Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pillars of Eternity II: Deadfire


HellHound

Öne çıkan mesajlar

active passive diye ayrilacak dendiginde puan dagitimi da ayrilacak diye algilamistim cunku aklin yolu o. her oyun icin. fakat sadece arayuzde ayirmislar...

uzerine spell'leri de levelingde alinca -ozellikle multiclass icin- active secmek daha da dezavantajli olmus.

class resource cast limitlemekten daha kotu bir dengeleme yontemi. empoweri oraya harcayabilmek dengeleri bozuyor.

active ability costlar da sikinti. 3-4 cost olan abilitylerin gercekten ustun olmalari lazim. fakat hepsi oyle degil. mesela 3 costa pet reslemektense 3 tane accurate wounding shot basarim. peti oyle bir bufflarim ki mini-boss olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ana hikaye vakumda olsa kötü değil ama oyun o kadar sidecontent üzerine ki main quest geri planda kalıyor. Aslında tanrı sekansları ve eothasla muhabbetler genel olarak kötü değildi, yalnızca main questin yarattığı aciliyet duygusuyla bunca konulan side content örtüşmüyor, watcher of caed nua oluşun zaten fazla bi anlamı yok watcherlık muhabbetleri ilk oyundaki gibi zorla konulmuş gibi. Genel bi kopukluk var yani.

Companionlar ve zorlama ilişkiler dandiriko ama orda Sawyerın hakkını yemeyelim oyun çıkmadan önce playersexual karakter olmayacak hepsini kişiliklerine uygun şekilde yapacağız demişti. Sonra sanırım voiceoverda olduğu gibi göklerden gelen bi kararla tüm companionlar biseksüel yapıldı romance meraklıları üzülmesin diye. Haliyle bazı yerlerde writing direk böyle cringelik boyun kaçırtan cinsten, ama dünyanın detayları bazı quest chainlerin C&Cleri, faction içi ve factionlar arası dengeleri falan hep iyi, o açıdan writingi komple çöpe atmak doğru değil.


Komutan said:
level atlarken active ve passive skillerin aynı havuzdan yemesi. Bu sistemin sonucu olarak efektif kullanım için az active, bol passive almak gerekiyor.


arcane said:

active passive diye ayrilacak dendiginde puan dagitimi da ayrilacak diye algilamistim cunku aklin yolu o. her oyun icin. fakat sadece arayuzde ayirmislar...


Benim tam tersine çok sevdiğim bi ayrım oldu bu, build çeşitliliğini arttırıyor ve seçim yapmaya zorluyor. Diğer türlü özellikle multiclass karakterler talent-starved olmazdı ya da gerek duymadıkları aktif talentları almak zorunda kalırlardı. Kimi karakterde aktifler kiminde pasifler ön planda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o mantikla HER secimi secim yapmaya zorluyor diye ovebilirsin. ya pasifi seciyorsun ya da nooblugunu tasdikliyorsun. ovulecek bir seyi yok aksine active passive ayrimi yapamadigi icin vasatliktan siyrilan bir sistem olma sansini kaybediyor.

cesit azaliyor cunku ayni poola daha az puan veriyorsun. eldeki aktif pasif toplam skill miktarin azaliyor.

o kadar kombinasyondan sadece ve sadece multiclass olmayan casterlarda aktifler daha avantajli.

savunmak icin mantik sinirlarini zorluyorsun.

pvpdeyken yazdim o yuzden cok edit var sdfg.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ilk oyunun lvl atlama ve wizard sistemleri bence daha iyiydi, burdakileri pek tutmadim sahsen, hele wizardin buyu yazamama, tek buyu icin koca kitap tasima seyleri anlamsiz baya.

ayrica,

Concelhaut

buna nolmus lan lol ilk oyundaki combat hem zor hemde 3-4 kat kalabalikti, sonlarda artik atacak buyu ability kalmiyordu kimsede,

burda 2 kisi fear yemesine ragmen potionsiz, fireball bile atmadan falan sopayla vura vura kestim dombiliyi adeta, adamin tek duzgun yaptigi buyu spell reflection heralde combat suresince.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

concelhaut
concelhaut hazirliksiz yakalaninca figurana donmus. empowered statis shell'imi reflectlemisti. 7th circle yanilmiyorsam. o takdir edilesi. armorlari da epey yuksek. reflex disinda her seyi yuksekti. paralari bastim geldi tornbannermen diyordu fakat yaninda bir avuc merc. encounterlara mob ekliyoruz demislerdi. observatory catisina ordu eklemeleri lazim.

