Jump to content
Joker

argue vs discuss

Öne çıkan mesajlar

§ 27 Haz 2017, 21:02
bunun ikisini ayıran günlük kullanılan türkçe bi kelime var mı?
eski osmanlıca filan bişey olmasın, söyledim mi anlaşılsın.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Haz 2017, 21:07
ikisini ayıran derken?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Haz 2017, 21:09
münazara eskiden kullanılıyormuş esasında discuss anlamında da(argue de münakaşa) zamanla ekip tartışmasına dönmüş daha çok günümüzde de pek kullanılmayan bir kelime oldu. memlekette insanlar düşünce tartışmayı bilmediği ve işi kişiselleştirip militanlaştığı için bizde karşıt düşünce=tartışmak=kavga durumunda şuan.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Haz 2017, 21:10
Tartışmak ve konuşmak?

Discuss için yerine göre konuşmak yerine görüşmek de denilebilir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Haz 2017, 21:14
argue +/-
discuss +/+ veya -/-

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Haz 2017, 21:17
abi adam bi kelime diyo. türkçe karşılıklarını sormuyo bence. ikisini ayıran bi kelime demiş.
ama ne söylersen söyle bi tanesinin yerini alır sanki.
şahsen anlamadım ne istiyo.

multiverse vs god'ı da bu sormuştu. devreler yandı galiba sdf.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Haz 2017, 21:22
bizde tartışma kavga manasına geldiği için discuss yerine geçen pozitif bi kelime var mı demek istedim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Haz 2017, 21:29
bizde tartışma kavga manasına gelmiyo

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Haz 2017, 21:31
ya anladın ne demek istediğimi işi yokuşa sürme işte. buda herşeye muhalefet edecek. bi yaralı parmağa işede görelim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Haz 2017, 21:33
birisi ile bi konuyu tartışırken? mesela ben tartışmıyorum münazara ediyorum gibi bişey demeye çalışıyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Haz 2017, 21:33
de ayri

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Haz 2017, 21:34
yukarıda µh münazara demiş ama o biraz debate'in karşılığına kaçıyo sanki.

müzakere daha bi discuss gibi. "tartışma"yı kullanmak istemiyorsan "fikir alışverişi" de kullanılabilir bence.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Haz 2017, 21:35
türkçenin de güzellikleri var da, kelime sayısı olarak ingilizce eziyor ya. sürekli böyle şeyler karşımıza çıkıyor. adamların çok benzer ama ufak farklılıkları olan durumlar için kelimeleri var, bizde ise aynı kelime 2-3 farklı şeyi karşılıyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Haz 2017, 21:37
Aluriel said:

de ayri

anca de'yi düzeltin türkçemizin başlayıp bittiği yer

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Haz 2017, 21:40
konu hakkında görüşmek
konu hakkında fikir alışverişinde bulunmak

ya da plaza diliyle konuyu discuss etmek sdfs

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 27 Haz 2017, 21:52
sabonis said:

türkçenin de güzellikleri var da, kelime sayısı olarak ingilizce eziyor ya. sürekli böyle şeyler karşımıza çıkıyor. adamların çok benzer ama ufak farklılıkları olan durumlar için kelimeleri var, bizde ise aynı kelime 2-3 farklı şeyi karşılıyor.


Toplumların yaşayışı, yönetimi, teknoloji seviyesi, medeniyeti gibi konularda baya fikir veriyor ya dilin hangi yönlerde gelişmiş hangi yönlerde geri kaldığı. Bizde akraba adlandırması falan çok gelişmiş ahaha iç güveysi mesela, kaç dilde karşılığı var acaba :D mühendislikte mecburiyetten direk türkçeye çevirilenler daha efsane, exchanger=eşanjör orijinali ne kadar kendi diline uygun ve anlam taşıyor, bir de bizdekine bak abi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 28 Haz 2017, 00:06
takışma/tartışma

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 28 Haz 2017, 00:29
argue = atismak, kapismak, hararetli sekilde tartismak
discuss = konusmak, tartismak, muzakere etmek

arada bir munazara gecmis ama o debate sanki

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Kayıt olun ve aramıza katılın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap

×
×
  • Yeni Oluştur...