 10 günlüğüne kapamış. Adam bana mesaj atıyor senin yüzünden işsiz kaldık diye. lol
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Tüketici heyeti gibi şeyler epey koruyor aslında, ama uğraşan azınlık. Genelde uğraşsam da kazanamam, harcadığım para ve zamana yazık diyor insanlar ama öyle değil.

Uğraşın. Tüketici heyeti ülkemizden beklenmeyecek bir düzgünlükte, ilginç yani.

O indirim olayı doğru bu arada, eğer ürün indirimli diye satılıyorsa tüketici heyetine gidip beni kandırdılar diyebilirsin. Firma indirimsiz satıldığı dönemlerden fatura göstermeli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

uğraşınca baya farklı şeyler oluyor ya. bi tanıdık vatandan orta seviye diz üstü bilgisayar aldı. katalogda ki görselden farklı bir ürün geldi diye iade etmek istedi, almadılar. söylediğine göre çok ısrar edince hakaret de etmişler. bunun üzerine tüketici haklarının bilmem ne maddesi diye yazıp kargoyla göndermiş. vatan alıp geri göndermiş.

bunun üzerine üç dava açtı. ikisini lehine sonuclandı, diğerinden bişey çıkmadı. uzun sürse de kendisine çok daha üst seviye diz üstü bilgisayar vermek zorunda kaldılar. arkadaş gitti buna itiraz etti nakit karşılığını almak istiyorum diye. onu da aldı. 2 bin verdiyse 7 bin felan aldı galiba.

tuhaf olansa, vatan bunu kara listeye almış, bir daha ürün satmamak için. arkadaş gitti bunu da dava etti sdf

yasal haklar vs. konusunda bilgiliydi biraz. bu şekilde bir kaç davası vardı. adama 'mübaşir' diye lakap taktık sonunda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bir ürünü gerçekten yanlışlıkla düşük fiyata koydularsa ve ortalama bir tüketici bunu anlayabilecek durumdaysa düşük fiyat geçerli olmaz.
Yani piyasada 100 lira olan şey 10 liraysa, akıl var mantık var. Belli ki yanlışlıkla koyulmuş fiyatı. Tüketici de muhtemelen uyanıklık yapmaya çalışıyor. Ama 80 liraysa mesela, tüketicinin iyi niyetli olduğu, satıcınınsa sorumlu olduğu ileri sürülebilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

GERGE said:

Tüketici heyeti gibi şeyler epey koruyor aslında, ama uğraşan azınlık. Genelde uğraşsam da kazanamam, harcadığım para ve zamana yazık diyor insanlar ama öyle değil.

Uğraşın. Tüketici heyeti ülkemizden beklenmeyecek bir düzgünlükte, ilginç yani.

O indirim olayı doğru bu arada, eğer ürün indirimli diye satılıyorsa tüketici heyetine gidip beni kandırdılar diyebilirsin. Firma indirimsiz satıldığı dönemlerden fatura göstermeli.


Firma tüketici heyetinin kararına itiraz ediyor. teknik olarak sen daha iyi bilrisin tabi ya heyete dava açıyor ya da satın alana dava açıyor, karara itiraz için. Sonuçta yine kazanamayacak belki ama dava uzun sürer, çoğu tüketici de avukat vs ugrasmayacağından yıldırıyor.
Bi arkadaş mediamarkttan 150liraya buzdolabı almıştı, bi 0 eksik yazmışlar, tüketici heyeti satıştan cayamazsın, buzdolabını göndereceksin dedi mediamarkta, mediamarkt bu şekil dava mava açarak uzattı konuyu, sonunda da göndermedi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Tüketici heyeti kararlarına karşı mahkemeye itiraz mümkün ama mahkeme kararı kesin. Yani BAM ya da Yargıtay yok. Bu da işlemi epey hızlandırıyor.

Basit yargılama usulu kullanıyor ayrıca tüketici mahkemeleri. Bu da işi epey hızlandırıyor. En hızlı mahkeme işlerinden.

PS. Büyük perakendeci müvekkilimiz var, 2TL için kurula başvuranlar var. Kurula gidip gelmek daha masraflı. Ama uğraşanlar var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...