quest siralamasinda bir hata var. zorluk sirasina gore oynamaya ozen gosterdim. o sekilde legendary, hadi bilemedin superb kullanirken concelhaut'a denk gelmis oluyorsun. fakat exceptional silah dusuyor.

gear seviyesi exceptionalken karsilasilsa epey farkli bir encounter olur. grimoire'deki her seyi atabiliyor mu bilmiyorum. mesela buff kaldirmayi, obur yuksek level spell'leri dizse epey uzer. bana mi nispeten kuvvetsiz spell'ler denk geldi bilemedim.



bekarna
obur archmageler bekarna'yi begenemiyorlar. fakat konseyli konseysiz hepsi bekarna'nin arastirma sonuclarinin pesinde.

dalga gectikleri bekarna'nin rasathanesine arkemyr'in evini soyduktan, concelhaut ve llengrath'i oldurdukten sonra gidiyorsun. concelhaut ile butun party dalga geciyor. anca he-man'de iskeletor ile bu kadar dalga gecilir.

obsidian'in archmagelere muamelesi hosuma gitmedi.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
gecen gun sonunda bitirdim. 95 saat surmus. bir kismi benim dalga gecmemdir, afkdir, potd combatlaridir.

ilk oyuna kiyasla artilari agir basiyor. hakikaten ayri bir oyun gibi. genelde negatiflerine abanacagim cunku yapici elestiri onemli bir sey sdfg.

karakter sistemi, factionlar, grafikler ve fully voiced olmasi farkli kalitede bir oyun hissi verdi. hikayeyi begendim fakat islenisini zayif buldum. deadfire'in lore iyi yazilmis. bir obsidian klasigi olarak cikmasi gerektiginden 6 ay - 1 sene erken cikarilmis.

grafiklerin gelistirilmesi bekledigimden fazla guzellestirmis. lightmappingde emek var. environment art gordugum en iyilerden. voice acting basarili. keske paralari olsa da daha fazla aktor tutabilseler.

karakter sistemi eli kolu levelinge baglanan casterlar disinda net bir upgrade. non-casterlar icin yeni abilityler combatin keyfini arttirmis. might/resolve degisikliklerini geri almasalar daha iyi olurmus. onceden nedenini yazmistim, aktif/pasif abilityler sadece ui'da degil puan dagitiminda da ayrilmali.

pasif skill dialoglara etkisi basariliydi. zaten tam obsidianlik bir sey bu. bazi yerlerde party assist olmasi sacma geldi. bazi yerlerde olmamasi sacma geldi. allahini seven diplomacye gelsin diye haykirdim.

penetration sistemi ayni kapiya cikti. en azindan potd icin. empower'i hic sevmedim. empower ile resource alinmasini daha da bir sevmedim.

food sistemi super. fakat spastik guclu foodlar var. sofradan kalkarken dusmani yenecegini biliyorsun sdfg.

itemization trinket slotunu calistirmis olsalar, grimoirelari bitirmis olsalar buyuk upgrade olacakti. explosives tatli olmus. potionlar acayip cesitli. swashbuckler tipi silahlara devlet tesvigi olmasi hos degil. sabrelarin cogunun +10% dmg ile gelmesi hele. merchantlarda legendary silah olmasi early game'de gold biriktirdigimiz baldur's gunlerine goturdu. enchant/craft malzemelerinde sikinti var. adra ban bu oyunun durgan steeli olmus. obsidian pls...

weapon modallarin standartlasmasi guzel fikir. fakat yarisinin modali pismanlik. gucsuz efektlerin daha iyileriyle degistirilmesi ve recovery costlarin kabul edilebilir seviyelere cekilmeleri lazim.

gemi savasini her seferinde boarding ile cozdum. stronghold gibi bu da gimmicky geldi. tyranny'deki spirelar gibi olmasini tercih ederdim.

arayuze yetmez ama evet. stash cok rahatlatti. diyaloglarda scrolling olmamasi, enchanting menusu, pasif skill item bonuslarini tam gorememek gibi sikintilar var. sell all junk lazim. yeni combat speed ayarlariyla turnbased havasi yakalamak mumkun olmus.

factionlarda new vegas tadi aldim. harika yazilmis, uygulanmis. keske ana queste de ayni ozeni gosterselermis. VTC biraz fazla erken basliyor. principi'nin cekismeleri gec cozumleniyor. oyun basi tutorial adasinda mahsur kalacagimiza asama asama o secimleri yapsaymisiz, kopruleri yaksaymisiz daha guzel olurmus.

ana hikaye iyi dusunulmus, ilk oyuna guzel baglanmis. fakat uygulamada zaman mi yetmemis nedir, oyunu bitirdigimde umrumda olan son sey ana hikayeydi. neredeyse oyun sonuna kadar gereksiz derecede gizem kasmislar. tanrilarin olan biteni kestirememesi gercekci degildi. bizden saklamalari da anlamsizdi. daha keskin act gecisleri ve "eothas buranin da uzerine basti"dan ote eventler lazimdi. ashen maw ve sonrasi, sun in the shadows'un etkisini yapmadi. encounterlar cok yavandi. dolu dolu o kadar mekan yapip oyunun cozumlenecegi yeri oyle bos birakmalarina anlam veremedim.

neketaka cok basariliydi. numunera'daki mekandan etkilenmis olabilirler mi bilmiyorum. acayip cagrisim yapti. dungeonlar guzeldi fakat doyamadim. soyle bir mega dungeon da buna caksalardi.

boss fightlari falan degerlendirsem mi bilmiyorum. oyunun en zoru bile sifir challenge. yamalandiktan sonra tekrar bakmak lazim. gercekten cok zor olsun diye yanip tutusan bir insan degilim. zorlugun ayari kacti mi tadim kaciyor. ama bunda kolayligin ayari kacmis.

maia'yi begendim fakat questi en kotu. serafen tek kelime ile harika olmus. durance ilk oyunda vazgecilmezim olmustu. bunda olmamasina cok sinirlenmistim. bundan sonra yoklugu halinde serafen yuzunden tepkili olurum.

tekehu, xoti, pallegina kullanmadim. sidekicklere de pek bakmadim. onumuzdeki ay ilk dlc geldiginde kullanmadiklarimla ikinci bir playthrough yapmak istiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dediklerinin çoğuna katılıyorum, ama talent tree hakkında görüşlerim baki. Pasiflerin çoğu defansif olduğu için tankların özellikle pasife abanması lazım bitek onlar no-brainer (ya da immortal yapan fighter talentları lel), dpsler utility vs pasif arasında mantıklı seçimler yapıyor yine. Pasiflere puan verirken almadığın her aktif talent kaçan bi fırsat, düşük lvlda kullanamadığın önemli bi utility o yüzden puanların ayrılmaması lazım.

Modalların kullanılmaması PotD'in aslında veteran olmasından kaynaklanıyor bence, oyun başında recovery penaltye rağmen accuracy modalları iş yapıyordu ama lvl7-8 sonrası net loss dps kaldı ve öyle de devam ettiler. Belki zorluğu yükseltip modalları aynı ekside tutup artılarını yükseltmek iyi bi çözüm olabilir, biraz daha dramatik olmaları gerekiyor.

Gemi sistemi ve savaşı lel, al voyagerı boardla bitti gitti gerçekten. Ha sea shantyleri beğendim ben, özellikle de espirente çokzel (tu)


HOLD FAST TO THE HELM HOLD FAST TO THE WIND HEAVE HOOOOO ESPIREEEENTEEEE

https://www.youtube.com/watch?v=FUyIG3jXTwg




Dialoglarda scroll var bu arada? Default açık değil ama dialog ekranının üst noktasında küçük bi tuş var basılınca scroll açılıyor.


Main quest tam bi rushed in havasında, çok beğenilen voice over yüzünden böyle olduğunu tahmin ediyorum. Main questin detaylarını bitiremeden voice-over deadline ı geldiği için adam gibi detay ve subsectionlar ekleyemiyorlar ve bu kadar kopuk kalıyor oyunun geri kalanından benim tahminim bu. 5 yıl sonra birileri öfkeyle gerçekleri açıklamazsa öğrenemeyiz tabi de obsidian gibi bi firmanın, side questleri dolu dolu hatta kimi yerlerde eski günlerini hatırlatan kalitede içerikle yapabilmişken bu kadar kopuk ve yetersiz mainquest yapmasının başka mantıklı bi açıklamasını göremiyorum.

Nekataka net athkatla remake, hem de baya iyi remake. Beeelki endgame için biraz daha content ekleyebilirlerdi sonradan unlock olan mekanlar falan athkathladaki gibi, lvl11den sonra quest teslim etmek harici uğramıyoruz çünkü. Ama açılışı olsun faction questleri olsun falan oyunun en iyi kısmıydı sanırım.


Tekehu fena değil bu arada, manchildın coming of age hikayesi asd. Oyun sonunda orijinal factionlarına ihanet etmiyor npcler gördüğüm kadarıyla, hatta oyun içinde bile terk edebiliyorlar çeşitli questlerde falan o kısmı da iyi olmuş. Xoti TAM BİR GERİZEKALI , yani gittim npc priest yaptım o derece. Kim niye böyle bi npc yazar nasıl bi self insert ıslak rüya anlamak mümkün değil. Eder geçen oyundaki kadar bro hissettirmedi, pallegina da genelde sıkıcı ama VTC aligned oynayacaksan çok rahat çözüyor questlerini falan, hani karaktere uygun yazmışlar ama bayık işte.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

onceki oyuna gore combat zorlugunun olmamasi mob sayisindan kaynakli diye dusunuyorum, ha belli level ve geara ulasinca ordada select all/attack mumkun gayet hele white march gear varsa, ilk oyunda benim tankimda 3 tane farkli +4 veren gear vardi mesela,

ama burda boss tier hersey easymode yapilmis, potion kullanmayi gectim priestin heal atmasine gerek bile olmuyor.

mesela ilk oyundan su tek bir bounty:
https://d1u5p3l4wpay3k.cloudfront.net/eternitywiki/thumb/0/01/Quest_bounty_daroth_grimault_lineup.jpg/507px-Quest_bounty_daroth_grimault_lineup.jpg

mevcut karakter sistemi boyle gruplarla savas icin yapilmis, e karsimiza boyle grup cikmayinca OP oluyor tabi bizim party 1 kisi azalmasina ragmen.

bu oyunda boyle bir kalabalik 1-2 yerde var anca onlarida zor yapan fampyr genelde:


undead adasi ve ghost ship tayfasi

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bak modwyrin hakkını yemeyeyim şimdi vampir combatları belki zor olabilirdi ama direk EZ mode yapıyor int debuff immunela. Monkun ikinci weapon setinde offhande koyuyorum, dpsi azalıyor haliyle ama zaten meleesi zayıf olan vampirlerin imanını gevretiyor. Tank desen zaten her afflictiona immune nerdeyse, diğerleri izlese de yeter.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

boss tier olup da deflectioni yuksek olmayan var mesela. armorlarina bakiyorsun plate'den bir tik iyi falan.

mob sayisiyla halletmek ideal bir cozum degil aslinda ama bu oyunda birkac yerde o sekilde de destek lazim. yamalardan birinde o surece basladiklarini soylemislerdi. fakat temmuz yamasinda farkli bir odak var.

fampyr tipi guclu CC moblarinin bu oyunda isi daha zor sanki. party icin direkt immunity almak daha zor fakat saving roll bufflamasi da daha kolay, negatif efekti kaldirmasi da.

oyunun geneli gibi > oyuncuya cesit geldikce zorluk dusmus.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tum party icin rest ederken Captain's Banquet yiyeceksin

ama oda artik god mode acmis gibi oluyor ben bir tek son savasta kullandim sirf bosa tasimamis olayim diye ;)

birde evt bosslari adam gibi bir bufflamalari gerek, misal J. the ancient, benim ranger pet crit vuruyordu artik oyle bir dram:


boss fight

https://i.imgur.com/G59fJVQ.jpg

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Norak said:

tum party icin rest ederken Captain's Banquet yiyeceksin

ama oda artik god mode acmis gibi oluyor ben bir tek son savasta kullandim sirf bosa tasimamis olayim diye ;)

birde evt bosslari adam gibi bir bufflamalari gerek, misal J. the ancient, benim ranger pet crit vuruyordu artik oyle bir dram:


boss fight

https://i.imgur.com/G59fJVQ.jpg



gunner mi yaptın karakteri?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...